abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 juni 2002 @ 12:11:32 #1
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4793232
Het WK is zo goed als afgelopen. Misschien is het wat vroeg, maar ik wil graag evalueren.

ik zag in een ander topic dit

quote:
Ik kan me geen kleurrijker en leuker Wk voorstellen!
en ik ben het hier totaal NIET mee eens!

Dit is echt een belachelijk WK.

Om te beginnen waren de tv beelden dramatisch slecht. We kregen beelden voorgeschoteld van het publiek terwijl het spel gewoon doorging. Ook de beelden van coaches of wisselspelers hebben mij meermalen de tv doen toeschreeuwen dat er op het veld gevoetbald wordt!!

Daarnaast waren er de te lege tribunes. Zelfs de halve finale tussen Brazilie en Turkije was niet uitverkocht. Dat kan toch niet!!

Dan hetgeen waar het allemaal om draait. Het spelletje.
Het niveau van dit WK was opvallend slecht. Er waren maar weinig teams die er in slaagden om het veld breed te houden en om te voetballen!.
Het voetbal wat nu gespeeld werd was enkel gebaseerd op fysieke kracht! Weinig tactische hoogstandjes (met uitzondering van Korea) en ook technisch slecht voetbal.

De arbitrage was ook niet om over naar huis te schrijven. Nog nooit zo veel incompetente mannen bij elkaar gezien. Kwartfinales worden gewoon beslist door grensrechters die nog nooit een leren voetbal hebben gezien. EEN SCHANDE!!

Enige positieve uitzonderingen waren er wel. Het spel van Korea was best aardig, en het Koreaanse en Japanse publiek was erg sportief.

Dat was mijn mening. Wat vonden jullie van dit WK!????

pi_4793339
Tjah, normaal is anders. Zo een prutland als Mofrika in de finale dat zegt al genoeg. En die klotetijden van uitzending door het tijdverschil . Neu, doe volgende keer maar weer ergens anders .
pi_4793566
Ach ik vond de uitzendtijden nog niet eens zo slecht.. da's het voordeel van student zijn: je kunt de hele dag door voetbal kijken

Qua niveau was het dus niet veel...
De grensrechters waren slecht en ook wel eens wat slechte beslissingen van de scheidsrechters.

De voetbalprestaties van "de grote landen" waren ook onder de maat, ik kan niet zeggen dat ik echt genoten heb van het spel van een ploeg.

Het is ook te zien aan de ploegen die in de halve finale stonden, Zuid-Korea en Turkije... normaal gesproken waren dat echt landen voor _MAXIMAAL_ de kwartfinale, een halve finale is toch echt te veel.

Maar ja, over 2 jaar een EK ( met Nederland ? ) en dan weer een WK ... kijken of het niveau wat omhoog gaat.
Hopelijk zijn de andere continenten dan ook weer goed vertegenwoordigd

vrijdag 28 juni 2002 @ 12:30:59 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_4793600
Was er een WK voetbal dan????
So we just called him Fred
pi_4793667
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 12:30 schreef FredvZ het volgende:
Was er een WK voetbal dan????
Tsja, je signature zegt genoeg
pi_4793725
Positieve aan het WK:

Zuid-Korea en Senegal.
Speelden beide leuk, snel en aanvallend voetbal.

Het niveau van de meeste andere wedstrijden was vaak allerbelabberst.
Dit is het eerste WK waar ik vaak maar met een half oog naar de wedstrijden keek.

De arbitrage heeft tijdens dit WK een historisch dieptepunt behaald.

Dit kan kwalitatief gezien wel eens de slechtste WK allertijden zijn geweest, ook al gezien het feit dat de VS de kwartfinale kon halen.

-------Practice Mindfulness-------
pi_4793888
Het niveau is zeer slecht, de amusementswaarde van met name de groepswedstrijden echter zeer hoog: genoeg goals, mooie momenten, grote verrassingen etc.

Daarna is hete chter in rap tempo achteruit gegaan.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 28 juni 2002 @ 13:00:48 #8
7176 templar
Jaha, echt waar!
pi_4793999
De arbitrage op dit WK was bedroevend. Ik vind zelf goed tactisch en technish voetbal mooi om te zien en daarom vind ik Spanje op dit WK het beste.
Niet klagen maar dragen
  vrijdag 28 juni 2002 @ 13:21:02 #9
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_4794346
Na de eerst paar wedstrijden heb ik niet meer gekeken.
quote:
Wanneer is de finale?

[Dit bericht is gewijzigd door Koen op 28-06-2002 13:32]

Het kan in Almere!
pi_4794447
Op een paar hele kleine uitzonderingen na zoog dit WK aan alle kanten.

Lege plaatsen
Falende arbitrage (nog nooit zo erg)
Vreselijk slecht voetbal
Geen nieuwe helden
Klote uitzendtijden
Meest klote stadions (niet voor voetbal gemaakt en grote sintelbanen)
Kut sfeer (alsof je voor een terplekke verkracht wordende kleuterklas excursiegroep speelde)

Met afstand het slechtse EK/WK welke ik tot nu toe in m'n leven gezien heb (vanaf 1982).

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 28 juni 2002 @ 13:26:31 #11
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4794466
Dit was het derde wk wat ik bewust heb meegemaakt en ik zal deze het snelste vergeten.
  vrijdag 28 juni 2002 @ 13:49:29 #12
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_4794929
ik weet het al

FINALE
Zondag 12:00 Duitsland - Brazilie (Yokohama)

Het kan in Almere!
  vrijdag 28 juni 2002 @ 13:50:07 #13
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_4794938
Wie gaat er kijken, ik hoop dat het niet zo dramatisch word als de voorgaande wedstrijden.
Het kan in Almere!
pi_4795307
Ik was degene, die het kleurrijk en leuk vond...

Het is echter natuurlijk zo dat de meeste Oranje-fans niet partijdig waren waardoor de wedstrijden niet echt spannend waren! Dus accepteerde iedereen Zuid-Korea (in mindere mate Belgie) als surrogaat!

En de utzendtijden waren in Azie niet 's ochtends: 's avonds is het ook leuker om voor de buis te hangen en het Live te volgen...

Ik denk dat het door dit soort factoren minder was...en tja heleboel grootheden (Figo,Beckham,Rivaldo) en landen (Frankrijk,Portugal,Argentinie) zijn van hun voetstuk gevallen...
...en iedereen heeft liever twee 'topploegen' met 'sterren' in de finale dan twee verrassingen zoaals Korea en Turkije

De wedstrijden van Senegal en Zuid-Korea waren echt om te genieten...en hoe Brazilie met zichzelf worstelde tegen Turkije (hallooo...maar 1-0)...nou da's ook cool!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')