abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100518731
Ik had ook netjes met 37 weken mijn bed op kratten staan, maar die zijn er na mijn bevalling direct door de opa's en oma's weer onder vandaan gehaald. Voor mijn bevalling moest ik ook met een trapje in bed, maar door de complicaties van de bevalling had ik nooit in mijn bed kunnen komen als die nog op kratten had gestaan.
Nou was ons bed officieel ook maar 5 cm te laag, dus dat valt mee. De kraamzorg vond het geen probleem.

Even een tip: aan ons werd tijdens de intake gevraagd of wij het erg vonden om een stagiaire te krijgen. Ons antwoord was 'nee' omdat die het ook moeten leren. Maar we gingen ervan uit dat er dan wel een volleerd iemand bij was en dat was niet zo. Misschien goed om dat er wel bij te vragen.
Wij misten toch wat dingetjes.
pi_100519169
Tsja dat bed op hoogte is hier de uitdaging. Wij hebben een 2 persoons hoogslaper, dus klossen zijn geen optie.
Hier de afspraak dat de kraam sowieso het bed niet verschoond en controles op de bank of vanaf het trappetje doet. Mocht ik meer zorg nodig hebben of de kraamzorg het wensen dan huren we een bed bij de thuiszorg. dat kan hier dezelfde dag nog bezorgd en komt dan in de woonkamer.
pi_100520610
Hier ook gewoon in de woonkamer een bed gehad van de groene kruiswinkel dezelfde als op het plaatje van Vlindur. Controles deed de kraamhulp gewoon boven op ons bed was geen enkel probleem. Het bed hebben we trouwens pas opgezet met 40+2 toen mijn vliezen braken 5 uren later was ze er :D
pi_100521152
Danic, wij hadden ook een stagiere (kraamhulp) bij onze zoon.
Nou, nooit weer. Ze is 2 of 3 dagen geweest en werd toen afgelost door een meer ervaren kraamhulp. Die schrok toen ze Kevin zag. Hij was bleek, sliep alleen maar en was al meer dan 10% afgevallen. Mijn bv verliep dus niet zo goed als gedacht.
We hebben toen ook een klacht (of hoe noem je dat) ingediend bij het kraambureau tegen de stagiere.
We waren echt geschrokken en hadden het zelf niet door.
Wat als de nieuwe kraamhulp nooit was gekomen? Geen idee of de stagiere het zelf door heeft gehad..

Ivm onze verhuizing hebben we nu een nieuw kraambureau maar ik wil zeker geen stagiere meer.

Pfff na 3 keer achter elkaar op de wc te hebben gezeten, ben ik eindelijk weer m'n ontlasting kwijt :X )
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_100521354
Dat is wel heel erg schrikken CrazyMoon :o Kan me ook goed voorstellen dat je geen stagiaire meer wilt.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:51:19 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100522029
even kort:

NTS: wat een lekker eigenwijsje! Maar wel fijn dat alles wat zichtbaar was, in elk geval goed is. Hopelijk krijgen jullie volgende week meer duidelijkheid.

MJ: wat fijn dat je lekker in je eigen bedje hebt kunnen slapen. De hond zal ook wel blij zijn geweest je weer te zien.

T_A_P & BJ: :*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:57:47 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100522293
Komen stagieres echt solo? Dat vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd, goed dat ik het nu weet kan ik in elk geval aangeven dat ik stagieres prima vind, maar dan alleen onder begeleiding van een ervaren kracht....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:58:25 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100522323
Oh CM, nu maak je me bang! Heb ook ja gezegd tegen een stagiere, omdat ik er vanuit ga dat ze dan inderdaad onder begeleiding werken... Als het goed is, word ik nog gebeld door de consulent, dus als ik eraan denk, vraag ik dat nog even na.

Ben er ook achter dat maandag echt dubbel maandag is tegenwoordig, aangezien het vandaag een stuk beter ging!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:58:31 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100522327
ja, ik heb hier ook een "mental note" van gemaakt....
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:11:44 #280
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100522877
Avond!

Hier weer terug van het 'uitlaten' van de (pleeg)oma's-in-spé (ik noem het geen winkelen meer hoor, ik sta bijna overal als een politieagentje bij te schreeuwen: "BLIJF AF, LAAT LIGGEN, NEEHEEE DAT HEB IK AL".
Vandaag het badje en toebehoren gekocht. Ik had dit al ruim 6 weken in bestellling staan bij Baby-Park, maar aangezien ze maar niet kunnen zeggen wanneer het geleverd gaat worden ('Tja mevrouw, wij weten ook niet meer dan dat het badje in Kesteren is...' Zelfs kruipend was ik binnen 6 weken nog retour naar Kesteren geweest hoor :( ), hebben we het maar ergens gehaald waar ze wel alles op voorraad hadden.

Nu lekker met de pootjes omhoog en met een zere rug/ribbenkast en me laptopje op de bank.

De discussie over de kraamzorg volg ik met veel verbazing.
Ik ben zelf een gruwelijke controlfreak die ook het liefst alles zelf uitpluist en niet teveel bemoeienissen om me heen moet hebben, maar ik denk dat we de kraamverzorgster maar gewoon d'r gang moeten laten gaan en we zien wel waar het schip strand.
Over het bed omhoog zetten; ook daar zit ik mee.
[n00bquestion]Wat is nou precies de wettelijke minimale hoogte volgens de ARBO? [/n00bquestion]
Wij hebben hier echt niet de ruimte om een extra bed neer te zetten en ik weet ook niet of wij onze boxspring op klossen kunnen krijgen :? .

En wat betreft die stagaires, ook ik heb dat even in m'n 'logboek' opgenomen.
pi_100523061
Ons bed is gelukkig al hoog genoeg voor de kraam :) kan er zelf net in en uit. Komt bij ons door een topper die nog op de boxspring ligt :)

Vandaag een brakke dag gehad, slaap al 2 nachten slecht, dus vanavond ga ik goed slapen :)
Gisteren trouwens een babybjorn buikdrager met zo'n "zak" gekocht via marktplaats voor 50¤, best blij mee :)
pi_100523069
Ik hoorde gisteren ook van een kennis dat ze een stagiair hebben gehad met de eerste. De bv heeft ze gestaakt in de kraamweek. Het voeden deed zo'n pijn. Zo sneu, want er was vast een oplossing voor geweest..
Nu wil ze geen stagiair meer en wil ze weer bv proberen. Ik hoop zo dat het lukt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100523254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:43 schreef PureEvil het volgende:
Ja 'ochtend' misselijkheid...bleh ik heb het dus ook de hele dag door. gelukkig kan ik nog wel eten/drinken binnenhouden, maar het vervelende gevoel blijft wel hangen. net ofdat iemand je keel dichtknijpt ofzo :(

Oh en over dat bed op klossen, wij hebben een vrij hoog bed, dus mijn bed gaat zeker niet op klossen. en ik beval toch in het ziekenhuis. verder weet ik ook niet hoe dat het hier werkt met kraamzorg ed. (woon in duitsland) zal het eens navragen...
Dat is er niet :) Je kan huishoudelijke hulp krijgen via je verzekering als je geluk hebt. Verder komt je vlos 1 a 2x per dag even kijken hoe het met jou en je beeb gaat :)
Lotte!
Noah!
pi_100523966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:12 schreef flugeltje het volgende:
Ik moest net als Sonnetje met een trapje m'n bed in :D Was wel heel erg blij toen onze kraam een onderdeurtje bleek te zijn en het bed kon nog diezelfde dag van de klossen af...

Ik ga proberen of we haar weer terug kunnen krijgen deze keer, het was zo'n intens tof mens. Het leek wel alsof ze 10 armen had, het huis blonk, Willem was perfect verzorgd, ik kreeg alle aandacht, Martijn werd perfect aangestuurd ( :+ ) en dan nog hield ze tijd 'over' om het eten alvast in de pannen op het fornuis klaar te zetten... En dan te bedenken dat het een haske jong ding was, ja ik wil gewoon mijn Coby terug :Y
Ik hoefde heul niet met een trappetje :P
Scheelde niet veel ;) maar was gelukkig flexibel genoeg om er zelf in te komen ;)
Vond t in de kraamweek best handig trouwens. Kon floris mooi op hoogte verschonen *D
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:53:44 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100524597
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik hoefde heul niet met een trappetje :P
Scheelde niet veel ;) maar was gelukkig flexibel genoeg om er zelf in te komen ;)
Vond t in de kraamweek best handig trouwens. Kon floris mooi op hoogte verschonen *D
Noem je mij nou een stijve hark? :o
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:53:56 #286
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100524611
Nu we het toch over bedden hebben en ervan uitgaande dat ik thuis kan bevallen: hoeveel ruimte heeft de vk nodig om het bed? Bij ons kan je wel achter het voeteneind lang, maar in mijn ogen is dat best krap of doet ze dat op een andere manier, vanaf de zijkant ofzo? En wij hebben geen hoofdsteun ofzo, niet iets wat je omhoog kan zetten, is het dan aan te raden iets (ff geen idee wat eigenlijk) als hoofdsteun te gebruiken? Lijkt mij wel prettig wanneer je niet helemaal plat hoeft te liggen toch?
Jeetje, wat ben ik toch een nOOb hierin. Zal het ook eens vragen aan de vk.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:24:15 #287
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_100526165
terug van een heerlijk maar nat weekje ardennen! Slapen op een luchtbed ging wonderbaarlijk goed en ik kan goed merken dat ik de 12 weken voorbij ben: de misselijkheid is stukken minder en het overgeven is helemaal afwezig *O*

Nu nog wat energie vinden de dag door en ik ben weer helemaal 'de oude' haha

Pff mijn vriendin is ruim 38 weken zwanger en heeft vanochtend nog even 7 km hardgelopen, waar haalt ze de energie vandaan? Ik zou nu niet eens 7 km kunnen wandelen :')
pi_100526335
Klavertje jeetje dan nog hardlopen :o

Maar wat fijn dat de misselijkheid beter is en het overgeven helemaal over is! Die energie heb ik in mijn vorige zwangerschap nooit helemaal teruggevonden :P Daarna gelukkig wel weer :D
pi_100526624
Zo, taarten gebakken voor morgen op werk. Donderdag is mn laatste dag dan wel, maar dé taartfreaks van dé afdeling zijn er dan niet. Ze zijn er wel morgen. Dus trakteer ik morgen :)
Maar ben wel echt helemaal kapot nu! Over 3 weken is mn verjaardag, mooi dat ik dan lekker taart bij de bakker laat maken.
Tralalalaaa
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:41:46 #290
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_100526925
haha ja ik sta er ook elke week verbaasd over! Nou is zij wel altijd al heel sportief geweest, maar je kunt het ook overdrijven denk ik dan maar :+

TAP bijna verlof! *O*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:55:12 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100527566
Die is niet wijs? Met 38 weken nog 7 km hardlopen.... Dat kan ik al niet als ik niet zwanger zou zijn! :D

Krijg spontaan trek in taart TAP!

Wat fijn dat het overgeven weg is Klavertje! *O*
pi_100528088
MJ, wat fijn zeg dat je weer lekker thuis bent! *O* Wat een mooi en fijn nieuws is dit! Super! Geniet ervan! :*

Flugel, wat een overduidelijke en mooie test...!! Wow! O+ *O*

Rixtje, ook gefeliciteerd met je positieve test! *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_100533006
Bij mij is ook gevraagd of evt een stagiaire mee mocht komen. Daar heb ik ook ja op geantwoord, maar ben er wel 98% zeker van dat ze zei dat er dan wel een volleerd kraamhulp bij was. En dat ze verwachtte dat er geen mee zou komen in de zomervakantie maar dat wist ze niet helemaal zeker.. Als er alleen een stagiaire komt ga ik daar wel over bellen dat dat toch niet helemaal mijn bedoeling was. Ik vind het prima als de stagiaire alle taken uitvoerd maar wel onder supervisie..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:40:31 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100533512
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:11 schreef NotTheSame het volgende:

[n00bquestion]Wat is nou precies de wettelijke minimale hoogte volgens de ARBO? [/n00bquestion]
Wij hebben hier echt niet de ruimte om een extra bed neer te zetten en ik weet ook niet of wij onze boxspring op klossen kunnen krijgen :? .
Ik weet zo even niet wat de hoogte is, maar je komt bij een boxspring al een heel eind vaak als je er een gewone matras bovenop legt. Dat kan je evt. wel overleggen bij de intake van de kraamzorg.
pi_100539945
meld *O*
Lotte!
Noah!
pi_100539961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:11 schreef NotTheSame het volgende:
Avond!

En wat betreft die stagaires, ook ik heb dat even in m'n 'logboek' opgenomen.
Dit zegt de site van "mijn" verloskundigenpraktijk:
[qoute]Bed omhoog, je bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, van de grond tot bovenzijde matras[/quote]

Maar ik kom ook dit tegen:
http://www.praktijkregels(...)cklist_Kraamzorg.pdf
(70 cm)

en dit:
http://www.parnassuszorg.nl/modx/arbo-wet.html
(90 cm)

en nog een:
quote:
Bij een thuisbevalling en tijdens de kraamtijd moet het bed van de kraamvrouw op een minimale hoogte van
70 cm en een maximale hoogte van 90 cm staan. Indien hieraan niet wordt voldaan, kan de zorg worden stopgezet.
en
quote:
Om goed aan de verplichtingen van de Arbowet te kunnen voldoen levert STB Kraamzorg zelf de hulpmiddelen die nodig zijn om aan een goede werkhouding van de kraamverzorgende te kunnen voldoen.

Dit zijn in de eerste instantie de bedklossen. Deze klossen zorgen ervoor dat je bed op een hoogte van 80 cm wordt gebracht zodat onze kraamverzorgende goed aan bed zorg kan verlenen. Je bent daarom ook verplicht om met deze klossen je bed te verhogen.
Ik zou het gewoon navragen bij je kraamorganisatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vicky op 10-08-2011 07:51:46 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100540188
Tja, ik had er op dat moment niet zo bij stil gestaan, maar nu is anderhalve week geleden mijn zusje bevallen en zie ik dus het verschil. Zij had een kraamhulp met 30 jaar ervaring.
Ze heeft potverdorie zelfs een massage gekregen op de laatste dag van de kraamhulp. Dat had ik ook wel gewild.
Ach, ze deed het prima hoor, alleen die verwennerijtjes waar je wel eens over leest, die had ik niet -O-
pi_100540224
elke kraamzorg is anders. De kraam die bij de bevalling had moeten zijn was bij mij 1,5 uur te laat! Daarnaast deed ze maar half werk, is veel te vroeg weggegaan enzo. Hebben een klacht ingediend over haar. De kraam die ik overdag had was heerlijk! Zo'n echte haagsche vrouw. Lekkere kwebbel, maar werkte ook keihard. Ik kreeg heerlijke fruitsalades en boterhammetjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100540295
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:57 schreef flugeltje het volgende:
Komen stagieres echt solo? Dat vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd, goed dat ik het nu weet kan ik in elk geval aangeven dat ik stagieres prima vind, maar dan alleen onder begeleiding van een ervaren kracht....
weet wat je zegt hoor, wij zeiden dat namelijk ook dat een stagaire prima was. Uiteindelijk zaten we met een stagaire in huis (die alles precies volgens het boekje deed, echt best zielig, bezoek ed weg sturen omdat de baby in bad moest op precies dat moment!) maar toen kwam er dus ook een begeleider van de stagaire... en uiteindelijk hadden we ook nog een begeleider van de begeleider in huis.. En ons huis is al niet groot en dan is 3 mensen (die 2e begeleider kwam gewoon ongevraagd opdraven) toch wel iets te veel!!
Dus maak goede regels en overleg veel!
pi_100540661
Zeurpost/
Ik voel me even een hele slechte moeder ;(
Mette net voor een ochtend naar het kdv gebracht terwijl het mijn dag is. Ze heeft vannacht liggen spoken en daardoor heb ik maar een paar uur geslapen. Ook heeft buikbaby besloten te gaan indalen met alle pijn die daar bijhoort.
Een hele dag een wervelwind dreumes gaat niet lukken....
Dus R. heeft besloten haar weg te brengen een ochtend. Het valt me zwaar en ik moest echt even huilen net, voelt toch een soort van als falen..
/Einde zeurpost
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')