Bron: nu.nlquote:AMSTERDAM - Politieagenten in de Australische stad Sydney proberen een bom onschadelijk te maken die vastgemaakt zit aan de nek van een 18-jarige vrouw.
Foto: ANP
Het is onduidelijk hoe de bom op het lichaam van de vrouw terecht gekomen is, maar ze heeft hem niet zelf geplaatst. Het tienermeisje belde zelf de politie nadat ze het verdachte apparaat ontdekt had.
Een woordvoerder van de politie meldt aan de Australische Daily Telegraph dat het om een "zeldzame kraagbom" gaat.
Het tienermeisje maakt deel uit van een van de rijkste families van Sydney en durft zich volgens de politie absoluut niet te bewegen.
Explosievenexperts onderzoeken de bom, terwijl andere hulpdiensten zich ontfermd hebben over de familie van de vrouw.
quote:
quote:Pizzaboy ontploft tijdens overval met explosievengordel
Kenneth Barnes (55) heeft 45 jaar gekregen voor de bizarre dood van een pizzaleverancier. Barnes had pizzaboy Brian Wells gedwongen een bankoverval in Pennsylvania te plegen met een bommengordel rond de nek. De explosieven ontploften toen Wells nog op de ontmijningsdienst aan het wachten was na zijn arrestatie. De hold-up bracht een slordige 6.500 euro op. Wells liet een briefje zien aan de loketbediende en vroeg cash geld. Kenneth Barnes minimaliseerde voor de rechtbank zijn rol in het rampzalige verhaal, maar kreeg niettemin 45 jaar celstraf van de rechter. De feiten dateren al van augustus 2003. Het vermoedelijke brein achter de bankoverval was de 59-jarige Marjorie Diehl-Armstrong. Zij wordt nog onderworpen aan een psychisch onderzoek om na te gaan of ze mentaal het proces aankan. Volgens de aanklagers had zij het geld nodig om Barnes te kunnen inhuren om haar vader te vermoorden. Ze zit al in de cel voor de moord op haar vriendje, zodat die zou zwijgen over het complot. Het slachtoffer, Brian Wells, zou aanvankelijk mee in het complot gezeten hebben, maar toen hij begreep dat de bommengordel echt was, wou hij ervanonder muizen. Hij werd bedreigd met een pistool om toch de bank binnen te stappen met de explosieven rond de hals. Volgens zijn familie was Wells dan weer een toevallig en onschuldig slachtoffer. Een ander vriendje van Diehl-Armstrong zou een nepbestelling voor een pizza geplaatst hebben om Wells zo naar een doodlopende straat te lokken.
wat, er zat zomaar ineens spontaan een bom rond haar nekquote:Het tienermeisje belde zelf de politie nadat ze het verdachte apparaat ontdekt had.
Ze kan toch bedwelmt zijn?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat, er zat zomaar ineens spontaan een bom rond haar nek
Met een slaappil in je drankje slaap je goed vast. Ik vraag me af of ze in een soort studentenhuis sliep, of eigen flat?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat, er zat zomaar ineens spontaan een bom rond haar nek
ik denk met een knaller..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
ik ben wel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen..
quote:Police believe the ransom note is attached to her neck but bomb experts have been unable at this point to read its contents.
En lijkt me gewoon thuis?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |