abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:25:39 #226
324665 meth77
to do or not to do
pi_100748915
Kun je zien hoe link het is met die postzegelbusiness
Hij heeft vast foto's gemaakt van dingen zoals uitgehongerde mensen of een DVD met US films gegeven

quote:
De postzegelhandelaar raakte vermist tijdens zijn reis door het communistische land en zijn lot was lange tijd onzeker.
Naar nu blijkt werd hij aan het eind van zijn rondreis opgepakt op beschuldiging van staatsgevaarlijke activiteiten
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:27:32 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100748939
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:25 schreef meth77 het volgende:

[..]

Tja, je moet je stevig inlikken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:59:52 #228
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100753710
quote:
Hij heeft vast foto's gemaakt van dingen zoals uitgehongerde mensen of een DVD met US films gegeven

[..]

Hij krijgt niet eens uitgehongerde mensen te zien. Hij komt er niet eens dicht bij.
pi_100770864
quote:

[..]

Ach hij kan ook iets verkeerd hebben gezegd over de opvolging van Kim 2 door Kim 3 het werkt daar gewoon niet zoals bij ons. en als hij daar meer als 40 keer is geweest valty nog mee aangezien wij als Nederlanders vrij direct zxijn en zo ongeveer alles zeggen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:49:29 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100773140
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:57 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ach hij kan ook iets verkeerd hebben gezegd over de opvolging van Kim 2 door Kim 3 het werkt daar gewoon niet zoals bij ons. en als hij daar meer als 40 keer is geweest valty nog mee aangezien wij als Nederlanders vrij direct zxijn en zo ongeveer alles zeggen
Hij zal wel iets over de verkiezingen gezegd hebben daar
Ik heb in Afrika ook wel een iets gezegd over dictator Jammeh, en toen bleek dat overal in het cafe afluisteraars zaten
Ze zetten je zo een paar weken vast
Vreselijk als mensen elkaar verraden en er geen vrijheid van meningsuiting bestaat
Alleen in hun eigen taxi durven ze vrijuit te spreken

Mooi dat er steeds meer landen hun dictator aan de kant schuiven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100775404
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hij zal wel iets over de verkiezingen gezegd hebben daar
Ik heb in Afrika ook wel een iets gezegd over dictator Jammeh, en toen bleek dat overal in het cafe afluisteraars zaten
Ze zetten je zo een paar weken vast
Vreselijk als mensen elkaar verraden en er geen vrijheid van meningsuiting bestaat
Alleen in hun eigen taxi durven ze vrijuit te spreken

Mooi dat er steeds meer landen hun dictator aan de kant schuiven
Ik heb in de DPRK openlijk kritiek geuit op de leider.

Ergens hier wel gepost hoe dat verliep. Op zich een heel merkwaardige ervaring. Maar ik wéét dat dè sanctie is, dat je het land uitgezet wordt. Dat word je tevoren ook gezegd. Flik je iets, dan word je ongeschikt bevonden en op het vliegtuig gezet.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:53:25 #232
324665 meth77
to do or not to do
pi_100796879
Noord-Korea gaat wat lekken dichten, kennelijk weten er nog teveel de rivier over te zwemmen of lopen s'nachts door de bergen die grens is 1300 km lang dus wel moeilijk te bewaken
Die zijn kennelijk geschikt bevonden om binnen te blijven
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:
di 16 aug 2011, 09:39
Noord-Korea pakt vluchtelingen naar China aan

SEOUL - Noord-Korea is een nieuwe campagne begonnen om de vluchtenlingenstroom en smokkel naar China te stoppen.
Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap dinsdag.

Het regime heeft camera's langs de grens geïnstalleerd en extra prikkeldraad aangebracht. Het stalinistische land hoopt zo ook buitenlandse invloeden tegen te houden.
Toen de leider Kim Jong-il begin vorige maand het gebied bezocht, bekritiseerde hij de bewoners, omdat ze zouden zijn beïnvloed door het kapitalisme.

Veel Noord-Koreanen willen vluchten vanwege de onderdrukking, armoede en voedseltekorten

[ Bericht 4% gewijzigd door meth77 op 16-08-2011 11:04:00 ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:32:09 #233
45206 Pietverdriet
pi_100797781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:53 schreef meth77 het volgende:
Noord-Korea gaat wat lekken dichten, kennelijk weten er nog teveel de rivier over te zwemmen
Die zijn kennelijk geschikt bevonden om binnen te blijven
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

[..]

Je zou verwachten dat ze blij zouden zijn ze kwijt te zijn, minder monden te voeden. Het laat het sektedenken weer goed zien.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:48:24 #234
324665 meth77
to do or not to do
pi_100798262
Goed en leesbaar stuk uit Gents librarie
http://lib.ugent.be/fullt(...)640_2011_0001_AC.pdf
Hier blijkt ook al een begin van de steeds sterker wordende angst voor het opkomende Chinese kapitalisme en de merkbare voorspoed in China
quote:
5.2 Noord-Korea
Het Noord-Koreaanse beleid ten aanzien van mensen die het land illegaal verlaten is zeer
streng.
Een Noord-Koreaanse staatsburger die het land legaal wil verlaten, moet altijd toestemming vragen aan de overheid.
De overheid kan dan toestemming verlenen of weigeren.
Ook voor binnenlandse reizen hebben Noord-Koreaanse burgers toestemming nodig van de overheid.
De overheid beperkt de burgers dus sterk in hun mobiliteit. Het is Noord-Koreanen sowieso niet toegestaan om het land definitief te verlaten. Vergunningen om naar het buitenland te gaan zijn dus altijd tijdelijke vergunningen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:09:09 #235
324665 meth77
to do or not to do
pi_100805517
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/382634
Ja, foto's maken -O- , maar dat kan zomaar niet he :@
Nou landen waar ik was moest je vaak wel je klep dicht houden, maar fotos maken was geen enkel probleem

quote:
Van der Bijl werd aan het einde van zijn reis door het communistische land opgepakt nadat hij foto's had gemaakt.
Hij werd twee weken lang afgezonderd van de buitenwereld.

De gebeurtenis heeft een flinke impact op de Utrechter.
Hij wil zelf niet praten over zijn gevangenschap in Noord-Korea omdat hij bang is dat twee Noord-Koreaanse medewerkers die nog vastzitten daarmee in gevaar gebracht worden gebracht.
Het drietal werd beschuldigd van staatsgevaarlijke activiteiten.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:14:18 #236
45206 Pietverdriet
pi_100805738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:09 schreef meth77 het volgende:
Nou landen waar ik was moest je vaak wel je klep dicht houden, maar fotos maken was geen enkel probleem

[..]

Leuke vakantiebestemmingen kies jij.
pi_100812001
quote:
Wel vreemd. Je begeleiders laten je meestal heel duidelijk weten wat wel en niet gefotografeerd mag worden.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:31:58 #238
323876 michaelmoore
pi_100813618
Maar hij kwam er al jaren.

Krijg je dan toch steeds een stel waakhonden mee die moeten voorkomen dat je een foto maakt van bedelende mensen??
Die zie je toch overal??
In Indonesië staan ze bij elk stoplicht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100815668
Bedelende mensen? In Noord Korea? :?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:02:35 #240
323876 michaelmoore
pi_100817127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:24 schreef k_man het volgende:
Bedelende mensen? In Noord Korea? :?
of uitgehongerde
pi_100817784
Er zijn helemaal geen uitgehongerde mensen in Noord-Korea, dat is gewoon propaganda. Typisch westers weer dit.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:21:49 #242
45206 Pietverdriet
pi_100817847
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:20 schreef Jirdo het volgende:
Er zijn helemaal geen uitgehongerde mensen in Noord-Korea, dat is gewoon propaganda. Typisch westers weer dit.
Nee, ze zijn allemaal op dieet.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:17:37 #243
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_100834452
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of uitgehongerde
Die zul je echt niet zien, je wordt van de echte ellende wel weggehouden. In Pyongyang, waar je het grootste deel van de reis bent, is het in verhouding best goed toeven en hebben de mensen het redelijk (zeker voor Noord-Koreaanse begrippen)

Ben benieuwd of deze man nog ooit teruggaat ;)
pi_100835545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:17 schreef abdalfawaz het volgende:
Ben benieuwd of deze man nog ooit teruggaat ;)
Nou, wat denk je zelf? :P

Overigens slagen ze er in Noord Korea echt niet in om de schijn op te houden dat alles picobello in orde is. Ik zag bijv ossenkarren langs de weg staan, gevuld met zakken voedselhulp (de logo's op de zakken verklapten het).
  woensdag 17 augustus 2011 @ 07:23:31 #245
323876 michaelmoore
pi_100841113
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Overigens slagen ze er in Noord Korea echt niet in om de schijn op te houden dat alles picobello in orde is. Ik zag bijv ossenkarren langs de weg staan, gevuld met zakken voedselhulp (de logo's op de zakken verklapten het).
Misschien wilde hij daar een foto van maken
Idioot dat je twee begeleiders meekrijgt die je vertellen wat je mag fotograferen, dan kom je thuis met een schijnwereld
Overigens denk ik dat de ommekeer aan de grens met China zal gebeuren, als Kim naar China gaat om hulp, dan zal ie ook die Nationale gevangenis moeten openen

quote:
In de grensregio zijn ook mobiele telefoons vanuit China gesmokkeld. Daardoor kan nieuws worden verspreid en contact worden onderhouden met mensen in China en Zuid-Korea.
In Noord-Korea is het officieel verboden om naar nieuws uit het buitenland te luisteren
pi_100844036
quote:

[..]

Ongetwijfeld is dat het probleem niet geweest. Ik weet exact hoe het gaat met fout fotomateriaal. In het ergste geval lopen ze bij het verlaten van het land tegen -waar ze je fotocamera controleren- tegen foute foto's aan. Die moet je dan wissen.
Als ze je op heterdaad betrappen, moet je ze ook ter plekke wissen. Er staan verder geen sancties op.
Ik heb een Nikon D80. Daar zit een "hide" functie op. Vandaar dat het mij gelukt is allerlei fout fotomateriaal mee het land uit te smokkelen, zoals foto's van de geheime 5e verdieping in het Yanggakdo hotel. Maar het is absoluut spannend aan de grens, want bij het scrollen van de foto's -stel je hebt foto's 3,4,5 en 6 verstopt-, scrollt het toestel van 2 naar 7. Alleen snappen ze dat gelukkig niet. Grensbeambten weten de landen van Europa niet eens. :')

Hier is iets anders aan de hand.
pi_100844158
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij de Mass-games stonden auto's van "world food programme" op de parkeerplaats.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:20:13 #248
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_100845436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ongetwijfeld is dat het probleem niet geweest. Ik weet exact hoe het gaat met fout fotomateriaal. In het ergste geval lopen ze bij het verlaten van het land tegen -waar ze je fotocamera controleren- tegen foute foto's aan. Die moet je dan wissen.
Als ze je op heterdaad betrappen, moet je ze ook ter plekke wissen. Er staan verder geen sancties op.
Ik heb een Nikon D80. Daar zit een "hide" functie op. Vandaar dat het mij gelukt is allerlei fout fotomateriaal mee het land uit te smokkelen, zoals foto's van de geheime 5e verdieping in het Yanggakdo hotel. Maar het is absoluut spannend aan de grens, want bij het scrollen van de foto's -stel je hebt foto's 3,4,5 en 6 verstopt-, scrollt het toestel van 2 naar 7. Alleen snappen ze dat gelukkig niet. Grensbeambten weten de landen van Europa niet eens. :')

Hier is iets anders aan de hand.
Het was inderdaad aardig spannend aan de grens, waar ik een stapeltje NK-bankbiljetten onder mijn kussen had verstopt ;)

Ik heb me wel nog altijd afgevraagd wat ze ermee doen als je batterij "per ongeluk" leeg is van je toestel?
pi_100846316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:20 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Het was inderdaad aardig spannend aan de grens, waar ik een stapeltje NK-bankbiljetten onder mijn kussen had verstopt ;)

Ik heb me wel nog altijd afgevraagd wat ze ermee doen als je batterij "per ongeluk" leeg is van je toestel?
Haha, ik had meerdere fototoestellen, waarvan een point-and-shoot dingetje met een lege batterij. Deden ze niet moeilijk over!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:52:07 #250
324665 meth77
to do or not to do
pi_100846411
Hoe weten ze dan wie er gewonnen heeft bij het voetballen
In Thailand en Vietnam zit iedereen naar Engels en Nederlands voetbal te kijken
Zelfs in de bergen van Kirgizie kennen ze Nederlandse voetballers

Ze hebben dan ook geen TV kanalen ??

quote:
In Noord-Korea is het officieel verboden om naar nieuws uit het buitenland te luisteren
Wat een raar land
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')