En wat natuurlijk ook het grote voordeel daarvan is, met flinke buik- en rugspieren neemt de 'schone' omvang van je lichaam ook aardig toe, waardoor het randje vet aan de buitenkant steeds kleiner lijkt te wordenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:10 schreef Handschoen het volgende:
Plaatselijk vet verbranden is inderdaad een mythe. Je zal je algehele vetpercentage omlaag moeten brengen. Krachttraining is één van de beste methoden, omdat je hiermee spieren ombouwt die je helpen in rust vet te verbranden.
Good one.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:10 schreef Handschoen het volgende:
Plaatselijk vet verbranden is inderdaad een mythe. Je zal je algehele vetpercentage omlaag moeten brengen. Krachttraining is één van de beste methoden, omdat je hiermee spieren ombouwt die je helpen in rust vet te verbranden.
Helaas niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:57 schreef ACRyan het volgende:
Zijn er manieren waarop je vet kan verbranden bij specifieke lichaamsdelen?
Cardio (zeker ook in combinatie met krachttraining); hardlopen, fietsen, zwemmen, roeien, crosstrainen.quote:En wat is de beste manier om vet te verbranden?:
Zes keer per dag een 'kleine' maaltijd, natuurlijk wel gewoon goed avondeten, en ook zeker ontbijten.quote:En hoe zit het precies met eten, wat moet je vooral wel eten en wat absoluut niet?
Allereerst iedereen bedankt voor het reageren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:13 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Helaas niet.
[..]
Cardio (zeker ook in combinatie met krachttraining); hardlopen, fietsen, zwemmen, roeien, crosstrainen.
Wat de verbranding van je buikvet wel een extra boost kan geven, is een (extra) aantal buikspieroefeningen na de cardio.
[..]
Zes keer per dag een 'kleine' maaltijd, natuurlijk wel gewoon goed avondeten, en ook zeker ontbijten.
Qua voeding kom je een heel eind met:
Mager vlees, veel kip, witvis, etc.
Eiwitten, dus magere kwark, eieren, etc.
Vezels, dus volkoren brood, groente, etc.
Goede vetten, zoals avocado en vette vis.
En las een dag per week in dat je mag eten waar je zin in hebt, of neem wel een keer die pizza of doner als je daar echt zin in hebt. Je hoeft jezelf die dingen niet forever te ontzeggen, en als de rest in balans is, is het verder ook niet zo'n punt.
Flauwekul. Te veel van iets is nooit goed, maar dat kan je heel goed verwerken in een gezond en voedzaam eetpatroon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:18 schreef ACRyan het volgende:
[..]
Allereerst iedereen bedankt voor het reageren.![]()
Maar even over dat eten, ik heb gehoord dat je dingen als brood, pasta, rijst en aardappelen
beter zoveel mogelijk kunt vermijden, klopt dat en zo ja waarom eigenlijk?
En wat dat sporten betreft : Kun je dan beter korte intensieve oefeningen doen of lange niet-intensieve oefeningen?
Klopt, maar aangezien het meeste vet bij de buik zit, is het ook waarschijnlijk dat het hier weer het eerst af gaat, toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:07 schreef Sm0keZ het volgende:
Je kunt niet plaatselijk vet verbranden.
Kwa voeding, meld je eens aan voor de eetmeter op voedingscentrum.nl en hou netjes je eetgedrag bij. Advies komt er dan vanzelf uitrollen
Dank je wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:30 schreef Dauntl3ss het volgende:
http://www.acti-vita.nl/ is een goede site, heel laagdrempelig, en voorziet ook in voedingsschema's en recepten e.d.
Nee. Vetverbranden gaat niet op een bepaalde volgorde, en buikvet is dan waarschijnlijk nog het 'hardnekkigst' omdat het de plek is waar de lichaam de noodvetvoorraad opslaat.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Klopt, maar aangezien het meeste vet bij de buik zit, is het ook waarschijnlijk dat het hier weer het eerst af gaat, toch?
quote:Cardio (zeker ook in combinatie met krachttraining); hardlopen, fietsen, zwemmen, roeien, crosstrainen.
Wat de verbranding van je buikvet wel een extra boost kan geven, is een (extra) aantal buikspieroefeningen na de cardio.
Dit is echt grote onzin.quote:Wat sporten betreft, is een combinatie van beide het besten. Opwarmen met twintig minuten cardio, vervolgens krachttrainen, en daarna nog twintig minuten (of als je echt wil, een half uur) cardio, om je verbranding te verhogen. (En daarna dus eventueel nog een paar setjes buikspieren).
En als ik 2 uur lang achter elkaar op een redelijk rustig tempo fiets terwijl ik een film aan het kijken ben heeft dat dan meer of minder nut dan hetgeen wat jij verteld, want:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:39 schreef DeRakker. het volgende:
cardio is niet de beste manier van afvallen, kan prima zonder.
buikvet verbranding een boost geven doormiddel van buikspieroefeningen is ook onzin want je kan niet plaatselijk vet verbanden... spiermassa en vet zijn ook aparte dingen.
20minuten warming-up is veel te lang...5-10 minuten is genoeg.
Altijd eerst krachttraining en dan cardio.
Daarna buikspieroefeningen is dus onzin want dit hoort bij krachttraining...behandel je net als elk andere spier.
quote:Op zondag 17 juli 2011 15:59 schreef Azreal het volgende:
Vetverbranding gaat het meest efficient wanneer je als een lamme zak gaat sporten. Zeg een uur op de fiets zitten en de versnelling niet hoger dan standje bejaard.
Wat je dan doet is actief bezig zijn, maar op zo'n laag niveau dat je lichaam het met aerobe vetverbranding aan kan. Dat is dus vetverbranding waarvan je niet verzuurt.
Bij kickboksen ben je vooral koolhydraten aan het verbranden en als je daar eenmaal doorheen bent, dan ga je over op anaerobe vetverbranding, waardoor je dus verzuurt. Zeker als je er helemaal voor gaat.
En wat DuTank al zegt, als je maar genoeg sport, kun je gewoon eten wat je wilt. Ik ga echt niet niet naar de friettent omdat ik wil afvallen, ik ga gewoon meer sporten.
Mocht je trouwens van plan zijn om veel eiwitten/supplementen met eiwitten te gaan eten zodat je sneller meer spieren krijgt, bedenk je dan wel even dat je daardoor enorm naar ammoniak gaat stinken.
wat heeft meer of minder nut voor wat?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:44 schreef ACRyan het volgende:
[..]
En als ik 2 uur lang achter elkaar op een redelijk rustig tempo fiets terwijl ik een film aan het kijken ben heeft dat dan meer of minder nut dan hetgeen wat jij verteld, want:
[..]
Als ik vet wil verbranden wat kan ik dan beter doen?:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
wat heeft meer of minder nut voor wat?
vet verbranden kan ook prima door alleen je voeding aan te passen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:51 schreef ACRyan het volgende:
[..]
Als ik vet wil verbranden wat kan ik dan beter doen?:
- 2 uur lang achter elkaar op een redelijk rustig tempo fietsen terwijl ik een film aan het kijken ben.
- Altijd eerst krachttraining en dan cardio. Daarna buikspieroefeningen is dus onzin want dit hoort bij krachttraining...behandel je net als elk andere spier.
Je kunt beter op onderhoud eten en die 500kcal verschil maken door te sporten dan -500kcal eten en niet sporten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
vet verbranden kan ook prima door alleen je voeding aan te passen.
Het beste is ongeveer 500kcal onder je dagelijkste behoefte.
Of je dat nou doet met krachttraining/cardio of zonder maakt voor het afvallen zelf niet uit.
Dan moet je eerst de oorzaak van het probleem wegnemen, dwz zorgen dat je eet en beweeggewoonten zo zijn dat je niet aankomt. Je bent immers niet zomaar zo dik geworden. Dat gaat vaak maar om kleine gewichtstoenames per maand, en vraagt dus ook maar een kleine aanpassing. Als je 2 jaar lang elke maand een halve kilo aankomt heb je al een behoorlijke pens. Het vinden van een sport die je leuk vindt en die regelmatig doen zal vaak al genoeg zijn. Regelmaat is belangrijk omdat je door sporten ook meer gaat verbranden in rust, 2 keer per week kan best genoeg zijn. Je moet even de tijd nemen om dat uit te vinden, dat kan best twee maandjes duren. In je eetpatroon komt het vaak ook op maar kleine aanpassingen aan, pizza ipv friet als je gaat snacken kan al een boel schelen bijvoorbeeld, of een kleinere greep in het pak spaghetti, wat vaker tomatensaus ipv roomsaus, een bakje yoghurt met fruit en vruchtensap ipv twee extra boterhammen, allemaal niet dramatisch en zeker niet vies. Probeer het wel in te passen in het leven dat je graag leidt, en neem wat marge, ga niet uit van 4 keer in de week sporten als je dat niet elke week haalt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:57 schreef ACRyan het volgende:
Mijn doel is overigens om dun te worden en het ook te blijven, dus ik heb liever blijvend goed resultaat waar ik langer voor moet werken en meer geduld voor moet hebben dan heel snel goed resultaat wat hoogstwaarschijnlijk zo weer weg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |