Huren omhoog, huizenprijzen omlaag. Gaat een rare tijd worden de komende paar jaar..quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik help je hopen dat de huren omlaag gaan, maar zolang dat niet gebeurd....
Op de dag dat makelaars eerlijk wordenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 01:03 schreef Terrorizer het volgende:
246.383 huizen te koop
Wanneer wordt de woningaanbod plafond omhoog gegooid?
Ik zie inmiddels een hoog aanbod van huurwoningenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:54 schreef antfukker het volgende:
[..]
Huren omhoog, huizenprijzen omlaag. Gaat een rare tijd worden de komende paar jaar..
Dat is wat anders dan dat de huren omlaag/omhoog gaanquote:Op woensdag 31 augustus 2011 02:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zie inmiddels een hoog aanbod van huurwoningen
Dat aantal zal nog wel fors gaan stijgen... (gezien de jaarlijkse huursverhogingen...quote:
Ja ze krijgen hier ook de nieuwe huurflats niet volquote:Op donderdag 1 september 2011 05:30 schreef WammesWaggel het volgende:
In mijn wijk gaan de huren nu ook omlaag, vrije sector that is.
Het aantal lege kantoorpanden neemt ook gestaag toe, jammer is dat.
En dat heeft ongetwijfeld alles met de prijs te maken...quote:Op donderdag 1 september 2011 08:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja ze krijgen hier ook de nieuwe huurflats niet vol
Ja en leegstand daar hebben verhuurders de pest aan, behalve bij kantoren op de een of andere manierquote:Op donderdag 1 september 2011 09:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat heeft ongetwijfeld alles met de prijs te maken...
Volgens mij staat er enorm veel huur leeg. Men vraagt gewoon onrealistische prijzen, in de boeken staan die pandjes net als het commerciele vastgoed voor te grote bedragen op de balans.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:08 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja en leegstand daar hebben verhuurders de pest aan, behalve bij kantoren op de een of andere manier
Heeft niets met onrealistische prijzen te maken , er staat zoveel leeg, dat er onvoldoende vraag naar ruimte tegenover staatquote:Op donderdag 1 september 2011 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij staat er enorm veel huur leeg. Men vraagt gewoon onrealistische prijzen, in de boeken staan die pandjes net als het commerciele vastgoed voor te grote bedragen op de balans.
Er liggen momenteel enkele miljoenen broden in de winkels! Laten we stoppen met bakken...quote:Op zaterdag 3 september 2011 03:35 schreef Suncatcher het volgende:
247.136Er is nog steeds 'n tekort in nederland.. moeten..blijven..bouwen!!!
stoppen met LCD schermen maken, dat lijkt meer zinvolquote:Op zaterdag 3 september 2011 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er liggen momenteel enkele miljoenen broden in de winkels! Laten we stoppen met bakken...
En stoppen met auto's bouwen, er staan er nog veel meer te koop dan huizen!
Jij hebt duidelijk nog niets gehoord over de vastgoed bubbel dus ik laat je maar in de ontwetendheidquote:Op zaterdag 3 september 2011 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er liggen momenteel enkele miljoenen broden in de winkels! Laten we stoppen met bakken...
En stoppen met auto's bouwen, er staan er nog veel meer te koop dan huizen!
Je begrijpt dat RemcoDelft bedoelt dat als er niet meer wordt bijgebouwd, de prijs van de woningen rap zal gaan stijgen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:27 schreef Suncatcher het volgende:
Jij hebt duidelijk nog niets gehoord over de vastgoed bubbel dus ik laat je maar in de ontwetendheid
Enkele jaren terug las ik de schatting dat een nieuwbouwhuis energie-neutraal gebouwd kan worden, tegen een meerprijs van 80.000 euro. M.a.w. als de grond niet zo schandalig duur zou zijn, hadden we serieus milieuvriendelijke huizen kunnen bouwen, tegen dezelfde prijs...quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Komende jaren komt er (of is er al) een enorme innovatie in de bouw van start, van appartementen zonder energieverbruik, ook zonder centrale blokverwarming
Jawel hoor. Maar dan moet er een ingezetenen belasting komen waar ook de huurders aan mee moeten betalen. Maar die willen dat niet, die verhalen liever de kosten van de gemeente op alleen de kopers.quote:Op zondag 4 september 2011 20:30 schreef antfukker het volgende:
Grond moet ook wel duur blijven.. Anders kan het budget-technisch niet bij de gemeenten
Niet eens op alle kopers, alleen op de NIEUWE kopers... Een beetje symbolisch voor jongeren die ouderen moeten financieren...quote:Op zondag 4 september 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
, die verhalen liever de kosten van de gemeente op alleen de kopers.
? Onzin natuurlijk, ook de oude kopers hebben hun deel al betaalt.quote:Op zondag 4 september 2011 21:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet eens op alle kopers, alleen op de NIEUWE kopers...
Bouwgrond gaat bij veel gemeentes goedkoper worden heb ik gehoord, kennelijk hebben ze nu onvoldoende inkomstenquote:Op zondag 4 september 2011 20:30 schreef antfukker het volgende:
Grond moet ook wel duur blijven.. Anders kan het budget-technisch niet bij de gemeenten
Dezelfde persoon die jou dat vertelde, vertelde mij dat de huizenprijzen de komende jaren met 40% gaan stijgen. Hij kwam betrouwbaar over!quote:Op maandag 5 september 2011 08:41 schreef meth77 het volgende:
[..]
Bouwgrond gaat bij veel gemeentes goedkoper worden heb ik gehoord
Niet echt. Oude kopers hebben hun deel absoluut niet betaalD. Ze hebben hun woningen voor een prikkie gekregen, en misschien nog met premie a/b/c/ ook.quote:Op zondag 4 september 2011 21:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
? Onzin natuurlijk, ook de oude kopers hebben hun deel al betaalt.
Alle boomers lekker laten freeriden, alle 30-ers dubbel laten betalen?quote:Wees trouwens maar blij dat de grond zo duur is, anders gaat de gemeente zijn inkomsten ergens anders vandaan halen, want de begroting moet wel blijven kloppen. Nu heb je nog vrijwillig de keus of je de gemeente steunt, met een beetje pech wordt het jaarlijks verplicht.
Ik ben ook een oude koper. Gekocht in 2005. Jij denkt dat ik de grond goedkoop had?quote:Op maandag 5 september 2011 08:46 schreef Istrilyin het volgende:
Niet echt. Oude kopers hebben hun deel absoluut niet betaalD. Ze hebben hun woningen voor een prikkie gekregen, en misschien nog met premie a/b/c/ ook.
Het overgrote deel van de huizen is veel ouder dan 10-20 jaar. Die mensen hebben de grond zeker goedkoop gehad ja.quote:Op maandag 5 september 2011 10:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ben ook een oude koper. Gekocht in 2005. Jij denkt dat ik de grond goedkoop had?
nee jij nietquote:Op maandag 5 september 2011 10:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ben ook een oude koper. Gekocht in 2005. Jij denkt dat ik de grond goedkoop had?
Aah... een topkoper (zou xeno gezegd hebben)quote:Op maandag 5 september 2011 10:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Valt wel mee, mijn WOZ ligt inmiddels een kleine 40K hoger dan destijds, mijn hypotheek uiteraard niet.quote:Op maandag 5 september 2011 11:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Aah... een topkoper (zou xeno gezegd hebben)
ik ken iemand met een huis in de verkoop voor 465.000 die heeft een WOZ van 525.000quote:Op maandag 5 september 2011 14:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Valt wel mee, mijn WOZ ligt inmiddels een kleine 40K hoger dan destijds, mijn hypotheek uiteraard niet.![]()
Ik ken iemand die nooit meer van zijn huis af wil.quote:Op maandag 5 september 2011 15:06 schreef meth77 het volgende:
ik ken iemand met een huis in de verkoop voor 465.000 die heeft een WOZ van 525.000
tot ie gaat scheiden of dood gaatquote:Op maandag 5 september 2011 15:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken iemand die nooit meer van zijn huis af wil.
nou als het goed is, dan is dat hetzelfdequote:Op maandag 5 september 2011 16:00 schreef antfukker het volgende:
Wat heeft WOZ met de verkoopprijs te maken?
Mijn oud-collega had een client met een woning van 650.000 euro k.k, in de verkoop.quote:Op maandag 5 september 2011 15:06 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik ken iemand met een huis in de verkoop voor 465.000 die heeft een WOZ van 525.000
Hier staat een huis te koop voor +2.000.000 euroquote:Op maandag 5 september 2011 18:39 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Mijn oud-collega had een client met een woning van 650.000 euro k.k, in de verkoop.
Deze man ging uiteindelijk overstag bij een bod van 350.000 euro k.k. Dat was eind 2009.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |