abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100320052
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100320087
Een fipo en een rode auto. Gewoon omdat ie dan bij mn tas past O+
pi_100320175
Krijg ik net een smsje van mijn moeder:
quote:
ik weet niet of het goed gaat met je vader, maar hij heeft een roze polo gekocht..
En waar denk ik aan??

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~ Bonito La Risa ~
pi_100320224
Zooooooooooo :Y) schilderwerk af! Nu zie je de beschadigingen van de die-past-heus-wel-door-het-trapgat-ohnee-tochniet-jeetje-numoet'ieweerterug-hoedan-geenidee :{ - oh-shit-nou-dan-maar-langs-de-muur-schuren-shit-krassen-kast bijna niet meer en is alles weer fris wit O+.
pi_100320227
De kleur van de auto interesseert me niet zoveel. Maar ik houd het het liefst bij neutrale kleuren, zilvergrijs, zwart, donkerblauw... Die gekleurde autootjes zijn zo... mutsig :@. Ik weet niet, maar je wéét gewoon dat er een vrouw in rijdt. En het valt me ook wel op dat veel dames in zo'n autootje ook heel verkrampt en met een zenuwachtig hoofd in hun bolide zitten. Echt niet allemaal, maar het valt me wel op.

En er zullen talloze zelfverzekerde dames in zo'n autootje rijden, maar ik zie vaker een zenuwachtig typje met 90 op de snelweg met 2 handjes om het stuur vastgeklampt in zo'n overdekte rolschaats met kek kleurtje, dan in een ander soort auto...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100320273
Eens v.w.b. neutrale kleuren. Zwarte snelle auto's O+ of een degelijke donkerblauwe Volvo met labrador :+ allemaal prima. Maar roze koekblikjes :{w .
pi_100320362
Oh ik zou ook geen roze auto willen. Eventueel een groene. Mintgroen, zo'n citroen DS met chroom O+.

En nu naar huis!
  Vis een optie? donderdag 4 augustus 2011 @ 17:37:03 #8
70532 loveli
N
pi_100320369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Eens v.w.b. neutrale kleuren. Zwarte snelle auto's O+ of een degelijke donkerblauwe Volvo met labrador :+ allemaal prima. Maar roze koekblikjes :{w .
crap in = crap out
pi_100320385
Crap. Oproep ziekenhuis binnen... volgende week donderdag. Zou ik binnen een paar dagen weer genoeg hersteld zijn voor de vakantie? Bah, had echt gehoopt dat het na mn vakantie zou zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door XcUZ_Me op 04-08-2011 17:47:11 ]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? donderdag 4 augustus 2011 @ 17:37:52 #10
70532 loveli
N
pi_100320394
Niet dat ik mijn auto en motor niet op kleur heb uitgezocht :')
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 4 augustus 2011 @ 17:38:32 #11
70532 loveli
N
pi_100320416
Ik hoop dat je na 2 dagen hersteld bent en dan een ueberzorgeloze vakantie kunt hebben!
crap in = crap out
pi_100320423
V1z0R's auto boot?:

O+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:39:19 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100320434
Naja, nu zal 2 weken lang die uitslag zo door m'n hoofd spoken ;(. Bah... -O-.
pi_100320459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
ooh -O- balen zeg!! Dat is echt kut ja...

Ik ga nu eindelijk mijn spullen pakken om af te sluiten! Ff naar de hornbach en naar huis!
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:42:01 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100320500
Cali, ik reis over Utrecht. Ben daar tussen half 6 en 6 elke dag ;).

En uniekje was een komma vergeten in het compliment aan XM, ik las hem eerst ook verkeerd :P

Ben ik nog wat vergeten? Bijlezen op foon is irri.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:43:32 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100320547
Ik hoef op dit moment geen auto maar als ik er wel een wil, dan een kleintje want minder kans om ergens tegenaan te botsen :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100320590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Krijg je de uitslag pas ná de vakantie?
pi_100320602
Lijst vandaag:

O: 300ml Griekse yoghurt (laat ontbijt)
T: -
L: een kwart 'sigme's low carb quiche'
S: sit ups en push ups week 1 dag 3
T: makreelfilet met creme fraiche
S: uur spinnen
D: gevulde paprika's (1 rode en een halve gele per persoon) met gehakt, cheddar en mozarella en een lading groente erbij
T: ? moet nog wat bedenken
Ja doei.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:46:20 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100320633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Krijg je de uitslag pas ná de vakantie?
Ja.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:46:50 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100320648
Denk dat dat wel zal meevallen, XM. Andere omgeving, genoeg afleiding... voorts moet je maar bedenken dat je toch geen invloed hebt op de uitslag of je er nou veel of weinig over piekert dus beter doe je dat laatste :*
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:47:56 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100320672
Ja, makkelijker gezegd dan gedaan :{.
pi_100320679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
De kleur van de auto interesseert me niet zoveel. Maar ik houd het het liefst bij neutrale kleuren, zilvergrijs, zwart, donkerblauw... Die gekleurde autootjes zijn zo... mutsig :@. Ik weet niet, maar je wéét gewoon dat er een vrouw in rijdt. En het valt me ook wel op dat veel dames in zo'n autootje ook heel verkrampt en met een zenuwachtig hoofd in hun bolide zitten. Echt niet allemaal, maar het valt me wel op.

En er zullen talloze zelfverzekerde dames in zo'n autootje rijden, maar ik zie vaker een zenuwachtig typje met 90 op de snelweg met 2 handjes om het stuur vastgeklampt in zo'n overdekte rolschaats met kek kleurtje, dan in een ander soort auto...
_O- jij mag met mij meerijden next time :Y)
pi_100320697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja.
Heb je dan een fijne vakantie denk je?

Tram staat voor een open brug, conducteur meteen paffen natuurlijk! :')

Oh, ik voel me aangesproken door xm. Denk dat ik er best zo een zou zijn :P
pi_100320705
quote:
9s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Crap. Oproep ziekenhuis binnen... volgende week donderdag. Zou ik binnen een paar dagen weer genoeg hersteld zijn voor de vakantie? Bah, had echt gehoopt dat het na mn vakantie zou zijn.
Bel het ziekenhuis met die vraag?
Zou zonde zijn.
pi_100320712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja.
Ah, kk.

Maar wat Vik zegt :) Je gaat op vakantie zoveel afleiding hebben, dat het misschien af en toe je gedachten kruist, maar ik denk dat je vooral een geweldige tijd gaat hebben O+ *O*

Edit: of idd wat MI zegt, gewoon aangeven dat je pas vanaf die-en-die-datum kunt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')