abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:55:07 #1
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_100676765
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal_2014_(kwalificatie_OFC)''

In deze topic neemt TS de taak op zich, om u op de hoogte te houden van de zeer fascinerende strijd die de voetballanden uit Oceanie met elkaar aangaan om uit te maken, wie er in 2014 een vliegtuig naar Brazilie kan boeken. Uiteraard wordt er tussendoor ook nog even een heroisch gevecht gevoerd om de felbegeerde Oceania Nations Cup. Een prijs die bijvoorbeeld Brazilie nog nooit gewonnen heeft. Ook hiervan hoeft men niks te missen zolang men tenminste het woord Fok kan typen. Meningen zijn uiteraard welkom, maar besef wel dat ik de kennis heb, die velen niet hebben van het voetbal in dit continent. 8-)

21 t/m 26 november

In deze periode nemen vier landen te weten: Amerikaans Samoa, Cook-Eilanden, Samoa en Tonga het tegen elkaar op in een halve competitie om uit te vechten wie er net als 7 andere reeds geplaatste landen zich voor de volgende ronde, waar uiteraard het niveau nog weer wat omhoog gaat en de wedstrijden nog zwaarder worden.

Op het moment kun je zeggen dat Cook-Eilanden goede papieren hebben, met hun solide verdediging, hun bewegende middenveld en uiteraard de twee spitsen waarvan de iets dieper spelende Jayden Taitwaith het gevaarlijkste is, zijn uitstekende samenwerking met Samuel Noah die andere spits (die in tegenstelling tot Taitwaith over de hele aanvalslinie zwerft) is er één die de andere ploegen moeten proberen te verstoren. Amerikaans-Samoa zou dit nog het beste kunnen,
met hun vijfmans verdediging, met daarin twee reusachtige centrale verdedigers, waarvan Delaney Toro (wie kent hem niet) de meeste beruchte en gevreesde is. Achter hun staat nog een libero, Kobe Rise één van die zeldzame groten, die na de aftrap al weten wat er over 93 minuten gaat gebeuren. Maar het zou uiteraard naief zijn om Samoa en Tonga nu al af te gaan schrijven.

Hoe dan ook ik houd jullie op de hoogte, met nieuwtjes, wedstrijdverslagen e.d.

:)
Ja ja
pi_100676890
In dit filmpje worden wat oude uitslagen van het voetbal in Oceanië nog eens nader onder de loep genomen. Ook wordt een van de coaches geïnterviewd.

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=775876
pi_100726055
Foppe de Haan is daar toch ook ergens bondscoach?!

Ik kan me trouwens nog wel herinneren dat ik tijdens mijn reis door Australie met een paar locals ergens midden in de middle of nowhere Australie - Amerikaans Samoa heb gekeken werd toen 31-0 geloof ik haha! dat ging ook nergens over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')