'Nodig hebben' is normaal als je bestaat in onderlinge afhankelijkheid. De enige overweging is je terugval positie. Als je gelijkwaardige alternatieven hebt, dan is ander inwisselbaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt iemand willen, zonder diegene nodig te hebben. Het nodig hebben is een teken van tekort, dat je haar nodig hebt om een leegte op te vullen die je zelf niet hebt. Hierdoor ga je juist de vrouw door verliezen.
- Weleens verliefd geweest op meerdere meiden tegelijk? (Heb ik weleens gehad, onschatbaar welke ik leuker vond want het was appels met peren vergelijken)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef deelnemer het volgende:
[..]
'Nodig hebben' is normaal als je bestaat in onderlinge afhankelijkheid. De enige overweging is je terugval positie. Als je gelijkwaardige alternatieven hebt, dan is ander inwisselbaar.
Inderdaad, als een kers op de taart!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:17 schreef Halcon het volgende:
Daar heb je wel een punt. Eerst je eigen zaakjes op orde hebben en dan voor een relatie gaan. Ik zie het als een kers op de taart, niet als iets om een leegte op te vullen. Ga je alleen omwille van die reden een relatie aan, dan moet het haast wel mislukken.
Een relatie, inclusief kinderen, is een keuze voor een gezamelijke levensinvulling. Een ONS is een kers op de taart. Wederom is een hele zwakke positie de logica achter het verhaal. Als je helemaal hulpeloos bent, is de ander een middel om dat op te lossen. Alleen dan snijdt het argument hout.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Inderdaad, als een kers op de taart!
Op een andere manier gaat het ook niet werken denk ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:17 schreef Halcon het volgende:
Daar heb je wel een punt. Eerst je eigen zaakjes op orde hebben en dan voor een relatie gaan. Ik zie het als een kers op de taart, niet als iets om een leegte op te vullen. Ga je alleen omwille van die reden een relatie aan, dan moet het haast wel mislukken.
Als je er zo over denkt, dan gaat het inderdaad nooit werken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Op een andere manier gaat het ook niet werken denk ik.
Je moet dan alsnog gelukkig kunnen zijn vanuit jezelf, dat is nog steeds het alpha man principe. Je moet de relatie en kinderen kunnen beschermen, steunen en de weg kunnen wijzen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een relatie, inclusief kinderen, is een keuze voor een levensinvulling. Een ONS is een kers op de taart.
Een ONS is gewoon 'n keer fijn je zak leegschudden. Niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een relatie, inclusief kinderen, is een keuze voor een gezamelijke levensinvulling. Een ONS is een kers op de taart. Wederom is een hele zwakke positie de logica achter het verhaal. Als je helemaal hulpeloos bent, is de ander een middel om dat op te lossen. Alleen dan snijdt het argument hout.
Oh.quote:
ik dacht ons als in gewichtquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een ONS is gewoon 'n keer fijn je zak leegschudden. Niets meer en niets minder.
Je man/vrouw beeld is zo, dat alleen een zeer ongelijkwaardige verhouding, waarbij de één alles onder controle heeft en de ander begeleidt moet worden, recht doet aan de realiteit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je moet dan alsnog gelukkig kunnen zijn vanuit jezelf, dat is nog steeds het alpha man principe. Je moet de relatie en kinderen kunnen beschermen, steunen en de weg kunnen wijzen.
Wat je soms ziet is dat als de vrouw het niet meer trekt in bepaalde situaties, ze rare dingen kan gaan doen. Als de man daardoor in die emotionele sleur wordt meegetrokken inplaats van haar te begeleiden en haar op het goede pad te zetten, gaat het mis. Je moet zelf het totale pakketje zijn en blijven.
Dus mensen die hun eigen zaakjes niet op orde hebben kunnen geen relaties aangaan. Wanneer heeft iemand zijn zaakjes op orde?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:17 schreef Halcon het volgende:
Daar heb je wel een punt. Eerst je eigen zaakjes op orde hebben en dan voor een relatie gaan.
"Alleen omwille van die reden" is ook sterk uitgedrukt.quote:Ik zie het als een kers op de taart, niet als iets om een leegte op te vullen. Ga je alleen omwille van die reden een relatie aan, dan moet het haast wel mislukken.
Er is geen definitie voor het op orde hebben van je zaakjes, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Ik denk dat als je zelf allerlei nog op te lossen issues hebt, een relatie lastig wordt. En een relatie beginnen in de hoop dat dat je issues oplost is volgens mij zoiets als kinderen nemen om je relatie te redden...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:22 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dus mensen die hun eigen zaakjes niet op orde hebben kunnen geen relaties aangaan. Wanneer heeft iemand zijn zaakjes op orde?
[..]
"Alleen omwille van die reden" is ook sterk uitgedrukt.
Onzin, er zijn zat relaties gebasseerd op dat beide mensen niks beters kunnen krijgen en toch maar iemand "moeten" hebben, want alleen zijn is natuurlijk onmogelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het nodig hebben is een teken van tekort, dat je haar nodig hebt om een leegte op te vullen die je zelf niet hebt. Hierdoor ga je juist de vrouw door verliezen.
Dat klopt. Mensen die depressief zijn omdat ze geen relatie hebben, hebben ook niets aan een relatie. Natuurlijk ben je over het algemeen gelukkiger met een relatie dan zonder, maar als je zonder niet gelukkig kunt zijn dan moet je dat eerst maar eens leren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is geen definitie voor het op orde hebben van je zaakjes, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Ik denk dat als je zelf allerlei nog op te lossen issues hebt, een relatie lastig wordt. En een relatie beginnen in de hoop dat dat je issues oplost is volgens mij zoiets als kinderen nemen om je relatie te redden...
Het is zo zwart-wit. Iedereen heeft issues. Als je iemand een volslagen ramp is, dan begrijpt iedereen dat je er geen relatie mee wilt. Als iemand totaal aan je hangen, vindt iedereen dat vervelend. Van daaruit wordt geconcludeerd dat je het tegenover gestelde moet zijn: alles onder controle hebben, de ander niet nodig hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is geen definitie voor het op orde hebben van je zaakjes, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Ik denk dat als je zelf allerlei nog op te lossen issues hebt, een relatie lastig wordt. En een relatie beginnen in de hoop dat dat je issues oplost is volgens mij zoiets als kinderen nemen om je relatie te redden...
Mannen en vrouwen zijn verschillend, maar wel gelijkwaardig. Ik wil hier alleen zeggen dat een man echt man moet blijven, en een vrouw wilt echt vrouw kunnen blijven. Voordat een relatie over gaat of net voor een scheiding, zie je dat de man vaak te zwak is geworden. De man is te emotioneel geworden, kon geen keuzes maken, is snel jaloers en heeft zijn leven gebouwd rondom haar heen. In een gezonde relatie is een vrouw ook blij dat ze ook echt vrouw kan zijn en dat hij zelfstandig is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:16 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je man/vrouw beeld is zo, dat alleen een zeer ongelijkwaardige verhouding, waarbij de één alles onder controle heeft en de ander begeleidt moet worden, recht doet aan de realiteit.
Het ene issue is het andere issue niet. Ik ben toch echt van mening dat je in staat zou moeten zijn om alleen te functioneren. Natuurlijk kan met twee onder een dak leven veel leuker zijn, maar vandaar mijn opmerking dat dat de kers op de taart is. Moet wel iemand zijn die bij je past, anders kun je beter alleen zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is zo zwart-wit. Iedereen heeft issues. Als je iemand een volslagen ramp is, dan begrijpt iedereen dat je er geen relatie mee wilt. Als iemand totaal aan je hangen, vindt iedereen dat vervelend. Van daaruit wordt geconcludeerd dat je het tegenover gestelde moet zijn: alles onder controle hebben, de ander niet nodig hebben.
Het gaat ervan uit dat je niet in het midden zit, maar in een extreem, en er wordt voorgesteld om vanuit de extreem de andere kant op te bewegen.
Een relatie gebaseerd op wanhoop noem ik geen gezonde relatie / gezonde levensstijl. Als je iemand anders nodig hebt als bevestiging voor jezelf, zit je niet goed in je vel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:29 schreef hasjman het volgende:
[..]
Onzin, er zijn zat relaties gebasseerd op dat beide mensen niks beters kunnen krijgen en toch maar iemand "moeten" hebben, want alleen zijn is natuurlijk onmogelijk.
Moet ik altijd denken aan een aflevering van how i met your mother, ging over dat er in een relaties altijd iemand de "reacher" en eentje de "settler" is. Nou er zijn zat relaties waarbij beide personen de settler zijn.
Volgens jou kan een vrouw niet prima op haarzelf staan, want ze is te emotioneel. Hij is voor haar dus geen bonus of kers op de taart, maar een levensvoorwaarde (dat is het alpha man principe).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn verschillend, maar wel gelijkwaardig. Ik wil hier alleen zeggen dat een man echt man moet blijven, en een vrouw wilt echt vrouw kunnen blijven. Voordat een relatie over gaat of net voor een scheiding, zie je dat de man vaak te zwak is geworden. De man is te emotioneel geworden, kon geen keuzes maken, is snel jaloers en heeft zijn leven gebouwd rondom haar heen. In een gezonde relatie is een vrouw ook blij dat ze ook echt vrouw kan zijn en dat hij zelfstandig is.
Een man moet sterk zijn voor het gezin, dat is puur het overlevingsdrang. Anders gaat ze van hem weg met de kinderen (zoals zo vaak gebeurd), want die man heeft dan toch niets te bieden en ze kan prima op haarzelf staan. Hij zal dan eerder een last zijn voor haar, inplaats van een bonus. (Hij verliest waarde door zijn zwakte).
Alleen kunnen functioneren is geen grote eis.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het ene issue is het andere issue niet. Ik ben toch echt van mening dat je in staat zou moeten zijn om alleen te functioneren. Natuurlijk kan met twee onder een dak leven veel leuker zijn, maar vandaar mijn opmerking dat dat de kers op de taart is. Moet wel iemand zijn die bij je past, anders kun je beter alleen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |