Je zou gewoon kunnen proberen een gat ernaast te boren. En als Dribbel gelijk heeft, dan met Alabastine Super Vuller of chemisch anker de boel vastzetten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:05 schreef dribbel79 het volgende:
die boor gaat sowieso heet oude gat inlopen denk ik...ik zou t rolgordijn aanpassen of een andere oplossing zoeken
Hoor ik daar een nominatie voor de klustip van de week?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:16 schreef bobenjanneke het volgende:
Waarom vul je het oude gat niet met een plug en een schroef helemaal ingedraaid.
Dan kun je 5 mm verderop boren, waardoor de kans klein is dat de boor gaat lopen.
Voordat je gaat boren, voorboren met een kleiner boortje.
Ik denk dat een vuller weinig effect zal hebben, omdat de vuller nooit zo hard wordt als het beton/ cement.
Ik bedoelde eigenlijk: je boort een tweede gat en het wordt hartstikke groot omdat je in het eerste gat schiet. Dan vul je de ruimte met SuperVuller, en duwt er een plug in. Uit laten harden en schroef erin.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:16 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik denk dat een vuller weinig effect zal hebben, omdat de vuller nooit zo hard wordt als het beton/ cement.
Maar als je boor gaat lopen zoekt hij de zwakste plek op, en dat is 5 mm verderop.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:23 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: je boort een tweede gat en het wordt hartstikke groot omdat je in het eerste gat schiet. Dan vul je de ruimte met SuperVuller, en duwt er een plug in. Uit laten harden en schroef erin.
Bedankt voor je nominatie!quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef Dennis_N-V het volgende:
[..]
Hoor ik daar een nominatie voor de klustip van de week?
Kleinste SDS boortje is 4 mm. Niet met een klopboormachine in beton gaan boren, tenzij je een uur over 1 gaatje wilt doen. het nieuwe gat schuin wegboren van het bestaande gat.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Eerst een klein gat boren (2mm of zoiets) en dan steeds een grotere boor pakken, dan opboren en zodoende krijg je uiteindelijk je gewenste diameter.
Boren met een stevige en stille hand, laag toerental en nieuwe boortjes gebruiken.
Ooit eens ook een gelijke situatie gehad. Was wel iets meer ruimte tussen de gaten. Strook plex van enige dikte met een gat er in. Die bevestigen op een gat iets verder op andere zijde steunen met een stempel of iets. Gaatje boren met een ijzer HSS of hout boor van een mm kleiner in de plex, wel recht. Daarna kan je het gat boren zonder dat je weg loopt, als het plex op zijn plek blijft tenminste.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:29 schreef Webby het volgende:
Even een rolgordijn ophangen. Alleen bleken de bestaande gaten niet te passen. Ik moet 1 van de gaten nu ongeveer 5mm opschuiven. Het gaat om beton. Hoe kan ik het oude gat het beste opvullen (waarmee) zodat ik een nieuw gat ernaast kan maken?
Je weet dat hss staat voor High Speed Steel en niet voor Hout Staal Steen? of hoefde je niet te boren in beton?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:25 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ooit eens ook een gelijke situatie gehad. Was wel iets meer ruimte tussen de gaten. Strook plex van enige dikte met een gat er in. Die bevestigen op een gat iets verder op andere zijde steunen met een stempel of iets. Gaatje boren met een HSS boor van een mm kleiner wel recht. Daarna kan je het gat boren zonder dat je weg loopt, als het plex op zijn plek blijft tenminste.
Met het zetten van de plug de uitzet vleugeltjes wel even de goede kant op zetten.
Als het gaat lukken om een gat vijf mm verder te zetten dan mag je van mij een nominatie krijgen van klusser van het jaar.
Is het niet handiger het beugeltje wat bevestigd moet worden te voorzien van een sleufgat ???
Daar ga ik ook wel vanuit Exlurkerquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:05 schreef exlurker het volgende:
wat ik er van begrijp gebruikt jpajs de strook plex alleen als boormal en gaat niet met de HSS boor in de beton boren
Dank u post inmiddels aan gepast....quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar ga ik ook wel vanuit Exlurker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |