quote:dat zou um best es kunnen zijn ja....
Op vrijdag 28 juni 2002 14:26 schreef Lortnoc het volgende:
The Dark Chrystal!!!!!!!!
quote:Het moet m wel zijn...geweldige film.
Op vrijdag 28 juni 2002 14:30 schreef Sheriff2 het volgende:[..]
dat zou um best es kunnen zijn ja....
quote:Legolas is ook mijn favoriet. En in de film helemaal
Op vrijdag 28 juni 2002 13:45 schreef locogirl het volgende:[..]
Ik heb lotr 1 ook gezien (legolas die elf vin k leuk!!!)
Ik heb boek 1 van lotr nog nie uit maar asl die uit is wil k 2 en die daarna ook lezen..O oke we gaan neverending story zo kijken.
Was TNS nog steeds leuk? Ik heb de film echt al lang niet meer gezien!
- Never ending story
- Labyrinth
- the Dark Crystal
- Krull
- Conan I & II
- Dragonslayer
Dat zijn allemaal films uit die periode, met fantasy als thema. Stop dan ook meteen:
- the Goonies
- Indiana Jones I & II
- Star Wars IV, V & VI
en we hebben al MIJN klassieke favorieten op een rijtje..
quote:'Legend' past ook wel in dit rijtje thuis.
Op vrijdag 28 juni 2002 16:13 schreef ajay het volgende:
Als we dan toch helemaal offtopic gaan:- Never ending story
- Labyrinth
- the Dark Crystal
- Krull
- Conan I & II
- Dragonslayer
quote:Oeps, je hebt gelijk! Was al wat titels vergeten denk ik.
Op vrijdag 28 juni 2002 16:37 schreef Meaghan het volgende:[..]
'Legend' past ook wel in dit rijtje thuis.
De mooiste ooit vind ik wel in Legend.
quote:Hmm heb ut ff opgezocht en het klopt, Momo (en de tijdspaarders) is ook van Ende:
Op donderdag 27 juni 2002 23:35 schreef locogirl het volgende:
Ik weet nie wat momo is dus kan k ook nie weten of die van michael ende was, sorry... Maarreh waar gaat dat over??
quote:
Michael Ende heeft naast boeken ook teksten voor prentenboeken, toneelstukken, liedjes en een opera. Zijn eerste boeken waren avontuurlijke fantasieverhalen. Hij werd wereldberoemd met Momo en de tijdspaarders maar vooral met Het oneindige verhaal: twee dikke, sprookjesachtige boeken. Beide boeken zitten knap in elkaar, vol met mooie vondsten. Ze kunnen op verschillende manieren gelezen worden, maar Michael Ende heeft er wel een hele duidelijke boodschap in gestopt: het gaat niet goed met onze huidige, zakelijke maatschappij waarin alleen ruimte is voor het verstand. Er is een tekort aan liefde, fantasie en gevoel. In beide boeken zijn het kinderen die de wereld redden van de verzakelijking en er het gevoel in terugbrengen.
[Dit bericht is gewijzigd door khlover op 29-06-2002 16:40]
quote:Ik ben er nog steeds niet achter of het ook verfilmd is, ik ben wel een aantal toneelvoorstellingen (of aankondigingen daarvan) tegengekomen.
Helemaal alleen woont Momo in de oude ruïne buiten de stad. De buurt is dol op haar, want Momo kan goed luisteren. Dan komen de tijdspaarders, die iedereen opjagen. Ze krijgen de hele stad in hun macht, behalve Momo.
neej, khad uhm een poos geleden gezien op mn feestje ( toen ik 8 werd ofzo) was wel leipe film
Ik vergelijk ze met elkaar omdat ik ze als kind beiden vaak bij mijn opa en oma gezien heb, dus voor mij horen ze bij elkaar.quote:Op maandag 21 februari 2005 10:54 schreef Patch het volgende:
Ik vind The Neverending Story vergelijken met The Dark Crystal een beetje krom....
Ok, vanwege die reden kan ik het snappen.quote:Op maandag 21 februari 2005 11:06 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze met elkaar omdat ik ze als kind beiden vaak bij mijn opa en oma gezien heb, dus voor mij horen ze bij elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |