abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:58:45 #1
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_100090991
Nouja, ik ben echt een ramp in de keuken en heb nu toch een vraagje. Mijn vriendin kookt normaal gesproken voor ons maar vanavond ben ik alleen, en ik heb dus van het merk AMOY een pak noodles.

Op de bereidingsadvies achterop staat moeilijk dat ik het mee moet Wokken met de rest van mijn gerecht, maar die is er niet. Ik wil gewoon alleen de noedels en kruiden e.d doe ik er zelf wel op achteraf. Maar nu is dus de vraag, hoe kan ik ze anders klaarmaken? :P

Ze zitten al in zo'n vaccuumverpakking, dus ik kan ze zo in hete water gooien. Kan ze ook uit de plastic halen en ze er los ingooien, maar ik weet dus echt niet wat ik hier mee aan moet. :')

Iemand die me snel kan helpen? :@
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:00:55 #2
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_100091065
Wat ik doe: Noodles in een schaal, kokend water erbij, 3-4min laten staan met deksel erop.
WOS'ser for life.
pi_100091089
Zijn het harde noodles of zijn ze al voorgekookt?
pi_100091233
Die Amoy Wok Noodles zijn van die kant en klare noodles... geen kokend water bij doen dus, dan krijg je een papje :P

Gewoon eventjes in de pan/wok opwarmen dus, meer niet.

[edit]
Maarre... wat voor kruiden wil je d'r dan eigenlijk op doen?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:47:05 #5
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_100092941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:00 schreef Gabbylicious het volgende:
Wat ik doe: Noodles in een schaal, kokend water erbij, 3-4min laten staan met deksel erop.
Ja, zo doe ik het met mijn smerige Noodles ook, maar ik dacht dat dit andere Noodles waren. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:05 schreef Yngwie het volgende:
Die Amoy Wok Noodles zijn van die kant en klare noodles... geen kokend water bij doen dus, dan krijg je een papje :P

Gewoon eventjes in de pan/wok opwarmen dus, meer niet.

[edit]
Maarre... wat voor kruiden wil je d'r dan eigenlijk op doen?
Maar hoe doe ik dat in een pan opwarmen? Ik bedoel, ik neem aan op laag pitje, maar moet ik er boter o.i.d bijdoen voordat ik de noodles erin gooi? Olijfolie lijkt me beetje smerig. Sorry voor mijn onkunde. :')

En qua kruiden weet ik nog niet, heb echt zo'n beetje alles hier in huis liggen. Ik dacht, ik gooi er gewoon wat dingen bij die ik lekker vind, maar suggesties zijn opzich ook welkom. :P
pi_100093229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:47 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Ja, zo doe ik het met mijn smerige Noodles ook, maar ik dacht dat dit andere Noodles waren. :P

[..]

Maar hoe doe ik dat in een pan opwarmen? Ik bedoel, ik neem aan op laag pitje, maar moet ik er boter o.i.d bijdoen voordat ik de noodles erin gooi? Olijfolie lijkt me beetje smerig. Sorry voor mijn onkunde. :')

En qua kruiden weet ik nog niet, heb echt zo'n beetje alles hier in huis liggen. Ik dacht, ik gooi er gewoon wat dingen bij die ik lekker vind, maar suggesties zijn opzich ook welkom. :P
Gewoon een pan met anti-aanbaklaag zonder iets? Moet wel kunnen lijkt me... En anders misschien een beetje soja of oestersaus?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:56:57 #7
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_100093317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:54 schreef Inu het volgende:

[..]

Gewoon een pan met anti-aanbaklaag zonder iets? Moet wel kunnen lijkt me... En anders misschien een beetje soja of oestersaus?
Die pan heb ik. Zal dat straks proberen. _O_
En Soja sauce; CHECK. ^O^
pi_100093318
Olijfolie kan prima hoor, je hebt dan ook echt maar een heel klein scheutje nodig, je moet die noodles niet laten zwemmen in de olie, da's smerig inderdaad. En aangezien je vriendin blijkbaar vaker zoiets maakt (als ik het goed begrijp tenminste) is er wellicht wel wokolie aanwezig ergens?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:59:51 #9
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_100093422
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:57 schreef Yngwie het volgende:
Olijfolie kan prima hoor, je hebt dan ook echt maar een heel klein scheutje nodig, je moet die noodles niet laten zwemmen in de olie, da's smerig inderdaad. En aangezien je vriendin blijkbaar vaker zoiets maakt (als ik het goed begrijp tenminste) is er wellicht wel wokolie aanwezig ergens?
Nee, net ff gekeken en tussen alle verschillende olieen, geen Wokolie aawezig. :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:04:25 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_100095553
Iemand die nog niet eens kant en klare noodles kan klaarmaken. :|W Magnetron is ook een optie TS omdat je het alleen maar hoeft op te warmen of heb je geen idee hoe de magnetron werkt? ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:11:28 #11
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_100097610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:04 schreef trovey het volgende:
Iemand die nog niet eens kant en klare noodles kan klaarmaken. :|W Magnetron is ook een optie TS omdat je het alleen maar hoeft op te warmen of heb je geen idee hoe de magnetron werkt? ;(
Mijn normale kant-en-klare Henk&Ingrid noodles kan ik ook wel klaarmaken hoor, als je mijn eerdere posts heb gelezen. :') Zoals Yngwie zei, word het alleen maar een waterige papje. Het ging er nu om hoe ik dit het lekkerste kon maken zonder het te Wokken.

Nou opbokken uit mijn topic, ik heb dit niet in ONZ aangemaakt.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:18:07 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_100097869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:11 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Mijn normale kant-en-klare Henk&Ingrid noodles kan ik ook wel klaarmaken hoor, als je mijn eerdere posts heb gelezen. :') Zoals Yngwie zei, word het alleen maar een waterige papje. Het ging er nu om hoe ik dit het lekkerste kon maken zonder het te Wokken.

Nou opbokken uit mijn topic, ik heb dit niet in ONZ aangemaakt.
Ja hoor, jij zult mij zeggen wat ik moet doen. :') Droom maar lekker verder :* ....ik ga eens mijn noodles klaarmaken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')