abonnement Unibet Coolblue
pi_100664078
Op welke leeftijd hebben jullie ze laten verwijderen?
pi_100664158
Gewoon lekker laten zitten als er niks mee aan de hand is.
Ik ben 54 en pas 3 weken geleden is mijn eerste verstandskies getrokken omdat de wortel ontstoken was. Die andere 3 zitten er prima. Zijn mij beste kiezen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_100664466
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:52 schreef Injetta het volgende:
Gewoon lekker laten zitten als er niks mee aan de hand is.
Ik ben 54 en pas 3 weken geleden is mijn eerste verstandskies getrokken omdat de wortel ontstoken was. Die andere 3 zitten er prima. Zijn mij beste kiezen.
Ik had er 4 die gewoon nooit uit het tandvlees komen. 1 daarvan vorig jaar laten verwijderen, want die zat scheef onder het tandvlees. De bovenste zitten te diep dus die hoeven en kunnen er niet uit volgens de kaakchirurg. Echter ik heb er linksonder nog 1 onder het tandvlees zitten die er ook uit moet....alleen ik ben bijna 24 en ze roepen dat het tussen je 15e en 25e levensjaar moet gebeuren. Ben dus een beetje bang voor complicaties....maar bij jou is het dus wel goed gegaan op latere leeftijd.

Bedankt.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:10:16 #4
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_100664890
hangt ervan af hoe erg ze in de weg zitten...
De zwarte wolf komt eraan !
pi_100665108
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:10 schreef Dentiwan het volgende:
hangt ervan af hoe erg ze in de weg zitten...
die onderste die er nog uit moet staat gewoon recht, maar heeft geen ruimte om door te komen. Het enige dat er kan gebeuren in de toekomst is dat het daaronder gaat ontsteken. Echter dit vind ik raar boven wil de kaakchirurg ze er niet uithalen omdat ze te diep zitten...dan kan het daar toch ook gaan ontsteken? Wat voor zin heeft het dan de laatste onder te laten verwijderen?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:23:25 #6
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_100665324
de kaakchirurg zal wel een rontgenfoto gemaakt hebben? dan kan hij je prima uitleggen waarom die wel en/of die niet... hangt ervan af hoe hoog de risico's zijn....
De zwarte wolf komt eraan !
pi_100665702
zolang je er geen last van hebben, laat die kies dan maar zitten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_100670834
Laat je goed informeren of het wel of niet zin heeft.
Volgens mij maakt het geen bal verschil of een kies op je 25ste wordt getrokken of zoals bij mij op je 54ste.
Ik had er net zoveel last van als mijn collega van 23. Gewoon de normale pijn die kunt verwachten en last met je mon open doen.

Dus leeftijd lijkt mij geen enkel argument.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_100670863
Ik ben het eens met Injetta, dat leeftijd geen argument is. Bij mij zijn de onderste twee er afgelopen jaar uitgehaald, toen was ik 23. Ze lagen plat en duwden de andere tanden in de onderkaak scheef dus het was echt nodig!
Our character is what we do when we think that nobody is looking
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Having to live with idiots is the price one pays for being clever
pi_100670883
Trouwens, mocht je beslissen ze te laten zitten zolang je geen problemen hebt, blijf dan vooral regelmatig naar tandartscontroles gaan :)
Our character is what we do when we think that nobody is looking
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Having to live with idiots is the price one pays for being clever
pi_100673967
Ik was 24 toen ik de eerste twee liet verwijderen, rechts onder en boven. Beide lagen nog onder het tandvlees en de onderste zat behoorlijk scheef. Precies een jaar later, inmiddels 25 dus, ging ik naar de kaakchirurg voor de andere twee, maar die heeft toen alleen de onderste verwijderd. De bovenste zat volgens hem te diep en het kon geen kwaad als die zou blijven zitten. Prima hoor :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_100675813
Mijn tandarts zegt dat ook, van die 25. Iets met dat het daarna moeilijker wordt, dat ze vaster zitten geloof ik. Ik ben 27 en dit jaar gaat bij mij de eerste er uit.
pi_100675884
Als ze gewoon recht groeien is er toch niks mee aan de hand?
Bij mij moeten er nog 2 kiezen doorkomen, hopen dat die ook niet lastig gaan doen.
pi_100677922
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:27 schreef VGA4xZoom het volgende:
Als ze gewoon recht groeien is er toch niks mee aan de hand?
Als er ruimte voor is en ze komen goed (recht) door hoeft het inderdaad geen probleem te zijn. En als ze eventueel toch ooit verwijderd moeten worden is dat ook een stuk minder ingrijpend dan wanneer ze nog onder het tandvlees zitten.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:23:15 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_100683010
Bij mij zijn ze alle vier al lang uit het tandvlees doorgekomen en de tandarts heeft er nooit iets over gezegd om ze te trekken (oude tandarts en nieuwe tandarts niet), gelukkig.
En ik ben 22.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_100693158
Mijn verstandskiezen zijn zo'n beetje mijn beste kiezen. Lekker stevig, geen problemen. BIj mijn zijn alle 4 mijn middelste kiezen eruit. Die kwamen op de een of andere manier allemaal in de knel en kregen gaatjes.
Wellicht hebben daardoor mijn verstandskiezen juist de ruimte gekregen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')