Goedemiddag Fok!kers
Momenteel ben ik me al aan het oriënteren op de voorjaar / zomer vakantie van 2012. Ik heb al enige jaren het idee in mijn hoofd om met de auto naar Servië te rijden. In 2003 ben ik al eens in Belgrado geweest (per vliegtuig) en met de auto doorgereisd naar Valjevo waar oude kennissen van mij een 2de huis hebben. Vanuit daar zijn we met de trein doorgereisd naar Podgorica in Montenegro. Hoewel het een prachtige vakantie was, moet ik eerlijk bekennen dat ik destijds meer met de leuke jonge vrouwen en het goedkope bier ben bezig geweest in plaats van te genieten van de mooie omgeving en de cultuur die het land te bieden heeft (op een leuke trip naar Kotor na dan).
Nu zijn we 8 jaar verder, ben ik getrouwd en heb ik een kindje van bijna 2 jaar (bijna 3 wanneer ik de reis wil gaan maken) en ben ik dus wel op zoek naar datgene wat ik destijds links liet liggen. Mooie natuur, cultuur en genieten van de vriendelijkheid die de mensen te bieden hebben. Omdat wij een gezin zijn die erg van water houden is het natuurlijk erg jammer dat Servië (Montenegro even buiten beschouwing gelaten) niet aan zee ligt.
Wij vragen ons dan ook af of er leuke meren / rivieren zijn in Servië waar je goed op vakantie kunt gaan om toch te kunnen genieten van de natuur / cultuur en het water. Tips van steden (Novi Sad en Belgrado ken ik wel) die echt de moeite waard zijn zou ik ook graag horen !
Dank u allen !