abonnement Unibet Coolblue
pi_102945976
(Belgische) handleiding van de Aldi robotstofzuiger:

http://www.primo.to/images/pages/2011%20PRIMORVC1A%20BOOKLET.pdf

In het boekje zit ook nog een bestelformulier voor reserve onderdelen. Waarschijnlijk kan dat dan ook in Nederland?
pi_102948443
Ik had zondag een mooi momentje... :D

Zaterdag nieuw bed geplaatst gekregen, zondag de Roomba naar boven en passen hè. Kan ie precies onder het bed door. :D Ik had verwacht dat het niet ging dus ik baalde in eerste instantie al een beetje dat ik er weer niet aan gedacht had (bij mijn bank scheelt het 1,5 cm ofzo) maar bleek dus mee te vallen.

*O*
pi_102948796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:48 schreef Nozuka het volgende:
(Belgische) handleiding van de Aldi robotstofzuiger:

http://www.primo.to/images/pages/2011%20PRIMORVC1A%20BOOKLET.pdf

In het boekje zit ook nog een bestelformulier voor reserve onderdelen. Waarschijnlijk kan dat dan ook in Nederland?
Neem aan dat ze ook wel versturen naar Nederland, ze kunnen ook garantie afhandelen voor Nederland.

Vraag ik me wel af wat Prima precies voor een functie heeft in dit hele stofzuiger verhaal. Ze lijken niet het product te verkopen op hun site, maar alleen garantie af te handelen. Zouden zij voor de Aldi dit ook doen (ofwel: heeft de Aldi versie ook 3 jaar garantie onder de voorwaarden van Primo)? Beetje vaag ;).
Activ8
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:23:19 #156
358003 papacandor
ps3 sucks my wii
pi_102993235
wij hebben er eengehaald van de aldi zojuist.
hij staat nu op te laden, en morgenochtend gaan we hem uitproberen (moet dalijk naar me werk, en ding moet 3 uur opladen)
hij voelt degelijk aan, als kleine test net even van de lader afgehaald en hem de opdracht gegeven terug te gaan naar het laaddock en dat ging prima.
ben heeel benieuwd...

we hebben hem gekocht omdat we 2 katten hebben, en dalijk een baby, dus dan hoeven we niet elke dag te stofzuigen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:24:29 #157
358003 papacandor
ps3 sucks my wii
pi_102993292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:51 schreef XBL het volgende:

[..]

Neem aan dat ze ook wel versturen naar Nederland, ze kunnen ook garantie afhandelen voor Nederland.

Vraag ik me wel af wat Prima precies voor een functie heeft in dit hele stofzuiger verhaal. Ze lijken niet het product te verkopen op hun site, maar alleen garantie af te handelen. Zouden zij voor de Aldi dit ook doen (ofwel: heeft de Aldi versie ook 3 jaar garantie onder de voorwaarden van Primo)? Beetje vaag ;).
het boekje wat ik erbij had, daar zit ook een bestelformulier in voor onderdelen,. en ze zijn niet echt duur vind ik... duurste is 28 euro voor een accu....
pi_102993555
Heeft er iemand ervaring met de robomop? Kost nog geen ¤50,- maar dan heb je ook niks. Tenminste dat lijkt mij.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_102993662
Dat lijkt mij dus ook. :)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:37:46 #160
358003 papacandor
ps3 sucks my wii
pi_102993748
het is ook niets,, ik heb er een gehad ooit.. het stof wordt netjes onwillekeurig van links naar rechts in je kamer verplaatst, en een heel klein beetje blijft eraan hangen.. dus je kan daarna alsnog de stofzuiger pakken..

die bal die erbij zit die voinden mijn katten wel heel erg leuk.... dus eigenlijk is het niets meer dan een veel te duur kattenspeeltje.. hahaha
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:58:33 #161
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_102996177
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:37 schreef papacandor het volgende:
het is ook niets,, ik heb er een gehad ooit.. het stof wordt netjes onwillekeurig van links naar rechts in je kamer verplaatst, en een heel klein beetje blijft eraan hangen.. dus je kan daarna alsnog de stofzuiger pakken..

Dat gevoel heb ik ook bij de Dirt Devil/Mint. Of werkt die beter?
pi_102997816
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:24 schreef papacandor het volgende:

[..]

het boekje wat ik erbij had, daar zit ook een bestelformulier in voor onderdelen,. en ze zijn niet echt duur vind ik... duurste is 28 euro voor een accu....
ik heb em net ook gehaald. Komt van hetzelfde Belgische bedrijf (te zien aan het adres op de doos). Aldi apparaat heeft ook 3 jaar garantie. Nu nog geen tijd om mee aan de gang te gaan, dus verder weinig te melden ;).
Activ8
pi_103015019
Ben benieuwd of de sucker van de aldi ook kleine hindernissen in de vorm van tapijt kan nemen? Ik heb parket, maar in de zithoek ligt een geknoopt tapijt (dus zonder opstaande polen) van een milimeter of 5 hoog.
pi_103016055
Ik heb zojuist een eerste test gedaan met de aldi robot, het schoonmaak resultaat en de logica in route ben ik erg over te spreken. Wat ik vooral mis is de timerfunctie om hem op een bepaald tijdstip te laten beginnen. Ik was in de veronderstelling dat deze functie aanwezig was. Ik zie nu dat dit enkel bij het plus model aanwezig is. Op zoek naar een leuke aanbieding en kijken of dat het extra geld het waard is.....

maar al met al ben ik wel heel enthousiast geworden van een robotstofzuiger!!
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 21:45:58 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_103016353
Je kunt m ook gewoon aanzetten als je weggaat :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103016461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt m ook gewoon aanzetten als je weggaat :Y
dat gaan we de komende tijd (2 weken) proberen, als dit bevalt, dan is het een oplossing. Maar ik heb al gezien dat je voor 200euro een programmeerbare QQ-2 plus kunt kopen die ook geurstoffen kan verspreiden....als dit verschil nog kleiner wordt, ga ik zeker overstappen....
pi_103020324
Ik ben nog aan het twijfelen over de Aldi-versie. Ben al geruime tijd aan het rondneuzen, maar nog steeds niet volledig overtuigd (kwestie van gemak/besteedbaar budget verhouding).
Enig idee tot hoe hoge drempeltjes die van de Aldi kan oversteken? We hebben namelijk een vrij hoge plint als afscheiding tussen twee gedeeltes in de kamer (tja, geen idee wie die geklust heeft). Om daar nu weer een soort van ramp van te maken gaat me iets te ver.
Bij ons had de Aldi er bij sluitingstijd nog zeker 7 staan. Gelukkig geen storm gelopen.
  FOK!fossiel woensdag 12 oktober 2011 @ 23:44:19 #168
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_103022979
Ik heb ook dat Aldi ding gekocht. Kort getest, maar nu al overtuigd. Had toch redelijk wat stof verzameld toen hij even proef aan het draaien was.

Van de week even de echte test ;)
pi_103030533
Leuk om de eerste reacties hier op de Aldi stofzuiger te lezen! Met de reacties hier en elders ben ik van mening dat voor ¤150 het apparaat al zeer wordt gewaardeerd. Wat ik echter een grote tekortkoming vindt is dat er geen timer ingesteld kan worden om de stofzuiger op gezette tijden te laten lopen! Maw vergeet je het toestel een keer "aan" te zetten wordt er geen stof gezogen.

Dan betaal ik liever ¤50 voor de QQ-2 plus!
pi_103030887
Mijn Aldi unit is helaas al stuk, wellicht dat dit bij aankoop het geval al was.

Ik heb em even in de lader gezet, toen gekeken of-ie z'n laadstation kon vinden en nadat dat gelukt was, in de lader laten staan. Vervolgens kom ik na een paar uur thuis (handleiding repte over 3,5u opladen), geeft het ding de onduidelijke error "error". Zodra ik em plaats in de lader, lijkt-ie even te laden, maar na een seconde of 20 komt weer met die "error". Buiten de lader doet-ie niets (uit).

Lijkt mij een gare accu (misschien als gevolg van dat dat laadstation?). Kunnen we meteen de garantie afhandeling testen...

Edit: dit overkwam mij gisteren. Gisteren de accu uit het apparaat gehaald en vanmorgen (na het plaatsen van deze post) weer de accu erin gedaan. En hij werkt zowaar weer. Heb em weer zelf z'n lader laten zoeken en hij is gaan opladen... net klaar daarmee en hij wilde meteen beginnen met stofzuigen (maar dat wil ik nu niet).

Wat doet-ie normaal als-ie klaar is met opladen? Volgens mij had ik niet dat 'go' knopje ingedrukt op het laadstation, dus ik ging er vanuit dat-ie zou stoppen met laden en zou wachten/uit gaan.

[ Bericht 30% gewijzigd door XBL op 13-10-2011 11:49:28 ]
Activ8
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:47:48 #171
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_103043726
De mijne stond net toen ik thuis kwam klem achter de bank, mijn bank heeft aan de onderkant zeg maar een soort "gordijntjes", is zo'n puntje van het gordijntje precies achter de bumper blijven hangen :{
Er lag een heel hoopje rubber onder van het wieltje afgesleten :')

[ Bericht 12% gewijzigd door robber57 op 13-10-2011 18:14:54 ]
pi_103054572
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:47 schreef robber57 het volgende:
De mijne stond net toen ik thuis kwam klem achter de bank, mijn bank heeft aan de onderkant zeg maar een soort "gordijntjes", is zo'n puntje van het gordijntje precies achter de bumper blijven hangen :{
Er lag een heel hoopje rubber onder van het wieltje afgesleten :')
De mijne is vanmiddag ook niet thuisgekomen, dus heb een maar een andere positie in de kamer gegeven....waarschijnlijk krijgt ie een huis achter de bank, hoeft hem ook niet in het zicht te hebben....
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:02:33 #173
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103055074
Morgen de acculader van mijn roomba uit elkaar meubelen en fixen, mis hem toch wel :P
pi_103143999
Sinds gisteren is Dennis bij ons ingetrokken. Een Infinuvo Cleanmate. Maar bij zijn eerste rondje rijden raakte er een draad verstrikt in zijn roterende borsteltje aan de zijkant. Ik zag het en heb meteen Dennis uitgeschakeld en de draad verwijderd, maar nu kan Dennis niet meer rijden. Wel zuigen, hij gaat ook nog wel aan en laadt op, maar rijden, ho maar. Wat nu? Iemand enig idee?
pi_103144159
Truus heeft weer een zieltje gewonnen. O+ Mijn Roomba heeft het tapijt bij een vriendin getest en die is verkocht: ze gaat er ook eentje aanschaffen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fossiel zondag 16 oktober 2011 @ 21:57:01 #176
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_103166143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:44 schreef LWaS het volgende:
Ik heb ook dat Aldi ding gekocht. Kort getest, maar nu al overtuigd. Had toch redelijk wat stof verzameld toen hij even proef aan het draaien was.

Van de week even de echte test ;)
Ondertussen echt getest, en hij overtreft echt mijn verwachtingen.

Wel vooropgesteld dat het apparaat niet echt slim is, hij bots echt tegen alles aan en het lijkt erop dat ie sommige stukken wel erg vaak wilt doen.
Heb hem gisteren en vandaag aangezet en hij heeft echt veel stof verzameld. Waarschijnlijk voornamelijk van plekken waar je met de stofzuiger normaal niet makkelijk bijkomt.

Ook beide keren is hij netjes terug gegaan naar zijn basistation :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:06:13 #177
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_103189217
Is er niet ergens een Leen-roomba, dan kan ik 'm uitproberen :-)
pi_103189551
@mo_air dat zou ik an sich ook wel graag willen. Ik verwacht dat mijn appartement in zijn geheel wel geschikt is voor zo'n ding. Maar voordat ik 500 euro ga uitgeven zou ik hem wel ff een testrun willen geven :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_103189635
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:06 schreef mol_air het volgende:
Is er niet ergens een Leen-roomba, dan kan ik 'm uitproberen :-)
Waar woon je? Misschien is er wel iemand met een Roomba in de buurt die een demonstratie wil geven :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_103203326
@leenroomba, ik weet dat er op MP een aanbieder (geen idee hoe betrouwbaar) is die de aldi-versie ter leen beschikbaar stelt om uit te proberen. Misschien is dat iets voor jullie? Ik ga er vanuit dat de officiële Roomba's ook echt wel beter hun werk doen als de b-merken. Maar als je al eens voor 80% tevreden bent met de geleende b-versie, dan is de stap om de a-versie te kopen toch niet meer zo groot?

Inmiddels iemand die weet hoe hoge drempels die van de Aldi kan nemen? (ja, natuurlijk kan ik ook gewoon een huren om dit uit te proberen ;) )
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:07:44 #181
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103204463
Hm, uitlenen, tja.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:32:23 #182
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_103270269
Ik zou 'm natuurlijk bij Wehkamp o.i.d. kunnen kopen en dan (indien ontevreden) binnen zoveel dagen retourneren....
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:33:15 #183
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_103270294
na een paar dagen testrun met het Aldi apparaat besloten op zoek te gaan naar een andere.
De test was vooral om te zien of Señor Suck nut heeft en of de honden het apparaat niet zouden aanvallen (dat doen ze namelijk wel met de gewone stofzuiger).

Het schoonmaken van het Aldi apparaat is prima, maar hij loopt klem op de sledepoten van de salontafel en hij hangt vast onder de lades van het dressoir.
Dus op zoek naar een slimmer en hoger apparaat.

De twijfel is nu tussen de Philips Home Run of de Roomba Pet (want de honden negeren het apparaat of ze spelen ermee).

Het voordeel van de Philps kan zijn dat met de mogelijkheid om software te updaten eventuele fouten hersteld kunnen worden door Philips. Het nadeel zijn de sterk wisselende reviews. Ook in deze topic-reeks heb ik niks kunnen vinden over de Home Run.

Iemand ervaringen of kan iemand die ook twijfelde over de Home Run aangeven waarom hij of zij er uiteindelijk niet voor heeft gekozen?


blijkbaar is de Home Run de iClebo met een Philips-jasje en de iClebo komt er nergens goed vanaf. Dus dan een Roomba, nu nog effe bekijken welke...

[ Bericht 8% gewijzigd door HuubTuub op 19-10-2011 12:53:25 (Philips is de iClebo) ]
could you just [i]not[/i] breathe?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:44:35 #184
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_103270658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:32 schreef mol_air het volgende:
Ik zou 'm natuurlijk bij Wehkamp o.i.d. kunnen kopen en dan (indien ontevreden) binnen zoveel dagen retourneren....
Roomba heeft op hun eigen website de actie "niet goed, geld terug" voor een periode van 30 dagen.
http://www.irobot.com/nl/store.aspx

Philips laat je de Home Run 2 maanden testen, maar dat zal dan ook wel alleen gelden als je hem in de online shop van Philips koopt, daar is die dan ook bijna het duurste.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:28:30 #185
322179 nappel2
ex-nappel..
pi_103429578
Vorige week kwam ik er achter dat sinds enkele maanden de neato nu ook in Europa te krijgen is.
Weliswaar 'n andere versie dan de Ami; neato xv-15, maar de specs schijnen hetzelfde te zijn.
Nu 2 dagen aan het testen en ik ben er echt enthousiast over!

We hebben een hoogpolig tapijt en daar gaat hij 'gewoon' overheen. Kanttekening is wel dat hij er praktisch rechttoe aan op moet rijden, anders komt hij te schuin te staan waardoor hij 'vast' loopt. Vast tussen aanhalingstekens omdat hij na een paar keer proberen gewoon terug uit zet en van een andere hoek nog eens probeert.

Enige minpunt is het geluid. Omdat de neato echt zuigt en deze technologie volgens zijn scheppers afgeleid is van rocket-science, klinkt hij bijna als een F16 wanneer die opstart. Zijn geluid is net niet zo hard als een gewone stofzuiger, maar luid genoeg om hinderlijk te zijn wanneer je tegelijkertijd tv kijkt.
Wanneer hij zijn arbeid aan het verrichten is, hoor je hem boven bijna niet..
..gewoon graveyard shift laten draaien dus.

Echt gaaf om te zien hoe deze robot echt alle hoeken weet te vinden.
"Quei maksal su, quei dan tal nu!"
pi_103454136
Voor wie het interessant vindt: Ik heb het afgelopen jaar een aantal robots getest en er filmjes van gemaakt en reviews over geschreven. De reviews kan je hier vinden:

Vergeljikingstest Roomba 555, Samsung Navibot SR 8455 en Infinuvo Cleanmate QQ-2 Plus:

http://nl.hardware.info/r(...)est-robotstofzuigers

Review Philips Homerun:

http://nl.hardware.info/r(...)botstofzuiger-review

Video van de schoonmaakwijze van de Roomba, Navibot, Cleanmate en Philips Homerun:

http://nl.hardware.info/t(...)e-vs-philips-homerun

Ik heb de nieuwe Roomba 7 serie inmiddels ook getest, maar de review daarvan staat nog niet online. Om eerlijk te zijn vind ik die nieuwe Roomba wat tegenvallen, hij presteert (op mijn gladde vloer) minder goed dan de 555 maar is wel véél duurder.

Ik heb zelf overigens een Roomba 555 :)
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:36:16 #187
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103455496
Ik zoek een nieuwe voeding voor mijn Roomba ter vervanging van deze:



Zou deze stekker passen?
http://www.ebay.nl/itm/TH(...)&hash=item1c20155b1d
pi_103456368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:33 schreef HuubTuub het volgende:
De twijfel is nu tussen de Philips Home Run of de Roomba Pet (want de honden negeren het apparaat of ze spelen ermee).
Waarom geen Navibot van Samsung?Die hebben net een nieuwe versie uitgebracht, de nieuwe S versie. Beter algoritme, sneller, lager....maar wel erg duur...

http://www.samsung.com/nl(...)454&gltype=localnews
pi_103466537
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:57 schreef lottumracing het volgende:

[..]

Waarom geen Navibot van Samsung?Die hebben net een nieuwe versie uitgebracht, de nieuwe S versie. Beter algoritme, sneller, lager....maar wel erg duur...

http://www.samsung.com/nl(...)454&gltype=localnews
Omdat de samsung het erg slecht doet, op 28 september heb ik hier in dit topic een aantal vergelijkingsvideos geplaats. Er wordt dan 100 gram zand door de hele kamer verspreid. En aan het eind van de cyclus werd gekeken hoeveel ieder apparaat oppikte.

De samsung pikt maar 57 gram op. Echt heel slecht. De roomba pikt 94 tot 97 % op. De samsung schept op over hun navigatiesysteem en dat ze op iedere plek maar 1 x komt. Dat is juist het hele probleem. Daardoor pikt hij niet al het vuil op.

De philips is helemaal dramatisch. Komt daarnaast geen drempel over. En waar kun je in godesnaam reserveonderdelen kopen van zon samsung of philips buiten de garantieperiode. Van zo n groot en log bedrijf verwacht ik een antwoord als : ja sorry meneer, we kunnen geen onderdelen bestellen u zult helaas een andere moeten kopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Reeleezee op 23-10-2011 20:38:30 ]
pi_103466727
De test van de aldi stofzuiger oftewel de cleanmate volgens hardwareinfo. Ook drie keer niks zo te horen.

quote:
Waar de andere twee volgepakt zijn met infraroodsensoren om afstanden te bepalen, doet de Cleanmate daar niet aan. In de bumper zit een stootsensor en daarnaast bevat het apparaat sensoren die ervoor zorgen dat hij niet van de trap afrijdt, maar dat is het dan ook. Anders dan de Roomba, die probeert te berekenen hoe groot de ruimte is, gaat de Cleanmate gewoon aan de slag en stopt na circa 40 minuten. Wil je dat hij langer doorgaat, dan dien je dat zelf vooraf in te programmeren.

Een ander verschil is dat de Cleanmate één borstel onder het apparaat heeft die vuil ‘losveegt’, maar dit komt niet direct in de opvangbak terecht zoals bij de Roomba en Navibot. De borstel gooit het vuil gewoon weer op de grond terug en vertrouwt erop dat de opening van de stofzuiger het wel naar binnen zuigt. Achter de borstel bevindt zich namelijk een smalle sleuf, waardoor de ingebouwde stofzuiger het vuil naar binnen zuigt. Deze spleet is erg smal; klein vuil vormt geen probleem, maar iets groter afval kan al tot een verstopping leiden. Bij de Roomba en de Navibot wordt grover vuil door de borstels in de bak geworpen, terwijl bij de Cleanmate moet de stofzuiger dus al het werk doen.

Het apparaat heeft vijf bewegingspatronen (bounce, spiraal, muur-volgen, zigzag, en polygoonspiraal) die om beurten ongeveer een halve minuut uitgevoerd worden. De Cleanmate heeft geen idee waar hij is, maar door maar lang genoeg door te gaan is het idee dat de robot overal wel komt. In de praktijk blijkt dat niet helemaal te kloppen. Anders dan de Roomba, die ook niet echt slim is, blijkt de Cleanmate soms delen van onze kamer compleet links te laten liggen. Het apparaat wordt geleverd zonder virtuele muren of vuurtorens en is daarom minder geschikt om meerdere ruimtes automatisch af te werken. Daarnaast heeft het apparaat dus ook echt last met grover vuil. Hagelslag gaat prima, maar kattenbrokken verstoppen de smalle sleuf waardoor het apparaat minder goed zuigt. De borstel onder het apparaat is bovendien zo zacht dat deze voornamelijk over tapijt heenveegt in plaats van er doorheen te kammen. Het voordeel hiervan is dat het apparaat weinig moeite heeft met tapijtvloeren, maar echt schoon worden deze niet: vuil tussen de haren van het tapijt wordt niet of nauwelijks opgepikt.



[ Bericht 24% gewijzigd door Reeleezee op 24-10-2011 09:29:43 ]
pi_103466952
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:06 schreef mol_air het volgende:
Is er niet ergens een Leen-roomba, dan kan ik 'm uitproberen :-)
quote:
Ceased2Be
Misanthroop @mo_air dat zou ik an sich ook wel graag willen. Ik verwacht dat mijn appartement in zijn geheel wel geschikt is voor zo'n ding. Maar voordat ik 500 euro ga uitgeven zou ik hem wel ff een testrun willen geven
Via irobot mag je hem 30 dagen uitproberen. Ga voor de nieuwere 770 :-p

[ Bericht 13% gewijzigd door Reeleezee op 24-10-2011 09:28:03 ]
pi_103468411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:33 schreef HuubTuub het volgende:
na een paar dagen testrun met het Aldi apparaat besloten op zoek te gaan naar een andere.
De test was vooral om te zien of Señor Suck nut heeft en of de honden het apparaat niet zouden aanvallen (dat doen ze namelijk wel met de gewone stofzuiger).

Het schoonmaken van het Aldi apparaat is prima, maar hij loopt klem op de sledepoten van de salontafel en hij hangt vast onder de lades van het dressoir.
Dus op zoek naar een slimmer en hoger apparaat.

De twijfel is nu tussen de Philips Home Run of de Roomba Pet (want de honden negeren het apparaat of ze spelen ermee).

Het voordeel van de Philps kan zijn dat met de mogelijkheid om software te updaten eventuele fouten hersteld kunnen worden door Philips. Het nadeel zijn de sterk wisselende reviews. Ook in deze topic-reeks heb ik niks kunnen vinden over de Home Run.

Iemand ervaringen of kan iemand die ook twijfelde over de Home Run aangeven waarom hij of zij er uiteindelijk niet voor heeft gekozen?


blijkbaar is de Home Run de iClebo met een Philips-jasje en de iClebo komt er nergens goed vanaf. Dus dan een Roomba, nu nog effe bekijken welke...
Als je huisdieren hebt dan moet je vooral voor de pet versie gaan. Deze heeft een aerovac bin/ bak die veel meer hare oppakt en sowieso veel haren opzuigt deze gaan dus niet vast zitten aan de borstels. Zie video.

pi_103470070
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:00 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Omdat de samsung het erg slecht doet, op 28 september heb ik hier in dit topic een aantal vergelijkingsvideos geplaats. Er wordt dan 100 gram zand door de hele kamer verspreid. En aan het eind van de cyclus werd gekeken hoeveel ieder apparaat oppikte.

De samsung pikt maar 57 gram op. Echt heel slecht. De roomba pikt 94 tot 97 % op. De samsung schept op over hun navigatiesysteem en dat ze op iedere plek maar 1 x komt. Dat is juist het hele probleem. Daardoor pikt hij niet al het vuil op.

De philips is helemaal dramatisch. Komt daarnaast geen drempel over. En waar kun je in godesnaam reserveonderdelen kopen van zon samsung of philips buiten de garantieperiode. Van zo n groot en log bedrijf verwacht ik een antwoord als : ja sorry meneer, we kunnen geen onderdelen bestellen u zult helaas een andere moeten kopen.
de nieuwe navibot S is nog niet uit, dus ben erg benieuwd of die het beter gaat doen...hij detecteert vuile plekken en doet die plekken vaker...

Navibot S has dust sensor - he will detect more dirty areas and concentrate on them more. This is not the end - he will boost its cleaning power (main brush spin and vacuum power) in this stage. Everything to clean more effective.

ik denk dat het alleen maar toe te juichen is dat het mainstream aan het worden is, roomba is denk ik nu de beste, maar ook die moeten continue uitgedaagd blijven zodat wij een beter product krijgen....
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:48:26 #194
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_103474032
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:33 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Als je huisdieren hebt dan moet je vooral voor de pet versie gaan. Deze heeft een aerovac bin/ bak die veel meer hare oppakt en sowieso veel haren opzuigt deze gaan dus niet vast zitten aan de borstels. Zie video.

De Samsung inderdaad niet vanwege de slechte test met dat 100gr zand. Plus eerdere slechte ervaringen met Samsung heb ik weinig vertrouwen in Samsung.

Ik ben vandaag gaan kijken voor een Roomba 770 en die verkies ik boven de Pet versie vanwege de hepa filters. Het zijn maar kleine korte hondenharen, dus ik denk dat een 770 daar ook goed mee om kan gaan. Plus de 770 heeft ook de Aerovacbak, de 2e versie zelfs.

Maar de Correct in Rotterdam wilde niet onder de internetprijs gaan zitten, geen 40 euro zakken. Dus nu ga ik 'm op internet bestellen.
Het geluid van de Roomba valt ook heel erg mee.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_103507358
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103509300
quote:
junkiexp
Rotterdam-Centrum [TK] Roboduster stofzuigrobot met dweilfunctie
zou k maar niet doen. Trosradar forum staat er vol mee.

quote:
Re: Roboduster via Groupon - 19 aug 2011 10:50
Ik heb ook zo'n 'zwart schaap' gekregen.
Eerst opgeladen natuurlijk en toen uitgeprobeerd. Allereerst is hij helemaal niet stil, rijdt inderdaad overal tegenaan (inclusief over mijn voeten!!!) en kan zijn oplader niet vinden....

Ten tweede raakte hij van slag toen ik hem optilde (niet handig, toegegeven) en nu houdt het borsteltje niet op met draaien...
quote:
Re: Roboduster via Groupon - 19 aug 2011 11:42
grrrrrrrrrrr hij doet het NIET

Na hem aangezet te hebben houdt hij er met 5 seconden mee op.
Hij geeft storing 05 aan dat wil zeggen "right walk motor's current overflow"
oplossing: check right wheel,may change the left wheel when it is neccessary.

Tjonge jongen, hij heeft het nog niet eens 1 minuut gedaan, wat een troep!!!!!
Wat een desillusie
Na de vakantie retour afzender!!
quote:
[ Re: Roboduster via Groupon - 19 aug 2011 22:39
Ik had te vroeg gehoopt.

Na 4 uur laden was de batterij vol. Hierop de robo duster eens een volledig rondje laten maken. Dit leek allemaal goed te gaan en de robuuster kwam vrolijk voorbij. Opeens stopte deze (na 15 minuten ofzo) en het bleek dat deze midden in de kamer gestopt was. Ik denk dat de tijd op was, dus ik druk op het knopje ga maar terug maar de Roboduster kan alleen nog maar rondjes rijden.
quote:
Re: Roboduster via Groupon - 19 aug 2011 22:55
Zowel het wiel (motor) als het borsteltje draaien niet meer. De motor van het wiel is er uit te halen en is dus los van het borsteltje.
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:22:36 #197
322179 nappel2
ex-nappel..
pi_103517144
Wat is de neato vriendelijk!
Als je zijn bakje leeg kiepert bedankt hij je netjes.
Vanmorgen stond hij stil in de keuken; hij had een groot blok klei tussen zijn rotor zitten (risico met kleine kinderen).
Dat had ik nog niet gezien, maar op het scherm geeft hij aan wat het probleem is met het vriendelijke verzoek hier wat aan te doen. Na het verwijderen weer een vriendelijk dankwoord.

Hij heeft hier nog niet heel veel rondjes gedaan maar lijkt het huis wel te herkennen; omdat de hond midden in de kamer op het kleed lag te pitten had de neato geen andere keus dan er omheen te gaan. Toen hij later op weg was naar 'huis' stopte hij wel ff bij de plek waar de hond eerst lag om dit stukje ook nog ff mee te pakken.

Ik heb een robotstofzuiger, jullie een veegbotsauto op algoritme..
;)
"Quei maksal su, quei dan tal nu!"
pi_103522622
quote:
14s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1694781/8/25#103517144]maandag 24 oktober 2011

Ik heb een robotstofzuiger, jullie een veegbotsauto op algoritme..
;)
wat heb je aan een robot als hij niet bij de hele wand en hoekjes komt. ;-)
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:05:41 #199
322179 nappel2
ex-nappel..
pi_103524144
quote:
wat heb je aan een robot als hij niet bij de hele wand en hoekjes komt. ;-)
Vooralsnog pakt hij alles goed mee.
Wel blijven er hoeken waar hij nu eenmaal niet komt, daar zul je toch af en toe moeten stofzuigen.
Maar wie weet kan de volgende versie wel ff de bank optillen en wat ornamenten verplaatsen.. :+
"Quei maksal su, quei dan tal nu!"
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:30:46 #200
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103525985
De roomba ligt er hier al een paar weken uit in afwachting van een nieuwe voeding, dan merk je toch wel goed hoeveel tijd je eigenlijk aan stofzuigen kwijt bent.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:35:34 #201
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_103616092
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:41 schreef Reeleezee het volgende:

wat heb je aan een robot als hij niet bij de hele wand en hoekjes komt. ;-)
ik blijf ook twijfelen tussen Roomba en Neato, dus ben benieuwd wat je met je opmerking bedoelt. Het is toch juist Roomba die vanwege zijn vorm niet strak langs de muren en in de hoeken kan komen? Ik zou denken dat Neato vanwege zijn vorm daar minder last van heeft...
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:39:34 #202
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103616182
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:35 schreef Coelho het volgende:

[..]

ik blijf ook twijfelen tussen Roomba en Neato, dus ben benieuwd wat je met je opmerking bedoelt. Het is toch juist Roomba die vanwege zijn vorm niet strak langs de muren en in de hoeken kan komen? Ik zou denken dat Neato vanwege zijn vorm daar minder last van heeft...
Nee. De roomba kan door zijn cirkelvormig figuur en de borstel aan de onderkant in alle hoekjes komen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_103626669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:35 schreef Coelho het volgende:

[..]

ik blijf ook twijfelen tussen Roomba en Neato, dus ben benieuwd wat je met je opmerking bedoelt. Het is toch juist Roomba die vanwege zijn vorm niet strak langs de muren en in de hoeken kan komen? Ik zou denken dat Neato vanwege zijn vorm daar minder last van heeft...
Hier zie je dat de Neato Niets doet langs de wand. blijft onaangetast. Terwijl de Roomba met zn borstel alles opveegt. Nu had deze kerel het natuurlijk moeten doen met testzand en niet met talkpoeder. Maar dit geeft toch een aardig beeld.

pi_103643408
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee. De roomba kan door zijn cirkelvormig figuur en de borstel aan de onderkant in alle hoekjes komen.
Niet alle. Het driehoekje tussen de twee haakse muren kan ze niet. Maar die paar centimeter veeg ik wel even zelf bij. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103709531
Bij deze roomba hebben ze een camera ingebouwd .


Handig om de spinnenwebben te zien onder het bed of zetel.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:32:28 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_103710306
Dat zijn van die dingen die ik niet wil weten :X ik ontken dat ik in mijn huis ook spinnen heb :{w
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103905423
Gisteren ochtend stond Samantha rondjes te draaien in de kamer ipv netjes haar werk te doen.
Even uitgezet en opnieuw geprobeerd, hielp niet. Toen maar drastischer maatregel, een harde reset. Dit hielp gelukkig (alleen is ze dan de tijd en het programma kwijt), ze ging weer normaal aan het werk. Zeker een klein moederbordinfarct (leuk scrabble woord).
Hoop dat dit niet vaker voor gaat komen. Bij de laatste reparatie had ze nl een nieuw moederbord gekregen, daarvoor had ze hier nooit last van.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  donderdag 3 november 2011 @ 08:27:47 #208
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103905896
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:07 schreef Floriboy het volgende:
Bij deze roomba hebben ze een camera ingebouwd .


Handig om de spinnenwebben te zien onder het bed of zetel.
:D!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_103906776
quote:
13s.gif Op donderdag 3 november 2011 07:32 schreef Yemanja het volgende:
Gisteren ochtend stond Samantha rondjes te draaien in de kamer ipv netjes haar werk te doen.
Even uitgezet en opnieuw geprobeerd, hielp niet. Toen maar drastischer maatregel, een harde reset. Dit hielp gelukkig (alleen is ze dan de tijd en het programma kwijt), ze ging weer normaal aan het werk. Zeker een klein moederbordinfarct (leuk scrabble woord).
Hoop dat dit niet vaker voor gaat komen. Bij de laatste reparatie had ze nl een nieuw moederbord gekregen, daarvoor had ze hier nooit last van.
Laatste reparatie? Je hebt de samsung net een half jaar. Gaat lekker dan. Waar haal je de onderdelen als de 2 jaar garantie voorbij zijn?
pi_103916449
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:54 schreef yinu het volgende:
Sinds gisteren is Dennis bij ons ingetrokken. Een Infinuvo Cleanmate. Maar bij zijn eerste rondje rijden raakte er een draad verstrikt in zijn roterende borsteltje aan de zijkant. Ik zag het en heb meteen Dennis uitgeschakeld en de draad verwijderd, maar nu kan Dennis niet meer rijden. Wel zuigen, hij gaat ook nog wel aan en laadt op, maar rijden, ho maar. Wat nu? Iemand enig idee?
Dennis is terug! <3
  donderdag 3 november 2011 @ 21:29:00 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103933101
Zojuist maar eens ff de klarstein een nieuw borsteltje gegeven voor aan de zijkant
Wat ronddraait ;) Zat er eentje extra bijgeleverd ^O^
  vrijdag 4 november 2011 @ 07:02:05 #212
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_103946513
de Roomba 770 is besteld... verwachte levering in week van 21 november.
could you just [i]not[/i] breathe?
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:47:13 #213
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_103948572
Samsung heeft een nieuw model stofzuig/dweilrobot. Een met een dweilfunctie, maar let op, deze mag niet nat zijn!!!! en kan ook geen gemorste vloeistoffen opruimen :( . Wat is hier dan het nut van? Weer typisch Samsung. Dit kan je alleen ontdekken als je de gebruiksaanwijzing leest (heb ik gedownload), maar op de website wordt deze info weer niet gegeven. Ze leren het echt niet.
Bij Samsung kan je echt niet op de info op de website afgaan. Het is zaak eerst de handleiding te downloaden om te checken of het apparaat dat je wilt aanschaffen ook kan dat jij denkt en Samsung op de websit zegt dat het kan. })
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:35:20 #214
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_103951716
^^^

Volgens mij is het ook geen echte dweil-functie, maar meer een extra swiffer-functie?!
pi_104048312
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 86% gewijzigd door Mylene op 06-11-2011 21:31:08 ]
pi_104048702
Voor 297 euro ga ik de gok niet wagen XD
pi_104193104
Vandaag een "Paranello" robotstofzuiger in de aanbieding bij Groupon.. iemand ervaring mee?
Klussen deel 1 en 2
pi_104241968
^^^

Nooit van gehoord, zelfs.
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:32:40 #219
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_104279471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vandaag een "Paranello" robotstofzuiger in de aanbieding bij Groupon.. iemand ervaring mee?
hij lijkt op de Roomba, maar of dat ook intern qua software zo is...

Gisteren mijn Roomba 770 kunnen ophalen. Na de eerste rit al onder de indruk. Voor een korte periode heb ik de robot van de Aldi gehad. Die beviel qua schoonmaakprestaties maar die liep vast op meubilair. Dus toen gezocht naar een alternatief en dat werd de Roomba 770. Hij is stiller dan verwacht en hij gaat goed om met obstakels. Sommige ziet hij en dan remt Señor Suck netjes af. Bij stoelen e.a. obstakels gaat hij er mooi in een bochtje omheen, hij zoekt inderdaad de weg omdat hij weet waar het obstakel staat.
Hij doet niet lomp botsen. Lichte dingen (zoals de bak brokken van de honden) duwt hij opzij.
Gisteren is de poetsvrouw geweest, dus ik heb nog niet kunnen testen op schoonmaakprestaties hoewel Señor Suck wel al vangst had, dat zegt of iets over de kwaliteit van de Roomba of van de poets.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zondag 13 november 2011 @ 17:44:51 #220
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_104322708
Bij Blokker in de aanbieding:
http://www.blokker.nl/web(...)d=-104#specificaties

Alleen vandaag!
  zondag 13 november 2011 @ 17:46:55 #221
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_104322778
^^^

Sorry, vergeten merk te noemen: Emerio. (nog nooit van gehoord!)
pi_104334908
als je het typenummer intypt, kom je nog meer tegen:

Waves RVC-104170 Robotic
http://www.vergelijk.nl/stofzuiger/waves/rvc_104170_robotic/

jammer dat de meeste blinde robots(alleen handig algoritme en geen omgevingsverkenning) maar relatief kort kunnen stofzuigen.....met de 80min van onze quigg red je een halve kamer...
pi_104543662
Vandaag had Samantha weer last van een software crash (ik neem aan dat het dit is).
Van de helpdesk krijg ik geen antwoord.
Is er een andere Samsung eigenaar die deze problemen ook ondervindt?
Ze draait alleen kleine rondjes en na een tijdje besluit ze dan maar terug te gaan naar het laadstation.
Nadat ik de knop onder op het toestel uitzet en dan weer aan, doet ze het weer gewoon.
Alleen moet ze dan weer helemaal opnieuw ingesteld worden.
Hoop niet dat dit de opmaat is naar totale uitval. :(
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:46:00 #224
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_104561244
Vanwege allergieklachten zijn wij voor onze Knijster op zoek gegaan naar alternatieve filtes. Het standaard filtertje op de Roomba580 serie is maar dunnetjes. Via cyberhuis.nl zijn we bij 'Hepa type' (= geen Hepa) filters gekomen. Deze zouden meer stofdeeltjes moeten filteren, maar de Roomba zuigt wel minder hard.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_104561771
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:46 schreef KrnKje het volgende:
Vanwege allergieklachten zijn wij voor onze Knijster op zoek gegaan naar alternatieve filtes. Het standaard filtertje op de Roomba580 serie is maar dunnetjes. Via cyberhuis.nl zijn we bij 'Hepa type' (= geen Hepa) filters gekomen. Deze zouden meer stofdeeltjes moeten filteren, maar de Roomba zuigt wel minder hard.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Google leert dat amazon ze heeft.
  zaterdag 19 november 2011 @ 20:07:05 #226
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_104562113
mijn Roomba 770 heeft ook hepa filters en die zijn via de website van iRobot gewoon te koop. Als het nodig is kan ik het maatje opmeten om te kijken of die ook op de 580 passen

Die zitten in de Aerovac serie 2 bak, dus als die ook op de 580 zit/kan dan zou het moeten lukken.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zondag 20 november 2011 @ 14:14:12 #227
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_104585362
De verkrijgbaarheid is het issue niet, maar ben erg benieuwd naar ervaringen. Of de roomba met zo'n filter minder goed zuigt dan zonder. Dan heft het effect zich een beetje op (wát hij opzuigt komt er minder uit, maar hij zuigt minder op...)
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  woensdag 23 november 2011 @ 16:54:41 #228
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_104724276
ik verbaas me iedere keer weer wat hij om de dag opzuigt. Ik heb geen Roomba gehad zonder de hepa filters dus ik kan je niet zeggen of hij het daarmee beter of slechter doet. De lucht die hij uitblaast is wel zo goed als stofvrij dus dat moet dan wel allemaal in de bak zitten.
could you just [i]not[/i] breathe?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')