abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100248970
Ik heb mijn nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen. De trap is aan de zijkanten al geschilderd maar de treden nog niet. Dit wilde ik nu gaan doen maar verder dan "Sigma S2U Allure" verf kom ik niet. Deze kun je in elke kleur laten maken..

Nu is het een soort gebroken wit en vroeg ik mij af of dit meestal het zelfde is en een soort standaard kleur is of echt verschilt per nieuwbouw project?

Het navragen bij de bouwer kan altijd nog, maar op dit moment krijg ik daar tot het einde van de bouwvak nog geen reactie..
pi_100249301
D'r is geen standaard kleur voor. Dus even de bouwvak afwachten. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_100251822
Heb je bij de oplevering geen map gekregen waar dit soort info in staat? Wij wel bij de oplevering van ons nieuwbouwhuis iig, erg handig, ook om er achter te komen of het verf op water of terpentinebasis is...

Meest gangbaar is trouwens RAL 9010, maar zeker weten doe je het nooit (zou ook zomaar 9001 kunnen zijn)
pi_100261076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:56 schreef mousemicky het volgende:
Heb je bij de oplevering geen map gekregen waar dit soort info in staat? Wij wel bij de oplevering van ons nieuwbouwhuis iig, erg handig, ook om er achter te komen of het verf op water of terpentinebasis is...

Meest gangbaar is trouwens RAL 9010, maar zeker weten doe je het nooit (zou ook zomaar 9001 kunnen zijn)
Ik heb inderdaad ook zo'n mooie map gekregen. En bij mij is het RAL 9001.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_100261916
Bij ons stond dat zelfs al vermeld in de verkoopbrochure, welke kleuren verf er gebruikt gingen worden op kozijnen en dergelijke.
pi_100262150
Als de trede nog helemaal kaal zijn, kun je hem met terpetine gedragen afwerken.
Meestal ( als het wit is ), is het 9010 ( wit ) of 9001 ( creme wit ).
Maar het kan ook weer op half recept zijn.

Maar als het nog niet gedaan is, eerst heel je huis afwerken en in huizen, en pas als allerlaatste je trap afwerken.
pi_100272992
Sigma S2U Allure was wat er in de map staat, hier even verder opzoeken laat zien dat dit niet een kleur is maar een type verf die je in alle kleuren kunt bestellen.

RAL 9001 en 9010 zal ik anders een keer meenemen, kijken of dat het een beetje is.
pi_100285647
En als je pech hebt dan staat er "bouwprojectnaam wit" en de naam van een schildersbedrijf waar je dan, tegen de hoogste prijs, een klein potje verf met de juiste kleur kan krijgen...wij hebben dus maar de hele trap geschilderd met 'gewone verf' ipv de speciale kleur van de aannemer...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100304115
Ik heb mijn trap in de olie laten zetten(Hardhout). Dus heb gelukkig geen last van verfkleuren.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:47:22 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100305115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:56 schreef mousemicky het volgende:

Ik vermoed dat het iig op waterbasis zal zijn. De profi jongens mogen meen ik niet meer op terpentine basis werken...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100306074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:47 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het iig op waterbasis zal zijn. De profi jongens mogen meen ik niet meer op terpentine basis werken...
Op basis van polyurethan-alkydhars staat er, bron:

http://www.sigma.nl/assor(...)sigma-s2u-satin.aspx

Kenmerkenblad, http://www.sigma.nl/~/med(...)0Satin8243NLpdf.ashx
pi_100306688
quote:
Als de trede nog helemaal kaal zijn, kun je hem met terpetine gedragen afwerken.
Meestal ( als het wit is ), is het 9010 ( wit ) of 9001 ( creme wit ).
Maar het kan ook weer op half recept zijn.

Maar als het nog niet gedaan is, eerst heel je huis afwerken en in huizen, en pas als allerlaatste je trap afwerken.
...
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:47 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Wij mogen inderdaad BINNEN niet meer op synthetische / terpetine basis werken.

Werk eerst je hele huis af, en als laatste de trap.
Waarschijnlijk zijn de traptrede expres niet gedaan ivm beschadigingen, wat dan weer hersteld zou moeten worden bij de eindoplevering.
Watergedragen is gewoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, en al helemaal voor op een trap.

Als het nog blank hout ( dus niet gegrond ), laat je even informeren in de schilderszaak, maar ga zoiezo voor terpetinegedragen!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:29:40 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100311496
2 compo op de trap, anders blijf je bezig.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100311601
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:29 schreef klusfoobje het volgende:
2 compo op de trap, anders blijf je bezig.
_O- Epoxy voor de Garage _O- Dan weet je zeker dat er geen motorolie in je trap trekt. :+
pi_100314671
Inderdaad, geen watergedragen verf op de trap. Dan blijf je schilderen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')