Sorry te snel geschreven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:24 schreef PMK111 het volgende:
Je schrijft het als "therapie" niet "therpie".
is dat dan niet een soort van placebo effect die hypnose omdat je erna denkt dat het werkt dat het ook gaat werken?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:24 schreef PMK111 het volgende:
Je schrijft het als "therapie" niet "therpie".
Maar hypnotherapie werkt wel degelijk; daar is wetenschappelijke ondersteuning voor. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Je zal niet iemand anders worden door hypnose. Er bestaan veel mythes rond hypnose, maar deze zijn grotendeels niet waar. Tijdens hypnose blijf je je bewust van wat er om je heen gebeurt en heb je nog steeds controle. Het idee is dat je vrijwillig de controle geeft aan de hypnotiseur. Maar zodra deze iets met je wil doen wat jij níet wilt, dan doe je dat gewoon niet.
Kijken naar de cerfiticatenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:49 schreef redboyke het volgende:
na vanalles te lezen te hebben op het internet lijkt dus dat iedereen met een beetje intresse het kan leren :-/
en dat iedereen zich hypnotherapeut mag noemen.
dus hoe onderscheid je een oplichter van het echt?
en als het echt zo goed is zoals er beweerd word waarom word dan niet iedereen gestuurd en word het gekenmerkt als alternatief.
kuch kuch bullshit...quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:53 schreef Canillas het volgende:
Hypnotherapie is niet te vergelijken met hypnose.
Hypnose is wat je wel eens op tv ziet; iemand is volledig onder controle van degene hem of haar gehypnotiseerd heeft.
Kon je therapeut je niet verder helpen met hetgeen waar je tijdens de hypnotherapie achter kwam?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:43 schreef Pulzzar het volgende:
Echter na een paar maanden hielp het niet meer, omdat ik op den duur werd geconfronteerd met de dingen waardoor die paniek ontstond. Daar kon de hypnotherapeut me niet mee helpen.
Laat ik het dan zo zeggen; de ervaring van hypnotherapie waarbij je in lichte trance bent en de ervaring van volledig onder hypnose is niet te vergelijken; ben zelf met beide bekend.quote:
Mijn problemen zaten heel diep. Jaren later kwam ik in een kliniek terecht, omdat ik helemaal in een isolement zat. Die hypnotherapeut had me daar niet bij kunnen helpen. Maar een 'normale' psycholoog evenmin. Daar kwam ik daarna en daar schoot ik helemaal niks mee op.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:03 schreef Canillas het volgende:
[..]
Kon je therapeut je niet verder helpen met hetgeen waar je tijdens de hypnotherapie achter kwam?
Nee, ik vertel dat ik de ervaring tussen een lichte trance en volledige hypnose niet te vergelijken vond, meer nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:10 schreef Gallimaufry het volgende:
Je gebruikt hier de term trance en hypnose door elkaar. In deze context betekent het hetzelfde.
Jammer dat je hypnotherapeut je niet meteen verder door kon helpen, ik ga er vanuit dat zij jou en je achtergrond etc kende, had misschien gescheeld als ze ook de opleidingen etc gehad om je in het vervolg ervan te kunnen bijstaanquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:13 schreef Pulzzar het volgende:
Mijn problemen zaten heel diep. Jaren later kwam ik in een kliniek terecht, omdat ik helemaal in een isolement zat. Die hypnotherapeut had me daar niet bij kunnen helpen. Maar een 'normale' psycholoog evenmin. Daar kwam ik daarna en daar schoot ik helemaal niks mee op.
Tijdens mijn hypnotherapie werd ik ook in een lichte trance gebracht. De eerste keer dacht ik dat het niks zou helpen, want ik had allemaal dwanggedachten. Ik probeerde zeg maar 'geforceerd' me te concentreren, wat averechts werkt natuurlijk. Maar op den duur merkte ik dat mijn onderbeen helemaal slap werd. Heel vreemd gevoel. Ik denk zelf dat mijn onderbeen zich ging ontspannen, terwijl de rest van mijn lijf stijf van de spanning stond.
Ts heeft nog niks ondergaan. Alleen mijn begeleider heeft gezegd dat het een positieve invloed zou kunnen hebben. De bedoeling zou zijn om de oude "ik" met de nieuwe ik te verenigen en de emoties van toen ( positieve) te versterken in het nu.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:32 schreef Gallimaufry het volgende:
TS was jouw hypnotherapeut ook psycholoog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |