abonnement Unibet Coolblue
pi_99930532
Ik plemp dit topic maar even in MUZ neer, zou volgens mij ook prima in DIG passen, maar aangezien het om audio-apparatuur gaat doe ik het gewoon hier.

Ik ben op zoek naar een systeem waarbij ik surround geluid heb in de woonkamer. Ik wil mijn TV en PS3 er minimaal mee verbinden voor audio-output en als het even kan moeten er ook MP3's via USB of liever via mijn thuisnetwerk mee afgespeeld kunnen worden.

In welke hoek kan ik het beste zoeken? Zijn het receivers? Home cinema-systemen? Mediaspelers?
Waarop moet ik letten bij een eventuele koop?
  maandag 25 juli 2011 @ 19:12:51 #2
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
  maandag 25 juli 2011 @ 19:13:22 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99930827
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:04 schreef Misan het volgende:
Waarop moet ik letten bij een eventuele koop?
digitale (optische) ingangen (soms meerdere)
pi_99931020
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:13 schreef blup het volgende:

[..]

digitale (optische) ingangen (soms meerdere)
euh crap, dat ik nu al afhaak :@
digitale (optische) ingangen voor audiosignalen? Welke apparatuur maakt daar gebruik van? Kan me niet heugen namelijk dat ik apparaten met digitale (optische) uitgang heb. Mijn PS3 heeft HDMI als uitgang, valt onder digitaal toch? :)
pi_99931327
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:18 schreef Misan het volgende:

[..]

euh crap, dat ik nu al afhaak :@
digitale (optische) ingangen voor audiosignalen? Welke apparatuur maakt daar gebruik van? Kan me niet heugen namelijk dat ik apparaten met digitale (optische) uitgang heb. Mijn PS3 heeft HDMI als uitgang, valt onder digitaal toch? :)
Voor jou niet van toepassing. Er zijn versterkers waar je een aantal HDMI ingangen hebt en ieder geval 1 uitgang die je dan weer naar je tv doorlust.

Als (duur) voorbeeldje: http://hificorner.nl/denon-avr-4310-plankmodel.html
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_99931393
quote:
Waarop moet ik letten bij een eventuele koop?
Wat je budget is. Dat is het eerste en allerbelangrijkste wat je van te voren moet vaststellen.

Zonder budget zijn er ook weinig zinvolle tips te geven :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99931527
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat je budget is. Dat is het eerste en allerbelangrijkste wat je van te voren moet vaststellen.

Zonder budget zijn er ook weinig zinvolle tips te geven :)
ja budget is er genoeg, maar mag best een model zijn van een paar jaar oud. budget dat ik nu in mijn hoofd heb is 500 euro, maar dat is wel afhankelijk van waar ik naar op zoek ben :D
pi_99932326
500 euro is niet heel veel voor een compleet surroundsysteem.

Kan je niet beter beginnen met een surroundversterker en daar 2 speakers op aan sluiten en beginnen met stereo en dan later uitbreiden naar 5.0 of 5.1?

Denk dat je dan een stuk beter geluid hebt uiteindelijk. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99932897
Het wordt een losse versterker met losse boxen :)
Als ik op pricewatch kijk dan zijn de versterkers met minimaal een voldoende beoordeling met mijn wensen (HDMI/SPDIF in) te krijgen voor onder de 400 euro (allemaal), daar moet wel een keuze uit te maken zijn. Morgen dus maar even langs de RAF of MM om te luisteren en er meteen boxen bij te scoren :D
pi_99933030
Nouja dan hou je nog slechts 100 euro over voor je speakers. En al helemaal als dat surround moet zijn dan zal het allemaal niet erg lekker klinken denk ik :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99933243
Probeer het tweedehands met oude boxen en versterker. De looks zijn dan vaak wat minder modern, maar geluidskwaliteit is nog steeds goed
pi_99933401
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:14 schreef Adames het volgende:
Probeer het tweedehands met oude boxen en versterker. De looks zijn dan vaak wat minder modern, maar geluidskwaliteit is nog steeds goed
Oudere versterkers hebben vaak geen hdmi. Maar zolang het geluid van de tv ook digitaal terug naar de versterker kan is dat ook geen probleem.
pi_99933717
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef vosss het volgende:
Nouja dan hou je nog slechts 100 euro over voor je speakers. En al helemaal als dat surround moet zijn dan zal het allemaal niet erg lekker klinken denk ik :@
100-200 euro meer of minder is niet erg, als het maar voor een goed doel is :P

oog is qua specs gevallen op deze versterker http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr609-35517.html
Morgen maar eens rondrijden of er ergens mee te spelen valt (tips zijn welkom) en meteen even een leuke set boxen (zonder sub als het ff kan) in het plaatje meenemen :)
pi_99934167
ik ga echt dik over de 500 euro heen :')
pi_99934283
Ik heb de 508 van Onkyo. Volgens mij heeft die ook alles aan boord wat jij zoekt en volgens mij issie een stukje goedkoper. Ik heb er destijds geloof ik 235 euro voor betaald. Geen highend uiteraard, gewoon instapmodelletje.

Daar heb ik een setje Jamo's aan gehangen van ook iets van 250 euro ofzo, gewoon stereo.

Klinkt lang niet gek moet ik zeggen. In elk geval een stuk beter dan die zooi wat je bij 9 van de 10 mensen in huis ziet staan met van die kleine satelietjes en een subwoofer wat eik niet eens zo genoemd zou mogen worden.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_99934537
ja, ik ga morgen dus zonder pinpas de MM in :P
Eerst goed ori๋nteren, en op zijn vroegst volgende week maandag aanschaffen :)

Die SR-508 neem ik mee om specifiek naar te kijken, dank ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:30:31 #17
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_99977374
Harman Kardon is ook zeer aan te raden :)
The Outside Agency
pi_99992368
Vanmiddag ga ik de Onkyo HT-S6405 ophalen :) Prima geluid en goede prijs :Y
pi_99995279
Leuk setje, vooral die netwerkaansluiting is handig voor streams.

630 euro, dus geen 500 :s)
pi_99997526
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:51 schreef RVP67 het volgende:
Leuk setje, vooral die netwerkaansluiting is handig voor streams.

630 euro, dus geen 500 :s)
Voor 535 bij MM in A'dam Z-O :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')