abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:53:31 #1
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100524587
Mijn huidige reciever is overleden en zoek dus een nieuwe. Ik heb de 5 speakers en woofer van de oude Sony nog. Nu zoek ik een nieuwe set waar enkel de 2 front speakers en woofer op kan (2.1?).

Maar bij alle sets krijg/koop je de speakers erbij, maar ik heb dus nog prima speakers. Er zitten we stekkertjes aan dus ik zoek een set waar de draden gewoon ingeklemd kunnen worden.

Eisen zijn dus;
Aansluiting 2 speakers en woofer met los draad
DVD/CD afspelen'
Tuner

Wie kan me helpen?

Budget is niet teveel max zo'n 200,-
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_100524701
gewoon een 5.1 2.1 versterker dus ?

http://www.kieskeurig.nl/versterker/alle

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 20:56:25 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:56:39 #3
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100524772
Nou ik wil liever 2 speakers erop aansluiten, die andere 2 staan op zolder.

Staan daar 2.1 dingen tussen?
and made it rain upward
pi_100524850
waarom eigenlijk 'terug' naar 2.1? geen surround nodig bij je films?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:01:58 #5
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100525055
Tja, ik kijk nagenoeg nooit films, de kleine hier wel eens een dvd, maar Ernst en Bobbie in 5.1 hoeft niet.

Ik luister zelf wel eens muziek en dan heb ik sowieso liever stereo, dus daar staat hij altijd op. Na de verhuizing heb ik dus maar 2 speakers teruggeplaatst.
and made it rain upward
pi_100525625
Als het voor muziek gaat moet je ook geen 2.1 willen, maar gewoon normaal stereo. En dan kun je het met elke versterker af, 2ehands is er voor 200,- zelfs erg veel mogelijk op marktplaats
  FOK!fotograaf dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:16:53 #7
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_100528739
Wat voor receiver heb je precies? Was het als een set gekocht?

Want als ik stekkertjes lees, krijg ik het vermoeden dat het hier om een simpel home cinema setje gaat, en dat even de receiver vervangen niet zo simpel gaat worden.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 08:49:21 #8
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100540677
Het gaat om een Sony. Heb het type niet bij de hand. Het was een dure set (+/- 1000,-) met 4 zuiltjes, centerspeaker en woofer. Hij zit met stekkers aangesloten op de receiver. Maar die kan ik eraf knippen en los aansluiten. Ik zou nl graag de speakers hergebruiken aangezien deze mooi en goed zijn (van die allu staande zuiltjes).

Ik ga voor muziek maar wil dus ook radio kunnen ontvangen en voor de kleine een dvdtje afspelen. Plus dat ik dus mijn speakers wil hergebruiken. Mij leek dus zo'n 2.1 ding een goede oplossing, maar dan zonder speakers en ik kan het nergens vinden (ja die premiumsets van honderden euros...)
and made it rain upward
pi_100540767
Bij die goedkopere alles-in-1 setjes zijn de speakers vrij strak gematcht met de receiver, dus die sony speakers zo even aan een andere hangen kan je nog gaan tegenvallen.

Wat dacht je van de onkyo DR-645?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:18:30 #10
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100541100
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 augustus 2011 08:56 schreef fruityloop het volgende:
Bij die goedkopere alles-in-1 setjes zijn de speakers vrij strak gematcht met de receiver, dus die sony speakers zo even aan een andere hangen kan je nog gaan tegenvallen.

Wat dacht je van de onkyo DR-645?
Maar het was geen goedkoop setje. Vind het nogal jammer die speakers weg te gooien omdat de dvd speler hapert. De speler maken doe ik ook niet meer omdat ik laatst de speakeruitgangen ook al heb laten maken dus wordt me teveel voor een oudere set.

Die Onkyo is natuurlijk een mooi ding maarja, wel stereo. Ik zoek dus een een 2.1 set. Of ik moet die speakers van die sony maar los verkopen ofzo.
and made it rain upward
pi_100541127
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 augustus 2011 09:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Maar het was geen goedkoop setje. Vind het nogal jammer die speakers weg te gooien omdat de dvd speler hapert. De speler maken doe ik ook niet meer omdat ik laatst de speakeruitgangen ook al heb laten maken dus wordt me teveel voor een oudere set.

Die Onkyo is natuurlijk een mooi ding maarja, wel stereo. Ik zoek dus een een 2.1 set. Of ik moet die speakers van die sony maar los verkopen ofzo.
Als je even goed kijkt, zal je zien dat die onkyo ook een sub-out heeft. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:51:40 #12
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100541790
Ik zie alleen stereo staan?

maar hij heeft dus een sub uitgang en kan je dna ook de gewone speakers op hoge tonen zetten?
and made it rain upward
pi_100542264
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 augustus 2011 09:51 schreef Sjabba het volgende:

maar hij heeft dus een sub uitgang en kan je dna ook de gewone speakers op hoge tonen zetten?
Wut?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:19:20 #14
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100542510
High low output.

Maar ik kan ook een mediaplayer overwegen. Dan houd ik deze set voor radio en cd. Vooral dvdtjes zijn het probleem.
and made it rain upward
pi_100543253
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 augustus 2011 09:51 schreef Sjabba het volgende:

Que :? De filtering welke speakers welke tonen weergeven gebeurd over eht algemeen niet door de receiver, maar door de speakers zelf. Zo kan een sub tot ~250 Hz weergeven, en zijn die satellietspeakers zo gebouwd dat ze pas bij 250Hz beginnen met weergeven. (die waarden verschillen trouwens per set/merk)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:02:47 #16
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100543739
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Que :? De filtering welke speakers welke tonen weergeven gebeurd over eht algemeen niet door de receiver, maar door de speakers zelf. Zo kan een sub tot ~250 Hz weergeven, en zijn die satellietspeakers zo gebouwd dat ze pas bij 250Hz beginnen met weergeven. (die waarden verschillen trouwens per set/merk)
Tja ik weet dus niet of mijn oude receiver zelf filterde of dat dat in de speakers zit...

Denk dat ik maar een mediaplayer haal. Gooi ik daar al die kinder dvd's op (kan die kleine ook geen lade afbreken...)
and made it rain upward
pi_100544086
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Tja ik weet dus niet of mijn oude receiver zelf filterde of dat dat in de speakers zit...

Denk dat ik maar een mediaplayer haal. Gooi ik daar al die kinder dvd's op (kan die kleine ook geen lade afbreken...)
Een mediaplayer heeft geen ingebouwde versterker, dus die als vervanger van je oude home cinema set, gaat alleen werken als de speakers actief zijn, dwz met eigen ingebouwde versterkers. De subwoofer zal dat zijn, maar de surroundspeakers niet, dus dan krijg je geen geluid uit die mediaplayer.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:14:17 #18
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100544176
quote:
0s.gif
Op woensdag 10 augustus 2011 11:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een mediaplayer heeft geen ingebouwde versterker, dus die als vervanger van je oude home cinema set, gaat alleen werken als de speakers actief zijn, dwz met eigen ingebouwde versterkers. De subwoofer zal dat zijn, maar de surroundspeakers niet, dus dan krijg je geen geluid uit die mediaplayer.
Nee begrijp ik maar dan gebruik ik de oude receiver als versterker. De dvd speler was tenslotte gaar de rest werkte nog.
and made it rain upward
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:14:40 #19
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_100544194
Ben er dus uit. Thanks voor het meedenken!
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop