abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100626145
Hallo,

Ik werk momenteel zo rond de 20-30 uur in de week. (horeca).
Maar als mijn studie weer begint moet dit natuurlijk minder worden.
Ik hou er niet van om geld te lenen maar om plotseling 1/3 tot de helft
de minderen is voor mij persoonlijk ook hard.

Mijn vragen zijn:

- Hoeveel uurtjes werken jullie naast je (voltijds) studie?

- Heeft je werk (door tijdsduur en stress) invloed op je studie?

- Hoeveel verdien je hiermee per maand?

- Vind je dit zelf genoeg?

Alvast bedankt!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:29:55 #2
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_100626337
Misschien moet je voor jezelf eens afvragen of je 40 uur per week bezig bent met je voltijd studie. Toen ik 'studeerde' (20 uur per week) werkte ik er nog zo'n 20 uur bij wat een totaal van 40 uur maakte. Dat had uiteraard geen invloed en op die manier kun je prima rondkomen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_100628761
De ene studie is de andere niet. Ik was met mijn Bachelor opleiding sowieso 40 uur in de week bezig, minimaal, alleen het weekend en misschien 2 avonden bleven over. Maar dat is op zich ook genoeg, alleen niet erg tof.
pi_100628898
Ik werk 12 uur per week naast mijn studie en verdien om en nabij de 500 euro, gewoon minimumloon + bonussen. En nee, mijn werk beïnvloedt mijn studie niet, het is wel eens andersom gebeurt: dusdanig veel aan m'n hoofd qua studie dat ik er op het werk ook niet veel meer van bakte. Eigenlijk zou ik er verder verleden tijd van moeten maken: nog een half jaartje 'zelfstudie' (dingen afronden/afmaken) en nog een half jaar LIO, maar dan stop ik volledig met mijn bijbaan.
I reject reality and substitute my own
pi_100632956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:29 schreef Sandyman het volgende:
Misschien moet je voor jezelf eens afvragen of je 40 uur per week bezig bent met je voltijd studie. Toen ik 'studeerde' (20 uur per week) werkte ik er nog zo'n 20 uur bij wat een totaal van 40 uur maakte. Dat had uiteraard geen invloed en op die manier kun je prima rondkomen.
Was dat ook in de horeca? En welke studie deed je destijds?
pi_100633788
Mijn max was 26 uur, wel administratief en dus gewoon tussen 8 en 5 :)
Was met wat plannen prima te doen :)

Ben nu ook op zoek naar een bijbaan weer, en schat 't op 15 uur in de week. Zit nu in het buitenland en wil ook wel iets meer doen dan alleen studeren en werken :)
Ja doei.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:00:24 #7
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_100634021
Verschil is natuurlijk of je een Bèta-studie doet of geneuzel waar je maar twee vakken per semester volgt, met een uur of 5, 6 per week aan contacturen. ;)
pi_100634380
+/- 100 uur per maand deze vakantie, ¤9.80 per uur. Zodra studie begint zal dit zo'n 25 uur in de maand worden.
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:48 schreef Rectum het volgende:
Oke, hierbij is 22 februari Dag van het dakraam.
pi_100634589
ligt maar helemaal aan de studiebelasting per kwartaal :) ik liep afgelopen jaar 30 uur stage en had een volle dag colleges. Ik werkte me de pleuris @ stage en kon het echt niet opbrengen om dan ook nog in het weekend te werken, dus dat werd een duo lening. komend jaar ga ik afstuderen dus dan kan ik hopelijk de lening weer naar beneden schroeven en meer werken :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_100647030
Ik heb nu een 0 uren contract en werk dan maximaal 12 uur per maand. Veel te weinig, maar ik was al lang blij dat ik iets studiegerelateerds had gevonden waar ik 4 maanden weg kon blijven voor mn exchange en daarna gewoon weer terug kan komen. :) Daarna wil ik er wel echt iets bij gaan zoeken voor 15-20 uur per week, moet mn rijbewijs ook eens een keertje gaan halen...

Mn werk heeft niet echt invloed op mn studie, en als het wel zo is, dan in positieve zin omdat ik wat ik leer gelijk toe kan passen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:29:29 #11
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100647366
Denk dat je voor jezelf moet afwegen of zoiets rendabel is. Blijft altijd heel abstract natuurlijk. Ik weet dat ik 8 uur aan m'n bijbaan besteed en 12 uur aan part-time bestuurswerk, wat net gaat samen met mijn studie(s). Ben dan ook gemiddeld 60 uur per week bezig, en vakantie heb je vrijwel niet, daar moet je echt bewust ruimte voor maken. Mensen om mij heen hebben veelal hetzelfde, dus daar gaat het idee van de luie student absoluut niet op.

Belangrijkste voor mij is dat de studie centraal blijft staan. Zodra je vertraging op loopt of dreigt op te gaan lopen, moet je afwegen of de extra ervaring en inkomsten de kosten van deze vertraging waard zijn. Dit wordt des te relevanter met de toekomstige regelingen voor studenten die uitlopen of tweede studies volgen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:40:29 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_100651253
Naast school inclusief huiswerk (45 uurtjes +/- ) werk ik er zo'n 10 uur bij als nachtdienst vrijdag op zaterdag. Want als ik overdag moet werken doe ik in de avond niks meer aan mijn huiswerk, want ik ken mijzelf :P Zo verdien ik ongeveer 300 in de maand 7,15 p.u

Maar in de vakantie 40 uurtjes in de week.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:22:38 #13
306949 dude1986
Always bored...
pi_100652759
Ik ga 16 uur per week werken naast een voltijd Bachelor opleiding.
Lange leve het thuiswerken *O*
pi_100671650
Ik werkte trouwens echte uren, geen 'uurtjes' :P .
Ja doei.
pi_100673103
Ik studeer alleen in de tentamenweken een paar avondjes... als je er langer over doet ben je het academische niveau niet waard. Werken? Dat is voor burgers
Graag op anoniem
pi_100684213
ik ben gestopt met werken naast mijn studie. Heb het gedaan tot mijn 5e jaar.

Ik loop nu coschappen en ben dus al 50 uur per week in het ziekenhuis. Moet ook nog een leven hebben. Het is wel even op een houtje bijten helaas
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:04:14 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_100684405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:36 schreef Mainport het volgende:
Ik studeer alleen in de tentamenweken een paar avondjes... als je er langer over doet ben je het academische niveau niet waard. Werken? Dat is voor burgers
:')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_100684419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:04 schreef Roces18 het volgende:

[..]

:')
Don't feed the troll ;(
Ja doei.
pi_100688681
Mijn vragen zijn:

Zo'n 40~45 uur. Ik studeer in deeltijd. Moet alleen het laatste jaar van de MSc nog.

Nee hoor. Het is relevant, dus je leert ook op het werk. Bovendien kost een gem. studie echt geen 25+ uur p/w.

Het modale inkomen.

Nee. Daarom wil ik ook overstappen :).
pi_100691547
Ik heb anderhalf jaar gestudeerd en begin deze september met een nieuwe studie. Bovendien ben ik net weg bij het baantje waar ik 4 jaar heb gezeten en nu op zoek naar een nieuwe bijbaan. Momenteel doe ik dus niets, maar kan wel even antwoord geven op deze vragen. :)

De hele zaterdag, dus 8 uur in de week ongeveer. In de vakanties werk ik dan zoveel mogelijk.

Nee. Nouja, ik deed kunstacademie/fotografie, dus dan was het wel vervelend als ik niet op zaterdag kon shooten. Maar daar was wel omheen te werken!

Ik verdiende iets van 180 euro per maand als ik echt alleen op zaterdag werkte.

Ik vind het eigenlijk niet genoeg, maar mijn studie gaat voor. Met name kunstacademie is gewoon heel zwaar. Misschien dat ik met mijn nieuwe studie (een 'standaard' hbo-studie) meer kan gaan werken, maar dat zie ik wel na één of twee maanden haha.
Het maakte haar niets uit dat het regende. "Het meeste valt er toch naast" zei ze. ~
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 09:32:57 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_100704735
Tijdens mijn HBO ca. 10 uur per week bij de Albert Heijn. De laatste 2 jaar MOEST het op ma-vr. Opbrengsten waren 9 euro per uur.
Nu doe ik administratief werk ca. 8 uur per week. Wel wat meer studiegerelateerd. Straks op de universiteit kan ik feitelijk 16u per week werken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_100716675

8 uur in vast verband. Daarnaast nog twee bedrijfjes, waarvan ik via één van deze werk op projectbasis voor 3 andere bedrijven. Komt neer op 25 uur in totaal ongeveer.

Zeker. Moeten heel vaak dingen tussendoor gebeuren, uurloon is laag en je wordt constant afgerekend op je eigen geleverde werk. Ook administratie en distributie kosten veel tijd. Maarja, het is wel leuk om te doen.

rond de 400 Euro

Als ik het terugreken naar uurloon niet. Maar ik neem ook niet alle geld dat uit de bedrijfjes komen op, veel wordt opnieuw geïnvesteerd..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')