abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100752682
Even een rolgordijn ophangen. Alleen bleken de bestaande gaten niet te passen. Ik moet 1 van de gaten nu ongeveer 5mm opschuiven. Het gaat om beton. Hoe kan ik het oude gat het beste opvullen (waarmee) zodat ik een nieuw gat ernaast kan maken?
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:35:00 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100752865
Cement?! Het gat eerst natmaken van binnen zodat het water niet meteen uit het cement in het beton trekt.
Of het gat in het rolgordijn iets opschuiven.
censuur :O
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:05:46 #3
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_100753916
die boor gaat sowieso heet oude gat inlopen denk ik...ik zou t rolgordijn aanpassen of een andere oplossing zoeken
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_100756157
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:05 schreef dribbel79 het volgende:
die boor gaat sowieso heet oude gat inlopen denk ik...ik zou t rolgordijn aanpassen of een andere oplossing zoeken
Je zou gewoon kunnen proberen een gat ernaast te boren. En als Dribbel gelijk heeft, dan met Alabastine Super Vuller of chemisch anker de boel vastzetten.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_100756490
Waarom vul je het oude gat niet met een plug en een schroef helemaal ingedraaid.
Dan kun je 5 mm verderop boren, waardoor de kans klein is dat de boor gaat lopen.
Voordat je gaat boren, voorboren met een kleiner boortje.

Ik denk dat een vuller weinig effect zal hebben, omdat de vuller nooit zo hard wordt als het beton/ cement.
pi_100756681
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:16 schreef bobenjanneke het volgende:
Waarom vul je het oude gat niet met een plug en een schroef helemaal ingedraaid.
Dan kun je 5 mm verderop boren, waardoor de kans klein is dat de boor gaat lopen.
Voordat je gaat boren, voorboren met een kleiner boortje.

Ik denk dat een vuller weinig effect zal hebben, omdat de vuller nooit zo hard wordt als het beton/ cement.
Hoor ik daar een nominatie voor de klustip van de week?
pi_100758921
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:16 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk: je boort een tweede gat en het wordt hartstikke groot omdat je in het eerste gat schiet. Dan vul je de ruimte met SuperVuller, en duwt er een plug in. Uit laten harden en schroef erin.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_100759128
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:23 schreef bart1977 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk: je boort een tweede gat en het wordt hartstikke groot omdat je in het eerste gat schiet. Dan vul je de ruimte met SuperVuller, en duwt er een plug in. Uit laten harden en schroef erin.
Maar als je boor gaat lopen zoekt hij de zwakste plek op, en dat is 5 mm verderop.
Grote kans dat het beoogde doel, niet de gewenste diepte heeft.
pi_100773987
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef Dennis_N-V het volgende:

[..]

Hoor ik daar een nominatie voor de klustip van de week?
Bedankt voor je nominatie!
pi_100774598
Wat is de gewenste diameter?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100778013
je zou t nieuwe gat ook iets scheef boren van t oude gat weg..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_100778296
Eerst een klein gat boren (2mm of zoiets) en dan steeds een grotere boor pakken, dan opboren en zodoende krijg je uiteindelijk je gewenste diameter.

Boren met een stevige en stille hand, laag toerental en nieuwe boortjes gebruiken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:54:38 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_100780135
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Eerst een klein gat boren (2mm of zoiets) en dan steeds een grotere boor pakken, dan opboren en zodoende krijg je uiteindelijk je gewenste diameter.

Boren met een stevige en stille hand, laag toerental en nieuwe boortjes gebruiken.
Kleinste SDS boortje is 4 mm. Niet met een klopboormachine in beton gaan boren, tenzij je een uur over 1 gaatje wilt doen. het nieuwe gat schuin wegboren van het bestaande gat.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_100781911
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:29 schreef Webby het volgende:
Even een rolgordijn ophangen. Alleen bleken de bestaande gaten niet te passen. Ik moet 1 van de gaten nu ongeveer 5mm opschuiven. Het gaat om beton. Hoe kan ik het oude gat het beste opvullen (waarmee) zodat ik een nieuw gat ernaast kan maken?
Ooit eens ook een gelijke situatie gehad. Was wel iets meer ruimte tussen de gaten. Strook plex van enige dikte met een gat er in. Die bevestigen op een gat iets verder op andere zijde steunen met een stempel of iets. Gaatje boren met een ijzer HSS of hout boor van een mm kleiner in de plex, wel recht. Daarna kan je het gat boren zonder dat je weg loopt, als het plex op zijn plek blijft tenminste.
Met het zetten van de plug de uitzet vleugeltjes wel even de goede kant op zetten.

Als het gaat lukken om een gat vijf mm verder te zetten dan mag je van mij een nominatie krijgen van klusser van het jaar.

Is het niet handiger het beugeltje wat bevestigd moet worden te voorzien van een sleufgat ???

[ Bericht 0% gewijzigd door jpajs op 16-08-2011 07:01:54 ]
Jeroentje.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:30:49 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_100782307
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:25 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ooit eens ook een gelijke situatie gehad. Was wel iets meer ruimte tussen de gaten. Strook plex van enige dikte met een gat er in. Die bevestigen op een gat iets verder op andere zijde steunen met een stempel of iets. Gaatje boren met een HSS boor van een mm kleiner wel recht. Daarna kan je het gat boren zonder dat je weg loopt, als het plex op zijn plek blijft tenminste.
Met het zetten van de plug de uitzet vleugeltjes wel even de goede kant op zetten.

Als het gaat lukken om een gat vijf mm verder te zetten dan mag je van mij een nominatie krijgen van klusser van het jaar.

Is het niet handiger het beugeltje wat bevestigd moet worden te voorzien van een sleufgat ???
Je weet dat hss staat voor High Speed Steel en niet voor Hout Staal Steen? of hoefde je niet te boren in beton? :@
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_100784545
wat ik er van begrijp gebruikt jpajs de strook plex alleen als boormal en gaat niet met de HSS boor in de beton boren
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:17:20 #17
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_100785384
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:05 schreef exlurker het volgende:
wat ik er van begrijp gebruikt jpajs de strook plex alleen als boormal en gaat niet met de HSS boor in de beton boren
Daar ga ik ook wel vanuit Exlurker ;)
pi_100787272
5mm van het hart of van de rand van het bestaande gat? Als het 5mm van de rand af is zou ik het wel aandurven, mits eerst voorgeboord met een kleinere diameter.

Alternatief is het gordijn in het geheel een cm naar voren halen.
met een koekje
pi_100795176
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:17 schreef cvboer het volgende:

[..]

Daar ga ik ook wel vanuit Exlurker ;)
Dank u post inmiddels aan gepast....
Jeroentje.
pi_100800846
.

[ Bericht 99% gewijzigd door jpajs op 16-08-2011 12:15:43 ]
Jeroentje.