Waar het mij om gaat is dat de theorie over aliens in vele gevallen een theorie van de gaten is. Alles wat we nu niet weten wordt verklaard door het fenomeen aliens aan te roepen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:01 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ook wel Baal'Bek genoemd. De tempel van Jupiter stond hier pas veel later op. De fundering van de enorme stenen zijn veel ouder. Wie dit heeft gedaan weten we niet, maar met onze kennis kunnen wij die megalieten en trilithons maar net vervoeren. In de groeve verderop ligt de grootste bewerkte steen ter wereld. De vraag is vooral wie en hoe ze deze deze hebben verplaatst en in een kleine ruimte gemanoeuvreerd.
Het is een oude plek en voor de romeinse tempel, waren hier de feniciërs geweest, grieken etc. Niemand weet wie, of het aliens zijn? Misschien een eerdere beschaving voor ons.
Er zijn inderdaad theorieën dat dit in de oudheid een landingsplaats was voor een buitenaardse beschaving en dat later de mens hierop een tempel ging bouwen.
Lol, dan gaan zo sowieso het haar van Giorgio belachelijk maken.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef Gray het volgende:
Wtf! De nieuwe South Park aflevering gaat over ancient aliens!
Dang. De videos zijn (iig bij mij) geblockedquote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:51 schreef Outpost76 het volgende:
Episode 1:
Episode 2:
Episode 3:
Episode 4:
Episode 5:
Episode 6:
Ze zijn snel te downloaden inderdaad, en anders staan ze ook wel op youtube waar je ze wel kan bekijken denk ik. Maar ze zijn absoluut de moeite waard, vooral het eerste seizoen!quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:46 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Dang. De videos zijn (iig bij mij) geblockedDan maar een torrentje en nog n uurtje wachten voordat ik kan genieten
In de serie komen zo veel plaatsen en voorwerpen voor die bijzonder mysterieus zijn en waarbij buitenaardse invloeden niet zo gek meer klinken.quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:17 schreef RonB79 het volgende:
De eerste aflevering was al
Ze duwen je wel al meteen in de aliens hoek en Erich praat alsof iedere zin van hem een revolutie te weeg gaat brengen
Maar zeer interessant dit allemaal. Ik ga niet zeggen dat dit de enigste verklaring is, maar hoe verklaar je anders bouwsels die zo mega groot zijn en met zulke precisie zijn gebouwd? Dan zouden we toch grote werktuigen e.d. gevonden moeten hebben die wij als mens hebben gemaakt zodat we die bouwsels kunnen maken? Ik kan me nog voorstellen dat bv buitenaardsen ons hebben geholpen en uiteindelijk hun biezen hebben gepakt incl de tools die zij gebruiken om zoiets te kunnen maken of om ons ermee te helpen.
Vandaag maar es deel 2 van seizoen 1 checken
Wat me wel tegenstaat is hoe ze het woord 'fact' op heel sluwe plaatsen in een zin zetten. Zoals: "The fact that this is a possibility must mean that extraterrestrials aided mankind." Met name Giorgio heeft daar een handje van.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:05 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
In de serie komen zo veel plaatsen en voorwerpen voor die bijzonder mysterieus zijn en waarbij buitenaardse invloeden niet zo gek meer klinken.
Wat ik ook wel goed in aan AA is dat de narrator nooit zegt dat het zo is, hij gebruikt altijd termen als "according to ancient alien theorists" etc. De mensen die geinterviewd worden zeggen natuurlijk wel dat het zo is, omdat ze dat geloven, de serie gaat er immers over. En naar mijn idee is er nergens definitief bewijs gevonden dat het waar is, maar er zijn wel zó veel verschillende dingen die samen naar die conclusie wijzen, naar mijn mening.
Dan snap je wetenschap niet. Je kunt niet zeggen dat fenomeen A verklaard kan worden als we fenomeen B (aliens) als mogelijkheid aannemen als fenomeen B niet eens bestaat. (als in niet bewezen).quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:06 schreef Gray het volgende:
De roep naar mainstream wetenschap om het idee van ancient aliens te onderzoeken, of mee te nemen in de interpretatie van onverklaarbare archeologische vondsten ondersteun ik.
Ik denk dat je mij niet begrijpt. Ik zeg niet dat het antwoord aliens is op een onverklaarbaar fenomeen, maar dat deze optie niet bij voorbaat van de hand moet worden gewezen. Je kan prima bij de discussie van observaties mogelijke antwoorden aandragen, zelfs al zijn deze niet zeker. Sterker nog, ergens zou het juist wenselijk zijn, omdat het meer onderzoek vereist, iets dat wetenschappers graag zien.quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan snap je wetenschap niet. Je kunt niet zeggen dat fenomeen A verklaard kan worden als we fenomeen B (aliens) als mogelijkheid aannemen als fenomeen B niet eens bestaat. (als in niet bewezen).
Je kunt aliens pas gebruiken als oplossing voor problemen als aliens bewezen zijn. Anders heb je in een zin een dubbele hypothese, namelijk "ik denk dat dit gebouw op zo en zo manier is gebouwd door, of met hulp van, aliens."Dan heb je een hypothese over de manier van bouwen en over de bouwers. Dat werkt zo niet in de wetenschap.
Bewijs eerst aliens in het algemeen of uit het verleden, dan kun je pas bewijzen dat ze meegeholpen hebben....
Het probleem blijft dat aliens niet bewezen zijn en dus voor de wetenschap niet bestaan. Jij vind het aannemelijk (naar ik aanneem), dus is het een mogelijkheid voor je dat ze bv. de piramides gebouwd hebben. Maar waarom niet kabouters of eenhoorns in plaats van aliens?quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij niet begrijpt. Ik zeg niet dat het antwoord aliens is op een onverklaarbaar fenomeen, maar dat deze optie niet bij voorbaat van de hand moet worden gewezen. Je kan prima bij de discussie van observaties mogelijke antwoorden aandragen, zelfs al zijn deze niet zeker. Sterker nog, ergens zou het juist wenselijk zijn, omdat het meer onderzoek vereist, iets dat wetenschappers graag zien.
Het belangrijkste is op zo'n moment dat de nuance goed aanwezig is. Iets dat ik bij AA juist mis. Wat jij schrijft is precies wat ik bedoelde in mijn vorige post, waarin blijkbaar de nuance niet goed overkwam.
Ik zie eenhoorns en kabouters niet als plausibel. Leven buiten onze planeet wordt daarentegen, ook door mij, als zéér waarschijnlijk geacht. Natuurlijk is het een stapje verder om dat in het nu te plaatsen, maar persoonlijk vind ik dat maar vreemd. Waarom wel geloven in leven buiten de aarde, maar niet geloven dat dat leven er nu al is, of zelfs hier? Het lijkt voor mij alsof men dan op een gegeven moment zegt tegen zichzelf: tot hier en niet verder. Waarom is dat?quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het probleem blijft dat aliens niet bewezen zijn en dus voor de wetenschap niet bestaan. Jij vind het aannemelijk (naar ik aanneem), dus is het een mogelijkheid voor je dat ze bv. de piramides gebouwd hebben. Maar waarom niet kabouters of eenhoorns in plaats van aliens?
Je kunt iets pas als mogelijkheid "inzetten" als datgene ook daadwerkelijk bewezen is. Je kunt iets pas van de hand wijzen als datgene wat je van de hand wilt wijzen wel van de hand te wijzen is, met andere woorden, als dat wel bestaat.En aliens bestaan niet voor zover het gaat over oude bouwsels en dergelijke.
Je krijgt anders een ongelimiteerde lijst van mogelijkheden, aliens is er een van, een nog niet ontdekte mensensoort die nu in het diepste van een vulkaan leven is er ook een. Of wat te denken van onderbroek kabouters die na het helpen van de mensheid naar Mars gevlogen zijn?
Klinkt flauw, maar ik zie het idee van aliens niet anders dan de twee voorbeelden hierboven. Dat de wetenschap het bestaan van aliens niet zomaar mag afwijzen, daar ga ik in mee, maar dat de wetenschap die onbewezen aliens als mogelijkheid moet houden om de bouw van bv. de piramides te verklaren is onmogelijk...
Waarom aliens als optie gehouden wordt is naar mijn mening omdat er in veel oude oorsprong verhalen van verschillende volkeren van over de hele wereld, het steeds gaat over "zij die uit de hemel kwamen" of "de goden die van de sterren vandaan kwamen" o.i.d. En dat er zo veel UFO sightings zijn i.p.v. kabouter en eenhoorn sightings. En een nog niet bewezen mogelijkheid als optie houden is lang zo slecht nog niet, want op die manier sta je open voor nieuwe opties, die misschien niet zo voor de hand liggen, maar daarom niet minder waar zijn. Alleen omdat wij het nog niet weten, wil niet zeggen dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het probleem blijft dat aliens niet bewezen zijn en dus voor de wetenschap niet bestaan. Jij vind het aannemelijk (naar ik aanneem), dus is het een mogelijkheid voor je dat ze bv. de piramides gebouwd hebben. Maar waarom niet kabouters of eenhoorns in plaats van aliens?
Je kunt iets pas als mogelijkheid "inzetten" als datgene ook daadwerkelijk bewezen is. Je kunt iets pas van de hand wijzen als datgene wat je van de hand wilt wijzen wel van de hand te wijzen is, met andere woorden, als dat wel bestaat.En aliens bestaan niet voor zover het gaat over oude bouwsels en dergelijke.
Je krijgt anders een ongelimiteerde lijst van mogelijkheden, aliens is er een van, een nog niet ontdekte mensensoort die nu in het diepste van een vulkaan leven is er ook een. Of wat te denken van onderbroek kabouters die na het helpen van de mensheid naar Mars gevlogen zijn?
Klinkt flauw, maar ik zie het idee van aliens niet anders dan de twee voorbeelden hierboven. Dat de wetenschap het bestaan van aliens niet zomaar mag afwijzen, daar ga ik in mee, maar dat de wetenschap die onbewezen aliens als mogelijkheid moet houden om de bouw van bv. de piramides te verklaren is onmogelijk...
Wat als er op Aarde beschavingen waren met vliegtuigen en al? Dan vlogen die mensen over de woestijn en landen zij daar. Voor de volkeren daar, lijkt het alsof ze van de sterren kwamen, maar ze begonnen gewoon op Aarde.quote:Waarom aliens als optie gehouden wordt is naar mijn mening omdat er in veel oude oorsprong verhalen van verschillende volkeren van over de hele wereld, het steeds gaat over "zij die uit de hemel kwamen" of "de goden die van de sterren vandaan kwamen" o.i.d. En dat er zo veel UFO sightings zijn i.p.v. kabouter en eenhoorn sightings. En een nog niet bewezen mogelijkheid als optie houden is lang zo slecht nog niet, want op die manier sta je open voor nieuwe opties, die misschien niet zo voor de hand liggen, maar daarom niet minder waar zijn. Alleen omdat wij het nog niet weten, wil niet zeggen dat het niet zo is.
Grappig: dat voorbeeld wordt door AA juist aangehaald als argument voor de AA-hypothese.quote:Op zondag 13 november 2011 11:42 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Wat als er op Aarde beschavingen waren met vliegtuigen en al? Dan vlogen die mensen over de woestijn en landen zij daar. Voor de volkeren daar, lijkt het alsof ze van de sterren kwamen, maar ze begonnen gewoon op Aarde.
Zo is er het verhaal van een Engelse legereenheid die in WOII moest landen in de rimboe. Daar werden ze als goden gezien, want die bevolking hadden nog nooit blanke mensen gezien. Toen ze later weggingen had de bevolking een vliegtuig van hooi gemaakt en aanbaden ze dat.
Zo zouden de sumeriers ook aan hun goden kunnen komen.
Die theorie vind ik juist ook heel aannemelijk. En misschien waren het mensen op aarde die heel geavanceerd waren en als de goden werden gezien of misschien waren het echt buitenaardse. Dat is moeilijk om te achterhalen. Misschien waren het mensen op aarde die beïnvloed zijn door buitenaardse, kan ook nog. Maar het aparte ervan is dat verschillende volkeren die nooit in aanraking gekomen zijn met elkaar, dezelfde soort verhalen hebben. Dus misschien was er 1 (buiten)aards volk op aarde die al konden vliegen (Atlantiërs?). Zo zijn er een aantal overleveringsverhalen over de vimana's.quote:Op zondag 13 november 2011 11:42 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Wat als er op Aarde beschavingen waren met vliegtuigen en al? Dan vlogen die mensen over de woestijn en landen zij daar. Voor de volkeren daar, lijkt het alsof ze van de sterren kwamen, maar ze begonnen gewoon op Aarde.
Zo is er het verhaal van een Engelse legereenheid die in WOII moest landen in de rimboe. Daar werden ze als goden gezien, want die bevolking hadden nog nooit blanke mensen gezien. Toen ze later weggingen had de bevolking een vliegtuig van hooi gemaakt en aanbaden ze dat.
Doet denken aan El Dorado, weet je wel, die tekenfilmquote:Op zondag 13 november 2011 11:42 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
El Dorado, The City of Gold, toeval of niet maar die wordt (door sommigen) anders ook toegeschreven aan 'Ancient Aliens', met nog wat Temples of Gold.quote:Op zondag 13 november 2011 18:47 schreef heartz het volgende:
Doet denken aan El Dorado, weet je wel, die tekenfilm
En nog steeds niet (nooit?) gevonden.quote:Op maandag 14 november 2011 17:58 schreef R0N1N het volgende:
[..]
El Dorado, The City of Gold, toeval of niet maar die wordt (door sommigen) anders ook toegeschreven aan 'Ancient Aliens', met nog wat Temples of Gold.
OOK bij (het programma) Ancient Aliens voorbij gekomen
Precies! Daarom zullen mensen altijd blijven zoeken naar antwoorden. Er zijn zoveel onverklaarbare dingen zoals bijvoorbeeld de pyramides .quote:Op zondag 13 november 2011 11:30 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Waarom aliens als optie gehouden wordt is naar mijn mening omdat er in veel oude oorsprong verhalen van verschillende volkeren van over de hele wereld, het steeds gaat over "zij die uit de hemel kwamen" of "de goden die van de sterren vandaan kwamen" o.i.d. En dat er zo veel UFO sightings zijn i.p.v. kabouter en eenhoorn sightings. En een nog niet bewezen mogelijkheid als optie houden is lang zo slecht nog niet, want op die manier sta je open voor nieuwe opties, die misschien niet zo voor de hand liggen, maar daarom niet minder waar zijn. Alleen omdat wij het nog niet weten, wil niet zeggen dat het niet zo is.
Leuk dat je in deel 3 die pilaar ziet, die een voorstelling van de DNA structuur zou zijn.quote:Op maandag 14 november 2011 17:58 schreef R0N1N het volgende:
[..]
El Dorado, The City of Gold, toeval of niet maar die wordt (door sommigen) anders ook toegeschreven aan 'Ancient Aliens', met nog wat Temples of Gold.
OOK bij (het programma) Ancient Aliens voorbij gekomen
De geschriften van de Hindoes lijken hier ook heel veel op. En de Chinese overlevering heeft het over goden die meer dan 400 jaar regeerden over het land, in een tijd van voorspoed en vrede.quote:Op zondag 13 november 2011 17:32 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Die theorie vind ik juist ook heel aannemelijk. En misschien waren het mensen op aarde die heel geavanceerd waren en als de goden werden gezien of misschien waren het echt buitenaardse. Dat is moeilijk om te achterhalen. Misschien waren het mensen op aarde die beïnvloed zijn door buitenaardse, kan ook nog. Maar het aparte ervan is dat verschillende volkeren die nooit in aanraking gekomen zijn met elkaar, dezelfde soort verhalen hebben. Dus misschien was er 1 (buiten)aards volk op aarde die al konden vliegen (Atlantiërs?). Zo zijn er een aantal overleveringsverhalen over de vimana's.
Maar denk ook aan de Ierse mythologie van Tuatha Dé Danann (en de Sidhe) en de Finse epos Kalevala.quote:Op maandag 14 november 2011 20:19 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
De geschriften van de Hindoes lijken hier ook heel veel op. En de Chinese overlevering heeft het over goden die meer dan 400 jaar regeerden over het land, in een tijd van voorspoed en vrede.
Buitenaardsen? Aardlingen met enorme kennis?
Wie het weet mag het zeggen, ik hou alles open.
Ook met het geloof dat er een tijd komt waarin de mens alles zal weten. Wat ook in alle "heilige" geschriften vermeld staat. Dan zullen wij een "paradijs" op Aarde beleven..
Misschien wel heel naïef, maar liever naïef dan achter elke boom een vijand zien en tegen windmolens vechten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |