precies wat ik begin maart al zei dus.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:07 schreef Jambo het volgende:
Ik weet inmiddels hoe je die randjes maakt die je zo leuk vindt mainedoll.
Eerst maak je de randen een beetje vochtig, daarna rul je het bovenste laagje van het papier af. Als je dat gedaan hebt kan je het papier in vorm rollen. Zodra het naar je zin zit gebruik je een heattool om het papier weer te drogen.
Ik heb dit laatst op een filmpje gezien maar ik kan dat filmpje niet meer terugvinddn. Mocht ik het weer tegenkomen dan zal ik de link hier nog plaatsen.
Ik moest even goed kijken wat je bedoelde met hartjesborder. Maar ik heb het gevonden. Dat is een goedkope plastic onderzetter met kantmotiefje. Gekocht bij een alles en nogwat winkel/uitdragerij. 5 voor een kwartje. In zijn geheel is het bijna een miniatuur tafelkleedje. En ik vind ze geweldig om mee te werken.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:24 schreef Jambo het volgende:
Je had het idd al gezegd zie ik nu Summerbreeze. Had er helemaal overheen gelezen.
Leuk die projecten van Round Robin. Vind die hartjesborder op de eerste foto echt heel gaaf.
voorkant:quote:
mooi dattie bevaltquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuk dames!
Simmu die je voor mij had gemaakt is ook erg leuk!
ik ontdekte deze week dit topic. Ik scrap ook jaren, maar het laatste jaar bijna niets meer aan gedaan. Door dit topic krijg ik er weer zin in.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:06 schreef Jambo het volgende:
In een Ribba-lijstje van de Ikea heb ik dit gescrapt:
[ afbeelding ]
Ik heb nog 3 lijstjes die ik moet scrappen en dan komen ze straks aan de muur te hangen.
Leuk dat dit topic je weer zin en inspiratie in scrappen geeft.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:47 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik ontdekte deze week dit topic. Ik scrap ook jaren, maar het laatste jaar bijna niets meer aan gedaan. Door dit topic krijg ik er weer zin in.![]()
Als mijn zoon volgende week zijn bed meeneemt, dan kan ik mijn knutselkamer weer inrichten en weer beginnen. Dit fotolijstje vond ik zo leuk en goed gevonden dat ik meteen 3 lijstjes gehaald heb. Ik zocht nog iets voor op de muur in de huiskamer en hier gevonden
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:19 schreef Jambo het volgende:
Bij mij is het bij vlagen. Als ik aan het werk ben heb ik er te weinig tijd voor. Maar momenteel heb ik vakantie en zal er dus wel meer uit mijn handen komen.
Deze LO heb ik vanmiddag gemaakt.
[ afbeelding ]
Op de foto staat mijn nichtje van 7 bellen te blazen. Vind het persoonlijk een erg mooie foto en een geslaagde LO.
buiten het papier, lintjes, lijm e.d. heb je natuurlijk ook een mesje en snijmat nodig.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:07 schreef -Spring het volgende:
Hai,
Ik zat me al een tijdje af te vragen wat ik toch met dit soort foto's moest:
[ afbeelding ]
Want telefoonfoto's en slecht van kwaliteit. Tot ik me gisteren bedacht dat scrappen mss wel leuk is.
Ik ben alleen totáál niet creatief. Of mss ben ik het wel, dat zullen we zien, maar doe ik er niets mee. Ik heb iig nog geen Prittstift in de kast liggen. Dus nu ik jullie geweldige creaties zie, begint het me een beetje te duizelen en vraag ik me af waar ik in hemelsnaam moet beginnen.
Wat zijn nou dé basisattributen om in huis te hebben?
Die zou je eventueel op zijn kop kunnen gebruiken. Maar ze zijn erg klein. En duur.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:23 schreef -Spring het volgende:
En zo'n glazen snijplankje voor in de keuken? Of wacht, die hebben relief natuurlijk.
quote:Op zondag 27 mei 2012 18:07 schreef Jambo het volgende:
Ik weet inmiddels hoe je die randjes maakt die je zo leuk vindt mainedoll.
Eerst maak je de randen een beetje vochtig, daarna rul je het bovenste laagje van het papier af. Als je dat gedaan hebt kan je het papier in vorm rollen. Zodra het naar je zin zit gebruik je een heattool om het papier weer te drogen.
Ik heb dit laatst op een filmpje gezien maar ik kan dat filmpje niet meer terugvinddn. Mocht ik het weer tegenkomen dan zal ik de link hier nog plaatsen.
Ohhhhquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:58 schreef Jambo het volgende:
Sinds maandag hebben we een kitten erbij in huis. Daar moest natuurlijk gelijk een LO van worden gescrapt:
[ afbeelding ]
Ja, ze gaan dus 3 weken die kant op en daarna zijn ze 3 weken hier. Maar als ze willen, komen ze gewoon weer een paar dagen hierheen. En andersom ook. Maar hoe dan ook. Ik zal genoeg tijd hebben om dat kamertje af te maken zodat ik ook écht een plek heb om te scrappen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:35 schreef Jambo het volgende:
Oeh, 3 weken zonder kidsGelukkig gaat bij ons de normale regeling gewoon door tijdens vakanties. Behalve als we op vakantie gaan dan.
Hopelijk kom je eraan toe om weer wat te scrappen. Het geeft mij in ieder geval altijd wel afleiding.
alweer een mooiequote:Op zondag 29 juli 2012 12:53 schreef Jambo het volgende:
Kaatje, ben je al aan je lijst begonnen?
Mainedoll al tijd gevonden om te scrappen?
Ik heb vanmorgen deze LO gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik kreeg de kleuren helaas niet goed op de foto, maar in het echt heeft het papier dezelfde kleur rood als de foto. In de journaling staat:
Zo'n klein kitten verstopt zich op de vreemdste plekken.
Zo ook Bibi. Ik had haar al overal gezocht maar ze was ergens te vinden.
Tot ik op mijn slaapkamer ineens een oortje onder het dekbed uit zag steken,
Bleek ze even lekker onder de wol te zijn gekropen.
leuk!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:28 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor het allereerst van mn leven , op de kleuterschool na, iets geknutseld. En ik vind leuk!
Omdat ik zo'n noob ben (en de printerinkt op is) maar begonnen met die standaard bladen. Het is me hierdoor wel iets te Amerikaans allemaal, maar je moet ergens beginnen.
[ afbeelding ]
Ik heb zelf ook van die mallen (wist niet dat het Azza heet), maar mijn voorkeur gaat toch uit naar het scrappen zonder die mallen. Heb ze heel in het begin gebruikt omdat ze vooral handig zijn voor een LO-indeling.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:48 schreef kaatje50 het volgende:
ik was vandaag bij mijn zus, zij scrapt ook, en we hadden het over de mallen van Azza. Kennen jullie het systeem van Azza. Het zogenaamde Europees scrappen. Dat is minder druk en heel stijlvol.
Ik heb daar ooit een wordshop van gehad en is echt leuk.
hier een link om wat voorbeelden te bekijken..
http://www.google.nl/sear(...)sAQ&biw=1345&bih=590
Erg leuk Spring en ik vind het knap gemaakt, zeker voor een eerste keer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:28 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor het allereerst van mn leven , op de kleuterschool na, iets geknutseld. En ik vind het leuk!
Omdat ik zo'n noob ben (en de printerinkt op is) maar begonnen met die standaard bladen. Het is me hierdoor wel iets te Amerikaans allemaal, maar je moet ergens beginnen.
[ afbeelding ]
ik vind die van jou wel erg mooi hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:29 schreef Jambo het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook van die mallen (wist niet dat het Azza heet), maar mijn voorkeur gaat toch uit naar het scrappen zonder die mallen. Heb ze heel in het begin gebruikt omdat ze vooral handig zijn voor een LO-indeling.
Deze vind ik van de voorbeelden uit je link dan trouwens wel erg leuk:
[ afbeelding ]
En deze heb ik in 2009 zelf met zo'n mal gemaakt:
[ afbeelding ]
[..]
Erg leuk Spring en ik vind het knap gemaakt, zeker voor een eerste keer.
Ik heb ook periodes dat ik totaal geen inspiratie heb. Wat bij mij dan nog wel eens wil helpen is om veel voorbeelden van anderen te bekijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:16 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik vind die van jou wel erg mooi hoor.
Ben overigens vanavond begonnen met het eerste lijstje. Valt een beetje tegen, morgen maar eens kijken of ik ideeën krijg het wat meer naar mjin zin te maken. Heb het ook al erg lang niet meer gedaan. Maar komt goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |