abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 16:27:11 #1
8781 crew  Frutsel
pi_99667785
http://www.elsevier.nl/we(...)n-droog.htm?rss=true
quote:
Regenbuien naderen einde: augustus warm en droog

Volgende maand komt er hoogstwaarschijnlijk een einde aan het deprimerende zomerweer van de afgelopen tijd. Volgens weeronline.nl wordt augustus warmer en droger.

In augustus wordt het misschien toch nog zomer In augustus wordt het misschien toch nog zomer

Dat zegt Marthijn Tabak van het meteorologisch instituut tegen de NOS.

'Onze modellen laten zien dat de kans groot is dat augustus warmer en droger wordt dan het langjarig gemiddelde,' aldus Tabak.

Record
Tot nog toe is deze maand in De Bilt 140 millimeter neerslag gevallen, terwijl 70 á 80 normaal is. Tabak voorspelt dat het neerslagrecord van 1930 niet wordt gebroken deze maand. Toen viel er 192 millimeter regen.

Waarschijnlijk gaat juli 2011 de boeken in als de op twee na natste julimaand sinds het begin van de metingen in 1901.

Volgens de vooruitzichten van MeteoConsult blijft het deze week en aankomend weekend slecht weer. Volgende week knapt het op, hoewel het bewolkt blijft.
Zou wel eens tijd worden dat er verbetering aan komt. Juli was echt een drama zeg, niet dat ik op een hittegolf zit te wachten maar droog en 25 graden zou wel prettig zijn.
Het woordje "hoogstwaarschijnlijk" zit er echter ook in... blijft afwachten, maar heel zachtjes lijkt er licht aan deze regenhorizon.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:29:57 #2
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_99667891
Van mij mag het! Denk dat de meesten wel toe zijn aan wat Echte Zomer.
En dan hopelijk ook in Oostenrijk, daar gaan we half augustus naartoe :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_99667897
Jeeej, fingers crossed dat het ook echt mooi weer wordt...
pi_99667918
Van mij mag het blijven regenen t/m september..
pi_99668322
Tuurlijk is het in augustus droog, dan moet ik kamperen, dus regent het niet! *O*
pi_99669306
ach, het mag ook best in augustus beetje grauw en vochtig zijn, maar het hoeft niet meer zo nat als van de week te zijn..
pi_99669535
We zien het wel.
Zonder wrijving geen glans
pi_99669567
Jaaaa eind augustus heb ik vakantieeeeeee. zou ik dit jaar dan toch een keer geluk hebben met het weer?
~ Bonito La Risa ~
pi_99672685
Wat hadden ze ook alweer over de afgelopen winter gezegd? en de zomer?

Volgens mij kunnen we weer op 'precies het tegenovergestelde' rekenen :/
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:53:19 #10
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_99675268
Valt hier in Oost-Brabant wel mee qua nattigheid; grofweg 50-55 mm is er gevallen in de regio tot dusver in deze maand. Temperaturen zijn wel wat lager dan gewoonlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')