abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100524841
Hallo,

Ik weet niet goed waar ik mijn probleem moet neer zetten maar ik denk dat het hier op de gepaste plaats staat. :?

Ik heb een probleem, ik heb de laatste tijd erg veel last van een soort zandkorreltjes in mijn haar. Al was ik mijn haar met anti-roos (waar het niet op lijkt) of andere soorten shampoo het blijft op mijn hoofdhuid zitten. Het jeukt niet heel erg maar ik vind het toch onprettig.
Ik gebruik alleen na het douche een beetje haarlak om mijn scheiding in een lijn te houden verder gebruik ik niks voor in mijn haar...

Weet iemand misschien iets waardoor ik hiervan af kan komen??
Alvast bedankt!!
Elk begin is een eind aan het verleden, en elk eind is een begin aan het heden.
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:01:31 #2
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100525029
Dat is een virus van je hoofdhuid. Heeft mijn zoontje ook gehad. Naar de apotheker gaan, die geeft je een shampoo die je tien minuten moet laten inwerken, paar keren wassen en dan is het weg...

Succes.
Are you fokking to me?
pi_100525041
Geen jeuk?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_100525370
Oke nou dan zal ik morgen eens langs de apotheek gaan. Hopelijk kom ik er dan vanaf!

Nou ik heb bijna geen jeuk alleen als het wat vetter word je ziet het verder ook niet alleen als ik door me haar ga dan zitten er gewoon soort van zandkorreltjes onder me nagel.
pi_100525821
ja ik heb dat al een tijdje volgens mij is het gewoon korrelihe roos of talgbolletjes, nooit gedacht dat het een virus kon zijn oid
pi_100544420
Lijken me uitgedroogde haarwortelzakjes
pi_100554493
Ik heb dat ook al een tijdje. Ik was een keer mijn hoofdhuid aan het masseren en toen kwam ik erachter, sindsdien voel ik dagelijks en heb ik altijd wel een paar van die korreltjes.

Ze zijn niet spierwit, en lopen een klein beetje uit in een puntje bij mij. Als een soort druppeltje.
Soms jeukt het wel.

Mijn zoektochten op internet hebben nooit wat concreets opgeleverd en ik vind het ook weer niet zo erg dat ik ermee naar de dokter moet. Maar als iemand weet wat het is en hoe je er vanaf komt, hoor ik het graag.
pi_100554660
Hee,
Ik ben naar de apotheek gegaan net en ik heb dit gekregen: Selsun.
En de apotheker zei ook als dat niet werkte dan moest ik toch even naar de dokter.
Ze zei ook dat je je haar het liefst maar 2x in de week moet wassen zodat de hoofdhuid ook rust krijgt.
Zal het zo eens gaan proberen hoor je over paar dagen wel het resultaat!!
pi_100556322
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:51 schreef loveforever het volgende:
Hee,
Ik ben naar de apotheek gegaan net en ik heb dit gekregen: Selsun.
En de apotheker zei ook als dat niet werkte dan moest ik toch even naar de dokter.
Ze zei ook dat je je haar het liefst maar 2x in de week moet wassen zodat de hoofdhuid ook rust krijgt.
Zal het zo eens gaan proberen hoor je over paar dagen wel het resultaat!!
Okee, ben benieuwd! Wat is het voor spul? Soort shampoo? Hoe vaak/lang gebruiken?

Mijn haar wordt snel vet, ik waste het eerst om de dag, nu om de 2 dagen, maar op dag 3 is het dan wel vet en viezig...
pi_100558530
Ja ik was mijn haar ook om de dag want anders is het echt zo vet. Maar juist doordat we zovaak ons haar wassen word het juist vetter en vetter.

Je moet eerst je haar wassen met normale shampoo en dan met dat spul en dat een paar keer herhalen. Kun je paar weken mee doen staat er op de verpakking.
pi_100559079
Heb je last van stress? Haaruitval?
pi_100559375
stress = ja
haaruitval = elke keer als ik me haar borstel een borstel vol met haar...

maar zie geen link met dit en die 'zandkorreltjes' in me haar ??
pi_100559838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:47 schreef loveforever het volgende:
stress = ja
haaruitval = elke keer als ik me haar borstel een borstel vol met haar...

maar zie geen link met dit en die 'zandkorreltjes' in me haar ??
Ik had ong dezelfde symptomen, meer haaruitval dan normaal, witte/lichtgele (druppelvormige) bolletjes/korreltjes in het haar (talgbolletjes). Die bolletjes zaten ook vaak aan de wortel van een haar, als ik mijn haar gekamd had.
Bij mij was het puur te wijten aan stress.
pi_100563483
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:01 schreef Velma_Dinkley het volgende:

[..]

Ik had ong dezelfde symptomen, meer haaruitval dan normaal, witte/lichtgele (druppelvormige) bolletjes/korreltjes in het haar (talgbolletjes). Die bolletjes zaten ook vaak aan de wortel van een haar, als ik mijn haar gekamd had.
Bij mij was het puur te wijten aan stress.
Ik heb geen stress. Wel sinds januari mirenaspiraaltje, en daardoor meer haaruitval en vetter haar.

Heb jij er iets aan gedaan of ging het vanzelf over?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:55:35 #15
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_100563915
Hormonen hebben heel veel invloed op je haar.
Mijn haarbos is veel voller sinds ik geen hormonen meer binnenkrijg.
Stress werkt er ook op overigens.
Gezonde voeding doet wonderen, stressreductie en een natuurlijke cyclus is het beste.
Succes.
pi_100570435
Ketoconazol shampoo werkt.
Helaas bij mij alleen als ik t continu blijf gebruiken. :-(
zelfde als diginoob
pi_100589983
Okee nou ik zal het allemaal meenemen. Ga straks toch wel beginnen met de shampoo van de apotheek.... eens kijken of dat iets helpt!!
Maar bedankt voor alle adviezen!!
pi_100607243
Nou... wat dat voorn spul is ik weet het niet maar vanochtend gebruikt en nu heb ik geen zandkorreltjes meer in me haar.
Het ruikt wel een beetje maar liever dat dan die vervelende dingen... een aanrader!!
pi_100612742
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:22 schreef loveforever het volgende:
Nou... wat dat voorn spul is ik weet het niet maar vanochtend gebruikt en nu heb ik geen zandkorreltjes meer in me haar.
Het ruikt wel een beetje maar liever dat dan die vervelende dingen... een aanrader!!
welk spul?
zelfde als diginoob
pi_100612832
Dat Selsun van de apotheek...
pi_100613967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:22 schreef loveforever het volgende:
Waar ruikt het naar dan?
Is je haar wel zacht na dat spul?
Ik ben benieuwd als je het morgen niet wast, of het dan al terugkomt!
pi_100633858
Ja ik weet niet naar wat het ruikt. Ik ga het proberen vandaag en morgen niet te wassen omdat ze dat ook voorschrijven.
En nu 1 dag later zijn er nog geen bultjes en me haar is echt lekker zacht!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')