OK, triplepost
Met Jefrey gaat het nog steeds heel goed. Hij komt goed aan, is inmiddels de 1200 gram gepasseerd. Hij klimt al uit zichzelf op schoot, dat had ik een paar dagen geleden nog niet kunnen denken.
Het kitten wat eigenlijk hier zou komen is uiteindelijk gebleven bij degene die het gevangen heeft. Wel jammer voor Jefrey want die lijkt echt behoefte te hebben aan een speelmaatje van zijn leeftijd en de stichting had ze ook graag samen geplaatst.
Ondertussen vermaakt hij zich maar met het klieren van onze katten
Eergisteren heb ik hem laten zien dat er een balletje in het playcircuit zat en daar was hij toen gelijk de rest van de avond zoet mee. Ernesto kwam toezicht houden.
Wel even schrikken zo'n grote kat die interesse in je toont.
![SDC15570.jpg]()
Toen bleek dat Ernesto alleen wilde kijken kon Jefrey verder spelen:
![SDC15573b.jpg]()
Maar wat ziet hij daar ?
![SDC15575.jpg]()
De staart van Ernesto ! (die de bui al voelde hangen en Jefrey had gewaarschuwd dat hij niet aan hem moest zitten)
![SDC15576.jpg]()
Dan ging Jefrey toch gewoon "stiekem" die staart pakken vanuit de kattentunnel;
![SDC15577b.jpg]()
Gisteren zijn er twee andere kittens gebracht. Ze zijn ongeveer vier weken oud en geboren in de "zwerfkattencaravan" op het terrein van een fabriek. Hun moeder had ze daar in een doos gelegd waar ze niet uit konden klimmen. Gisteren zijn ze weggehaald omdat ze aanstalten maakten de doos te verlaten en dan zouden ze misschien niet meer gevangen kunnen worden. Er is gisteren de hele middag geprobeerd de moederpoes te vangen met de kittens als lokaas, maar dat is mislukt

. Aan het einde van de middag kwamen ze hier.
We grapten toen Jefrey hier kwam al dat we een abonnement hebben op katers, en inderdaad, dit zijn er ook weer twee. De heren zijn blacktabby blotched met witte voetjes en wat wit op hun buikjes, ze lijken vreselijk veel op elkaar, alleen is de ene wat donkerder dan de andere. Ze wogen gisteren 363 en 391 gram. Ik had me er op voorbereid dat ik ze nog een beetje de fles zou moeten geven maar ze kunnen al melk drinken van een schoteltje en ze eten enthousiast carnibest. Ik heb er eentje ook al babybrokjes zien eten.
Net aangekomen, lekker door een schoteltje melk lopen in de bijkeuken:
![SDC15582b.jpg]()
Ik wilde ze eigenlijk in de bijkeuken annex kittenkamer doen maar voorlopig zitten ze even in het toilet aan het einde van de bijkeuken (het toilet is redelijk ruim want het was vroeger een badkamertje). De bijkeuken was nog een beetje te groot voor deze kittens die meer kruipen dan lopen.
Ze slapen in een kittenpakket doosje van Whiskas met een dekentje er in, lekker knus.
![SDC15590.jpg]()
![SDC15608.jpg]()
Terwijl ik vanmiddag deze post zat te maken stond ineens die mevrouw van Scheldekat weer voor de deur. Een scheepswerf in de buurt had gebeld dat ze twee kleine kittens hadden "gevangen" en of ze die kon ophalen. Het bleken twee ukjes te zijn die echt nog niet zelf eten. Die worden bij Scheldekat normaal niet opgevangen, als er ergens kittens zijn laten ze die zo lang het verantwoord is zo lang mogelijk bij de moeder en in elk geval tot ze zelf eten. Maar waar deze kittens vandaan geplukt waren was blijkbaar niet meer te achterhalen.
Omdat alle andere gezinnen al vol zitten of met vakantie zijn zitten die twee nu ook maar bij ons

(maar nu echt tot hier en niet verder

)
De 4 kleine ukkepukjes hebben inmiddels ook namen, John & Paul van 4 weken en George & Starr van een week of drie. George is een blacktabby (blotched ? Ben veel te druk met hem bezig geweest om te kijken) katertje en Starr is een zwart poesje met een klein beetje wit op haar buikje. Ze kan heel hard schreeuwen als ze honger heeft, ze is in elk geval lekker levendig. Ze wegen allebei 250 gram en zijn heel vies omdat de vindster heeft geprobeerd ze blikvoer te voeren. Ik voer ze nu om de paar uur melk met een spuitje. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan en het gaat nog niet zo vlot. Gelukkig hoef ik alleen vrijdagavond nog een paar uur te werken en daarna heb ik vakantie. Morgen zou ik naar een concert van Morrissey gaan maar dat gaat hem even niet meer worden.