Dit. En de nitraat veranderd in nitriet, water verversen zorgt trouwens ook voor stress.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:47 schreef Leipo666 het volgende:
simpel: als er geen planten in zitten gaat het niet lukken: er is immers niets aanwezig wat de afvalstoffen op kan nemen. Je nitraat waarden zullen oplopen tot het punt dat je vissen zullen sterven.
enige (omslachtige) optie is dan zeer regelmatig grote delen van je vijverwater verversen voor schoon (leiding)water, maar dat is ook een hoop gedoe....
Duidelijk !quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:42 schreef masterblaster het volgende:
Waarom niet, boel geetter en gedoe en het is niet natuurlijk.
Je krijgt geen biologisch evenwicht als je het water een beetje circuleert hoor .. wellicht wat meer zuurstof in je water ..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:55 schreef Catch22- het volgende:
Als je een goede pomp hebt draaien hoef je daar niet wekelijks bij geloof ik
Dat niet alleen, je koikarpers hebben dat in notime opgevreten/los getrokken, geloof me, het zijn echt varkens, je kan het evt in bakken zetten, maar daar kan een steur ook klem komen te zitten.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:56 schreef masterblaster het volgende:
Ik weet wel een en ander van pompen, filters etc af.
Maar steuren en planten kunnen dan ook weer niet omdat ze niet achteruit kunnen zwemmen.
Ik neem aan dat je je vijver 2 meter diep hebt gemaakt met een reden .. ?quote:Dus een filter met pomp zal sowieso nodig zijn.
En zuurstof en verwarming in de winter?
Zou ik zeker doen, vergeet ook vooral niet wat voor pomp je nodig hebt (1,5 keer rond in een uur voor een koivijver (?) - weet ik ff niet zeker) en hoeveel Watt dat verbruikt aangezien het 24/7 hoort te draaien, dat zijn volgens mij flink wat kosten op 20 m3 per jaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:07 schreef masterblaster het volgende:
Wil een huis kopen met deze vijver erin, wil me voor de tijd goed inlezen.
Het stroomverbruik voor het verwarmen komt er dan ook nog eens bij idd, aangezien je de pomp dan ook aan moet laten staan ind e winter. Er zijn ook wel wat nadelen met het verwarmen, er zijn bepaalde voedingsstoffen (in de lever) die kois alleen afbreken bij een lage temperatuur en overleven parasieten zonder problemen, met alle gevolgen van dien ..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:43 schreef masterblaster het volgende:
Pomp valt volgens mij wel mee, het verwarmen in de winter is een dure grap.
Maar is bij zon diepe bak niet nodig.
Kan je de spullen die bij die vijver horen niet overnemen dan?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:07 schreef masterblaster het volgende:
Wil een huis kopen met deze vijver erin, wil me voor de tijd goed inlezen.
Het kan wel hoor, maar je moet wel plantjes bij blijven kopen, daar blijft echt niets meer van over en zit constant je hele filter verstopt. Koi's zijn echt dol op "grazen" ..quote:
En dan ook geen koi's neem ik aan ?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:22 schreef masterblaster het volgende:
Ja dat snap ik, daarom dus geen filter in dat geval!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |