Lijkt me beide niet echt goed voor het milieu, jou wel?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:36 schreef bas-beest het volgende:
Wat je evt. ook kan proberen, is een paar gaten boren in die wortels en volgieten met zout water of met bleekwater.
Het is mij bij een boomstronk wel eens gelukt, maar of het bij een hedera helpt is natuurlijk ff afwachten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lijkt me beide niet echt goed voor het milieu, jou wel?Of voor de katten. En als de wortel nog 3cm boven de grond uitsteekt... moet ik wel zeker weten dat door of chloor of zoutzuur het overal afsterft en nooit meer terugkomt. Ik heb geen zin om dit elke x bij te moeten houden of volgend jaar nog eens te moeten doen
Waarom is zoutzuur of chloor beter voor het milieu dan Round up?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Het is mij bij een boomstronk wel eens gelukt, maar of het bij een hedera helpt is natuurlijk ff afwachten.
En over dat niet goed voor het milieu, vast niet, maar altijd nog beter dan bijv. Round up.
Ja, ik ga ook idd vanuit Den Helder naar België voor Round Upquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:01 schreef hilliebillie het volgende:
Round up wel in belgië halen dan, die ze in Nederland nog verkopen is daar maar een slap aftreksel van.. kun je meteen heel je stoep in een paar minuten onkruid vrij maken.. ideaal..
glyfosaat wat round up eigenlijk is wordt vrij snel afgebroken door het bodemleven, zeker als je dit op een plantenwortel smeert.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom is zoutzuur of chloor beter voor het milieu dan Round up?
En dan hebben we het dus over de Round Up die je hier in NL kan kopen? En dan gewoon puur dus op de wortel smeren?quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:03 schreef densmee het volgende:
[..]
glyfosaat wat round up eigenlijk is wordt vrij snel afgebroken door het bodemleven, zeker als je dit op een plantenwortel smeert.
je moet dan eigenlijk wel bijna puur erop smeren, dus een verhouding van 300 ml glyfosaat per liter mengsel
en op zeker dat het werkt, tot in het kleinste puntje sterft de plant af
je moet een tuincentrum zoeken wat niet bij een keten is aangesloten, daar verkopen ze vaak de round up voor hoveniers dit is sterkere round up dan in die kleine flesjes zitquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
En dan hebben we het dus over de Round Up die je hier in NL kan kopen? En dan gewoon puur dus op de wortel smeren?
Waar haal ik Round Up eigenlijk? En heb je ook een idee wat zo'n flesje kost?
Oke, goeie tip dus van dat zagen. Zaag ik nog niet gelijk de wortel helemaal af. Een tuincentrum wat niet bij een keten is aangesloten. Oke, dus geen intratuin, life and garden, ect. Ik zal eens even google gaan gebruiken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:09 schreef densmee het volgende:
[..]
je moet een tuincentrum zoeken wat niet bij een keten is aangesloten, daar verkopen ze vaak de round up voor hoveniers dit is sterkere round up dan in die kleine flesjes zit
dit zijn flessen van een liter en kosten ongeveer 20 euro, hier kun je tien jaar je stoepje onkruid vrij mee houden.
om de stobben in te smeren kun je het beste een kwast gebruiken en de stobbe insmeren direct na het afzagen, als je te lang wacht sluiten de vaten in het hout zichzelf af en nemen ze niks meer op
mijn ervaring is dat ze dat niet verkopen bij de grote keten zaken, daar verkopen ze aangelengde flesjes van een halve liter voor 20 euroquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, goeie tip dus van dat zagen. Zaag ik nog niet gelijk de wortel helemaal af. Een tuincentrum wat niet bij een keten is aangesloten. Oke, dus geen intratuin, life and garden, ect. Ik zal eens even google gaan gebruiken.
Thnx!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |