Volgens mij komt het ook meer door de steeds lagere rente. Pensioenfondsen moeten hun toekomstige verplichtingen contant maken tegen 'een' rente. Als de rente lager wordt neemt die verplichting toe.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zo slecht gaat de beurs niet. Ze kunnen gewoon niet goed beleggen. Stumpers!
I know. Maar de beursen gaan nog wel ff verder omlaag komende jaren, dus denk dat het wel een probleem gaat worden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:54 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Volgens mij komt het ook meer door de steeds lagere rente. Pensioenfondsen moeten hun toekomstige verplichtingen contant maken tegen 'een' rente. Als de rente lager wordt neemt die verplichting toe.
Hmmm, zorgkosten gaan omhoog door de vergrijzing; en pensioenen omlaag.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
I know. Maar de beursen gaan nog wel ff verder omlaag komende jaren, dus denk dat het wel een probleem gaat worden.
Tsja, maar dat mag een pensioenfonds niet zomaar... Dan grijpt DNB in:quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De beurs heeft op 200 gestaan. Ik had gehoopt dat ze ook wat geld veiliger hadden verspreid, oa goud en andere zaken die het goeddoen als de economie slecht gaat.
Idd dat dankzij die kanjer in de directie ene Joanne Kellermanquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:25 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Tsja, maar dat mag een pensioenfonds niet zomaar... Dan grijpt DNB in:
http://www.fdselections.n(...)s-moet-uit-goud.aspx
Momenteel op reis. En ach pensioenfondsen, staat het hoog stappen ze in en staat het laag moeten ze verkopen.quote:
13 procent goud lijkt me juist prima in deze tijd. Belachelijk. Het is wel weer duidelijk waar het de politiek om te doen is. Juck,quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Idd dat dankzij die kanjer in de directie ene Joanne Kellerman![]()
Een juriste die ook daar verstand van heeft![]()
Enige randdebiel van Wellink zijn oude clubje die er nog zit
quote:De dekkingsgraad, de mate waarin een fonds in staat is aan zijn verplichtingen te voldoen, mag niet onder de 105 procent komen. Gebeurt dat wel, dan moet het fonds zich melden bij DNB en een herstelplan opstellen.
Kan ik ergens online de herstelplannen van PMT en PME inzien?quote:PMT is sinds het eind van het tweede kwartaal gedaald van 102% tot 97,3% nu. Bij PME ging de dekkingsgraad omlaag van 98% tot 95%.
Het plan komt er op neer dat je meer moet gaan inzetten, en langer gaan werkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 02:00 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Kan ik ergens online de herstelplannen van PMT en PME inzien?
Ik bedoel ze liggen respectievelijk inmiddels 7,7% en 10% onder de normgraad, dus ik mag toch zeker wel aannemen dat dergelijke plannen er gewoon zijn off ben ik nou gek?!
Sterker nog, ze zijn gedaald van een percentage toen ze er ook al 3% en 7% onder lagen nu.
Het wordt tijd dat er eens flink protest komt vanuit de bevolking.quote:Op maandag 8 augustus 2011 02:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het plan komt er op neer dat je meer moet gaan inzetten, en langer gaan werken
Ik ben sterk van plan om te stoppen met pensioeninleg, denk zelf een beter rendement te halen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 02:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er eens flink protest komt vanuit de bevolking.
Het probleem is dat het zit dichtgespijkerd. Jij moet elk jaar belasting payen over je vermogen, pensioenfondsen veel minder. Het is zo ingeregeld dat je voor nu praktisch vast zit aan je fonds.quote:Op maandag 8 augustus 2011 02:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben sterk van plan om te stoppen met pensioeninleg, denk zelf een beter rendement te halen.
Klopt, de overheid heeft het niet zo op mensen die sparen, daarom is het niet slim om aan de overheid te vertellen wat je hebtquote:Op maandag 8 augustus 2011 02:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het zit dichtgespijkerd. Jij moet elk jaar belasting payen over je vermogen, pensioenfondsen veel minder. Het is zo ingeregeld dat je voor nu praktisch vast zit aan je fonds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |