Hallo mensen, dit is mijn eerste review dus wees aub lief voor mij
De Creative Draco HS-850
Ik heb mijn oude vertrouwde Creative Fatal1ty weten te mollen en dus moest ik een nieuwe hebben. Echter moest de headset niet te veel geld kosten maar toch goede kwaliteit leveren. Toen kwam ik dus op de Creative Draco uit. Hij is pas sinds 16 juli 2011 op de markt en zag er erg goed uit, dus heb ik hem bij de Computerland gehaald voor ¤40.
Eerste indruk
De eerste indruk is erg goed. De headset komt in een mooie doos met een draagbaar zakje en een losse microfoon. Op de doos staat een soort draak, vandaar ook de naam Draco.
Comfort
De headset heeft grote afsluitende oorkussen die met (kunst)leer bedekt zijn. Ook het kussen wat op je hoofd zit is met (kunst)leer bedekt en zit erg lekker. Misschien in het begin een beetje strak, maar dat went wel, zoals met bijna elke headset. Ik merk echter wel dat na de headset 2 uur op te hebben gehad, mijn oren wat warm/zweterig worden, al kan dat ook zijn omdat het op dit moment 24 graden is.
Geluidskwaliteit
Toen ik mijn headset had uitgepakt, ben ik natuurlijk meteen wat muziek gaan luisteren. Ik heb een zeer varierende muzieksmaak, van metal tot dubstep en trance. Alles speelde hij perfect af. De headset is afsluitend dus geluid van buitenaf hoor je niet (zoals je pc/fans). Daarna was het tijd om ermee te gaan gamen. Battlefield Bad Company 2 opgestart en meteen ff een potje gaan spelen. WAT. EEN. GELUID!
Wauw, dit had ik niet verwacht. Het geluid klinkt helder en je hoort precies waar iemand loopt of waar iets ontploft. Met de bass zit het ook goed, die is volop aanwezig.
Microfoon
De microfoon is los te halen, wat beter werkt dan bij mijn oude Fatal1ty. Daar moest je priegelen om de mic in de headset te doen, maar hier is het een kwestie van klikken, en klaar ben je. Ik heb even met iemand op TeamSpeak gepraat, en hij zei dat ik echt enorm helder te verstaan ben. Ook na wat gerecord te hebben kan ik concluderen dat het een prima microfoon is.
Bouwkwaliteit
Hier is niet veel over te zeggen. De headset is zeer robuust en groot en voelt vele malen sterker aan dan de Fatal1ty.
Conclusie
Dit is een prima budget headset, en ik raad hem dan ook zeker aan. Natuurlijk is er voor meer geld wel iets beters te krijgen, maar tot ¤50 is dit echt een goede keuze! Al met al ben ik blij dat ik voor deze headset ben gegaan en niet voor nog een Fatal1ty, want het verschil van die ¤10 levert zich volledig uit!
Nou.... Dit was hem dan! Mijn eerste review! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Niels