quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:12 schreef Bonno het volgende:
Ik doe een koekenpan ook gewoon in de vaatwasser. maar wel eerst afspoelen. Wat TS beschrijft is volgens mij gewoon gestold vet, daarom wordt het ook niet goed droog.
Hier noem je heeeeeel veel mogelijkheden. Probeer eens alles-in-een-blokjes, vergeet dat losse glansspoelmiddel en zout... En was eens op een hogere temperatuur, 70 graden bijvoorbeeld. Dat zorgt er ook voor dat-ie beter droogt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:08 schreef bart1977 het volgende:
Ik gebruik gewoon glansspoelmiddel en zoutkorrels, en heb van die vaatwasblokjes van Markant (huismerk van m'n supermarkt).
Het is een wat oudere vaatwasser, een Bosch S9N1B. Ik draai altijd op het 45-graden programma (laagste temperatuur).
Omdat slecht voor anti-aanbaklaag en roest.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het zal wel mijn beperkte huishoudelijke kennis (en interesse) zijn, maar waarom mogen er geen koekenpannen in de vaatwasser? Het ding is er toch voor om meuk schoon te maken? Ik doe het al jaren.
Ah. Als dat alles is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:42 schreef Lariekoek het volgende:
Omdat slecht voor anti-aanbaklaag en roest.
Dat zeg ik!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:43 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Heb je een vaatwasser sta je nog af te wassen. Wat een lulkoek.
Zo'n gietijzeren pan mag inderdaad niet in de vaatwasser. Ik heb een tijd in een restaurant gewerkt en daar werden ze niet eens afgewassen, maar alleen met papier schoongemaakt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:42 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Omdat slecht voor anti-aanbaklaag en roest.
En als het zo'n gietijzerding is is het al helemaal uit den boze
Heel erg bedankt voor de tip(s). We hebben er geen, maar als we er één kopen, zullen we 'm zeker zo behandelen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:10 schreef klusfoobje het volgende:
gietijzeren pannen idd schoonmaken met papier en zout. Daar schuur je de pan perfect mee schoon. Sterker nog, als je dat ding gaat afwassen moet je niet gek opkijken als de volgende keer de boel gaat aanbranden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |