Kun je goed tekenen in autocad? Ik in ieder geval maar een beetje en met dit programma maak je in een paar minuten complete indelingen en kun je precies wat je wilt. Uiteindelijke bouwtekeningen heb ik in autocad ja...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef DeRakker. het volgende:
Waarom gebruik je dit programma en niet gewoon AutoCad of oid?
kan zelf tekenen in AutoCad en Vectorworks...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:55 schreef fenk het volgende:
[..]
Kun je goed tekenen in autocad? Ik in ieder geval maar een beetje en met dit programma maak je in een paar minuten complete indelingen en kun je precies wat je wilt. Uiteindelijke bouwtekeningen heb ik in autocad ja...
Misschien moet je eerst even in andere topics kijken waarom floorplanner wordt gebruikt, dit is geen echte ontwerp software maar gewoon iets om mee te proberen. Dit topic gaat niet over de software welke gebruikt wordt want iedereen snapt wel dat dit niet (goed) met floorplanner gaat.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:57 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
kan zelf tekenen in AutoCad en Vectorworks...
Vroeg het me gewoon af, omdat je er in de praktijk weinig aan dit programma hebt denk ik.
Want hoe ga je dit op schaal uitprinten? maatvoering? materiaalinfo enz?
lijkt me dus dubbel werk.. maargoed doe wat je zelf wilt hequote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:59 schreef fenk het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst even in andere topics kijken waarom floorplanner wordt gebruikt, dit is geen echte ontwerp software maar gewoon iets om mee te proberen. Dit topic gaat niet over de software welke gebruikt wordt want iedereen snapt wel dat dit niet (goed) met floorplanner gaat.
Dit is leuk, ook voor anderen want hier kunnen zij ook mee knoeien. Beetje lastig om hier vector georienteerde tekeningen te plaatsen waar ze in kunnen editten hequote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:16 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
lijkt me dus dubbel werk.. maargoed doe wat je zelf wilt he
Die kolom die je getekend hebt lijkt mij erg groot? hoe groot is die berekend dan door de constructeur? er wordt ook nog wel eens gekozen voor 2 kolommen bijv 80x80mm eventueel kan je die nog vol storten met beton betonijzer er in tegen het kniekmoment. maar die zou je dan eventueel in de muur kunnen verwerken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:58 schreef fenk het volgende:
Tnx loecje. Aantal designs verwijderd en andere hernoemt
.
Oude situatie = Voor dat er breekwerk verricht was.
Nieuwe situatie = Na breekwerk + aanbouw
Met verlaging = Mijn idee dat nu op 1 staat
Zonder verlaging = Mijn idee dat ik voor de verlaging heb gemaakt.
Ideeën zijn dus zowel met als zonder verlaging welke maar kan voor 90% garanderen dat ik dit ga willen. Tenzij iemand me met de juiste redenen overtuigd waarom dit niet te doen.
die muur van de meterkast is van het plaatje van de meterkast. sleep maar eens met de meterkast.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:19 schreef DeRakker. het volgende:
Wat is dat trouwens? linksonder heb je een muur met meterkast... paar cm erachter weer een muur?
Loze ruimte in de linker onderhoek?
zit nogal veel ruimte tussen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:17 schreef loecje het volgende:
[..]
die muur van de meterkast is van het plaatje van de meterkast. sleep maar eens met de meterkast.
ik denk dat die buitenste muur de werkelijke muur van de meterkast is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |