abonnement Unibet Coolblue
pi_100516974
Even kort. (ik bespaar jullie de drama :') ) : Ik moet nog een vol jaar ingeschreven staan bij mijn studie om één louzy vakje te halen. Tentamen is in juli, college van juni tot juli ongeveer. Dus ik ben ongeveer 2 a 3 uurtjes per week zoet in juni en juli. Voor de rest geen verplichtingen meer wat betreft de studie.


Echt jammer dat het zo moet, maar da's een ander verhaal. Er staat dus in principe weer een jaar studie op mijn CV... vandaar dat ik heel graag iets er naast zou willen doen dat relevant is voor mijn latere zoektocht naar een baan. Stages kennen ze niet op de uni en internships en traineeships zijn vaak alleen voor mensen MET een diploma en niet voor mensen die op één vak na hun diploma hebben. :')


Dus wellicht dat iemand tips heeft? Voorkeur gaat naar de bankensector/financiële wereld.
Opleiding: Wiskunde B.Sc (Utrecht)


Wat zoek ik: een positie ergens bij een financiële instelling/bank. Vergelijkbaar met een stagepositie. Mag on(der)betaald. Mag laag. Als er maar enige relevantie is (dus niet schoonmaken). Het gaat me puur om de ervaring, niet om een bijbaan met inkomsten.


Of: een of andere zware (relevante!) cursus die een paar maanden fulltime duurt. Daar heb ik nu dus ook alle tijd voor.
Bedankt alvast :)
pi_100517314
Je kan toch ook vrijwillig een stage doen zonder ondersteuning van de Uni? Verder zou je kunnen overwegen om een taal te gaan leren die wellicht van toepassing kan zijn in je Carrière (ik denk bijvoorbeeld dat heel veel multinationals het erg kunnen waarderen als je chinees spreekt om maar wat te noemen).
pi_100517360
Doe de UU niet aan stages? Hm. Raar/stom.

Maar wat TheCrazy1One zegt: gewoon zelf proberen via bijvoorbeeld http://www.aiesec.nl/ ?
Ja doei.
pi_100517380
Mag je niet aan een master beginnen?
Wat voor pauper uni is het dan? :')
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:39:05 #5
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100517457
Haal ergens een propedeuse economie.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100517477
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:37 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Mag je niet aan een master beginnen?
Wat voor pauper uni is het dan? :')
In ieder geval niet de master die ik zou willen doen (andere universiteit). Dan moet je namelijk je bachelordiploma hebben en bovendien is de deadline inmiddels al verstreken.

Stage zonder een opleiding die daar aangekoppeld is, schijnt niet heel erg mogelijk te zijn i.v.m. subsidies enzo?!

Bedankt voor de andere tips.... ga door, ik raak enthousiast. Een p van een andere opleiding halen is ook wel grappig, maar ik houd niet zo van de propedeutische fase van een studie eerlijk gezegd...
pi_100517625
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
Doe de UU niet aan stages? Hm. Raar/stom.

Maar wat TheCrazy1One zegt: gewoon zelf proberen via bijvoorbeeld http://www.aiesec.nl/ ?
Ja sorry de UU vast wel, maar niet voor wiskunde ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:44:19 #8
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100517636
Ernst&Young Actuarissen zit in Utrecht, ga daar eens praten.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100517969
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
Ernst&Young Actuarissen zit in Utrecht, ga daar eens praten.
Of ga een jaartje onderwijs doen ^O^
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:10:39 #10
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100518440
Kun je geen mondeling examen aanvragen? Het lijkt mij lullig om alleen voor dat ene vak te moeten wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door IkeDubaku99 op 09-08-2011 18:20:56 ]
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:19:31 #11
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100518699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:39 schreef Oneironaut het volgende:


Stage zonder een opleiding die daar aangekoppeld is, schijnt niet heel erg mogelijk te zijn i.v.m. subsidies enzo?!

Of eerder i.v.m. de verzekering en aansprakelijkheid denk ik...
Are you fokking to me?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:46:34 #12
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100519549
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:39 schreef GlowMouse het volgende:
Haal ergens een propedeuse economie.
Of een schakeljaar :P als dat nog zou kunnen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:47:22 #13
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100519583
Overigens echt onzin dat universiteiten zulke harde knippen hanteren. Vooral icm de langstudeerdersmaatregelen...
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:07:27 #14
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_100520343
Dat is dan een duur vak :') , kan je echt niet al aan je master beginnen?

Jij hebt er niks mee te maken dat je uni niet aan stages en internships doet, je kan ze namelijk gewoon op eigen houtje doen. Gewoon applyen bij de eerste beste investment bank of consultancy firm. Dat je nog niet je diploma hebt maakt volgens mij niet uit.

Je kan ook gaan studeren, als je interesse hebt in economie en finance dan zou ik de kwantitatieve vakken volgen van de economie faculteit: corporate finance, externe verslaglegging, management accounting. Doe anders verder wat vakken bij actuariaat, kan alleen bij de UvA dacht ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:47 schreef finsdefis het volgende:
Overigens echt onzin dat universiteiten zulke harde knippen hanteren. Vooral icm de langstudeerdersmaatregelen...
true :(
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:10:13 #15
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_100520452
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
Ernst&Young Actuarissen zit in Utrecht, ga daar eens praten.
Kan je daar wat meer over vertellen?
pi_100520560
Of een extra minor doen?! In economie ofzo.
Same shit different day
pi_100540619
Stages zijn beschikbaar ook als je nog niet afgestudeerd bent, bij strategieconsultants bijvoorbeeld (vrij zware selectie maar beta's zijn wel gewild) of (zaken)banken - kempen en co, NIBC, RBS. Verder biedt in ieder geval KPMG ook stages aan (de andere Big Four zou ik niet weten) voor beta's. Deze stages duren volgens mij allemaal rond de drie maanden, maar meestal is het allemaal redelijk kleinschalig en kun je op verzoek wel langer stage lopen (als is een heel jaar wel erg lang denk ik).

Verder - ik ben ook tussen Bsc en Msc van universiteit geswitched en zat dus met de harde knip. Ik heb me toen bij mijn nieuwe universiteit als keuzevakstudent ingeschreven en daar alvast mastervakken gevolgd terwijl ik nog als bachelor ingeschreven stond op mijn oude uni omdat ik nog geen bachelordiploma had. Na het behalen van mijn bachelor heb ik me toen ingeschreven als master op de nieuwe uni en kon ik de behaalde keuzevakken gewoon meenemen. Dit is voor jou denk ik ook een optie want je zit dan ook helemaal niet met deadlines voor toelating voor de master enzo. Meer info - pm me.

Je kunt natuurlijk ook een bestuursjaar doen, dat is niet per se heel financieel maar wel op heel veel andere manieren leuk en nuttig en het houdt je in ieder geval een heel jaar bezig.
pi_100545663
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:45 schreef leysha het volgende:
Stages zijn beschikbaar ook als je nog niet afgestudeerd bent, bij strategieconsultants bijvoorbeeld (vrij zware selectie maar beta's zijn wel gewild) of (zaken)banken - kempen en co, NIBC, RBS. Verder biedt in ieder geval KPMG ook stages aan (de andere Big Four zou ik niet weten) voor beta's. Deze stages duren volgens mij allemaal rond de drie maanden, maar meestal is het allemaal redelijk kleinschalig en kun je op verzoek wel langer stage lopen (als is een heel jaar wel erg lang denk ik).

Verder - ik ben ook tussen Bsc en Msc van universiteit geswitched en zat dus met de harde knip. Ik heb me toen bij mijn nieuwe universiteit als keuzevakstudent ingeschreven en daar alvast mastervakken gevolgd terwijl ik nog als bachelor ingeschreven stond op mijn oude uni omdat ik nog geen bachelordiploma had. Na het behalen van mijn bachelor heb ik me toen ingeschreven als master op de nieuwe uni en kon ik de behaalde keuzevakken gewoon meenemen. Dit is voor jou denk ik ook een optie want je zit dan ook helemaal niet met deadlines voor toelating voor de master enzo. Meer info - pm me.

Je kunt natuurlijk ook een bestuursjaar doen, dat is niet per se heel financieel maar wel op heel veel andere manieren leuk en nuttig en het houdt je in ieder geval een heel jaar bezig.
Bedankt voor je antwoord. Er zit erg goed advies tussen. Even over die vakken alvast volgen... dat leek mij dus ook best een puik plan. Ik heb toen ook 2 weken terug gemaild naar de daar voor geschikte persoon bij de Universiteit van Tilburg maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen (vakantie he). Dus ik zal het maar even op eigen houtje moeten doen, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe.

Het gaat om de master M.Sc Econometrics and Mathematical Economics.
Maar als wat moet ik me precies inschrijven? Ik zie hier de opties:
http://www.tilburgunivers(...)tie/inschrijven/uvt/

Maar het is niet een bijvakkenprogramma i.c.m. een eigen opleiding die ik wil volgen...waarschijnlijk weet jij meer?

Verder heb ik maandag een gesprekje bij ABN dus ben benieuwd...
pi_100545770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:56 schreef Oneironaut het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Er zit erg goed advies tussen. Even over die vakken alvast volgen... dat leek mij dus ook best een puik plan. Ik heb toen ook 2 weken terug gemaild naar de daar voor geschikte persoon bij de Universiteit van Tilburg maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen (vakantie he). Dus ik zal het maar even op eigen houtje moeten doen, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe.

Het gaat om de master M.Sc Econometrics and Mathematical Economics.
Maar als wat moet ik me precies inschrijven? Ik zie hier de opties:
http://www.tilburgunivers(...)tie/inschrijven/uvt/

Maar het is niet een bijvakkenprogramma i.c.m. een eigen opleiding die ik wil volgen...waarschijnlijk weet jij meer?

Verder heb ik maandag een gesprekje bij ABN dus ben benieuwd...
Succes iig.

Hoe heb je dat gesprekje zo snel geregeld dan?
pi_100546054
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:59 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Succes iig.

Hoe heb je dat gesprekje zo snel geregeld dan?
7 mensen mailen (van ABN). 3 antwoorden. 1 positief. Maar 't is een eerste gesprekje. Zal wel niet heel veel uitkomen, verwacht ik.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:16:12 #21
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100546332
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:10 schreef Plus_Ultra het volgende:

[..]

Kan je daar wat meer over vertellen?
Ik ben er een keer met een studievereniging geweest, en heb wat medestudenten gehad die bij vergelijkbare bedrijven werken tijdens hun studie (2 dagen/week). Je rekent de hele dag dingen over pensioenfondsen of verzekeraars na in Excel. Daar hebben ze econometristen of wiskundigen voor nodig.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:56 schreef Oneironaut het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Er zit erg goed advies tussen. Even over die vakken alvast volgen... dat leek mij dus ook best een puik plan. Ik heb toen ook 2 weken terug gemaild naar de daar voor geschikte persoon bij de Universiteit van Tilburg maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen (vakantie he). Dus ik zal het maar even op eigen houtje moeten doen, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe.
Je krijgt zo dm met wie je moet hebben. Er is wel een probleem: bij een master kun je maar 12 ECTS vrijgesteld krijgen op de UvT.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100546675
He bedankt! Wat bedoel je met vrijgesteld?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:26:56 #23
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100546718
Vakken die je voor je inschrijvingsdatum haalt, kun je niet op je diploma krijgen als onderdeel van je programma. Die moet je dus als vrijstelling meenemen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100546782
Kak, dat schiet dus ook niet op!
pi_100548353
Ok, jammer, ik had zelf geen problemen met die vrijstellingen (mogelijk dat er bij mij officieel ook vergelijkbare problemen waren maar mijn studie is dermate klein dat de professoren het gewoon hebben goedgekeurd en daarmee was het geregeld).

Als ik jou was zou ik dan de eerste drie maanden of het eerste half jaar (afhankelijk van de roostering) vakken volgen eventueel gecombineerd met een (relevante) bijbaan tot je aan die 12 ECTS zit, en dan het tweede semester twee stages lopen in verschillende sectoren (bijv. bij een zakenbank en bij een consultant). Lijkt me dat je dan het jaar zeer nuttig hebt ingevuld.

Overigens betalen die stages meer dan aardig over het algemeen dus je kunt dan in de zomer ook nog eens lekker op vakantie ;).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')