Bron: http://noord-korea-blog.b(...)-in-noord-korea.htmlquote:Waar het voorheen nog rustig leek in Noord-Korea, waren er nu ook daar protesten. Op 14 februari, 2 dagen voor de verjaardag van de "Geliefde Leider" Kim Jong-il, schreeuwden mensen in Chongju, Ryongch'ŏn en Sonchon wat ligt in de P'yŏngan-pukto provincie, "Geef ons vuur (elektriciteit) en rijst!".
Een Noord-Koreaanse bron zei dat mensen kranten gebruikte als megafoon en schreeuwde: "We kunnen niet leven! Geef ons vuur! Geef ons rijst!". "In het begin waren het slechts een of twee mensen, maar langzaam aan kamen er meer mensen uit hun huizen en gingen die ook schreeuwen om elektriciteit en rijst.", voegde de bron toe.
De State Security Department onderzocht dit incident, maar kon de mensen die de protesten in Chongju, Ryongch'ŏn en Sonchon begonnen niet identificeren.
"Wanneer een dergelijk incident plaats vond in het verleden, gingen mensen hun buren als die de protesten begonnen aangeven bij de State Security Department, maar nu zijn de buren er voor elkaar.", zei de bron.
De commotie begon omdat de Noord-Koreaanse regering de elektriciteit van Chongju, Ryongch'ŏn en Sonchon had omgeleid naar de hoofdstad Pyongyang, om de verjaardag van "De eeuwige zon" Kim Jong-il te vieren.
Kan maar zo, als er een paar generaals een coupe plegen, kan per dag gebeurenquote:
Geleidelijke verbeteringen zijn ook verbeteringen.quote:
Merkwaardige prioriteiten hebben ze daar toch.quote:De commotie begon omdat de Noord-Koreaanse regering de elektriciteit van Chongju, Ryongch'ŏn en Sonchon had omgeleid naar de hoofdstad Pyongyang, om de verjaardag van "De eeuwige zon" Kim Jong-il te vieren.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Merkwaardige prioriteiten hebben ze daar toch.
Toen ik er was reden we in het donker van de ene naar de andere stad. Onze begeleiders vertelden op een gegeven moment dat we er bijna waren, maar er was nog niks stedelijks te zien: buiten was alles pikdonker. Mja, zeiden de begeiders, we hebben wat problemen met de stroomvoorziening, dus er is geen licht in de stad. Vervolgens reden we een duistere stad in, waar hier en daar het flikkeren van een kaarsje of olielampje achter de ramen te zien was. Tot we langs het centrale plein kwamen. Daar stond een groot, goudkleurig standbeeld van de Grote Leider... badend in het licht van schijnwerpers.
De droom van iedere rechtse fokker hebben we een jaar of 70 al uitgeprobeerd. Beviel achteraf niet zo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 07:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Moet toch de droom zijn van iedere linksere fokker, zuinig met energie, geen dikke mensen door het staatsbeleid, radikaal anti amerika, geen rechts geluid in de kamer, waar arbeidersparadijs. Zo zie je maar weer, be carefull what you wish for.
Lijkt mij ook wel interessant. Het is net een levend museum.quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:29 schreef boekenplank het volgende:
Wat had je daar in godsnaam te zoeken?
Het land wordt steeds meer een karikatuur van zichzelf, het enige positieve is dat het schijnt dat de lucht er erg zuiver is, net als hier in 1950quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef Chooselife het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ ]afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nooit geen file gezien daarquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
Het land wordt steeds meer een karikatuur van zichzelf, het enige positieve is dat het schijnt dat de lucht er erg zuiver is, net als hier in 1950
In 1950 werd er nog met kolen gestookt in nl, en er waren geen milieuvoorschriften. Tante van mij kon in rotterdam geen was buiten hangen want dan was ie zwart. Mijn schoonmoeder verteld me soortgelijke verhalen over Duitse steden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
Het land wordt steeds meer een karikatuur van zichzelf, het enige positieve is dat het schijnt dat de lucht er erg zuiver is, net als hier in 1950
Nee? Wat kom jij tekort in Nederland?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De droom van iedere rechtse fokker hebben we een jaar of 70 al uitgeprobeerd. Beviel achteraf niet zo.
Waarschijnlijk gemoedsrust. Lijden door eigen toedoen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee? Wat kom jij tekort in Nederland?
Noord-Korea propaganda ophalen en verspreiden in Nederland lijkt me, zou het baantje niet willen doenquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Chooselife, wat deed je eigenlijk in NK?
Commieworld, living communism, so you dont have toquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel interessant. Het is net een levend museum.
Ik ga liever naar Cuba, daar mag je vrij rondlopenquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Commieworld, living communism, so you dont have to
Ben er ook geweest, mega interessant om te zien dat er in 2011 ook nog mensen zo leven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Chooselife, wat deed je eigenlijk in NK?
Voor jou vermaak, voor hun ellendequote:Op donderdag 21 juli 2011 18:23 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Ben er ook geweest, mega interessant om te zien dat er in 2011 ook nog mensen zo leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |