abonnement Unibet Coolblue
pi_101442484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:25 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Labneh! Of wel: roomkaas van yoghurt.
Heel simpel, emmer griekse yoghurt (+ zout en peper) in een schone theedoek, in een vergiet boven een kom - nachtje laten hangen en dan kun je er balletjes van draaien.
*O*

Hier gerold in peterselie, gerookt paprikapoeder en gehakte pistachenootjes.
Oh heerlijk!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101442549
Ik ga volgende week een extra emmer Griekse yoghurt halen :9 nomnomnom :9 vooral die met bieslook, ik O+ bieslook!

Ook leuk voor op een feestje / bij de barbecue, ziet er zó feestlijk uit!
Ja doei.
pi_101444803
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

domme vraag misschien maar daar gaat het je om?

want om eerlijk te zijn maak je geen dingen die eruit springen als: hé dat wil ik ook eens maken.. wat ik dus wel bij veel foodgawkerfoto's heb :) Tis gewoon een broodje kaas, een biefstuk...
Het gaat ook om fotografie he. Daar doe ik het meer voor, ben geen kok ofzo, ik probeer simpele dingen toch leuk op de foto te zetten en dan vind ik het nog lachen ook als foodgawker het op hun site zet!

Ook al ziet het er simpel uit, mijn stir fry tomato & eggs heeft toch bijna 1200 pageviews opgeleverd.

@ cinnamon, op de macro stand moet je heel dichtbij komen voor een beetje scherpte diepte. Ik zou de hele perzik erop zetten in dit geval, het licht misschien een beetje van de zijkant. Gebruik je een compact of een DSLR? Ik bewerk mijn foto's ook btw...
  donderdag 1 september 2011 @ 12:31:59 #129
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101444889
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:28 schreef celc1us het volgende:

[..]

Het gaat ook om fotografie he. Daar doe ik het meer voor, ben geen kok ofzo, ik probeer simpele dingen toch leuk op de foto te zetten en dan vind ik het nog lachen ook als foodgawker het op hun site zet!

Ook al ziet het er simpel uit, mijn stir fry tomato & eggs heeft toch bijna 1200 pageviews opgeleverd.

@ cinnamon, op de macro stand moet je heel dichtbij komen voor een beetje scherpte diepte. Ik zou de hele perzik erop zetten in dit geval, het licht misschien een beetje van de zijkant. Gebruik je een compact of een DSLR? Ik bewerk mijn foto's ook btw...
Ha, daar had ik ook op geklikt! :D Ik dacht dat het megaspannend ging zijn met kruiden enzo _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101445015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ha, daar had ik ook op geklikt! :D Ik dacht dat het megaspannend ging zijn met kruiden enzo _O-
haha dank voor je pageview dan ;)
pi_101445634
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:28 schreef celc1us het volgende:

[..]

Het gaat ook om fotografie he. Daar doe ik het meer voor, ben geen kok ofzo, ik probeer simpele dingen toch leuk op de foto te zetten en dan vind ik het nog lachen ook als foodgawker het op hun site zet!

Ook al ziet het er simpel uit, mijn stir fry tomato & eggs heeft toch bijna 1200 pageviews opgeleverd.

@ cinnamon, op de macro stand moet je heel dichtbij komen voor een beetje scherpte diepte. Ik zou de hele perzik erop zetten in dit geval, het licht misschien een beetje van de zijkant. Gebruik je een compact of een DSLR? Ik bewerk mijn foto's ook btw...
Ik gebruik deze. Het is gewoon al een tijd geleden dat ik er vaak foto's mee maakte, dus ik moet de mogelijkheden weer even opnieuw verkennen denk ik. Ga nog even oefenen ;)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_101447023
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:28 schreef celc1us het volgende:

[..]

Het gaat ook om fotografie he. Daar doe ik het meer voor, ben geen kok ofzo, ik probeer simpele dingen toch leuk op de foto te zetten en dan vind ik het nog lachen ook als foodgawker het op hun site zet!

Ook al ziet het er simpel uit, mijn stir fry tomato & eggs heeft toch bijna 1200 pageviews opgeleverd.


ah op die manier, ja dat is ook een visie. Ik zie t anders; foodgawker gaat om lekker eten, waar dus een leuk recept achter zit, wat leuk en appetijtelijk op de foto staat. Niet dat er iets mis is met een broodje kaas trouwens hoor :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101447098
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ah op die manier, ja dat is ook een visie. Ik zie t anders; foodgawker gaat om lekker eten, waar dus een leuk recept achter zit, wat leuk en appetijtelijk op de foto staat. Niet dat er iets mis is met een broodje kaas trouwens hoor :)
Precies dat. Ik heb liever iets minder 'stylish' foto's van een gerecht wat echt met liefde bereid is en waar het echt om het gerecht gaat dan om 'mooie foto's' op foodgawker, voor 'mooie foto's' kijk ik wel op The Boston Big Picture, zeg maar :+
Ja doei.
pi_101447156
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies dat. Ik heb liever iets minder 'stylish' foto's van een gerecht wat echt met liefde bereid is en waar het echt om het gerecht gaat dan om 'mooie foto's' op foodgawker, voor 'mooie foto's' kijk ik wel op The Boston Big Picture, zeg maar :+
ja ik blader door foodgawker en kies gerechten die er leuk en lekker uitzien, als er dan een 'recept' achter zit met: men neme een broodje, wat sla en old amsterdam.. ( even gechargeerd :P) vind ik dat toch.. niet foodgawkerwaardig :) maar goed, ik bepaal niet wat er op de site komt dus waar heb ik t over :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_101447343
Als 't broodje nou nog zelf gemaakt zou zijn O-)

Nou ja, ieder z'n ding. Ik ga aan mijn pizzadeeg beginnen voor vanavond, zal 's kijken of ik daar een iets mooiere foto dan normaal van kan maken :9
Ja doei.
pi_101447922
Ik ben het helemaal met jullie eens over de recepten op foodgawker. Ik heb ook liever iets wat er lekker uit ziet en waar een leuk, lekker of nieuw (voor mij dan) recept achter zit.

Maar... de site heet ook niet voor niets foodgawker. Je kunt prima 'gawken' naar een broodje kaas of een biefstuk als het er lekker uitziet en de foto gewoon goed uitgevoerd is. Zo staan er ook vaak hele mooie foto's tussen wat alleen maar gerechten blijken te zijn die in een restaurant zijn besteld en waar helemaal geen recept bij zit. Daar heb je dan ook vrij weinig aan, op de inspiratie na misschien, maar het kan wel leuk zijn om naar te kijken. Of anders heb je nog de lijstjes met hoe bepaalde mensen hun keukenkastjes bevoorraden of iets dergelijks...

Het doel van de website is kijken naar mooie foto's van eten en op een visuele manier te zoeken naar nieuwe recepten, technieken en inspiratie. Dat daardoor niet alle inzendingen overeenkomen met mijn persoonlijke doel bij het bezoeken van foodgawkers is dan jammer. En tsja, niet alles wat er tussen staat is nou eenmaal een juweeltje.

:)
pi_101448103
heb je ook gelijk in hoor, daarom meld ik er ook specifiek bij dat t niet bij mijn idee van die site past ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 1 september 2011 @ 15:09:55 #138
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101449494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:36 schreef celc1us het volgende:

[..]

haha dank voor je pageview dan ;)
Graag gedaan! :D Je maakt mooie foto's :Y zei de fotografie-leek :P
Ik kan je alleen wel nog zeggen dat ik lichte teleurstelling voelde toen het gewoon ei en tomaat in een wok was :+ In het kader van feedback enzo :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101449831
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Graag gedaan! :D Je maakt mooie foto's :Y zei de fotografie-leek :P
Ik kan je alleen wel nog zeggen dat ik lichte teleurstelling voelde toen het gewoon ei en tomaat in een wok was :+ In het kader van feedback enzo :D
haha Ik ben juist blij als ik een simpele recept vind op foodgawker, als het uit 1000 stappen bestaat, sla ik gelijk over. :P

Op foodgawker mag je idd ook foto's van gerechten die in restaurants besteld zijn plaatsen, die worden geplaatst onder "eating out", een soort review dus.

Ik zie ook foto's van een bolletje ijs die mensen ergens hebben gegeten :D
  donderdag 1 september 2011 @ 19:26:35 #140
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101457502

Japchae

Koreaanse "salade", genaamd Japchae. Vond 'm echt superlekker. Gemaakt van typisch Koreaanse (hoewel van oorsprong Chinese) zoete aardappelnoedels, die zijn lekker elastisch! :9
Met biefstukreepjes, shiitake, groententjes, omelet enzo. Nou ja, recept onder de foto dus.
pi_101467674
Alles wat je op het bord ziet, kan je eten. ;)

Pasta met champignonroomsaus en zalmsnippers + de enige echte Parmigiano-Reggiano, wiki info: http://en.wikipedia.org/wiki/Parmigiano-Reggiano

  vrijdag 2 september 2011 @ 00:24:06 #142
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101474537
Ik weet dat het hip is en bij foodgawker zijn ze er dol op, maar ik denk dus bij dat soort foto's: "niet scherp". Nog geen kwart van de foto is scherp, als het mijn foto was gooide ik 'm weg. 8)7

Maar aan de discussie met cinnamon_M te zien schijnt het nog niet mee te vallen om 'm zo onscherp te krijgen ook. _O-
pi_101474976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:24 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet dat het hip is en bij foodgawker zijn ze er dol op, maar ik denk dus bij dat soort foto's: "niet scherp". Nog geen kwart van de foto is scherp, als het mijn foto was gooide ik 'm weg. 8)7

Maar aan de discussie met cinnamon_M te zien schijnt het nog niet mee te vallen om 'm zo onscherp te krijgen ook. _O-
Ik vind het door de onscherpte naar kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 02-09-2011 00:48:38 ]
pi_101475022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:26 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Japchae

Koreaanse "salade", genaamd Japchae. Vond 'm echt superlekker. Gemaakt van typisch Koreaanse (hoewel van oorsprong Chinese) zoete aardappelnoedels, die zijn lekker elastisch! :9
Met biefstukreepjes, shiitake, groententjes, omelet enzo. Nou ja, recept onder de foto dus.
Ziet er nice uit :9~
pi_101475420
Waarom staat http://foodgawker.com/ niet in de op? Wat een fantastische site ^O^
  vrijdag 2 september 2011 @ 00:52:26 #146
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101475479
Wel in de allereerste OP. :Y
pi_101475517
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:52 schreef RobinOok het volgende:
Wel in de allereerste OP. :Y
I know, daar heb ik hem vandaan nadat ik jou en elf over die site hoorde.


http://foodlibrarian.blog(...)er-finger-jello.html
Optisch een waar kunstwerk O+
pi_101475649

O+ Echt, F a n t a s t i s c h e site :9~

Hier is scherptediepte trouwens mooi gedaan; het onderwerp is in haar geheel te zien, alles wat vaag is is ook achtergrond.




Uit deel 1. Niet zo'n mooie foto met licht enzo, maar damn ik krijg er wel trek van

http://img35.imageshack.us/img35/226/p6101010.jpg (copy/paste deze link) :@

Robin met automatische scherptediepte :6



Omg salade die eruit ziet als mijn favo saus ingredienten :9~ :9~






[ Bericht 12% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 02-09-2011 01:26:20 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 01:25:23 #149
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101476127
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Robin die speelt met scherptediepte :6
Ech nie, ik kan alleen maar foto's op de automatische stand nemen. :@
Ik speel nooit. :P
Hooguit met mijn eten.
pi_101476139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 01:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ech nie, ik kan alleen maar foto's op de automatische stand nemen. :@
Ik speel nooit. :P
Hooguit met mijn eten.
Aangepast :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')