abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100379057
De afgelopen weken hebben verschillende pensioenfondsen zich bij toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) gemeld omdat zij onder de wettelijk vereiste dekkingsgraad zijn beland. Dat heeft een woordvoerder van DNB vrijdag desgevraagd gezegd.

Door de sterk dalende beurskoersen en de lage langekapitaalmarktrente neemt de druk op de dekkingsgraden van de pensioenfondsen weer toe. De dekkingsgraad, de mate waarin een fonds in staat is aan zijn verplichtingen te voldoen, mag niet onder de 105 procent komen. Gebeurt dat wel, dan moet het fonds zich melden bij DNB en een herstelplan opstellen.

http://www.telegraaf.nl/d(...)skoers__.html?p=28,1

Gelukkig hebben wij griekenland gered :|W
Dus gaan zij ons straks helpen als we het moeilijk krijgen 8)7 _O-
pi_100379147
Zo slecht gaat de beurs niet. Ze kunnen gewoon niet goed beleggen. Stumpers!
pi_100385611
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zo slecht gaat de beurs niet. Ze kunnen gewoon niet goed beleggen. Stumpers!
Volgens mij komt het ook meer door de steeds lagere rente. Pensioenfondsen moeten hun toekomstige verplichtingen contant maken tegen 'een' rente. Als de rente lager wordt neemt die verplichting toe.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_100385711
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:54 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Volgens mij komt het ook meer door de steeds lagere rente. Pensioenfondsen moeten hun toekomstige verplichtingen contant maken tegen 'een' rente. Als de rente lager wordt neemt die verplichting toe.
I know. Maar de beursen gaan nog wel ff verder omlaag komende jaren, dus denk dat het wel een probleem gaat worden.
pi_100388054
Pensioenfondsen onder dekkingsgraad vanwege beursrumoer

Pensioenfondsen hebben hun financiële positie de laatste tijd zien verslechteren als gevolg van koersverliezen en de structureel lage lange rente. Een aantal van de fondsen heeft om die reden de afgelopen weken bij de Nederlandsche Bank (DNB) aangeklopt.

Dat laat een woordvoerder van DNB desgevraagd weten. De betreffende fondsen hebben zich gemeld bij DNB omdat zij onder de wettelijk vereiste dekkingsgraad zijn beland. De dekkingsgraad is de verhouding tussen het pensioenvermogen en de verplichtingen van een fonds.

Herstelplan
DNB eist een minimale dekkingsgraad van 105%. Duikt een pensioenfonds hieronder, dan is deze verplicht een herstelplan in te dienen bij de toezichthouder. Volgens de pensioenthermometer van adviesbureau Aon Hewitt bedraagt de dekkingsgraad van het gemiddelde Nederlandse pensioenfonds bij benadering 103%.

Drastische maatregelen zullen niet direct worden genomen, laat DNB weten. ‘Eind 2011 is hiervoor het ijkmoment.’ _O-

ABP, het grootste pensioenfonds van Nederland, en pensioenfonds Zorg en Welzijn geven geen inzage in de actuele dekkingsgraad. De dekkingsgraad van van metaalfonds PMT is sinds het eind van het tweede kwartaal gedaald van 102% tot 97,3% nu. Bij PME ging de dekkingsgraad omlaag van 98% tot 95%.

Lage rente
De financiële positie van de pensioenfondsen staat enerzijds onder druk door de structureel lage rente. De lange rente is sinds april met 0,75 procentpunt gedaald, van 4% en 3,25%. Een daling van de marktrente leidt ertoe dat de verplichtingen, de toekomstige pensioenuitkeringen die een fonds moet doen, stijgen. Daarnaast dragen tegenvallende beleggingsrendementen bij aan een verdere daling van de dekkingsgraad.

http://85.112.25.68:6081/(...)-vanwege-beursrumoer

Eind van het jaar is alles veel beter :|W dus rustig afwachten hoor 8)7 _O-
pi_100395489
De experts bij de pensioenfondsen kunnen dus alleen geld verdienen bij een opgaande markt, maar dat lukt iedereen met meer dan dre hersencellen wel. Hoe rechtvaardigen deze mensen dan hun hoge salarissen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100396097
De beurs heeft op 200 gestaan. Ik had gehoopt dat ze ook wat geld veiliger hadden verspreid, oa goud en andere zaken die het goeddoen als de economie slecht gaat.
pi_100397094
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

I know. Maar de beursen gaan nog wel ff verder omlaag komende jaren, dus denk dat het wel een probleem gaat worden.
Hmmm, zorgkosten gaan omhoog door de vergrijzing; en pensioenen omlaag.
pi_100397284
Mooi zo, het zou mooi zijn als de pensioenfondsen snel door hun geld heen zijn. Hoe minder de babyboomers uit de pensioenkas kunnen graaien hoe beter :).

De generatie na de volgevereten babyboomers ziet toch niks meer van zijn pensioen terug.
pi_100404550
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De beurs heeft op 200 gestaan. Ik had gehoopt dat ze ook wat geld veiliger hadden verspreid, oa goud en andere zaken die het goeddoen als de economie slecht gaat.
Tsja, maar dat mag een pensioenfonds niet zomaar... Dan grijpt DNB in:

http://www.fdselections.n(...)s-moet-uit-goud.aspx
Goud kan je niet bijdrukken
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:31:26 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_100404751
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:25 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Tsja, maar dat mag een pensioenfonds niet zomaar... Dan grijpt DNB in:

http://www.fdselections.n(...)s-moet-uit-goud.aspx
Idd dat dankzij die kanjer in de directie ene Joanne Kellerman :')

Een juriste die ook daar verstand van heeft |:(

Enige randdebiel van Wellink zijn oude clubje die er nog zit :')
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:16:45 #12
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_100436368
post SeLang hier nog wel eens?
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:06:15 #13
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100447880
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:16 schreef Plus_Ultra het volgende:
post SeLang hier nog wel eens?
Momenteel op reis. En ach pensioenfondsen, staat het hoog stappen ze in en staat het laag moeten ze verkopen.
pi_100447933
Paar weken terug hadden we presentatie van NN, man toont mooie grafiek waarin hij uitlegde hoeveel risico je kon nemen, de beste man had het over veilige staatsobligaties :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100449141
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:31 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd dat dankzij die kanjer in de directie ene Joanne Kellerman :')

Een juriste die ook daar verstand van heeft |:(

Enige randdebiel van Wellink zijn oude clubje die er nog zit :')
13 procent goud lijkt me juist prima in deze tijd. Belachelijk. Het is wel weer duidelijk waar het de politiek om te doen is. Juck,
pi_100449280
quote:
De dekkingsgraad, de mate waarin een fonds in staat is aan zijn verplichtingen te voldoen, mag niet onder de 105 procent komen. Gebeurt dat wel, dan moet het fonds zich melden bij DNB en een herstelplan opstellen.
quote:
PMT is sinds het eind van het tweede kwartaal gedaald van 102% tot 97,3% nu. Bij PME ging de dekkingsgraad omlaag van 98% tot 95%.
Kan ik ergens online de herstelplannen van PMT en PME inzien?

Ik bedoel ze liggen respectievelijk inmiddels 7,7% en 10% onder de normgraad, dus ik mag toch zeker wel aannemen dat dergelijke plannen er gewoon zijn off ben ik nou gek?!

Sterker nog, ze zijn gedaald van een percentage toen ze er ook al 3% en 7% onder lagen nu. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_100449414
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:00 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Kan ik ergens online de herstelplannen van PMT en PME inzien?

Ik bedoel ze liggen respectievelijk inmiddels 7,7% en 10% onder de normgraad, dus ik mag toch zeker wel aannemen dat dergelijke plannen er gewoon zijn off ben ik nou gek?!

Sterker nog, ze zijn gedaald van een percentage toen ze er ook al 3% en 7% onder lagen nu. :X
Het plan komt er op neer dat je meer moet gaan inzetten, en langer gaan werken :)
pi_100449433
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het plan komt er op neer dat je meer moet gaan inzetten, en langer gaan werken :)
Het wordt tijd dat er eens flink protest komt vanuit de bevolking.
pi_100449453
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat er eens flink protest komt vanuit de bevolking.
Ik ben sterk van plan om te stoppen met pensioeninleg, denk zelf een beter rendement te halen.
pi_100449531
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben sterk van plan om te stoppen met pensioeninleg, denk zelf een beter rendement te halen.
Het probleem is dat het zit dichtgespijkerd. Jij moet elk jaar belasting payen over je vermogen, pensioenfondsen veel minder. Het is zo ingeregeld dat je voor nu praktisch vast zit aan je fonds.
pi_100449750
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het probleem is dat het zit dichtgespijkerd. Jij moet elk jaar belasting payen over je vermogen, pensioenfondsen veel minder. Het is zo ingeregeld dat je voor nu praktisch vast zit aan je fonds.
Klopt, de overheid heeft het niet zo op mensen die sparen, daarom is het niet slim om aan de overheid te vertellen wat je hebt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')