Even quoten voor het nageslacht.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:08 schreef Dastan het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen op FOK! quoten beschouwen als een verbum dat net als bekende `opvallende` verba als skaten en racen wordt geconjugeerd. Je reinste aandachttrekkerij!
Denk aan promoten. Ik promoot, promootte.
Quoten. Ik quoot, quootte.
Bij racen (ik race, racete) kun je de klank niet lang maken (ik rac of ik raac is immers niets), bij quoten is dat vrij eenvoudig door de o te verlengen.
Dus geen eigenaardigheden als ik quote, quotete. Tenenkrommend!
Ja, hoor. Gewoon een leenwoord. Erkend door het Groene Boekje als onderdeel van de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:17 schreef OEM het volgende:
Alsof 'quoten' een Nederlands werkwoord is.
Je weet het verschil tussen een werkwoord en een zelfstandig naamwoord?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:19 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, hoor. Gewoon een leenwoord. Erkend door het Groene Boekje als onderdeel van de Nederlandse taal.
Oh, gelukig was k nie de enigste..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:18 schreef Jahr00n het volgende:
moeoijlijke worden in de titel ik snap her niks van
O.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:19 schreef OEM het volgende:
[..]
Je weet het verschil tussen een werkwoord en een zelfstandig naamwoord?
Je hebt gewoon gelijk hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:22 schreef Dastan het volgende:
Desondanks moet het verbum gewoon volgens de Nederlandse taalregels vervoegd worden. Aldus Renkema.
Ok.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:28 schreef Dastan het volgende:
Ah, duidelijk. Dank je wel, OeJ. En doe de groeten aan dat eh.. flinke beest in je gebruikersicoon.
Nee, het is compleet logisch. Dat jij het niet snapt, betekent niet dat het onvoorspelbaar is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:58 schreef zoefschildpad het volgende:
yay, kijk het nederlands toch weer volstrekt onvoorspelbaar zijn. bij deleten moeten we bijvoorbeeld wel debiel met ik deletete als verleden tijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |