abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102606793
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:55 schreef WinnieWana het volgende:

Belle en Sebastiaan wat een kleine lieverdjes. O+ Hopelijk trekt Sebastiaan nog bij. Bij de naam Belle et Sebastien denk ik aan dat over de top dramatische liedje dat aan het begin van de serie te horen is.
Dat liedje (en de serie) kende ik niet, heb het even opgezocht op Youtube. Ik denk zelf meer hier aan ;)

pi_102620877
Wat een lieve foto's weer. O+ Hopelijk is Sebastiaan ook snel over zijn angst heen.

En wat fijn dat Pim en Pom het al meteen goed doen in hun nieuwe huis!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102628556
Vanochtend vond ik dat er maar weer weinig gegeten was vannacht. Aangezien ik Belle al had zien eten maakte ik me over haar niet zo'n zorgen, maar Sebasje wilde ik wel even wegen. Dat ging hij natuurlijk niet toelaten, hij blies en tufte nog steeds naar me en hij trilde ook nog over zijn hele lijfje wanneer ik hem oppakte. Dus heb ik hem in een klein hamstervervoersboxje op de weegschaal gezet. Helaas was hij een beetje afgevallen. Belle hebben we ook gewogen en die was aangekomen.

Na een tijdje proberen kwamen we er achter dat Sebastiaan wel van mijn vinger wilde eten. En daarna eigenlijk ook wel op mijn schoot van een bordje:

Na een tijdje zette ik hem met zijn bordje op de grond maar toen was het weer gelijk paniek en schoot hij gelijk de kaas in.

Hij zag er nog wel uit of hij trek had dus heeft Duncan hem van zijn vingers gevoerd;

Belle heeft het krabpaaltje tot veilige haven uitgeroepen, hier dient ze als beschutting voor Sebastiaantje:

Sebastiaan heeft vooral donkere voetkussentjes maar die van Belle zijn roze;

We zijn even weggegaan en toen we terugkwamen wilde Sebastiaan wel weer wat eten maar niet van het schoteltje. Toen heeft Duncan hem maar weer van zijn hand laten eten:

Meneer is dus erg bang van ons, hij gaat tekeer als je hem wil aanraken maar eten kan alleen van onze vingers.

Belle in het mandje;

Belle heeft nooit geblazen oid maar ze vindt het af en toe nog wel eng om aangeraakt te worden. Vanmiddag liet ze zich ineens uitgebreid aaien, ze ging spinnen en mijn vingers wassen (niet sabbelen). En spelen met een veer vindt ze erg leuk, ik heb haar zelfs al eens op schoot gelokt.

pi_102629258
Vervelend dat Sebastian iets is afgevallen, maar morgenochtend zit er vast weer iets bij :) Je hebt hem immers zien eten. Als hij niet uit een schoteltje wil eten dan maar uit jullie handen.
Belle en haar veer O+
pi_102631033
Ach, jij hebt ook een van-je-vinger-etertje. :') O+ Zolang ze maar blijven eten komt het vast goed met onze zorgenkindjes. :Y
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102643272
Wat een leuke updates allemaal! Starr in haar nieuwe huis, Pim&Pom in hun nieuwe gezin, wat klinkt het allemaal heerlijk! Super dat ze zulke leuke huisjes gevonden hebben O+

En dan twee nieuwe mini's O+
Dat gaat ook vast helemaal goed komen, ik heb er alle vertrouwen in!
pi_102644275
Belle! O+ Wat een prachtig koppie heeft ze...
pi_102674895
Het vrouwtje van Pim en Pom heeft alweer op hun blog geschreven; dat het zo goed gaat, dat Pom/Paul - die altijd wat meer de kat uit de boom kijkt - inmiddels ook al uit zichzelf komt kroelen en op de voor hen bestemde bank komt slapen. Echt fijn om te horen.

Sebastiaan heeft vandaag alweer een sprongetje vooruit gedaan *O* Hij blaast nog wel redelijk consequent tegen me wanneer hij me ziet of wanneer ik hem wil oppakken, maar met verdere aanrakingen is het blaasniveau al wat gedaald. Vanmiddag had ik hem opgepakt en eventjes tegen me aan gehouden, wat hij niet wilde, ik zette hem neer, hij ging naast me in het krabpaaltje zitten en ik speelde daarna eventjes met Belle.
Op een gegeven moment zag ik Sebastiaan uit de krabpaal komen en ik begon hem te aaien wat hij gewoon toeliet. Eerder bleef hij stug in een schuilplekje zitten wanneer ik er was omdat hij zich dan niet vrij door de ruimte durfde te bewegen, dus ik was erg verbaasd dat hij nu ineens dit deed;

In het filmpje was te zien dat Belle zich zeker wel vrij door de ruimte beweegt :)

Daarna kwam hij ineens mijn glas water tegen;

Op deze foto zie je goed dat Belle behoorlijk wat groter en zwaarder is dan Sebastiaantje.

Belle is inmiddels helemaal los gekomen, ze laat zich lekker op haar mooie buikje kroelen en ze wil voortdurend spelen. Ik kan er geen genoeg van krijgen haar zachte vachtje aan te raken.

Hier hing ze een beetje op mijn benen naar me te kijken met haar schattige koppie.

Ik heb de kittens gisteren ontwormd, en ja hoor, vandaag allebei aan de diarree :{ Vooral Belle maar die laat haar kontje braaf schoonpoetsen. Gelukkig zijn ze allebei toch netjes aangekomen vandaag.
  One tough cookie dinsdag 4 oktober 2011 @ 01:51:12 #249
169210 liesje1979
pi_102675705
Ik ben echt helemaal verliefd op Sebastian. Beter ontvolg ik dit topic gelijk, ik heb er al 2 en er kan echt geen kat meer bij maar wat is hij cute!
pi_102679915
Wat een schatjes O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102870705
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 01:51 schreef liesje1979 het volgende:
Ik ben echt helemaal verliefd op Sebastian. Beter ontvolg ik dit topic gelijk, ik heb er al 2 en er kan echt geen kat meer bij maar wat is hij cute!
Zullen we delen ? >:) Vanaf dat Belle me voor het eerst aankeek ben ik helemaal hoteldebotel van haar.

Ik bedoel, kijk dan O+ ;

Gelukkig hoef ik niet meer te denken dat we haar misschien zelf kunnen houden (kon toch al niet) want er heeft iemand al serieuze interesse in ze getoond. Die mensen wonen twee straten verderop en staan er bekend om dat ze goed voor hun katten zorgen, hun laatste kat was een oudere herplaatser waar ze kosten noch moeite voor hebben gespaard toen hij ging kwakkelen.

Meneer Sebastiaan aan de andere kant van het krabpaaltje, naar spiegelingen in de tegels aan het kijken;

In het rondje boven op de krabpaal zit een balletje en dat is erg interessant als ik dat met m'n vingers heen en weer beweeg:

Belle had het balletje als eerste te pakken;

Sebastiaan was zo geconcentreerd aan het spelen dat zijn tongetje eruit hing :D

Tijdens het spelen vergeet hij sowieso nog wel eens dat hij me nog wat eng vindt en daar maak ik gebruik van door hem dan op mijn schoot te lokken. Maar hier kwam hij voor het eerst vanzelf mijn benen opgelopen (filmpje is alweer een paar dagen geleden gemaakt en toen was dat echt nog nieuw);

Een andere keer lag hij ineens bij me (nog niet op schoot, dat was nog te dicht bij);

Z'n zus vindt alles wel OK, die gebruikt me als klimrek en spint wanneer ik haar aai.

Ik was aan het opruimen en ineens zag ik dat hij me in de gaten aan het houden was;

's Avonds liggen ze altijd met z'n tweeën in hun mandje, en dan mag ik Sebastiaan meestal ineens aaien zoveel als ik wil. Normaal moet hij niet zoveel hebben van m'n handen, tenzij het is om te voeren natuurlijk. Gisteren aaide ik hem een beetje en toen spon hij ineens wat, hij leek het zelf ook niet te snappen :D

Voortaan de boel maar weer netjes helemaal oprollen voor er kattenkwaad van komt;

WC-papier voor kittens zou momenteel niet zo'n slecht idee zijn want hun slappe ontlasting leek elke keer beter te worden maar dat was steeds maar even, daarna werd het weer niks. Gisteren zat er helemaal geen vorm meer in dus dat wordt morgen de dierenarts raadplegen. Het ruikt ook heel zuur, ik hoop maar dat het geen giardia is. Hun pootjes en zeker Belle's pluizige kontje zitten elke keer onder de viezigheid, ik blijf dat kamertje schoonmaken en dekentjes en mandjes wassen. Ik had ze al lang in de kittenkamer willen laten maar zo lang ze steeds alles onder smeren laat ik ze nog even zitten waar ze zitten.
Gelukkig zijn ze wel levendig, niet uitgedroogd en krijgen ze het nog steeds voor elkaar om aan te komen.
pi_102871698
Ach bij jou hebben ze ook al last van diarree -O- vervelend.
Maar ze zien er wel goed uit en wat doet Sebastian het al goed O+
pi_102887376
Ik heb de dierenarts van de stichting gebeld, hij was zo lief dat ik iets tegen diarree mocht komen halen. Hopelijk gaat dat helpen.
pi_102888768
Fijn dat je iets hebt kunnen krijgen voor de diarree. Hopelijk helpt het! :)
pi_102901713
Net even gewogen, het is dus wel duidelijk dat het vandaag flink erger geworden was, Sebastiaan 16 gram afgevallen en Belle 33 gram.
Net diarreeremmer gegeven, Duncan heeft de bakken verschoond en we hebben samen hun hele kamertje weer uitgesopt, kleedje en mand in de was gedaan en schone dingen neergelegd, Belle's achterwerkje gepoetst, eten en drinken verzorgd, snugglesafe opgewarmd, toen alweer de bakken uitgeschept.
Hopelijk is het morgenochtend een niet al te grote puinzooi.
pi_102918281
De kittens poepen vandaag nog wel echte flatsen maar ik heb het idee (of is dat gewoon omdat ik dat hoop?) dat er iets verbetering in zit. Ik ben wel ontlasting aan het verzamelen om straks naar de dierenarts te brengen.

Schattig is ze, hé ?

Niet op de vieze pootjes letten aub :@

Nietsvermoedend op het kaasblok (de favoriete uitvalsbasis van Sebastiaan)

Sebasje kan niet van die mooie staart afblijven;

Stoeien;

Sebastiaan veilig in z'n krabpaaltje aan het eten;

Tot z'n zus erbij kwam, ik heb helaas geen foto er van maar de kleien haaibaai drukte af en toe haar klauwtje in zijn gezicht om hem weg te duwen;

Gelijk maar een tweede portie geserveerd, die werd wel vreedzaam gedeeld;

Daarna wilde Flynn even komen kijken, Sebastiaan moest nog niet veel van hem hebben;

Belle wilde wel graag contact, ze klom bovenop het kaasblok in de hoop dat hij haar dan beter zou zien, en ja hoor, hij heeft zelfs even voorzichtig met haar geneusd. dEUS en Ernesto zijn ook nog heel even komen kijken maar die vinden kleine kittens altijd nogal eng.

pi_102918414
Het kan toch best dat de poepjes al wat vaster worden? :) Toen Lynn twee weken geleden ontzettend aan de diarree was, was het ook heel snel weer over. Echt opeens kwam er toen een vaste drol (echt, hoe blij je daar wel niet mee kan zijn_O- ).
pi_102941618
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:25 schreef Oognip het volgende:
Het kan toch best dat de poepjes al wat vaster worden? :) Toen Lynn twee weken geleden ontzettend aan de diarree was, was het ook heel snel weer over. Echt opeens kwam er toen een vaste drol (echt, hoe blij je daar wel niet mee kan zijn_O- ).
Er was zo weinig verbetering te zien dat ik me afvroeg of ik me nu iets inbeeldde of niet. Met drolletjes zou ik echt gelukkig zijn momenteel. Vanavond waren de kittens wel weer iets aangekomen, dus daar was ik dan wel weer blij mee. Ik heb vanmiddag ontlasting naar de DA gebracht, daar krijgen we dan morgen de uitslag van of we nog AB moet gaan geven naast de diarreeremmers.

Toen ik daarnet bij de kittens zat vlijde Sebastiaan zich ineens tegen m'n benen aan, ik aaide hem en hij ging keihard spinnen ! Hij bleef ook maar doorgaan. Toen ik ophield met aaien klom hij op schoot en ging liggen *O* Hij trok een enorm genietend koppie toen ik hem onder zijn kinnetje aaide, heerlijk. Alsof er een knopje is omgegaan, hiervoor kon ik hem wel aaien maar echt fijn leek hij dat niet te vinden, meestal ging hij dan weg.
pi_102944607
Oooh wat fijn van Sebastiaan *O* Daar word je dan echt zo gelukkig van he, van zo'n omslag O+
pi_102957004
Ik heb net de uitslag van het ontlastingsonderzoek gekregen; de kittens hebben giardia.

Straks ga ik andere medicatie ophalen, hopelijk helpt dat snel. Verder moeten we de kittens gaan wassen en alles extra goed schoonmaken. Omdat ik de bui al voelde hangen had ik een stoomreiniger besteld die vandaag is aangekomen.

Ik ben wel blij dat ik de kittens nog apart heb gehouden (afgezien van dat ik alle katten een keertje heb laten kijken), hopelijk gaat het snel beter en kunnen ze lekker in de kittenkamer en uitgebreider kennismaken met de andere katten.
pi_102957581
Wat een dotjes zijn het. O+ Maar ziekjes zijn is niet leuk, hopelijk slaat de AB snel aan zodat ze weer mooi drollen gaan produceren en met de andere katten kunnen kennis maken.
pi_102957763
Wat jammer dat ze Giardia hebben -O- ik heb verder weinig verstand van Giardia maar hoe lang duurt het ongeveer voordat het over moet zijn met de nieuwe medicijnen?

Wel apart dat jouw dierenarts de ontlasting meteen onderzocht heeft. Bij alle kittens die ik heb gehad met diarree is dat nog nooit gebeurd. Die krijgen enkel speciaal voer, isogel en soms een spuitje als ze er ook wat misselijk bij zijn.
Ik ben wel benieuwd wat precies de toegevoegde waarde is aan het weten dat het kitten Giardia heeft of 'gewoon' een virusje. Gaat Giardia bijvoorbeeld niet over met normale medicijnen?

Misschien zijn het domme vragen, maar ik ben gewoon benieuwd :)
pi_102957807
arme zieltjes, moest wel even opzoeken wat giardia is.
hopen dat de AB snel aanslaat en de parasiet uitgeroeid wordt.
pi_102957828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:08 schreef Oognip het volgende:
Wat jammer dat ze Giardia hebben -O- ik heb verder weinig verstand van Giardia maar hoe lang duurt het ongeveer voordat het over moet zijn met de nieuwe medicijnen?

Wel apart dat jouw dierenarts de ontlasting meteen onderzocht heeft. Bij alle kittens die ik heb gehad met diarree is dat nog nooit gebeurd. Die krijgen enkel speciaal voer, isogel en soms een spuitje als ze er ook wat misselijk bij zijn.
Ik ben wel benieuwd wat precies de toegevoegde waarde is aan het weten dat het kitten Giardia heeft of 'gewoon' een virusje. Gaat Giardia bijvoorbeeld niet over met normale medicijnen?

Vragen zijn nooit dom :*
pi_102964856
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:08 schreef Oognip het volgende:

We hadden nog nooit met giardia te maken gehad maar ik wist dat ik er op bedacht moest zijn bij flink stinkende ontlasting met een vreemde lucht. Nou ruikt diarree natuurlijk nooit echt lekker maar wat de kittens momenteel produceren ruikt gewoon enorm sterk en raar zuur, Duncan wil er dus niet meer naar binnen omdat hij het echt niet te harden vindt.

En natuurlijk wilde de dierenarts me ook gewoon eerst een diarreeremmer meegeven om te kijken of het dan over zou gaan, maar ik had gewoon een voorgevoel en heb aangedrongen op een test. Ik had zondag ontlasting meegenomen en gevraagd of ik alvast medicatie tegen giardia kon krijgen voor het geval de test positief was. Helaas bleek die medicatie bij die DA verlopen te zijn en kon ik alsnog met alleen Finidiar (wat een héél héél héél klein effect heeft) naar huis.
Toen heb ik dus maar bij een andere DA ontlasting ingeleverd en daar medicatie gekregen.

Het verschil met gewone diarree is dat giardia een besmettelijke parasiet is. Met een diarreeremmer of licht verteerbaar voer gaat de giardia niet weg, er bestaan maar twee middelen die werken; metrazol aka stormogyl/flagyl (antibiotica) en Panacur (ontworming).
Verder is het verstandig extra hygiene maatregelen in acht te nemen om herbesmetting en besmetting van de andere dieren en mensen tegen te gaan.

We hebben nu Panacur tabletten meegekregen voor de kittens. Die moet ik oplossen in water en dan 2x daags een halve milliliter geven volgens het schema drie dagen wel, vijf dagen niet, drie dagen wel , vijf dagen niet, drie dagen wel ivm de levenscyclus van giardia.
Het kan zijn dat dat niet werkt omdat deze stam resistent is voor Panacur, dan kan er nog Metrazol geprobeerd worden.
Mijn eigen katten hoefde ik niet te behandelen omdat die in principe (als ik niks aan m'n sokken heb meegenomen) niet met de ontlasting van de kittens in aanraking geweest zijn.

Verder gaan we dus aan de poets;

- de kittens moeten gewassen worden en daarna hun bipsjes en pootjes steeds goed schoongehouden zodat ze zichzelf niet herbesmetten doordat ze ontlasting binnen krijgen via wassen.
- kattenbakken 2x daags helemaal leeggooien en schoonmaken, tussendoor alle ontlasting liefst gelijk er uit scheppen. (deed ik inmiddels al)
- mandjes en kleedjes dagelijks omwisselen en wassen. (deed ik al)
- waterbakjes en voerbakjes 2x daags schoonmaken. Ik gooi de schoteltjes na 1x voeren al in de vaatwasser dus dat is ook niks nieuws.
- omgeving dagelijks goed schoonmaken (stoomreiniger met 4 bar stoomdruk *O* )

Ik weet helaas niet hoe lang het gaat duren voor het verbetert, ik hoop binnen een dag of drie en niet die 19 dagen dat we moeten behandelen :{
Ik heb net een heel schema gemaakt waar ik alle handelingen en medicatie op kan afvinken, anders raak ik zeker met die Panacur wat dan weer wel dan weer niet moet helemaal de draad kwijt.
pi_102965289
Bedankt voor de uitleg :)
Wat een gedoe zeg die giardia! Je hebt het maar druk met het schoonmaken en de medicijnen zo. Vervelend ook dat ze zo lang de medicijnen moeten krijgen, maar goed het moet maar ;)
pi_102966103
Giardia klinkt als een nare parasiet -O-

Echt goed dat je zo hebt aangedrongen op dat onderzoek. Het lijkt wel een soort moederinstinct dat je al zo'n sterk voorgevoel had dat het Giardia was O+

Hopelijk zie snel effect van de medicijnen. Succes met al het wassen en poetsen in elk geval!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102967298
Wat een werk heb je ermee en ga je ermee krijgen! :o
Hopelijk gaat het snel beter met de dropkes.
pi_103036972
Gistermiddag vond ik al een eerste keuteltje ipv flatsje. Ik denk van Sebastiaan, die is na de eerste wasbeurt gewoon schoon gebleven. Belle is sowieso nog wel aan de diarree, zij leek het ook het ergste te hebben, arm meisje.
Gisteren waren ze allebei een beetje aangekomen, wat vanwege het afvallen voor Belle betekende dat ze weer op hetzelfde gewicht zat als afgelopen zaterdag. Gelukkig was ze groter en dikker dan Sebasje dus ze had wat om bij te zetten, maar dat is inmiddels ook wel over dus ze moet nu echt blijven aankomen.

Dinsdag waren ze erachter gekomen hoe ze op de wasmand konden klimmen en daar waren ze erg mee in hun nopjes;

Mimosa wilde even aan Belle komen snuffelen en ze heeft haar niet eens op haar koppie gemept :)

Sebastiaan's kontje wordt gewassen, hij ondergaat het maar gelaten

Medicatie geven laat hij ook maar toe, Belle daarentegen protesteert luidkeels en wringt zich in allerlei bochten.
pi_103038221
Joehoe een keuteltje! *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')