Ik heb een Citiz & Milk en kan je helaas weinig vertellen over de Latissima. Ik gebruik mijn apparaat voornamelijk voor cappuccino

en lungo's. Af en toe maak ik een macchiato, wat me goed af gaat sinds ik door heb hoe het werkt
Ik vind het een top apparaat! De melkopschuimer laat zich makkelijk reinigen met een sponsje (zonder schuurkant!) omdat er wel een beetje melk blijft zitten. Het opschuimen van de melk duurt iets langer dan de koffie zetten in mijn geval (ik zet altijd een dubbele). Ik vind het geluid zelf wel mee vallen, ze maken allemaal een BRRRR hnnnnnn geluidje als er koffie gezet wordt. Ik heb een Magimix, mijn zwager een Krups en ze zijn beide exact hetzelfde, zelfde geluid, zelfde uiterlijk, werking..
Voor de cappuccino en macchiato's gebruik ik gewoon espresso cups. Cappuccino is espresso met opschuimde melk voor zover ik weet

Dus pak ik gewoon de sterkte en smaak die ik lekker vind van de espresso cups en gooi er melk bij.
Ik heb altijd ristretto voor mijn cappuccino. Maar soms pak ik ook volluto (Volluto.. my favorite

) gewoon omdat ik die soms lekker vind. Ik zie op de site dat deze niet bij de aanraders hoort voor cappuccino.. maar lekker boeiend.. Ik vinnum lekker
Veel plezier met snuffelen, prijschecken, kopen en dan proeven
[ Bericht 0% gewijzigd door Faithz op 06-11-2011 10:43:49 ]