abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100679754

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester ‘s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava’s, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.30 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM’s kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van ’s nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ”##Ik stem voor Piet.” Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ”##unvote Jan, ##vote Piet”
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines
De dorpslynch zal elke dag om 19:00 plaatsvinden (tot die tijd mag iedereen stemmen.)
Alle nachtvaardigheden moeten voor 22:30 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.
Als je 2x niet gestemd hebt, lig je uit het spel!

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:

1. Harajuku. Dorp Profiel | History | Fotoboek
2. Lutte Dorp Profiel | History | Fotoboek
3. gomi Profiel | History | Fotoboek
4. charmed_angelDorp Profiel | History | Fotoboek
5. Bartjebart Maffia Profiel | History | Fotoboek
6. LuxorBeetroots DorpProfiel | History | Fotoboek
7. iBennyDorp Profiel | History | Fotoboek
8. CaLeXVelddokter Profiel | History | Fotoboek
9. TheVulture dorp Profiel | History | Fotoboek
10. Breezerslet17 Mafiahoer Profiel | History | Fotoboek
11. MyraelaDorp Profiel | History | Fotoboek
12. Peter Profiel | History | Fotoboek
13. Maarten-PieterMaffia Profiel | History | Fotoboek
14. Roger_Epiales Zombie Profiel | History | Fotoboek
15. Crazy-MBodyguard Profiel | History | Fotoboek
16. Tombolafan Profiel | History | Fotoboek
17. Knetterkrankjorum Profiel | History | Fotoboek
18. Theatermama Profiel History Fotoboek
19. Viro Profiel | History | Fotoboek
20. gewoonfayeMaffiaProfiel | History | Fotoboek
21. WendytjeProfiel | History | Fotoboek
22. NaatjeRechercheur Profiel | History | Fotoboek
23. Lynda Dorpsoudste Profiel | History | Fotoboek
24. Tha_Erik Profiel | History | Fotoboek
25. liesje1979[/s](Dorp) Profiel | History | Fotoboek
[s]26. IJsdraakje
Nachtwaker Profiel | History | Fotoboek

Spelleiders deze ronde:

08gnoT. en PatriQue89

Als je dus kills doorgeeft via PM, aan BEIDE spelleiders PM'en..Gebeurt dit niet, dan geldt jouw rol die dag/nacht niet!

Belangrijke posts:
Nacht 1
Dag 2
Nacht 2

HUUUUUUUUH, WAT IS DEZE?! Hier heb je een leuke oude ronde om te bekijken:
Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo

Deze OP is hier te vinden
pi_100679766
:W

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 07:06 schreef PatriQue89 het volgende:
En de goede stand is:

Knetterkrankjorum(3): wendytje, Peter, gomi
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:40:25 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_100680000
Knetterkrankjorum (5): wendytje, Peter, gomi, Tha_Erik
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_100680065
Wat vet :D. Wanneer begint de volgende ronde? Ik wil sowieso meedoen.
Who motivates the motivator?
pi_100680083
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:43 schreef Spouwerranger het volgende:
Deze ronde zal over een paar dagen afgelopen zijn, daarna kun je je inschrijven :)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100680125
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:44 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Deze ronde zal over een paar dagen afgelopen zijn, daarna kun je je inschrijven :)
Oke, dan zal ik het wel in de gaten houden. :)
Who motivates the motivator?
pi_100680138
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:43 schreef Spouwerranger het volgende:
topic volgen en reageren wanneer er weer inschrijven begonnen in de TT staat ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_100680141
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Mja, met deze aantallen krijg je maar 3 mafia per familie, dat wint het dorp makkelijk.
Omdat de families ook tegen elkaar vechten wordt dat wel gecompenseerd met meer maffia hè :) Is te doen denk ik, maar wat meer spelers zou handig zijn.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:46:48 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_100680163
Ik vind dit aantal spelers eigenlijk wel prima. En een enkele maffiafamilie ook wel :Y.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:48:05 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100680210
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:46 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Omdat de families ook tegen elkaar vechten wordt dat wel gecompenseerd met meer maffia hè :) Is te doen denk ik, maar wat meer spelers zou handig zijn.
Nah, een familie van drie heeft dan de andere mafia en dorp tegen, daar kunnen ze niet tegenop boksen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100680303
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:48 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nah, een familie van drie heeft dan de andere mafia en dorp tegen, daar kunnen ze niet tegenop boksen.
Ja, wat ik bedoelde te zeggen is dat de mafia families dus een extra lid (ofzo) moeten krijgen ter compensatie ;)
edit; Of iets met spionnen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:51:47 #12
132170 TheaterMaMa
levenskunstenaar
pi_100680316
ok nu gaat iedereen voor knetterkrankejorum, en dat vind zij niet erg, sterker nog gisteren zei zij nog stem maar op mij, maar zou je dat als maffia zeggen
Ik wil geen verdeeldheid zaaien, stem uiteindelijk ook met de meerderheid mee, omdat zij bij mij net zo goed verdacht is
ik wil alleen dat we weloverwogen de volgende lynch maken.
Al lijken we aan de winnende hand, het spel is nog niet af en we moeten allert blijven.

Mensen hebben het al over een volgende ronde...
Niet naar wat men is wordt men beoordeeld, maar naar wat men schijnt
pi_100680337
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:51 schreef TheaterMaMa het volgende:
ok nu gaat iedereen voor knetterkrankejorum, en dat vind hij niet erg, sterker nog gisteren zei hij nog stem maar op mij, maar zou je dat als maffia zeggen
Ik wil geen verdeeldheid zaaien, stem uiteindelijk ook met de meerderheid mee, omdat hij bij mij net zo goed verdacht is
Al lijken we aan de winnende hand, het spel is nog niet af en we moeten allert blijven.

Nou, hints zoeken dan
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:53:55 #14
132170 TheaterMaMa
levenskunstenaar
pi_100680382
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:52 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Nou, hints zoeken dan
luister, ik heb net 1,5 uur gezocht en er ook een verslagje gepost, ik heb zeker vandaag zeker mijn best gedaan
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:57:19 #15
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_100680448
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:51 schreef TheaterMaMa het volgende:
ok nu gaat iedereen voor knetterkrankejorum, en dat vind zij niet erg, sterker nog gisteren zei zij nog stem maar op mij, maar zou je dat als maffia zeggen
Ik wil geen verdeeldheid zaaien, stem uiteindelijk ook met de meerderheid mee, omdat zij bij mij net zo goed verdacht is

ik wou al boos worden toen ik hij las in de quote.. maar je had toch door dat ik een zij ben :+
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:57:23 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100680451
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:51 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Ja, wat ik bedoelde te zeggen is dat de mafia families dus een extra lid (ofzo) moeten krijgen ter compensatie ;)
edit; Of iets met spionnen.
Oh sorry, maar dan krijg je teveel kills. Maar goed, laten we eerst dit potje maar afmaken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100680465
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:53 schreef TheaterMaMa het volgende:

[..]

luister, ik heb net 1,5 uur gezocht en er ook een verslagje gepost, ik heb zeker vandaag zeker mijn best gedaan
Geldt ook niet alleen voor jou. Al moet ik toegeven dat ik het laatste stuk van deel 8 nog niet gelezen had :@

Edit: Ik zie het. Dan ^O^
pi_100680561
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:57 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh sorry, maar dan krijg je teveel kills. Maar goed, laten we eerst dit potje maar afmaken.
Ja ja daarom zei ik ook dat meer spelers wel handig zou zijn :P
Maar inderdaad, even deze afmaken.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:01:35 #19
132170 TheaterMaMa
levenskunstenaar
pi_100680564
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:57 schreef Knetterkrankjorum het volgende:

[..]

ik wou al boos worden toen ik hij las in de quote.. maar je had toch door dat ik een zij ben :+
ja en helemaal omdat ik net nog zeg dat ik zo gezocht had naar Hints, wat echt zo is, maar op een gegeven moment lopen users een beetje door elkaar

maar waarom verdedig je jezelf niet, wil je dood, schuldgevoelens over de kills?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:03:31 #20
329736 Knetterkrankjorum
pi_100680603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:01 schreef TheaterMaMa het volgende:

[..]

ja en helemaal omdat ik net nog zeg dat ik zo gezocht had naar Hints, wat echt zo is, maar op een gegeven moment lopen users een beetje door elkaar

maar waarom verdedig je jezelf niet, wil je dood, schuldgevoelens over de kills?
waarom zou ik mezelf verdedigen?
als ik vol overtuiging roep dat ik dorp ben dan is het van: Zie ze verdedigt teveel het is maffia.
als ik zeg ik ben maffia, zeggen jullie, zie je wel :+
maak me maar dood, dan zullen we het zien :7
-insert koosnaampje-
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:09:49 #21
132170 TheaterMaMa
levenskunstenaar
pi_100680766
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:03 schreef Knetterkrankjorum het volgende:

[..]

waarom zou ik mezelf verdedigen?
als ik vol overtuiging roep dat ik dorp ben dan is het van: Zie ze verdedigt teveel het is maffia.
als ik zeg ik ben maffia, zeggen jullie, zie je wel :+
maak me maar dood, dan zullen we het zien :7
ik heb mijn leven al 2 keer kunnen redden door mezelf vurig te verdedigen, als je echt niet dood wilt zou ik een betoog houden en met argumenten komen
pi_100680880
#Vote knetterkrankjorum
Knetterkrankjorum (6): wendytje, Peter, gomi, Tha_Erik, Tombo
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:14:00 #23
329736 Knetterkrankjorum
pi_100680883
De hints die nu naar mij verwijzen zijn net zo zwak als de hints die naar anderen verwijzen.
Het maakt niet uit wat ik nu zeg of roep, de mensen hebben al besloten.
gisteren heb ik de hints gepost die ik zag.
voor mij zijn gomi, peter en tmm verdacht.
tmm omdat hij zo vurig wil dat ik dood ga. en de andere 2 omdat
Gomi
iets over sex in het verhaal- veel pohi met sex tt's
ondertitel : master of junk- litle less conversation is toch van junkie xl?
Peter
in zijn fobo motto 'pluk de dag' - appels- appelboomlaan

Ik ga mij verder niet verdedigen, vermoord mij en laat de maffia winnen, dit is mijn eerste keer in het spel en ben eigenlijk wel benieuwd naar de reacties als de maffia wint.
dat is alles wat ik voor mijn dood wens te zeggen, nu op naar mijn laatste avondmaal :7
-insert koosnaampje-
pi_100681017
Tevens, de volgende SL's kunnen weer rollen toevoegen en verwijderen he.. en bepalen hoeveel maffia er komt enzo!! dat maakt het al weer anders *O*
pi_100681106
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:18 schreef PatriQue89 het volgende:
Tevens, de volgende SL's kunnen weer rollen toevoegen en verwijderen he.. en bepalen hoeveel maffia er komt enzo!! dat maakt het al weer anders *O*
Ja precies, er kan genoeg gevarieerd worden. Vorig jaar waren ook geen twee rondes hetzelfde, extra rollen, meerdere maffiafamilies. Dan blijft het leuk :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')