Aandacht en warmte is heel belangrijk. Wij hebben sinds woensdag een opvangpoesje (Starr) van een week of 3/4 wat alleen is sinds haar broertje is overleden, zij woog ook 250 gram toen ze hier kwam en dat was zelfs voor haar te licht, ze was vel over been. Kittens van een paar weken oud kunnen hun temperatuur niet goed zelf regelen dus die vinden het heerlijk om jou als warme kruik te gebruiken. In de natuur gaan kittens ook meestal instinctief op een hoopje liggen als hun moeder het nest verlaat om zo van elkaars lichaamswarmte te profiteren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Nee dat denk ik ook. Straatbeestje he.
Hoe belangrijk is aandacht nu trouwens? Aan de ene kant ben ik heel voorzichtig met onze andere kat en de ziektes en bacteriën, aan de andere kant ligt ie zo graag op mijn borst/in mijn handen te slapen.. vindt ie echt fijn merk ik. Mijn vriend zegt weer dat ik em met rust moet laten zodat ie goed kan slapen en bijkomen terwijl mijn gevoel zegt dat veel liefde en warmte ook erg belangrijk is.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:03 schreef heaven7 het volgende:
Nou we zijn net pas terug.. hij weegt 400 gram en de dierenarts schat hem op 4 a 5 weken. Het is toch echt een mannetje
Dit, en ik ga het nog serieus doen ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:16 schreef indaha het volgende:
Ik steek ook woensdag een kaarsje aan voor hem
Volgens mij is dat sowieso geen optie meer, daarvoor lijkt het me teveel geïnfecteerd. Het gaat er nu om de infectiebron weg te halen voor het doorslaat naar zijn hersenen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
wat een frummeltje zeg![]()
goed van jullie dat jullie hem hebben meegenomen![]()
zou zelf hetzelfde hebben gedaan![]()
die korst ziet er alleen niet al te goed uit moet ik zeggen![]()
hoop echt dat het lukt om het oogje te besparen.. en dat de kittycat een lang en gelukkig leven blij jullie krijgt
Ja, en eventueel ook om de korst heen, dan trekt het misschien via de huid ook naar binnen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:19 schreef heaven7 het volgende:
Nou de dierenarts heeft zitten frutten en toen kwam er wat pus en idd, bij zn traanbuisje lijkt de korst wat los te zitten. Dus ik heb er ook wat zalf in proberen te duwen want echt alleen de korst zalven lijkt me niet heel zinvol.. hij is zo keihard. Heb de bijsluiter gelezen en daar staat dat het voor allerlei ooginfecties is zowel in als uitwendig dus dat is dan toch goed om te doen?
Dat is niet stom hoor, je moet al bijna geen hart hebben als je je niet aan zulk een hulpeloos wezentje hecht.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:
Ach was het maar vast woensdagavond, voel me echt belabberdStom he!
Ja klinkt stom maar het kan bestquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik hoop het van harte! Het kapje zit nu eindelijk goed (het kleinste kapje was nog te groot dus we hebben zo zitten knutselen dat we nu niet nog meer gaan knippen) dus we halen het gewoon even af als hij moet eten.
Foto's:
[ afbeelding ]
Op een warme kruik vanmiddag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het ook altijd zo akelig als een van de kleintjes iets mankeren. Dus ik vind het helemaal niet stom dat je je belabberd voeltquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:26 schreef heaven7 het volgende:
Goeie ja, om de korst heen.
Zijn pootje is trouwens idd niet meer zo dikWas echt het infuus. Oogje doet weinig pijn meer hoor, tenminste niet als je er niet aan zit. Althans, hij laat het niet blijken als het wel zo is iig.
We gaan nu om de 3 uur weer flink eten geven en daarna oog zalven. Gelukkig ben ik morgen en woensdag vrij.
Ach was het maar vast woensdagavond, voel me echt belabberdStom he!
Ze zouden in Italië wat humaner om moeten gaan met hun huisdieren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:11 schreef GordonRamsay het volgende:
Hulde aan TS. Zo zouden er meer mensen moeten zijn.
Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze zouden in Italië wat humaner om moeten gaan met hun huisdieren.
Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:27 schreef GordonRamsay het volgende:
[..]
Onnodige generalisatie. Zwerfkatten heb je overal ter wereld en je weet niet waardoor de infectie is ontstaan.
Waar heb je hem eigenlijk gevonden Heaven? Heeft moeders hem achtergelaten of is hij aan de wandel gegaan of is hij zoals hierboven gezegd, gewoon gedumpt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb daar vaker schrijnende situaties gezien. En dat ging niet om nestjes van een zwerfkat, maar men vond het kennelijk heel normaal om zwakke katjes aan hun lot over te laten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank afen gaat op het laminaat zitten poepen
Enorme drol
Nu ligt ie op mn schoot te slapen
Hehe, normaal gesproken word je er niet vrolijk van als er op het laminaat gescheten wordt, maar nu!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Zo had meneer na zn eten en zalfje lekker op schoot op de bank, gaat ie rondlopen, springt van de bank afen gaat op het laminaat zitten poepen
Enorme drol
Drol!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Enorme drol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |