abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100691501

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (14-08-2011) 81 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: omNOMNOMNOMNOM
Naam ingame EU: ihasaKAROT
Naam Ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Kijana
Naam Ingame EU: Vannozza

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

[ Bericht 0% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 15-08-2011 16:14:02 ]
pi_100691520
Doe ik het wel boflijer
pi_100691666
Bazenspel pur sang, ik speel het redelijk vaak met huisgenoten en tis verslavend moet ik zeggen.

Ingame naam is Devviance trouwens, feel free to add.
Pak je momentje.
pi_100692879
EU west neem ik aan?
pi_100692985
Iemand iets erop tegen als ik de cinematic trailer in de OP zet trouwens?

zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:50:37 #6
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100693266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Iemand iets erop tegen als ik de cinematic trailer in de OP zet trouwens?

[Youtube Video]
Die Shaco video kan er ook wel uit van mijn part, want die is totaal irrelevant. Net zoals de Nasus video trouwens. Misschien ook een Dominion video erbij?
pi_100693689
Dan kan er ook wel een uitleg over de minions in

Ik wacht wel even op wat meer reacties
pi_100699472
Als er meer reacties komen kun je volgens mij de OP niet meer editen.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_100699755
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn. De ESL Semi finals zijn nu bezig, met commentaar.
Je kan de HD stream bekijken op http://www.own3d.tv/ (staat op de frontpage).

Nu is het Team Solo Mid tegen Counter Logic Gaming.
pi_100699846
Zo te zien heeft ESL toegang gekregen tot de RIOT tournament client, dus je hebt sowieso goed commentaar en een goede map overview.
pi_100700904
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:17 schreef flipp. het volgende:
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn. De ESL Semi finals zijn nu bezig, met commentaar.
Je kan de HD stream bekijken op http://www.own3d.tv/ (staat op de frontpage).

Nu is het Team Solo Mid tegen Counter Logic Gaming.
thx, even kijken :)
pi_100701085
Vorige game hebben ze (vergeten welke, volgens mij TSM) verloren op team composition. Had geen idee ook dat de ulti range van galio zo groot is geworden. Hij lijkt nu best wel viable voor ranked met zo'n grote range.

Maar wel goed gespeeld, 3 inhibitors weg en gewonnen na 24 minuten. Volgens mij is het een best of 3 dus er komt volgens mij nog een match.
pi_100702480
Dan doen we dat voor de volgende keer
pi_100703413
Stiekem nu al gewijzigd
pi_100704326
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:02 schreef flipp. het volgende:
Vorige game hebben ze (vergeten welke, volgens mij TSM) verloren op team composition. Had geen idee ook dat de ulti range van galio zo groot is geworden. Hij lijkt nu best wel viable voor ranked met zo'n grote range.

Maar wel goed gespeeld, 3 inhibitors weg en gewonnen na 24 minuten. Volgens mij is het een best of 3 dus er komt volgens mij nog een match.
Ik denk dat TSM vooral nieuwe dingen aan het proberen is. Zag je daarna ook in de game die ze in de loser bracket tegen Crs moesten spelen. Die verloren ze ook (met een fucking slecht spelende Reginald)
pi_100705647
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 07:55 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik denk dat TSM vooral nieuwe dingen aan het proberen is. Zag je daarna ook in de game die ze in de loser bracket tegen Crs moesten spelen. Die verloren ze ook (met een fucking slecht spelende Reginald)
Ja inderdaad. Ik vond ze erg tegenvallen. Er werden fouten gemaakt waar ik echt van zat te kijken.

Waar ik wel heel erg van stond te kijken was dat Doublelift niet hard faalde. Tijdens dreamhack toen hij nog bij CLG zat maakte hij echt zo veel fouten maar nu met lee sin knalde hij echt goed door.
pi_100710325
Trouwens, EpicKnife:

quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:21 schreef EpicKnife het volgende:
Nee dat is niet zo want ik heb geen leaves. :/
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:44 schreef EpicKnife het volgende:
Ze doen wel wat aan leaven, ik heb eens een week ban gehad. :)
pi_100711248
Voor de mensen die hun eigen games willen terugzien moet je even LOL recorder downloaden, als deze iig nog niet genoemd ;) Wel een leuk programmaatje om je games terug te zien, de bestanden worden rond de 4-6 mb groot. Je kunt het niet bewerken oid, maar misschien wel geschikt om bepaalde stukjes op te nemen met Fraps ofzo ;) Site is: http://www.leauguereplays.com
pi_100711590
Het werkt bij mij niet ;(
pi_100712106
Omdat league verkeerd is gespeld:
http://www.leaguereplays.com/
pi_100712585
Dat programma bedoel ik. ;p
pi_100713133
Even gebruikt maar de replaykwaliteit is maar meh. Ik wacht wel even rustig tot er een ingebouwd replay systeem in zit.

Wat trouwens veels te lang duurt en mijn grootste punt van kritiek op riot is. Het spel is er nu al jaren en ze hebben nog geen werkend replaysysteem. Waardeloos.
Conscience do cost.
pi_100713471
Gelukkig hebben ze al aangekondigd dat replaysystem + spectatormode er de volgende mayor patch in komt.
pi_100713598
Ook replay joh? Ik dacht alleen spectator. Dat zou wel lekker zijn.
pi_100717623

quote:
It takes a truly resourceful gentleman to seamlessly combine function and style, particularly on the battlefield. It should come as no surprise, then, that the upcoming champion of the League is a man of both utility and flair.

Allow me to introduce Talon, the Blade's Shadow. In addition to looking every bit the part of the cloaked and cowled assassin that he is, Talon's cloak of blades makes him a dangerous and terrifying presence on the battlefield. It's probably best to steer clear of this cloaked and dangerous champion on the Field of Justice, or he won't be the only one pulling a disappearing act.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')