abonnement Unibet Coolblue
pi_100424839
Afgelopen nacht heeft de 'broer' van mijn vriendin meerdere doodsbedreigingen geuit tegen mijn schoonmoeder. Deze bedreigingen waren aan mijn adres gericht. Ik heb er zomaar even drie uitgepikt welke mij toch wel laten schrikken : 1/ Ik ga hem dood schieten 2/ Ik snij hem van boven naar beneden open 3/ Ik ga bij hem langs en sla de boel kort en klein 4/ ik hoef maar naar ..... te gaan en ik kan hem neer schieten. Nu weet ik niet goed wat ik er mee aan moet want vrees dat als ik naar de politie ga hij binnen een uur weer op straat staat waarna de rapen echt gaar zijn. Hij is een bekende van de politie i.v.m. mishandelingen,bedreigingen, inbraken, heling etc waarvoor hij ook veroordeeld is. Verder is hij een bekende van de verslavingszorg. Ik zou graag de confrontatie met hem opzoeken maar hij is erg onberekenbaar en in staat zijn bedreigingen te realiseren. Ik maak me erg druk en ben bang dat hij rotzooi hier komt zoeken. Ik heb wel twee kleine kinderen thuis, dus kan deze rotzooi echt niet gebruiken. Wat adviseren jullie mij in deze kwestie te doen? En zou ik een straat verbod kunnen aanvragen? Graag hoor ik van jullie
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:34:16 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100424886
Wat zeiden ze bij de politie toen je opbelde en vroeg wat je het beste kon doen?

Ik neem tenminste niet aan dat hij weet dat je hen hebt gebeld als je geen aangifte wil doen maar gewoon vraagt wat de mogelijkheden zijn..
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:36:00 #3
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_100424940
Politie inschakelen. Als de dreiging dusdanig is zullen ze stappen voor je nemen zoals bewaking of inderdaad een straatverbod
pi_100426083
Hoi, dank voor de eerste antwoorden. Ik heb de politie nog niet gebeld omdat ik dus vrees dat ze hem oppakken en hij binnen een uur weer op straat staat waarna de boel echt escaleert. Ik weet dat niets doen ook geen optie is maar het is kiezen uit twee zeer lastige keuzes. Of ik doen niets en loop het risico dat ik hem tegenkom of hij aan de deur komt. Of ik ga naar de politie en ze houden hem vast zodat de rust kan terug keren of hij staat binnen no time weer buiten zodat het echt uit de hand loopt. Misschien zo toch gewoon maar even bellen, situatie uitleggen maar geen aangifte doen en kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Meer tips en reacties zijn altijd welkom.
pi_100426383
Wat dacht je van anoniem aangifte doen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:18:45 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100426481
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:15 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat dacht je van anoniem aangifte doen?
Heeft weinig zin in dit geval denk ik. Als ze er wat mee doen weet die jongen toch wel wie er achter de aangifte zit.
pi_100426486
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:15 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat dacht je van anoniem aangifte doen?
Het probleem is dat anoniem niet zo anoniem is als alleen hij,mijn schoonmoeder, zijn vriendin, mijn vriendin en ik er van af weten. Wie zal er aangifte hebben gedaan? Dan zal de keuze snel bij mij uitkomen.. Toch bedankt voor de tip.
pi_100428429
Nou net maar politie gebeld, morgen kan ik aangifte doen op het bureau.
Bij de vraag of er eventueel een surveillance auto zo nu en dan kan langs rijden krijg je te horen dat ze hier niet aan kunnen beginnen. Maar als ik 112 bel staan ze hier gelijk..
Ben benieuwd wat er uit gaat komen morgen!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:01:49 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100428537
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:58 schreef vraagje25 het volgende:
Nou net maar politie gebeld, morgen kan ik aangifte doen op het bureau.
Bij de vraag of er eventueel een surveillance auto zo nu en dan kan langs rijden krijg je te horen dat ze hier niet aan kunnen beginnen. Maar als ik 112 bel staan ze hier gelijk..
Ben benieuwd wat er uit gaat komen morgen!

Mooi zo :) Hopelijk kunnen ze wat voor je doen.

Wat is er trouwens gebeurd dat je schoonbroer je dood wil hebben, als ik vragen mag? :{
pi_100429164
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mooi zo :) Hopelijk kunnen ze wat voor je doen.

Wat is er trouwens gebeurd dat je schoonbroer je dood wil hebben, als ik vragen mag? :{
Wist ik het zelf maar. Waarschijnlijk is het pure jaloezie. Zijn moeder, zijn vader en zijn zusje zijn gekker met mij dan met hem. Daarnaast ook nog eens drugs gebruik dus dat wil wel. Het erge is dat hij twee jaar geleden ook al heeft geprobeerd mij neer te steken. Hiervoor moet hij deze maand ook nog voorkomen. Moet je nagaan, twee jaar geleden gebeurd en nu pas voorkomen. Hoop dat ze dit nog mee kunnen nemen in de zaak want dan zie ik hem wel drie maandjes achter de tralies verdwijnen. Zal fijn zijn zodat de rust kan terug keren. Ik hou jullie op de hoogte van hoe en wat. Of ik moet in het ziekenhuis belanden maar daar gaan we niet van uit.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:24:50 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100429261
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:21 schreef vraagje25 het volgende:

[..]

Wist ik het zelf maar. Waarschijnlijk is het pure jaloezie. Zijn moeder, zijn vader en zijn zusje zijn gekker met mij dan met hem. Daarnaast ook nog eens drugs gebruik dus dat wil wel. Het erge is dat hij twee jaar geleden ook al heeft geprobeerd mij neer te steken. Hiervoor moet hij deze maand ook nog voorkomen. Moet je nagaan, twee jaar geleden gebeurd en nu pas voorkomen. Hoop dat ze dit nog mee kunnen nemen in de zaak want dan zie ik hem wel drie maandjes achter de tralies verdwijnen. Zal fijn zijn zodat de rust kan terug keren. Ik hou jullie op de hoogte van hoe en wat. Of ik moet in het ziekenhuis belanden maar daar gaan we niet van uit.
Pff, wat een situatie :{ Hopelijk loopt het allemaal goed af. Succes morgen in ieder geval!
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:26:56 #12
349667 OzanSigns
X X X Amsterdammer!
pi_100429345
Jij moet hem voor zijn. Ruim die handel op en je hebt er nooit meer last van. Het is of hij of jij. ;)
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:28:07 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100429383
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef OzanSigns het volgende:
Jij moet hem voor zijn. Ruim die handel op en je hebt er nooit meer last van. Het is of hij of jij. ;)
Ja en dan zit TS straks in de gevangenis terwijl hij kinderen thuis heeft zitten. Goede oplossing :')
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:29:33 #14
349667 OzanSigns
X X X Amsterdammer!
pi_100429424
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja en dan zit TS straks in de gevangenis terwijl hij kinderen thuis heeft zitten. Goede oplossing :')
Hij heeft geen kinderen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:49:04 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100429947
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:29 schreef OzanSigns het volgende:

[..]

Hij heeft geen kinderen.
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:32 schreef vraagje25 het volgende:
Ik heb wel twee kleine kinderen thuis, dus kan deze rotzooi echt niet gebruiken.
En al zou hij geen kinderen hebben.. Niet echt een handige oplossing.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:55:21 #16
349667 OzanSigns
X X X Amsterdammer!
pi_100430112
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]


[..]

En al zou hij geen kinderen hebben.. Niet echt een handige oplossing.
Oh, mijn fout. Maarja, mijn reactie was niet serieus. :r

Nu serieus. Ik denk niet dat je naar de politie moet stappen. Het gaat alles alleen maar erger maken. Mijn moeder was ooit met alle moed naar de politie gestapt omdat ze een vuurwapen tegen het lijf gedrukt kreeg door mijn vader. Die lul was na 2 dagen weer op straat en kreeg een kleine taakstraf.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:57:26 #17
349667 OzanSigns
X X X Amsterdammer!
pi_100430171
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:21 schreef vraagje25 het volgende:

[..]

Wist ik het zelf maar. Waarschijnlijk is het pure jaloezie. Zijn moeder, zijn vader en zijn zusje zijn gekker met mij dan met hem. Daarnaast ook nog eens drugs gebruik dus dat wil wel. Het erge is dat hij twee jaar geleden ook al heeft geprobeerd mij neer te steken. Hiervoor moet hij deze maand ook nog voorkomen. Moet je nagaan, twee jaar geleden gebeurd en nu pas voorkomen. Hoop dat ze dit nog mee kunnen nemen in de zaak want dan zie ik hem wel drie maandjes achter de tralies verdwijnen. Zal fijn zijn zodat de rust kan terug keren. Ik hou jullie op de hoogte van hoe en wat. Of ik moet in het ziekenhuis belanden maar daar gaan we niet van uit.
Denk je dat die gast daar beter van wordt in zijn zieke kop? Dan heb je 3 maanden rust, wat dan? Staat hij weer voor je neus maar dan met nog meer moordzucht omdat je hem een gevangenis in hebt geholpen. Ik zou zeggen, het is of vechten of vluchten. Dan maar je schoonouders niet meer zien, als dat helpt.
pi_100430640
Kan jouw vriendin (= zijn zus tenslotte) niet eens met hem praten?

Dat hij iets tegen jou heeft, daar kun je waarschijnlijk niks aan veranderen.
Maar als jouw vriendin eens aangeeft dat jullie kinderen óók haar kinderen zijn en dat zij er zwaar onder te lijden hebben?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_100438968
He iedereen, bedankt voor de vele reacties. Hem kapotmaken is inderdaad geen optie. Dit omdat ik kinderen heb en zelf een verleden heb wat ik wel heb afgesloten maar natuurlijk nog altijd in de boekjes staat van Mvr Justitie. Als ik iets doe ben ik dubbel en dwars de pineut en ga ik een lange tijd achter de tralies.

Zijn zus kan niet met hem praten omdat ze te boos op hem is en er vroeger ook al teveel is voor gevallen. De keer dat hij mij wou neer steken was zij er bij en was ze hoogzwanger. Dit is ze natuurlijk nooit vergeten.


Ik zou graag met hem vechten, maar dan wel man tegen man en niet man tegen pistool. Weinig behoefte aan omdat ik weet dat ik dat afleg. Als die het nou eens aan zou durven om het met de blote vuisten eens en voor altijd uit te vechten zo het verhaal snel afgelopen zijn en zouden we klaar zijn met het gedonder.

Ozan, dat is dus ook mijn vrees, dat hij te snel weer op straat staat. Drie maanden vast betekent drie maanden clean waardoor hij er weer wat helderder uit komt en misschien wat tot bedaren is gekomen. Vluchten doe ik niet. Onmogelijk, vlucht ik laat ik alles en iedereen achter. Ik zelf geef er niets om waar ik woon, maar mijn vriendin heeft hier haar vader en moeder wonen waar ze heel gek mee is. Zei zal nooit hier vertrekken en haar ouders achter laten. Hierin ga ik haar ook niet voor het blok zetten. Ik laat haar niet kiezen tussen mij of haar ouders.

Nou morgen een update. Wel ga ik tegen ze zeggen hem alleen op te pakken als ze hem ook kunnen houden. Als hij binnen een uur weer op straat staat hoeft het voor mij niet en teken ik het proces verbaal ook niet. Maar ze houden hem toch al weer in de gaten omdat ze vermoedens hebben dat hij weer met iets bezig is. Dus hopen dat ze al iets hebben waarvoor ze hem kunnen pakken en een tijdje kunnen houden.. Jullie horen van me..

Nogmaals dank voor de reacties.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:53:40 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100444830
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:57 schreef OzanSigns het volgende:

[..]

Denk je dat die gast daar beter van wordt in zijn zieke kop? Dan heb je 3 maanden rust, wat dan? Staat hij weer voor je neus maar dan met nog meer moordzucht omdat je hem een gevangenis in hebt geholpen. Ik zou zeggen, het is of vechten of vluchten. Dan maar je schoonouders niet meer zien, als dat helpt.
Doe niet zo idioot, TS heeft er vrij weinig aan als hij straks zelf de politie achter zich aan heeft. Je kan beter een dossier opbouwen, als puntje dan ooit bij paaltje komt kunnen ze meer met zo'n dossier. Dus alles bijhouden, vastleggen en what not.

Succes TS.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 02:47:27 #21
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_100494779
Voor jou is mijn antwoord te laat... maar misschien dat een ander er iets aan heeft;

Je kunt ook bij de politie een verklaring afleggen, zonder direct een aangifte te doen. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar deze mogelijkheid is er.
In dat geval houden ze een dossier bij, zonder dat er direct iets mee gebeurt. Mocht er iets gebeuren, of lijkt de situatie uit de hand te lopen... of wanneer jij beslist om toch aangifte te doen... dan is er alvast kostbare tijd bespaard... en kunnen ze sneller actie ondernemen.

Maar sowieso, de man is een gevaar voor anderen... de kans is groot dat hij gedwongen opgenomen moet worden in een psychriatische instelling.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 03:28:44 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100495272
En dan nog een situatie waar iedereen liever niet aan denkt, maar toch belangrijk is.

Stel dat TS echt vermoord wordt dan kan de dader er bij gebrek aan bewijs wel eens heel makkelijk vanaf komen. Terwijl als voor de moord al op papier staat dat TS zich ernstig bedreigd voelde door deze persoon, dat het toch van waarde is. De vriendin van TS kan dan wel van alles gaan roepen. Maar dat heeft nooit dezelfde waarde.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:24:33 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_100633115
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:58 schreef vraagje25 het volgende:
Nou net maar politie gebeld, morgen kan ik aangifte doen op het bureau.
Bij de vraag of er eventueel een surveillance auto zo nu en dan kan langs rijden krijg je te horen dat ze hier niet aan kunnen beginnen. Maar als ik 112 bel staan ze hier gelijk..Ben benieuwd wat er uit gaat komen morgen!
Te laat :')
Ik zou een gedroogde stierenlul (bullenpees) naast m'n bank zetten. Gewoon voor de veiligheid :')
pi_101270108
Je bent toch niet dood?

En trouwens, als 'ie 3 maanden moet zitten hoeft hij er echt niet helderder uit te komen. In de bak kun je ook makkelijk aan drugs komen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:44:29 #25
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_101285465
Hufters zoals dit zijn moeilijk te stoppen alleen is de vraag of jij hem voor wilt zijn gezien zijn verleden,
Aan het advies van de Politie heb je zoals gewoonlijk niets omdat die pas in actie komen als de daad
reeds is begaan.

Beste oplossing is gewoon op je hoede te zijn en daar waar nodig hem voor te zijn want je laten
afschrikken omdat jij zelf er nadelige gevolgen van ondervindt is onnodig omdat deze nadelige gevolgen
toch je pad kruisen als hij zijn bedreigingen ten uitvoer brengt en jij dan in een vlaag van woede je recht gaat halen.

Niets doen is de tegenstander des te meer redenen geven zijn bedreigingen ten uitvoer te brengen omdat hij
zich onaantastbaar acht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')