We hebben een dichte houten trap die tien jaar geleden gebroken wit geschilderd is. Onderhand is die hier en daar aardig 'ontverfd'. Binnenkort ga ik (toch maar) halve maantjes (trapmatten) erop plakken (kunststof): daarmee bedek ik in 1 klap alle grote en opvallende kale plekken. Klein probleem is echter dat er her en der ook wat plekjes en butsen zitten, maar ik heb totaal geen zin om alleen daarvoor de HELE trap te schilderen...! Is er ook een truukje of slimmigheidje om kleine butsen en plekjes snel en voor het oog redelijk mooi weer 'wit' te krijgen?
Ik heb al een tint verf op het oog (wat al ontzettend moeilijk was om uit te vinden), maar die tint is natuurlijk niet 100% gelijk. Ik denk dan ook dat als ik gewoon de plekjes ga aanstippen, dat je dat dan nogal gaat zien (ook al is het gebroken wit). Dus vroeg ik me af of er een of andere manier is om verf wat 'geleidelijker' aan te brengen, dus net alsof je in Photoshop met een heel zacht penseel iets aanstipt.

Het hoeft allemaal niet perfect (wij zijn niet zo moeilijk) maar toch... alleen maar trapmatten op de trap doen is net niet goed genoeg: dan zie je net teveel plekjes eromheen...
Ik dacht al aan een spuitbus maar die verf is niet geschikt voor trappen, denk ik (ook al lopen we binnenkort 99% van de tijd op die matten, natuurlijk).