quote:
Mits je de juiste pluggen gebruikt... Dat steen is volgens mij gewoon iets met beton dus wel aardig stevigquote:
Ja, wat doe jij hier eigenlijk nog als je weet dat het serieus is?quote:
Precies zo zou ik dat idd ook doen weet je zeker dat het stevig isquote:Op woensdag 27 juli 2011 23:50 schreef Forno het volgende:
Plaats eens een foto van de grijze stenen. Misschien kan iemand je dan de exacte benaming geven.
Bevestig twee regels in de schacht op de tegenovergestelde wanden, met twee a drie pluggen die voor het type wand zijn bedoelt. Daartussen uitregelen met balkjes in balkdragers. Die kun je vastschroeven in de regels tegen de wand. Voor een kleine overspanning van 1,2m zijn zogenaamde sls-regels van 140*38mm h.o.h. 30cm ruim voldoende. Daar overheen een plaat multiplex van 18mm.
Zou het een bordes noemen, een vlonder leg je op een terras. :p
ALTIJD een constructeur laten kijken naar dit soort constructies . Op een terras komt al gauw veel gewicht te staan. Je hebt een leuk BBQ feestje en er staan al wat zware planten bakken op. Nog even wat gasten extra ook al is het klein. Inmidels na drie jaar is er één balkje beginnen te rotten.EN jawel voorpagina nieuws.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:38 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een trapgat van totaal 6-7 meter hoog.
Er is slechts 1 trap.
Ik wil tussen 2 zijmuren en een achtermuur een vlonder maken.
De maat is iets van 1 x 1.20 meter.
Hier een (slechte) paint :
[ afbeelding ]
Rood moet de vlonder worden.
De wanden zijn allemaal van die grijze zachte stenen die ze vroeger gebruikten (1952)
Een soort van gibo blokken lijken het wel, er zitten veel gaatjes in.
Het is uiteraard allemaal gestuct.
Kan ik hier een vlonder maken waar ik veilig op kan staan ?
Ik dacht eraan om 3 dikke balken tegen de wand te maken met flinke pluggen en bouten / keilbouten, en dan een plaat multiplex oid eroverheen.
Wat voor maat balken zou ik dan moeten gebruiken ?
Zouden de wanden dat kunnen hebben als er een persoon van 100+ kilo op gaat staan om de mechanische ventilatie te onderhouden ?
Ook een mogelijkheid. Maar neem dan speciale mortel om de gaten aan te werken nadat je de balkjes erin hebt geschoven.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:24 schreef exlurker het volgende:
.......of gaten in de muur maken waar in je de draagbalkjes steekt
Vergeet niet dat spullen ook al gouw 100 kilo wegen hèquote:Op donderdag 28 juli 2011 18:41 schreef junkiexp het volgende:
Het is drijfsteen idd, een plaat aan de andere kant gaat niet want de linkerkant is een slaapkamer, en de rechterkant is een betegeld toilet.
De achterkant is trouwens een draagmuur van baksteen.
Maar ik ga gewoon door met mijn plan, ik maak een rasterwerk van balken met mulitplex erop en zal het dan uitsluitend gebruiken om spullen in op te slaan en niet om in te staan.
Voor onderhoud aan de MV Box zal ik dan idd een ladder moeten gebruiken.
Bedankt voor de reacties allemaal !
Er komen 20 kussens van een loungeset op te liggen, komt wel goedquote:Op donderdag 28 juli 2011 18:48 schreef netolk het volgende:
[..]
Vergeet niet dat spullen ook al gouw 100 kilo wegen hè
Jij maakt een terras op zolder?quote:Op donderdag 28 juli 2011 07:00 schreef jpajs het volgende:
[..]
ALTIJD een constructeur laten kijken naar dit soort constructies . Op een terras komt al gauw veel gewicht te staan. Je hebt een leuk BBQ feestje en er staan al wat zware planten bakken op. Nog even wat gasten extra ook al is het klein. Inmidels na drie jaar is er één balkje beginnen te rotten.EN jawel voorpagina nieuws.
Als het mogelijk is zou ik het geheel op staanders zetten op vaste grond. Dus gewoon net zo diep dat je onder het maaiveld ergens vast grond krijgt.
Andere mogelijkheid is dus met de genoemde balkdragers.
[ afbeelding ]
Die lip komt in de muur. Strak er tussen de balk in de drager. Doordat de balk strak er tussen ligt kan de lip niet uit de muur. Zelfs zonder bevestiging is het onmogelijk dat de drager uit komt. Al zou ik hier niet op vertrouwen.
Dit lijkt dan de enige goede en veilige methode die overblijft.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:24 schreef exlurker het volgende:
..of gaten in de muur maken waar in je de draagbalkjes steekt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |