abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100432197
Hallo mensen.

Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen deze twee studies?

Dank u wel!
pi_100432574
Bedrijfskunde is meer gericht op management, mensen en processen, bedrijfseconomie meer op (duh) de economie van een bedrijf, dus daar komt meer rekenwerk (accountancy, doorrekenen van keuzemogelijkheden, kostencalculaties bv) aan te pas. :)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_100445701
Bedrijfskunde is inderdaad meer management. (Bedrijfs)Economie is meer wiskundig (Wiskunde 1, Wiskunde 2, Statistiek) en op de markten gericht (Macro- & Microeconomie), dus met factoren zoals rentes, leningen, valuta, etc.

Over het algemeen wordt Economie als iets 'technischer' gezien, en daarom ook hoger aangeschreven.
pi_100485303
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:10 schreef Philip10 het volgende:
Bedrijfskunde is inderdaad meer management. (Bedrijfs)Economie is meer wiskundig (Wiskunde 1, Wiskunde 2, Statistiek) en op de markten gericht (Macro- & Microeconomie), dus met factoren zoals rentes, leningen, valuta, etc.

Over het algemeen wordt Economie als iets 'technischer' gezien, en daarom ook hoger aangeschreven.
Ik dacht dat juist Bedrijfskunde hoger aangeschreven stond.
pi_100488427
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:56 schreef Aarsgezicht. het volgende:

[..]

Het zal er misschien aan liggen voor welke baan. Over het algemeen wordt bedrijfskunde wel als een stuk gemakkelijker gezien.
pi_100506683
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:56 schreef Aarsgezicht. het volgende:

[..]

Mocht men een studie Economie te lastig vinden, dan wordt vaak Bedrijfskunde aangeraden. Andersom gebeurt dit stukken minder.

Toevallig las ik laatst in de Elsevier dat Economie ook meer wordt gevraagd dan Bedrijfskunde.
pi_100508197
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden.

Ik denk dat het belangrijkste is dat ik genoeg interesse zal houden in de studie. Verder zal het niet heel veel uitmaken. Ik heb veelal gehoord dat bedrijfskunde vrijwel alleen theorie is? Ben best wel beta ingesteld, dat onthouden van dingen ben ik nooit zo goed in geweest.
pi_100565898
Als het ondernemen niks wordt, zou ik later graag een managementfunctie willen hebben bij een multinational in het buitenland... daar studeer ik ook voor.

Is het dan ook zo dat Bedrijfskunde + aansluitende masters meer gericht zijn op management en Bedrijfskunde minder?

Bedrijfseconomie:

pro's:
- meer wiskunde, minder theorie
- schijnt hoger aangeschreven te zijn

con's:
- baanperspectieven liggen me niet zo (controlerende taak)

Bedrijfskunde:

pro's:
- baanperspectieven, aansluitende masters liggen me wel (management)

con's:
- gelezen dat bedrijven deze studie (+master) lager waarderen dan bedrijfseconomie (is dat zo?)
- veel theorie

Ik vind dus de studie bedrijfseconomie beter te doen door de mindere theorie, maar de onderwerpen bij bedrijfskunde vind ik interessanter.

Plus dat Bedrijfskunde van de faculteit RSM is, deze staat hoger ranked.. heeft dit geen invloed op je solliciatie naar een baan in het buitenland? Neem aan dat de recruiters ook naar je universiteit kijken.

Kunnen jullie mij helpen uit dit dilemma?

[ Bericht 10% gewijzigd door Aarsgezicht. op 10-08-2011 21:04:56 ]
pi_100589657
De keuze voor Rotterdam (Je hebt het over RSM) is hoe dan ook goed: Voor beide studies staat Rotterdam in Nederland zeer goed (zo niet als best) aangeschreven. Ik zou er niet over twijfelen om naar een andere stad te gaan, als je voor één van de twee studies gaat.

Wil je trouwens komend jaar al gaan studeren? Zo niet, dan kun je komend jaar eventueel meerdere dagen meelopen bij de studies.
pi_100620694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:40 schreef Philip10 het volgende:
De keuze voor Rotterdam (Je hebt het over RSM) is hoe dan ook goed: Voor beide studies staat Rotterdam in Nederland zeer goed (zo niet als best) aangeschreven. Ik zou er niet over twijfelen om naar een andere stad te gaan, als je voor één van de twee studies gaat.

Wil je trouwens komend jaar al gaan studeren? Zo niet, dan kun je komend jaar eventueel meerdere dagen meelopen bij de studies.
Jup, ik wil ook 100% aan de EUR studeren. Alleen ik vraag me af of er nog een groot verschil is tussen de faculteiten ESE en RSM.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 23:55:46 #11
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_100625144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:19 schreef Aarsgezicht. het volgende:

[..]

Jup, ik wil ook 100% aan de EUR studeren. Alleen ik vraag me af of er nog een groot verschil is tussen de faculteiten ESE en RSM.
Nationaal - nee. International - absoluut.
pi_100635343
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:55 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Nationaal - nee. International - absoluut.
Hoe bedoel je, de internationale studies of de faculteiten gezien uit het buitenland?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:40:34 #13
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_100647667
De faculteiten vanuit het buitenland gezien. RSM staat hoog aangeschreven in het buitenland, ESE is totaal onbekend bij bedrijven.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:58:58 #14
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100672747
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:40 schreef Dandez92 het volgende:
De faculteiten vanuit het buitenland gezien. RSM staat hoog aangeschreven in het buitenland, ESE is totaal onbekend bij bedrijven.
Lijkt me sterk overdreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')