Want je hebt nu geen goed beeld?quote:
Vanuit de meterkast naar mijn VPR (decoder).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:22 schreef Bill_E het volgende:
Ok, dus vanuit je meterkast ofzo naar je ontvanger?
Hoeveel meter is dat ongeveer ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:23 schreef RnldVer het volgende:
[..]
Vanuit de meterkast naar mijn VPR (decoder).
Okequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:24 schreef RnldVer het volgende:
[..]
Ik ga verhuizen naar nieuwbouwappartement. En daar moet ik alles nieuw aansluiten.
idd. Koka799 gebruiken en je zit goed. Belangrijk is ook de manier van aansluiten en de tussenliggende materialen. Mooiste is om per wanddoos naar de hoofdaansluiting (meterkast?) te gaan en daar 1 goede splitter te zetten, eventueel met versterker.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:25 schreef Bill_E het volgende:
Kabel:
http://www.beterelektro.n(...)info&products_id=577
Wel zelf connectoren aanzetten nog.. Ook van hirschman kopen:
http://www.beterelektro.n(...)6c5adcfe058b658decb8
http://www.beterelektro.n(...)6c5adcfe058b658decb8
Dit spul is overal te koop bij de betere elektraboer..
Wat is het verschil dan tussen een A merk en de bouwmarkt? Heb hier zelf ook spul van de bouwmarkt liggen, en heb met HD als gewoon haarfijn beeld.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:42 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
idd. Koka799 gebruiken en je zit goed. Belangrijk is ook de manier van aansluiten en de tussenliggende materialen. Mooiste is om per wanddoos naar de hoofdaansluiting (meterkast?) te gaan en daar 1 goede splitter te zetten, eventueel met versterker.
Splitters, connectoren en wanddozen moet je natuurlijk ook van een A-merk pakken, en niet van de bouwmarkt.
Als je trouwens een beetje meters moet maken kun je beter een rol kopen, is een stukje voordeliger, rond de 50 eur voor 100m. (in duitsland nog wat goedkoper) ( http://www.rn-electronics(...)-coax-kabel-wit-100m )
En als je een zolderkamer, 2 slaapkamers, woonkamer enz wilt bekabelen dan ben je zo richting de 100m...
Ik heb het verschil ook nooit gemerkt, ook niet in wat er binnenin zo'n kabel zit. In mijn ervaring komt het er vooral op aan hoe goed je die stekkertjes in elkaar zet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:02 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan tussen een A merk en de bouwmarkt? Heb hier zelf ook spul van de bouwmarkt liggen, en heb met HD als gewoon haarfijn beeld.
Qua beeldkwaliteit maakt het ook niet uit, als je beeld hebt. Met een A-merk wordt het niet nog beter ofzo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:02 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan tussen een A merk en de bouwmarkt? Heb hier zelf ook spul van de bouwmarkt liggen, en heb met HD als gewoon haarfijn beeld.
Maar welke kwaliteit heeft zo'n kabel dan die goedkope kabel niet heeft? Minder signaalverlies? Ik zie het verschil niet tussen die knakenkabels en keurmerkkabels, het koper is even dik, de afscherming hetzelfde.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:10 schreef wicked-j het volgende:
op een afstand van 10 meter (of meer) zou ik toch wel A merk adviseren. voor korte stukjes is gamma kwaliteit wel voldoende. ook weer afhankelijk van hoe sterk het signaal bij je binnenkomt.
a merk = o.a. Hirschmann
Ik heb toevallig een aantal dagen terug hier in huis alle plastic connectoren vervangen door Hirschmann-connectoren en een antenneversterker geplaatst. Ik heb nu 90% kwaliteit op mijn tv boven, in plaats van 63% dat ik eerst had. De bestaande kabel heb ik niet vervangen, dus daar zal het hem inderdaad niet aan liggen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar welke kwaliteit heeft zo'n kabel dan die goedkope kabel niet heeft? Minder signaalverlies? Ik zie het verschil niet tussen die knakenkabels en keurmerkkabels, het koper is even dik, de afscherming hetzelfde.
Als je een zwak signaal over veel meter kabel moet versturen moet je een signaalversterker er tussen zetten, en als je meerdere tv's hebt of voor de versterker splitten, of zorgen dat de kabels na de versterker ongeveer even lang zijn.
zoals Weltschmerz al zei: het zal vooral afhankelijk zijn van hoe je de connectoren monteert..quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb toevallig een aantal dagen terug hier in huis alle plastic connectoren vervangen door Hirschmann-connectoren en een antenneversterker geplaatst. Ik heb nu 90% kwaliteit op mijn tv boven, in plaats van 63% dat ik eerst had. De bestaande kabel heb ik niet vervangen, dus daar zal het hem inderdaad niet aan liggen.
Ik heb het niet zo lang geleden opnieuw aangelegd, toen ben ik naar de dichtstbijzijnde winkel gegaan en dat was er zo eentje met spul uit faillissementspartijen met coax op de rol voor 50ct de meter of zo, en connectoren van 15ct per stuk. En ik merkte vooral verschil met hoe zorgvuldig ik die kabels aan die connectoren schroef.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb toevallig een aantal dagen terug hier in huis alle plastic connectoren vervangen door Hirschmann-connectoren en een antenneversterker geplaatst. Ik heb nu 90% kwaliteit op mijn tv boven, in plaats van 63% dat ik eerst had. De bestaande kabel heb ik niet vervangen, dus daar zal het hem inderdaad niet aan liggen.
Draaiknopje op de antenneversterker? Moet ik ff kijken of dat er wel op zit, ik dacht namelijk van niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo lang geleden opnieuw aangelegd, toen ben ik naar de dichtstbijzijnde winkel gegaan en dat was er zo eentje met spul uit faillissementspartijen met coax op de rol voor 50ct de meter of zo, en connectoren van 15ct per stuk. En ik merkte vooral verschil met hoe zorgvuldig ik die kabels aan die connectoren schroef.
Heb je met die 90% ook een te sterk signaal? Kun je hem oversturen door aan het knopje van de versterker te draaien? Dus dat het beeld zijn scherpste punt voorbij gaat?
Van een te sterk signaal krijg je ook gestoord beeld. Het kan ook beter worden door er een 5 of 10 meter kabeltje extra tussen te leggen. Maar een draaiknop is wel handiger.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Draaiknopje op de antenneversterker? Moet ik ff kijken of dat er wel op zit, ik dacht namelijk van niet.
Net gekeken, zit geen draaiknop op. Maar ik heb verder perfect beeld.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van een te sterk signaal krijg je ook gestoord beeld. Het kan ook beter worden door er een 5 of 10 meter kabeltje extra tussen te leggen. Maar een draaiknop is wel handiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |