abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100625291
Zoals jullie misschien weten heeft dell grote korting actie's paar jaren niet geweest nou twijfel ik tussen 2 laptops

laptop 1:
XPS17
Prijs ¤ 1.758,00
Totale Besparing* ¤ 439,00
Totaal ¤ 1.319,00

KLEUR KEUZE Silver Anodized Aluminum Cover bewerken
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1Yr Next Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING No Accidental Damage Protection bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen

laptop 2:
alienware m14x
Prijs ¤ 1.554,00
Totale Besparing* ¤ 255,00
Totaal ¤ 1.299,00

KLEUR KEUZE Alienware M14x Black WLAN bewerken
PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2630QM (2,0Ghz, 6MB, 4C) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT555M bewerken
BASE Alienware M14x : 3.0 Base Black bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
LCD-SCHERM 36 cm(14,1-inch) HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™ bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/-RW Drive including software bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT European Dell Wireless 1000 bewerken
HOOFDBATTERIJ Primary 8-cell 63W/HR LI-ION bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-bescherming bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP Data safe already selected in you Protection Plan bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Ship Accessory : Western European Docs bewerken
TOETSENBORD Internal US/International Qwerty Keyboard bewerken

---------------------------------------------------------
Eigenlijk wil ik liever voor de alienware gaan een echte game laptop, klein,weegt niet veel en kan er goed op werken en de behuizing ziet er ook nice uit. maar de dell xps 17 heeft toch veel meer korting grotere scherm wat ideaal voor voor gamen is en meer geheugen en verder de zelfde spec als alienware dus zou ook ook voor gamen kunnen zijn aangezien de actie bijna afgelopen is moet ik snel kiezen welke zouden jullie nemen?ga hem niet echt voor school gebruiken heb namelijk al een simpele asus laptop die ik gebruik dus deze is echt voor thuis gebruik film kijken gamen etc.
Heel erg bedankt alvast en zou me heel erg helpen.
Yow
pi_100625538
Specs zijn hetzelfde op geheugen en scherm na.

De videokaart hoeft voor dat 14" schermpje bij native resolutie wel minder werk te doen (1600x900 ipv 1920x1080), maar dan zou ik persoonlijk maar wat settings omlaag zetten.

1920x1080 vs 1600x900, meer geheugen, en als ik het goed zie heb je bij de 'gewone' Dell nog een 3D scherm ook. En dat allemaal voor maar 2 tientjes meer. Dan maar geen hip alien logo...
pi_100625624
Dat is het probleem nou ik wil voor de logo gaan ik weet het is dom maar je hebt me toch tot het denken gezet
Yow
pi_100625806
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:09 schreef Mangochillisaus het volgende:
Dat is het probleem nou ik wil voor de logo gaan ik weet het is dom maar je hebt me toch tot het denken gezet
WTF :) Koop dan een Apple...

Met dat 3D scherm kun je ook 3D gamen of 3D films kijken... Ik zou het wel weten. Koop een sticker van een Alien en plak die op je laptop :)

Ook wellicht interessant (of niet): Stel je wilt de laptop verkopen over n jaar of 2, dan ga je die Alienware niet meer kwijt raken. Gamers willen hem niet, want de specificaties zijn voor gamers dan zwaar ouderwets, en 'gewone' Nederlanders die wat willen internetten/e-mailen hebben denk ik liever een strak vormgegeven laptop dan een met twee rode uitlaten aan de voorkant :)

Bovenstaand is mijn mening en niet getoetst in de werkelijkheid 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2011 00:14:24 ]
pi_100625867
Ja maar volgens dell kan ik hier 2-3 jaar mee vooruit met de game spec
Yow
pi_100625969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:15 schreef Mangochillisaus het volgende:
Ja maar volgens dell kan ik hier 2-3 jaar mee vooruit met de game spec
Dat kun je dan dus met beide :) Luister, je moet vooral je eigen keuze maken, maar de 'gewone' Dell biedt meer voordelen dan de 'Alienware' Dell :)
pi_100626020
En trouwens als extra kan ik kiezen tussen upgrade van 6 naar 8gb ram of blu ray of 9 cells batterij wat is het beste denk je? en thanks redah voor je hulp
Yow
pi_100626105
Dit kan trouwens alleen bij de dell xps17:P niet bij de alienware want daar kan je heel weinig aanpassen
Yow
pi_100626214
Of je neemt een ASUS :)

Prijs ¤ 1259,=

Merk Asus
Type N55SF-S1125V
Eerste prijsvermelding zaterdag 6 augustus 2011
Technische Specificaties
CPU-type Intel Core i7 2630QM
Snelheid 2GHz
Moederbordchipset Intel Mobile GL40
Geheugengrootte 8GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip GeForce GT555M
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Opslag
Opslagcapaciteit 750GB
Hardeschijftype 7200rpm
Optische Drive Type Blu-Ray Rewriter
Interfaces
Verbinding (USB/FW) 3x USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Gewicht 2,62kg
Kleuren Zwart
Fabrieksgarantie 2 jaar carry in
pi_100626294
Zou ik hier op kunnen gamen denk hierbij aan cod black ops en zal hem ook veel voor photoshopen gebruiken wellicht ook voor school maar dat weet ik niet zeker
Yow
pi_100626399
Ongeveer 47fps met black opps op ultra high :D
pi_100626458
Oke oke goed maar kan je mij uitleggen wat fps zijn? heb het wel eens gehoord maar niet precies wat het is?
Yow
pi_100626490
Ik post dit vanaf de xps17. En ik ben er heel erg tevreden mee _O_ Al heb ik dan voor de xps17 zonder 3d scherm gekozen. en er zelf nog een ssd ingezet. :)

Dat 3d scherm is glanzend, zwaar irritant als je buitenzit of ergens waar veel licht is. Ik vond 3d niet zoveel toevoegen dus vond een matt scherm veel beter. En stuk goedkoper. :)
pi_100626557
Het aantal beelden per seconde (Engels: frames per second, FPS), is een maat die aangeeft hoe snel een apparaat beelden (frames) weergeeft of anderzijds verwerkt. De term wordt vaak gebruikt in samenhang met films, computergraphics, videocamera's en beeldschermen. De hoeveelheid beelden per seconde kan worden uitgedrukt in frames per second (fps) of in hertz (Hz). In Europa worden over het algemeen voor televisiebeelden 25 beelden per seconde gebruikt. Bij die frame rate lijkt het alsof het een vloeiend beeld oplevert, hoewel het elke seconde eigenlijk 25 losse "foto's" zijn.

Een groot misverstand is dat vanaf zo'n 25 beelden per seconde elk beeld als vloeiend wordt ervaren, dit is niet zo. Het aantal beelden dat het menselijk oog per seconde kan zien is afhankelijk van een aantal dingen. Een menselijk oog kan zelfs een hele korte lichtflits in een donkere ruimte waarnemen, echter wanneer in een verlichte ruimte het licht voor heel even wordt uitgedaan is dit bijna niet merkbaar. Ook speelt motion blur een rol: wanneer afbeeldingen die een beetje vervaagd zijn achter elkaar worden gezet, lijkt dit eerder een vloeiende beweging dan wanneer niet vervaagde afbeeldingen achter elkaar worden gezet.
Voor FPS-spellen geldt als norm dat 60 beelden per seconde een vloeiend beeld oplevert.
pi_100626582
Heey mash :D thanks voor je bericht stel dat ik niet kies voor de 3d glas en 3d videokaart waar zou ik het geld dan aan kunnen besteden qua onderdelen en kan je goed gamen op de laptop? :P
thx alvast
Yow
pi_100626584
Sowieso nog een tip. koop met zo min mogelijk geheugen. en maar met 1 hd. En koop er los extra geheugen en een hd/ssd en zet ze er zelf in(heel makkelijk bij de xps) Scheelt veel geld.
pi_100626623
dus c0-0l eigenlijk is die asus dus niet goed want die geeft 47 beelden per seconde en voor black ops is 60 beelden per seconde vloeibaar of heb ik het verkeerd?
Yow
pi_100626624
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:37 schreef Mangochillisaus het volgende:
Heey mash :D thanks voor je bericht stel dat ik niet kies voor de 3d glas en 3d videokaart waar zou ik het geld dan aan kunnen besteden qua onderdelen en kan je goed gamen op de laptop? :P
thx alvast
Ik zou sowieso een ssd kopen. Mijn laptop start door die ssd binnen 20sec helemaal op.
En game, weet niet eigenlijk. Ik game er niet echt op daar heb ik een ps3 voor. Ik gebruik mijn laptop wel voor zware 3d progammas en daar werkt die perfect mee.
pi_100626696
:P Oke maar denk je dat black ops bijvorbeeld wel goed zou kunnen lopen? en welke zware 3d proggramas gebruik je ik gebruik namelijk ook veel soorten proggramas is niet voor mijn werk ben pas 16 maar voor een hobby
Yow
pi_100626742
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:41 schreef Mangochillisaus het volgende:
:P Oke maar denk je dat black ops bijvorbeeld wel goed zou kunnen lopen? en welke zware 3d proggramas gebruik je ik gebruik namelijk ook veel soorten proggramas is niet voor mijn werk ben pas 16 maar voor een hobby
Ik gebruik 3ds max. Die laptop renderd evensnel als een I7 pc met 6gb die ik op mijn werk gebruik.
Black ops moet makkelijk kunnen.

kijk hier maar: Specs van laptop in het filmpje
It's a Dell XPS 17 (L702X). My spec is:
i5-2410m (2.3-2.9 GHz)
4GB RAM
3GB Nvidia 555m
1600x900 screen

Die van jou zou een i7 worden met mee dan 4gb? dus dan kan het al helemaal makkelijk.

Ander filmpje:
pi_100626834
Ja als 3d niet goed is ga ik het natuurlijk niet nemen dan neem ik liever 16gb geheugen en die videos vertrouw ik niet 1 jaar geleden een compaq gekocht ook zon filmpje gekeken voor revieuw zag dat iemand er mw 2 op een van de hoge settings kon spelen bleek niet bij mij te lukken had een mail gestuurd naar die eigenaar van die filmpje hoe die dat deed kreeg ik te horen dat hij een redelijk veel had aangepast voelde mij soort van opgelicht door mij zelf:P en wat denk je zal ik een betere wifi ontvanger kopen de beste van de 3 soort is misschien beter of is dat geen verschil denk je:p
Yow
pi_100626926
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:46 schreef Mangochillisaus het volgende:
Ja als 3d niet goed is ga ik het natuurlijk niet nemen dan neem ik liever 16gb geheugen en die videos vertrouw ik niet 1 jaar geleden een compaq gekocht ook zon filmpje gekeken voor revieuw zag dat iemand er mw 2 op een van de hoge settings kon spelen bleek niet bij mij te lukken had een mail gestuurd naar die eigenaar van die filmpje hoe die dat deed kreeg ik te horen dat hij een redelijk veel had aangepast voelde mij soort van opgelicht:P
Mja, er zijn echt veel filmpjes over te vinden. Ik weet wel zeker dat je xps17 black ops aan kan. Waarschijnlijk zelfs bf3 ;)

Maar mijn tip is gewoon: Koop de xps17 zonder 3d scherm. Koop hem met 4gieg. 1hdd 7200rpm. bij dell

Koop los een sdd, en 4 gieg extra geheugen. je bent goedkoper uit en hebt een super laptop. Enige nadeel van de niet 3d versie van de xp17 is dat er totaal maar 8gieg in kan inplaats van 16. Maar 16 heb je toch nergens voor nodig.
pi_100627004
Ja klopt zie het staan ja en owja battle field 3 zou dus ook kunnen:P sorry voor de velen vragen maar dit heeft me jaartje gekost voor het sparen dus straxs moet ik weer 1 jaar gaan sparenXD ja klopt maar 16gb is vooral voor als er iets kapot gaat zodat ik altijd reserve heb
Yow
pi_100627098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 00:51 schreef Mangochillisaus het volgende:
Ja klopt zie het staan ja en owja battle field 3 zou dus ook kunnen:P sorry voor de velen vragen maar dit heeft me jaartje gekost voor het sparen dus straxs moet ik weer 1 jaar gaan sparenXD ja klopt maar 16gb is vooral voor als er iets kapot gaat zodat ik altijd reserve heb
Dat is beetje rare reden om voor 16 gieg te kiezen. ;) je hebt gewoon garantie als iets kapot gaat. Sowieso zou ik niet weten hoe je je geheugen slots kapot wilt maken.

Maar als je het zo doet als ik gedaan hebt ben je 1000 euro aan dell kwijt. 60 euro geheugen. en dan nog een sdd ligt beetje aan welke je koopt hoeveel je daar kwijt voor bent. Al is een ssd wel echt een aanrader.
pi_100627166
Oke thx mash en iedereen voor de hulp zal morgen de laptop bestellen 8gb mash zal ik ook een blue ray lezer bijnemen 100euro extra ipv 3d scherm en 3d videokaart?
Yow
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')