abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:49:59 #41
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_100635247
Zijn jullie slechte ervaringen met iCentre alleen van toepassing op één vestiging of op de gehele keten?
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:07:53 #42
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_100650003
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:49 schreef Muchachooo het volgende:
Zijn jullie slechte ervaringen met iCentre alleen van toepassing op één vestiging of op de gehele keten?
Voornamelijk met het hoofdkantoor/distributiecentrum. Het werkt allemaal niet samen en de communicatie is waardeloos. Het is me nu wel gelukt om een iMac te kopen en 1 persoon heeft zijn best gedaan om het allemaal netjes op te lossen. Het is alleen lullig dat zo iemand geremd wordt door de werkwijze van iCentre. Ze zullen dit toch moeten veranderen als straks die Apple Store er is, want anders krijgen ze het nog moeilijk.
Ik ben trouwens geen fan van iCentre Amsterdam CS, Bijenkorf is al een stuk beter. Maar als je geen haast hebt met een aankoop, wacht even op de Apple Store...

Nu maar even de iMac uitpakken.
Ben benieuwd wat 3.4GHz i7, 12GB, 256ssd, 2TB gaat doen...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:24:16 #44
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_100655511
Ik ga toch sowieso voor de online store, die biedt meer korting icm de TU Delft :) Als ik er toch studeer kan ik er net zo goed gebruik van maken...

Iemand verder nog bar slechte ervaringen met iCentre Delft specifiek?
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:48:27 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100656525
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:59 schreef kadeya het volgende:

...

Nu maar even de iMac uitpakken.
Ben benieuwd wat 3.4GHz i7, 12GB, 256ssd, 2TB gaat doen...
Geile specs, waar ga je hem voor gebruiken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100657507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:59 schreef Saninl het volgende:
Waarom ziet mijn Macbook Air 2011 (4GB ram) in Windows 7 maar 1 GB ram? Wat kan ik hieraan doen?
Je hebt Lion eraf gegooid en Windows op je nieuwe MBA air gezet? :')
Of dual boot?
pi_100660513
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geile specs, waar ga je hem voor gebruiken?
Vooral grafisch werk. Dit ding is wel echt bizar snel. Onvoorstelbaar dat die icoontjes niet meer bouncen. Als ik op mijn MacBook Pro photoshop per ongeluk opstartte moest ik hem geforceerd afsluiten tijdens het opstarten, nu heb ik daar de tijd niet eens voor, hij is gelijk opgestart. Alles is zo snel.

Alleen dat omgekeerde scrollen... Dat weet ik nog niet. Is wel heel erg wennen.
pi_100663843
Zet het gewoon uit. Er is geen enkele goede reden om het scrollgedrag om te gooien als je het al een bepaalde kant op gewend bent.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:36:22 #49
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_100665776
Wordt dan het links en rechts scrollen in bijv. launchpad ook omgedraaid?
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_100671884
Geen idee eigenlijk.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_100672477
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zet het gewoon uit. Er is geen enkele goede reden om het scrollgedrag om te gooien als je het al een bepaalde kant op gewend bent.
Dat weet ik nog niet. Het kan efficiënter werken, maar dat moet ik nog uitvinden.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:47:20 #52
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_100672515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zet het gewoon uit. Er is geen enkele goede reden om het scrollgedrag om te gooien als je het al een bepaalde kant op gewend bent.
Toekomstige iOS en OS X merge?
pi_100672914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zet het gewoon uit. Er is geen enkele goede reden om het scrollgedrag om te gooien als je het al een bepaalde kant op gewend bent.
Voor mij was het 'e'en dag wennen, en ik weet nu niet meer beter. Ik vind het ideaal. Het voelt veel natuurlijker aan.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:25:09 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_100672964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:47 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Toekomstige iOS en OS X merge?
Dan blijft nog steeds windows en android over...
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:26:00 #55
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_100672987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan blijft nog steeds windows en android over...
:?
pi_100676363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:47 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Toekomstige iOS en OS X merge?
Dat gaat niet gebeuren.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:43:00 #57
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_100676397
Hebben jullie PhotoBooth in Lion al een keertje Fullscreen gedraaid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apple-event op 7 september?
*O*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:48:11 #58
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_100681979
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_100682247
Pff, Apple, ik wil een nieuwe telefoon :'( men 3GS'je houd het nog net 6 uur vol op een volle batterij :')
pi_100682350
Sinds Lion heb ik de volgende foutmelding die steeds terugkomt :



Dit heeft alles met mijn externe HD's te maken, hij geeft 1 foutmelding per partitie en als de HD aanstaat heb ik dit niet. Staat hij uit (of ze), dan krijg ik met enige regelmaat deze foutmelding terug (en dus meerdere malen per keer).

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_100684264
Om de sleep/wake-knop van mijn iPhone 3G te fixen had ik hem opengeschroefd, stof en meuk weggehaald enzo. Weer in elkaar gezet, blijkt de telefoon-speaker niet meer te werken. Kabeltje los dacht ik, dus weer opengemaakt, alles aangedrukt, dichtgeschroefd. Nu doet ie helemaal niets meer :'(.

Sleep/wake-knop doet het trouwens nog steeds niet, dus ik kan ook geen hard reset uitvoeren :')
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:21:24 #62
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_100684956
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Om de sleep/wake-knop van mijn iPhone 3G te fixen had ik hem opengeschroefd, stof en meuk weggehaald enzo. Weer in elkaar gezet, blijkt de telefoon-speaker niet meer te werken. Kabeltje los dacht ik, dus weer opengemaakt, alles aangedrukt, dichtgeschroefd. Nu doet ie helemaal niets meer :'(.

Sleep/wake-knop doet het trouwens nog steeds niet, dus ik kan ook geen hard reset uitvoeren :')
De speaker kabel is degene zonder zo'n druk mechanisme. Die schuif je in die aansluiting op het moederbord. De andere twee zijn het scherm.
Gewoon nog een keer openmaken en nog een keer netjes aansluiten.

Ik heb vandeweek ook eindelijk de tijd gehad om die speaker kabel te vervangen. maar nu doet mn proximity sensor het nog niet.
  Admin zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:22:08 #63
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_100684979
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:00 schreef elcastel het volgende:
Sinds Lion heb ik de volgende foutmelding die steeds terugkomt :

[ afbeelding ]

Dit heeft alles met mijn externe HD's te maken, hij geeft 1 foutmelding per partitie en als de HD aanstaat heb ik dit niet. Staat hij uit (of ze), dan krijg ik met enige regelmaat deze foutmelding terug (en dus meerdere malen per keer).

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ?
Ik heb precies dezelfde melding wanneer mijn Time Machine schijf niet is aangesloten. Tweemaal per uur, kort achter elkaar rond hetzelfde tijdstip. Ik zie ook het TM-icoontje bewegen als de melding komt.

Mijn voorlopige conclusie is dat TM in Lion niet goed detecteert dat de schijf er niet is en dus onterecht probeert verbinding te maken. 't Zal gefixed moeten worden door Apple, vermoed ik.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:43:32 #64
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_100685759
Vreemd, bij mij gaat dat wel goed. Als jullie de schijf niet aangesloten hebben, staat er dan een uitroepteken in het logo van Time Machine in de menubalk?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_100685915
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vreemd, bij mij gaat dat wel goed. Als jullie de schijf niet aangesloten hebben, staat er dan een uitroepteken in het logo van Time Machine in de menubalk?
Ja.
Zoals ik het lees hebben Breuls en ik precies hetzelfde probleem, het is bij mij inderdaad ook de schijf van TimeMachine.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_100689522
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:21 schreef Junkie het volgende:

[..]

De speaker kabel is degene zonder zo'n druk mechanisme. Die schuif je in die aansluiting op het moederbord. De andere twee zijn het scherm.
Gewoon nog een keer openmaken en nog een keer netjes aansluiten.

Ik heb vandeweek ook eindelijk de tijd gehad om die speaker kabel te vervangen. maar nu doet mn proximity sensor het nog niet.
Ik heb hem nou wel 5 keer open en dicht gehad, en alles zit toch echt goed. Het is niet alleen het scherm dat niet meer aangaat, hij doet gewoon helemaal niets meer.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_100691068
Ik mag binnenkort een nieuwe computer uitzoeken, ik ga Bedrijfskundige Informatica studeren en zal veel moeten gaan programmeren en überhaupt veel de computer nodig. Nu wil ik zelf graag een Mac hebben, puur vanwege epicness maar is dat handig met programmeer-programma's?

Nu lijkt het mij handig als ik dan een laptop neem en die dan ook ga gebruiken als mijn desktop, dus een Macbook Pro 15". Is het makkelijk deze aan te sluiten op een extern scherm/toetsenbord+muis zodat ik hem als 'staande' computer kan gebruiken?
pi_100691350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:00 schreef -tape- het volgende:
Ik mag binnenkort een nieuwe computer uitzoeken, ik ga Bedrijfskundige Informatica studeren en zal veel moeten gaan programmeren en überhaupt veel de computer nodig. Nu wil ik zelf graag een Mac hebben, puur vanwege epicness maar is dat handig met programmeer-programma's?
Hangt ervan af. Je koopt een Mac natuurlijk niet om voordurend Windows te draaien. Geen idee wat je gaat programmeren, maar C# werkt natuurlijk alleen onder Windows

quote:
Nu lijkt het mij handig als ik dan een laptop neem en die dan ook ga gebruiken als mijn desktop, dus een Macbook Pro 15". Is het makkelijk deze aan te sluiten op een extern scherm/toetsenbord+muis zodat ik hem als 'staande' computer kan gebruiken?
Geen enkel probleem, dat doe ik ook met een 13" MBP.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:25:20 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100692174
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:00 schreef -tape- het volgende:
Ik mag binnenkort een nieuwe computer uitzoeken, ik ga Bedrijfskundige Informatica studeren en zal veel moeten gaan programmeren en überhaupt veel de computer nodig. Nu wil ik zelf graag een Mac hebben, puur vanwege epicness maar is dat handig met programmeer-programma's?

Je kan hem prima dual boot maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:22:05 #70
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_100694496
Dan heb je een MacBook Pro met een i5 processor met een heleboel Gigahertzen en RAM, en met Lion erop...

En dan stottert een simpel YouTube filmpje... :')
pi_100694611
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Hangt ervan af. Je koopt een Mac natuurlijk niet om voordurend Windows te draaien. Geen idee wat je gaat programmeren, maar C# werkt natuurlijk alleen onder Windows.
Juist niet. C# en .Net zijn juist gemaakt om platform- en architectuuronafhankelijk te zijn.
Met bijvoorbeeld www.mono-project.com krijg je een compiler en omgeving ook geschikt voor Mac en Linux om C#-programma's te schrijven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100697434
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:00 schreef -tape- het volgende:
Ik mag binnenkort een nieuwe computer uitzoeken, ik ga Bedrijfskundige Informatica studeren en zal veel moeten gaan programmeren en überhaupt veel de computer nodig. Nu wil ik zelf graag een Mac hebben, puur vanwege epicness maar is dat handig met programmeer-programma's?

Nu lijkt het mij handig als ik dan een laptop neem en die dan ook ga gebruiken als mijn desktop, dus een Macbook Pro 15". Is het makkelijk deze aan te sluiten op een extern scherm/toetsenbord+muis zodat ik hem als 'staande' computer kan gebruiken?
Vergeet niet dat je onder Windows een shitload aan UNIX software moet missen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:23:14 #73
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_100699945
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Juist niet. C# en .Net zijn juist gemaakt om platform- en architectuuronafhankelijk te zijn.
Met bijvoorbeeld www.mono-project.com krijg je een compiler en omgeving ook geschikt voor Mac en Linux om C#-programma's te schrijven.
Maar de makkelijkste manier van het developen van C# applicaties blijft Microsoft Visual Studio (ook meestal de standaard bij ICT opleidingen die C# in hun lesprogramma hebben zitten) en die draait niet op OS X.

Dual boot is natuurlijk een optie. Ik heb een jaartje C# gehad en hoewel er maar weinig waren met een Macbook in mijn klas, hun Visual Studio in Windows via bootcamp werkte minstens zo goed.

En voor bijna elke andere taal maakt je platform niet uit. Ik ga zelf Technische Informatica doen vanaf volgend jaar, en ik ben ook van plan om een Macbook Air aan te gaan schaffen.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_100702314
Alle reden eigenlijk om een Macbook (Air) te halen als je gewoon via bootcamp de software draait die je tijdens je lessen programmeren nodig hebt. Vooral een Air weegt amper iets en heeft een goede accu, wat tijdens het dagelijks meesjouwen wel heul erg fijn is.

Ik overweeg zelfs voor mijn video-editing de snelste Macbook Air 11" aan te schaffen omdat ik veel onderweg ben en zo op de meest gekke plaatsen kan editen. Wil ik CUDA editing en rendering, dan koppel ik een externe videokaart via Thunderbolt aan :9



Heb nu een Macbook Pro (early 2008) met 160 GB SSD die qua snelheid al toereikend is. De superdrive ga ik niet missen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Drommelsch85 op 14-08-2011 02:56:33 ]
url
  zondag 14 augustus 2011 @ 03:52:30 #75
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_100703398
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:49 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik overweeg zelfs voor mijn video-editing de snelste Macbook Air 11" aan te schaffen omdat ik veel onderweg ben en zo op de meest gekke plaatsen kan editen. Wil ik CUDA editing en rendering, dan koppel ik een externe videokaart via Thunderbolt aan :9

[ afbeelding ]
Een Thunderbolt GPU, heb je daar meer info over?
pi_100705753
Mijn nieuwe iMac begon gisteravond opeens te zoemen als een bij. Maar die constant van duidelijk naar stil. Heel vaag. Begon me al zorgen te maken, tot ik erachter kwam dat het aan de Lacie lag die er naast stond. Blijkbaar interfereerde de trillingen. Hij zoemt nu wel nog, als ie warm is, maar het is constant en niet duidelijk. Lijkt me normaal?
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:14:40 #77
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100706018
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:01 schreef kadeya het volgende:
Mijn nieuwe iMac begon gisteravond opeens te zoemen als een bij. Maar die constant van duidelijk naar stil. Heel vaag. Begon me al zorgen te maken, tot ik erachter kwam dat het aan de Lacie lag die er naast stond. Blijkbaar interfereerde de trillingen. Hij zoemt nu wel nog, als ie warm is, maar het is constant en niet duidelijk. Lijkt me normaal?
Ja. Ik denk dat hij de eigenfrequentie van je bureau benaderde waardoor het als een klankkast werkt. Je kan eens proberen te dempen met van die rubbertjes eronder.

Ik had ook een iMac die periodiek als bijenzwerm fungeerde op mijn bureau tot ik een iMac kocht met SSD. Nu is het fluisterstil.

Wel gaan de fans lekker loeien tijdens het renderen als de GPU en CPU warm worden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:14:59 #78
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_100707265
* problematiQue heeft zojuist de basis iMac besteld

*O*
pi_100707545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:22 schreef Junkie het volgende:
Dan heb je een MacBook Pro met een i5 processor met een heleboel Gigahertzen en RAM, en met Lion erop...

En dan stottert een simpel YouTube filmpje... :')
http://www.youtube.com/html5 en ClickToFlash voor andere videosites.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_100710774
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja. Ik denk dat hij de eigenfrequentie van je bureau benaderde waardoor het als een klankkast werkt. Je kan eens proberen te dempen met van die rubbertjes eronder.

Ik had ook een iMac die periodiek als bijenzwerm fungeerde op mijn bureau tot ik een iMac kocht met SSD. Nu is het fluisterstil.

Wel gaan de fans lekker loeien tijdens het renderen als de GPU en CPU warm worden.
Dat is inderdaad wel goed idee. Er zit ook een ssd in, maar het zal de 2TB wel zijn. Het is niet storend meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')