abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100263401
ja klopt ik moest ook gelijk naar de gyn
hoeveel weken ben je nu ?

[ Bericht 6% gewijzigd door miss-jones25 op 03-08-2011 11:07:33 ]
pi_100263643
Hier echo bij 11 weken en straks 17-aug voor de 20weken. Heb nog wel een groeiecho rond de 35 geeist, om mijn keuze ziekenhuis/thuisbevalling te kunnen maken. Net zo'n groot hoofd als Chris wil ik niet thuis proberen. Maar mijn zusje en man waren bij de geboorte kleiner. Dan wil ik toch liever thuis..
Aan de ene kant jammer dat ik niet zoveel echo's krijg, maar liever zo, dan al die echo's om medische redenen ;)
pi_100263835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:59 schreef miss-jones25 het volgende:
ja klopt ik moest ook gelijk naar de gyn
hoeveel weken ben je nu ?
Ik ben nu 13w 3d
het is trouwens een 2-eiige tweeling
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_100264198
Leuk Klumsy! En nog van harte gefeliciteerd! Jij hebt ook PCOS toch? Volgens mij starten we toen ongeveer tegelijk met het traject!

Ik heb met 5,6,9,13,16,20,21,25 weken een echo gehad. De meeste vrij kort, maar gewoon even kijken, en een aantal uitgebreider voor onderzoek e.d. Wel leuk om vaak te kunnen spieken, maar had liever niet medisch geweest.
pi_100264709
Goeiemorgen :W

Hier gisteren een groeiecho gehad. De kleine groeit goed, zelfs iets te goed. Het hoofdje en de benen lopen een eindje voor op ontwikkeling en dat bevestigd de zwangerschapsdiabetes.
Vandaag voor de laatste keer op controle bij de huidige VK, even horen wat de consequenties zijn van de uitslag van de echo en de doorverwijzing naar de gyn opvragen.
En vandaag en morgen de laatste loodjes voor de verhuizing.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_100265280
Ja klopt, heb ook PCOS :)
veel echo's ivm medische redenen is inderdaad wat minder...
dat heb ik niet echt, bij een meerling is het standaard procedure om de 2 wat meer in de gaten te houden, omdat er wel meer kans is op complicaties..
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_100265832
ik heb bij elke controle by de gyn een echo, soms twee, omdat de co-assistent het ook moet leren :')
Maar het stompt af, vind ik. Zoveel echo's en om medische redenen is niet echt wenselijk hoor.

Net als op het einde van mijn vorige zwangerschap, hing ik 3x per week 45 minuten aan de CTG, nou dan weet je ook wel hoe het hartje klinkt...
pi_100266084
ja je krijgt meer echo's omdat ze ook willen weten of de groei gelijk opgaat bij de baby's
ik had ook geen medische redenen voor extra echo's maar is gewoon standaard bij twins.
pi_100266311
BJ! Je mag al bijna thuis! *O*

MJ, ik duim nog steeds stevig voor je door. Je dame moet mooi nog even in dr Hotel blijven!

KD vandaag 29 weken! *O* Vind jij het sneller gaan dan bij Elin? Ik vind het deze keer langzamer gaan :Y

Over werken: Ik werk niet, ik wil juist als de 2e er is weer wel aan het werk. Maar de hoe, wat en wanneer moeten we nog bedenken.

Voor de meiden die rond de 20-27 weken zijn, hoe vaak moeten jullie op controle?
Ik ben medisch en hoef tot nu toe 'maar' elke 4 weken te komen. Ik zou best vaker willen. Dat babygluren vind ik toch best prettig eigenlijk?

Meneer doet zn grote broer na, hij is de uitgang al een paar dagen aan het verkennen :X
(lees: hij is met zijn nagels/handen/tenen/ daar beneden aan porren. En dat doet zeer :{w )

En ik had gister voor het eerst in mijn leven maagzuur! :o Ik werd er best vrolijk van stiekem. Zo van' woei! Ik heb een kwaal! *O* ' Ik vond het meevallen maar naar een Rennie zakte het gelijk helemaal af. Ik hoop alleen niet dat ik nu de goden verzocht heb door deze blije post :P

Verder gaat het prima met de buik. Geen klachten daar. Klein buikje vind ik en ik zit nog steeds onder mijn startgewicht! :D
Mijn rug doet redelijk. Zolang ik niks doe valt het allemaal mee. Maar ik moet niet gaan winkelen of lang en veel lopen. Dan zit het gelijk weer in de knoop :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:27:10 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100266355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:06 schreef Soempie het volgende:

[..]

Of ze is na die discussie over autorijden naar het ziekenhuis het zat hier? :? Daarna haar niet meer gezien.

Wat een werk om alles bij te lezen zeg. Heb het in stukjes opgedeeld. En nu heb ik geen idee meer op wie ik wilde reageren...

Hier gaat alles goed. Volgens mij heb ik gister en eergister heel even de baby gevoeld. Als een soort trillende spier in m'n buik. :? Herkenbaar?
:Y Herkenbaar, had ik ook in het begin.
Nu zie ik af en toe mijn buik al heen en weer gaan als die beweegt, jammer dat mijn placenta van voor ligt want misschien kon ik hem dan nog beter voelen

Beessie-Jen ik kan me het "plezier" van een thuisbevalling niet voorstellen maar een jompel voor jou *O* omdat het kan ;) Enne veel plezier :9

MissJones goed om te horen dat het ietsje beter gaat. Lijkt me heel vermoeiend steeds die weeën.
We blijven hier doorduimen ^O^

Scorpionsworld succes met de laatste loodjes. Straks lekker in jullie nieuwe huisje!

Ik ben daarnet weer effe een paar dingen gaan halen. Wat veel spul heb je eigenlijk nodig zeg. Dus aankleedkussen met hoezen maar eens aangeschaft.
Flesje en slabbetjes en spuugdoekjes, net of je een lama krijgt :9 :+

Ik ben hier werkloos maar hoop na de bevalling een baan van 3 á 4 dagen te krijgen.
Dan gaat die naar de kinderopvang, die nu raar staan te kijken als je dat alvast wilt regelen want ja je hebt nu nog geen baan :{
Tsja en nu zou het toch wel bij uitzondering zijn als ze je nu ergens aannemen. Je kan altijd hopen natuurlijk ;) maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Rayen 2½ jaar!
pi_100266435
Webkim heel veel succes vanmiddag!!! Wat een mooi geschenk toch, zomaar een 3de O+

MJ met meisje nog in buik! Elke dag is er 1 bij, dus elke dag een jompel van mij *O*

BJ, wel binnenhouden vandaag hoor!!! En dan lekker doorlopen tot de 41 weken :P

Vlindur ik ging rond die termijn ook maar om de 4 weken, 1x heeft er zelfs 6 (na de 20 weken echo) weken tussen gezeten. Dat vond ik echt te heftig lang.

Ik werkte voor Mette 32 uur en mijn vriend ook. Wij zijn naar 24 uur voor mij gegaan en 36 voor vriendlief (4 om 5 ene week hij thuis andere week Mette naar schoonouders). En dan heb je dus 2 dagen kdv. Ik dacht na een jaar wel terug te gaan naar 4 dagen werken, maar dat wilde ik helemaal niet meer. Vind het veelste leuk 2 daagjes met mn meisje en straks meisjes te zijn. Ik blijf dus bewust 24 uur werken, we kijken over een paar jaar wel weer verder.
Geen ouderschapsverlof genomen trouwens. Gewoon contracten aan laten passen.

Hier ook veel echo's gehad, bij elke controle gyn. Volgende week groeiecho nummer 2 (bij 36 weken), ben erg benieuwd.

Ben nog steeds ziek... Gister dus ook maar niet naar het strand gegaan uiteindelijk, voelde me echt te belabberd.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100267004
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:27 schreef TimeJumper het volgende:

Ik ben hier werkloos maar hoop na de bevalling een baan van 3 á 4 dagen te krijgen.
Dan gaat die naar de kinderopvang, die nu raar staan te kijken als je dat alvast wilt regelen want ja je hebt nu nog geen baan :{
Tsja en nu zou het toch wel bij uitzondering zijn als ze je nu ergens aannemen. Je kan altijd hopen natuurlijk ;) maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Ik heb hier exact hetzelfde. Vorige week moest ik van de mensen van het UWV naar een "speeddateavond" waar allemaal uitzendbureaus enzo stonden omdat ze dachten dat ik dan wel werk zou kunnen vinden. Nou elk uitzendbureau gaf aan dat ik na het zwangerschapsverlof maar weer eens terug moet komen. Zelfs de meneer bij de stand van het UWV zelf vroeg zich af waarom ik in 's hemelsnaam de moeite had genomen om die avond te komen. Zijn opmerking: "Je vindt toch geen enkele werkgever die zo gek is om een zwangere in dienst te nemen, dus geniet lekker van je extra lange zwangerschapsverlof". Bah, zelfs de vrijwilligerscentrale wilde me niet hebben. :'(
pi_100267703
hoi hoi ;)

ben dr ook weer; VK liep meer dan 45 minuten uit... en het warrrrrrm in de wachtkamer.. baaaahhh..

eerst ff de vragen beantwoorden:
echo's:
hier bij de VK standaard; termijnecho, SEO, groeiecho en liggingsecho.. en heb dr nog eentje extra gehad van Deintje. ;)

Werken; ik werk 28 uur, voor Evie werkte ik fulltime, en tot dusver beviel het mij prima om 28 te werken; voordeel is dat ik onregelmatig werk en we helemaal niet zoveel opvang nodig hebben meestal.
(wij hebben flexibele kinderopvang).

Wicks; een :* ... snel opknappen hoor meid!!!

Vlindur aan de rennies haha en je bent er blij mee?? :+ Bleuh maagzuur is helemaal niet hip!

TJ; tja thuisbevallen zie jij niet zitten begrijp ik? maar ziekenhuisbevalling heb je ook geen ervaring mee toch? Het lijkt me zoooo heerlijk om gewoon in mijn eigen huisje en bed te zijn... ook de eerste uren na de bevalling lijken me zo anders....
en mijn meis kan ook gewoon snel dr zusje ontmoeten enzo.. O+ O+ O+

ik ben goedgekeurd door de VK hoor :) niets bijzonders te melden...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100269129
Voor de geboorte van de eerste werkten we allebei 40 uur. Nu werken we allebei 32 uur en dat vinden we prima zo. 2 dagen kinderopvang en 1 dag naar oma/schoonoma. Vrijdag is mijn vrije dag en lief is vandaag thuis.

MJ, goed dat je meisje nog binnenzit.

Vlindur, een kwaaltje! Een jompeltje voor jou *O* :P

BJ, fijn dat je thuis kan bevallen als je dat graag wilt. (ik zie daar de charme ook niet zo van... Maarja, ik heb ook geen keus)
pi_100269912
Wij hebben gisteren ook weer controle gehad. Kleine man ligt nog steeds in stuit. Over 2 weken hebben we een extra liggingsecho en als ie dan nog zo ligt worden we doorverwezen naar de gyn. Eigenlijk zouden ze deze week nog een draaipoging doen voor de druk op de blaas maar daar heb ik toch maar vanaf gezien. Plassen gaat de ene dag wel redelijk goed en zolang dat zo blijft laat ik het maar even.
Nu maar hopen dat hij nog gaat draaien want als ie dat niet doet weet ik niet wat ik moet doen. Ik wil absoluut geen draaipoging met 36 weken nog. Hoor en lees er zoveel negatieve verhalen over :{ Maar keizersnee zit ik ook weer niet op te wachten. Dus dan kijken we hoe er gedacht word over een stuitbevalling. Maar zover is het nog niet. Hij heeft nog 6 weken om te draaien!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100270565
Jeetje, wel spannend hoor, MeNicole! Ik hoop voor je dat ie helemaal uit zichzelf gaat draaien :)
Tralalalaaa
pi_100271120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje, wel spannend hoor, MeNicole! Ik hoop voor je dat ie helemaal uit zichzelf gaat draaien :)
Daar ga ik eigenlijk ook nog wel vanuit. Mikael en Leander hebben rond deze tijd van de zwangerschap ook aantal weken in stuit gelegen en die zijn ook weer gedraaid. Maar omdat dit de derde is en er dus meer ruimte is denkt de vlos dat deze het wel goed vind zo.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100271127
Nicole, hopelijk draait hij zelf nog. Zeggen ze toch ook wel met 2e-3e kindjes, dat ze nog later kunnen draaien, omdat ze meer ruimte hebben..
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:38:54 #49
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_100271234
P_iglet, hoe is het ? :s)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_100277654
MeNicole; ik hoop ook dat jullie kindje zich nog zal draaien.. :) Evie draaide een week voor de bevalling ineens.. (bij 35 weken.. en dat heb ik gevoeld :D)

ok nesteldrang; huis aan kant; was aan kant; ben maar aan mezelf begonnen,
uitgroei bijwerken *check*
wenkbrauwen bijwerken *check*
scheren *check*
nagels knippen *vanavond*
eelt verwijderen *vanavond*

:D hahaaaa en ga zo nog maar eens ff chloor door de toiletjes halen :D (jaja tis alweer 3 dagen geleden geloof ik...)

pffff tis maar goed dat ik normaal een baan heb :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:25:33 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100278241
pfff, jullie gaan echt te hard om op iedereen te kunnen reageren hoor....

Bij mij ging het wel redelijk vandaag op het werk, ben ook wel wat meer in beweging geweest, dat scheelt denk ik wel (maar de enkels zie je nog steeds niet hoor)

Ik heb sinds week 20 beeb niet meer gezien, vind dat op zich jammer, maar ook weer niet zo dat ik een pretecho laat maken ofzo. Ik moet sind week 24 elke 3 weken naar de vk. Vrijdag moet ik weer bloedprikken en dan over 2 weken weer naar vk. Hopen dat de uitslagen goed zullen zijn! Ga ik wel vanuit eigenlijk!

Las dat het met MJ redelijk gaat? Meisje doet het in ieder geval goed en daar doe je het voor toch? Goed om te horen in ieder geval!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:26:58 #52
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100278302
lekker bezig BJ! Hahahaha!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_100278476
BJ :D

Iedereen met nesteldrang mag zich wel bij mij melden.. Ik heb nog steeds geen last van schoonmaakwoede (gaat hoogstwaarschijnlijk ook niet komen :') ).
Dus wie zin heeft mag zich hier ook wel komen uitleven hoor :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100278525
Bj; bijna mag je thuis bevallen! Houd nog ff de benen bij elkaar ;-)

Menicole; spannend! Hoop dat hij nog gaat draaien!

Vanmiddag de extra controle-echo gehad vanwege vergrootte nierbekken. Het is idd maar minimaal vergroot, dus geen reden om ons zorgen over te maken. Met 32 weken nogmaals een echo om de stand van zaken te checken. Dacht dat de gyn alleen naar de nierbekkens ging kijken, maar heb er bijna een half uur gelegen en hij heeft een en ander nogmaals bekeken. Blijft toch mooi en bijzonder om te zien.

Ik neem na het zwangerschapsverlof nog 6 weken ouderschapsverlof en 2 weken vakantie op en daarna ga ik 28 uur werken. Mijn man werkt 32 uur, onregelmatig. We hebben een gastouder die flexibel is, zo fijn!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:34:13 #55
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100278558
Chloor vond ik wat minder, maar ik kon met dettol aan de slag blijven O+ Vooral gecombineerd met marseillizeep...

Enne die grote schoonmaak van jezelf herken ik ook nog wel ja :D Al kon ik er niet meer bij met scheren en mocht Martijn dat taakje van me overnemen...

@MeNicole, ik hoop ook dat hij zelf nog gaat draaien.

Ik heb net moeders voor moeders gebeld, dacht eigenlijk dat ik niet zou mogen meedoen omdat ik medicijnen slik, maar het was geen enkel probleem zei ze dus ik ga maar weer een tijdje in een kannetje piesen :P

@Poezebeest, fijn dat er geen reden is tot zorg. Wel goed dat ze de boel ondanks de minimale afwijking toch goed monitoren.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100278693
Jeetje wat gaan jullie weer snel vandaag... Ik werkende vrouw kan het maar moeilijk bijhouden, dus voor iedereen die het nodig heeft een :*
pi_100278906
BJ, hopelijk weer een beetje afgekoeld na de sauna/wachtkamer van vanmorgen

Nicole, ik hoop voor je dat de kleine nog uit zichzelf draait. En waarom heb je geen zin in een draaipoging?

Bah ik moet mijn vent vanavond weer aan het schilderwerk zetten. Hij is gisteren vanuit zijn werk meteen met het plafond van de kinderkamer begonnen en het zag er vanmorgen (in fel zonlicht) echt prachtig uit. Maar ik heb net met wat diffuus licht (want zwaar bewolkt) weer gekeken en het is echt heeeeeeel erg vlekkerig. Hij gaat me niet lief vinden denk ik. (waarschijnlijk komt dat voornamelijk door de heel erg tactische manier die ik had om het te zeggen. Ik zei hem dat het plafond er niet uit ziet, dat was niet zo slim denk ik...)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:51:01 #58
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100279193
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:44 schreef SummerBreeze het volgende:
BJ, hopelijk weer een beetje afgekoeld na de sauna/wachtkamer van vanmorgen

Nicole, ik hoop voor je dat de kleine nog uit zichzelf draait. En waarom heb je geen zin in een draaipoging?

Bah ik moet mijn vent vanavond weer aan het schilderwerk zetten. Hij is gisteren vanuit zijn werk meteen met het plafond van de kinderkamer begonnen en het zag er vanmorgen (in fel zonlicht) echt prachtig uit. Maar ik heb net met wat diffuus licht (want zwaar bewolkt) weer gekeken en het is echt heeeeeeel erg vlekkerig. Hij gaat me niet lief vinden denk ik. (waarschijnlijk komt dat voornamelijk door de heel erg tactische manier die ik had om het te zeggen. Ik zei hem dat het plafond er niet uit ziet, dat was niet zo slim denk ik...)
:')

Mannen hebben toch echt wel heel veel met ons te stellen hoor....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100279469
Ach, hij schoot in de lach, dus ik denk dat-ie wel door heeft dat ik het niet zo lullig bedoelde. Hij kent me ook al langer dan vandaag en weet dat ik sowieso niet zo heel erg tactvol ben.
pi_100279703
Goedgekeurd!
8 weken zwanger van 1 boontje met kloppend hartje. <3
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')