Jij kunt beter wat vaker naar de colleges Nederlands gaan, in plaats van borrelen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:38 schreef Jahr00n het volgende:
ik borrel op alle dagen en kan je zegen dat het goedt uit pakt voor mij ik heb mij netwerk al erg vergroot
ik vindt dinsdag wel de leukste avond trouwens welke avond borrel jij?
Dat was ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef Pluckie het volgende:
Tot zover de grootste concurrent van het Delftsche Studenten Corps.
Je moet dat niet zien als een kansexperiment, maar als oordeel over jezelf.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:35 schreef verticale123456789 het volgende:
De eerstejaars worden, voor de rest van hun lidmaatschap, gelijkmatig over de 3 borreldagen verdeelt. Je hebt echter als eerstejaars tot op zeer beperkte hoogte in eigen hand op welke dag je nou komt. 33% kans dat je dus de tijd van je leven hebt, de tijd zoals gepresenteerd tijdens de OWEE. 33% kans dat het allemaal heel wat minder is. En 33% kans dat er gewoon helemaal geen fuck aan is, dat het allemaal echt een enorme verspilling van tijd, energie en geld is geweest.
Net alsof je van te voren dat oordeel over jezelf kan vellen. Dat weet je pas als je daar lid bent geworden. Ban blijken het eigenlijk 3 verschillende verenigingen te zijn die wel wat met elkaar te maken hebben, maar ook in veel opzichten van elkaar verschillen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je moet dat niet zien als een kansexperiment, maar als oordeel over jezelf.
Precies, misschien moet je je eens gaan afvragen WAAROM je nou op dinsdag bent ingedeeld na de KMT...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je moet dat niet zien als een kansexperiment, maar als oordeel over jezelf.
Zo heel veel traditionele verenigingen zijn er in Delft niet dus dat is een non-argument. Als ik in Delft studeer kan ik toch niet kiezen tussen Vindicat (Groningen) en het DSC. Nee, dan kies ik tussen de verenigingen die er in Delft zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:29 schreef TheCrazy1One het volgende:
Man, was het nou echt nodig om deze loze topic nieuw leven in te blazen...
Elke (traditionele) vereniging is hetzelfde en dit is dus absoluut niet alleen van toepassing op DSC. Is de TS eigenlijk zelf lid bij DSC? Of is dit een verkapte reclame campagne van de collegae op de Oude Delft?
Nee, je zou je dit moeten afvragen voordat je lid wordt. Echter ik denk niet dat heel veel aanstaande eerste jaars dat doen. Dit soort informatie wordt angstvallig achter de hand gehouden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:54 schreef Fingon het volgende:
[..]
Precies, misschien moet je je eens gaan afvragen WAAROM je nou op dinsdag bent ingedeeld na de KMT...
Ja natuurlijk wordt dat achterwege gelaten, zoals er wel meer angstvallig verborgen wordt gehouden bij dat soort traditionele verenigingen omdat zich anders nog maar erg weinig nieuwe leden aanmelden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:01 schreef verticale123456789 het volgende:
[..]
Nee, je zou je dit moeten afvragen voordat je lid wordt. Echter ik denk niet dat heel veel aanstaande eerste jaars dat doen. Dit soort informatie wordt angstvallig achter de hand gehouden.
Hehe, heeft TS een gevoelige snaar geraakt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:29 schreef TheCrazy1One het volgende:
Man, was het nou echt nodig om deze loze topic nieuw leven in te blazen...
Elke (traditionele) vereniging is hetzelfde en dit is dus absoluut niet alleen van toepassing op DSC.
Oh absoluut niet, in tegenstelling tot de TS ben ik niet in de mooie praatjes getrapt en m'n eigen weg gevonden in het studentenleven in plaats van me bij de 'mannetjes' van het corps te voegen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:07 schreef kwiwi het volgende:
Hehe, heeft TS een gevoelige snaar geraakt?
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:15 schreef Fingon het volgende:
Ik weet dat bij de meer gematigde verenigingen je de eerste maand al gelijk 300-400 euro mag betalen en dan de komende maanden ~100 per maand puur aan drank als je pech hebt..
Omdat mensen als ze net in een nieuwe stad komen wonen, of naar een nieuwe school gaan, graag (weer) bij een groepje willen horen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:23 schreef Rivalo het volgende:
Waarom zou je eigenlijk lid worden van een vereniging?
Holy fuck..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:05 schreef Physics het volgende:
Ik ken een aantal actieve leden van het corps, zij zijn per maand (inclusief alle activiteiten zoals reisjes, feesten, lustrum etc.) ongeveer 300-500 kwijt. Dit omdat je als eerstejaars vaak drank moet halen voor ouderejaars en moet werken voor de vereniging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |