Wat is dat met die piepers? Die snij je doormidden en je doet er wat tussen ofso?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mocht je geen multimeter hebben, zet je auto voor een etalageraam met de lichten aan. Gaan je lichten harder branden als je gas geeft dan laadt je bij.
Dinner is served
[ link | afbeelding ]
Horse steak with Hasselback potatoes and corn. by Erasmo..., on Flickr
Net ff stationair laten draaien en dat met de lampen geprobeerd en ze werden idd ietsje feller als ik het gas intrapte. Lijkt me allemaal gefixt dus. Ook zo lekker is dat de ANWB mij dus een accu wou aansmeren van 140e, terwijl ik er nu bij de lokale autogarage er een voor 70e heb gekochtquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:44 schreef hoogvlieger het volgende:
Zals kijken of hij nu gewoon start. Maar denk echt dat dat het puur en alleen de accu was die dood is want ik heb er afgezien van de 2 keer dat ie ontladen is omdat ik wss mn lichten aan heb laten staan nooit last mee gehad.
Ach je moet wat met de groentes, had liever een kolfje maar dat was niet in huis.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mais...Goed voor de karper, niet voor AchJa.
Hasselback aardappels, inderdaad bijna tot aan onderen doorsnijden:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:45 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wat is dat met die piepers? Die snij je doormidden en je doet er wat tussen ofso?
Valt reuze mee toch, ik had de aardappels klaar voordat de oven warm was.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:53 schreef AchJa het volgende:
Ik moest die dingen ook googlen...![]()
Wat een werk.
Als ik met een mes aan de slag ga en die aardappelen in chips stukjes probeer te snijden dan voorspel ik een bloedbad en een hoop gescheld. Ik ben niet zo'n keukenheld.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Valt reuze mee toch, ik had de aardappels klaar voordat de oven warm was.
Je legt de aardappel tussen 2 snijplanken, dan raak je de onderkant niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik met een mes aan de slag ga en die aardappelen in chips stukjes probeer te snijden dan voorspel ik een bloedbad en een hoop gescheld. Ik ben niet zo'n keukenheld.
Snijplank...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je legt de aardappel tussen 2 snijplanken, dan raak je de onderkant niet.
De aardappel is hier pas een paar eeuwen bekendquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Snijplank...Twee snijplanken....
![]()
![]()
![]()
Nee, gewoon jassen en de pan in, daar zijn ze al honderdduizend jaar voor gemaakt.
Oh, ik ben niet zo'n culinair lichtpunt. Ben jij kok ofzo?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
De aardappel is hier pas een paar eeuwen bekend
Neuh het is gewoon een hobbyquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ik ben niet zo'n culinair lichtpunt. Ben jij kok ofzo?
Mag ook wel, voor je een goede bakker bent ben je een paar jaar bezig. Vergeet ook niet dat je soms ruim 200 man letterlijk van hun dagelijks brood voorziet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, ja... De bakker is daar ook gewoon een kpl.
Ik heb me ergens rond 2004 ofzo letterlijk zitten vergapen aan de kok van de RDM...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:13 schreef Erasmo het volgende:
Mag ook wel, voor je een goede bakker bent ben je een paar jaar bezig. Vergeet ook niet dat je soms ruim 200 man letterlijk van hun dagelijks brood voorziet.
En koekjes
Wij stappen even over op pmquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb me ergens rond 2004 ofzo letterlijk zitten vergapen aan de kok van de RDM...
En dan bedoel ik niet de broodjes die ze bakte... AchJa bakte zoete broodjes.
Juist nu moet het en publiek gedeeld worden.quote:
Ik denk dat jij de vele discussies even moet volgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat is toch wel iets wat je op dag 1 leert, rangen en standen
Omdat een paar pleunen gaan lopen zeiken in de West gaan ze echt niet het systeem aanpassen hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de vele discussies even moet volgen.
Dat bedoel ik dus. Zie het koninklijk besluit. Einde discussie.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat een paar pleunen gaan lopen zeiken in de West gaan ze echt niet het systeem aanpassen hoor.
Uhm, ff voor de beeldvorming, ook een kpl KL/KMAR/KLU is een onderofficier. Gestaafd door de MP bundel/ KB.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de vele discussies even moet volgen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Juist nu moet het en publiek gedeeld worden.
Euh Achja... dat heb ik volgens mij al wel vaker bestempeld...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhm, ff voor de beeldvorming, ook een kpl KL/KMAR/KLU is een onderofficier. Gestaafd door de MP bundel/ KB.
Jah wel aardig, net terug van die ongein... Heerlijk als je in Middelburg woont en je eerste examen is om 09:20. Gevolgt door je tweede om 16:40... In Tilburgquote:
Hoe is het systeem nu? Want ik begreep dat er wat aanpassingen gedaan waren. Niet dat ik er ooit last van ga hebben in mijn rang. Maar wil wel weten waar mijn discipelen aan toe zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat een paar pleunen gaan lopen zeiken in de West gaan ze echt niet het systeem aanpassen hoor.
Ok leg uit. Jou buddy zakte 300m voor de finish in mekaar en krijgt m dus niet en u wel?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:43 schreef Braamyo het volgende:
Owja bijna vergeten, vanmorgen 07:55 kruisde een zwarte kat mij pad, en om 08:13 werd ik vervolgens gebeld door de kapitein *noemt naam* van de LO sport. Na een overleg via mail wat enkele weken heeft geduurd, word de Fuselier Braamyo van harte gefeliciteerd met het individueel behalen van de TMPT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <--meer uitroeptekens<--
Dus ik ben weer een blije pax
Ja, met als verduidelijking van het verhaal, het was 800 meter met nog 6 minuten op de klok. Was het 300 meter geweest dan had ik die kerel over de finish getilt. Anyways, via de kmar een ambulance geregeld (wat veel tijd koste, dit is tevens bevestigd door de kmar) en daarna 1,5 minuut te laat uitgeklokt op de finish.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:56 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ok leg uit. Jou buddy zakte 300m voor de finish in mekaar en krijgt m dus niet en u wel?
Iig gefeliciteerd![]()
Kut officier dus... Regels zijn regels!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:00 schreef Braamyo het volgende:
Anyways, alle lof naar de sport kapitein die mijn verhaal hoorde en er iets mee deed, ik ben blij met zo iemand !!!
Hoor je niet gewoon te finishen als team om een plak te krijgen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:00 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Ja, met als verduidelijking van het verhaal, het was 800 meter met nog 6 minuten op de klok. Was het 300 meter geweest dan had ik die kerel over de finish getilt. Anyways, via de kmar een ambulance geregeld (wat veel tijd koste, dit is tevens bevestigd door de kmar) en daarna 1,5 minuut te laat uitgeklokt op de finish.
Nja, omdat ik dus eerst die ambulance gefixed had, kreeg ik daar compensatie tijd voor, om het beestje maar een naam te geven. En uiteindelijk kreeg ik die medaille dus wel en mijn bud niet.
Anyways, alle lof naar de sport kapitein die mijn verhaal hoorde en er iets mee deed, ik ben blij met zo iemand !!!
In zijn geval zou ik ook met mijn hand over het hart strijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoor je niet gewoon te finishen als team om een plak te krijgen?
Juistemquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
In zijn geval zou ik ook met mijn hand over het hart strijken.
Ik ook, maar wij bepalen de regeltjes niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
In zijn geval zou ik ook met mijn hand over het hart strijken.
Vandaar ook mijn "vakbaas" opmerking.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ook, maar wij bepalen de regeltjes niet.
Ja, maar dat is mijn mening. Ooff'en zijn heel goed in regels ombuigen en het vinden van de "mazen". Hoort gewoon bij het vak.quote:
Functie eis.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar dat is mijn mening. Ooff'en zijn heel goed in regels ombuigen en het vinden van de "mazen". Hoort gewoon bij het vak.
t/m de PV is het 3XR (regelen, ritselen en roven) Daarna de SV is het 3XC (corruptie, chantage en connecties).quote:
Aber naturlich. Heb het een en ander over jou gehoordquote:
Toch niet over een auto en Havelte???quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:28 schreef Esses het volgende:
[..]
Aber naturlich. Heb het een en ander over jou gehoord
Geen woord gelogen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
t/m de PV is het 3XR (regelen, ritselen en roven) Daarna de SV is het 3XC (corruptie, chantage en connecties).
Niets.quote:
Straf?quote:
Bier?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:35 schreef Cobra4 het volgende:
Oeh, ik vond toch iets lekkers in de koelkast. Meteen maar gepakt.
Nee, opdracht van baas, ik mag in deze staat niet verder werkenquote:
Weer gebeten door een keffertje?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, opdracht van baas, ik mag in deze staat niet verder werken
Correct en tevens juist.quote:
Klappen gehad ivm. rijtijdenwet??quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, opdracht van baas, ik mag in deze staat niet verder werken
Gebroken of gekneusde rib links onder. Morgen verplicht naar de arts.quote:
Dat krijg je als je te lang naar de dochters van die zwarte kousen bende kijkt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gebroken of gekneusde rib links onder. Morgen verplicht naar de arts.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je te lang naar de dochters van die zwarte kouzen bende kijkt.
Neuh, maar vertelquote:
jup, stiekem wel, alleen dit is dus bij mijn weten bepaald door de organisatie van de tmpt. En ik meen dat alleen de kolonel zelf hier uitzonderingen in kan maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoor je niet gewoon te finishen als team om een plak te krijgen?
De laatste keer dat ik dat deed heb ik als straffe gods mn neus verbrandquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je te lang naar de dochters van die zwarte kousen bende kijkt.
quote:Hoe het begon...
Wij hadden in Havelte waar de nieuwe club opkwam (dipli) en ik dus nadienend was een soort van vast "stap" clubje met een vaste chauf. (Aad Kroaat). Op een gegeven ogenblik schaakten we onszelf weer in de "route 66" te Meppel. Als een aap zo blauw gingen we weer terug met onze "vaste" chauffeur in mijn auto. Echter dacht die Kroaat dat het genoeg was en hij stapte midden op de route uit. Derhalve stonden wij stil... Ik niet te beroerd, dan rij ik wel! Ik met mijn lamme harses dus terug naar Havelte. Daar aangekomen heb ik mijn kamergenoot nog ff rijles (hij had geen rijbewijs) gegeven en we hebben dus de halve kazerne wakker geschud met piepende banden.
De volgende ochtend stond de Kmar aan mijn bed, die vond daar wat van....
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:45 schreef Braamyo het volgende:
[..]
jup, stiekem wel, alleen dit is dus bij mijn weten bepaald door de organisatie van de tmpt. En ik meen dat alleen de kolonel zelf hier uitzonderingen in kan maken.
Dus ja ik had als team moeten finishen, maar er is mij verteld dat ik binnen de geest van de TMPT alle onderdelen wel volbracht heb. Maar door onmacht niet had kunnen finishen... owja, en of ik dan wel zo sportief wou zijn om volgend jaar terug te komen xD
Tja, wij noemen het leuk. Kmar noemt het gevaarlijkquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:46 schreef AchJa het volgende:
Nou vooruit, heb hem net per PM naar Esses gestuurd,,,
[..]
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:45 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik dat deed heb ik als straffe gods mn neus verbrand
Razer burn?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:45 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik dat deed heb ik als straffe gods mn neus verbrand
Dan maar doen hequote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:45 schreef Braamyo het volgende:
[..]
jup, stiekem wel, alleen dit is dus bij mijn weten bepaald door de organisatie van de tmpt. En ik meen dat alleen de kolonel zelf hier uitzonderingen in kan maken.
Dus ja ik had als team moeten finishen, maar er is mij verteld dat ik binnen de geest van de TMPT alle onderdelen wel volbracht heb. Maar door onmacht niet had kunnen finishen... owja, en of ik dan wel zo sportief wou zijn om volgend jaar terug te komen xD
whut happened?quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:46 schreef AchJa het volgende:
Nou vooruit, heb hem net per PM naar Esses gestuurd,,,
[..]
Iets met grefo meiden en rokjes kijken...quote:
Dat moet je Hoogvlieger vragen, niet aan mij want die bible-belt is 1 grote zooi inteelt gezien die gerechtelijke bevelen die ik moet bestellenquote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Iets met grefo meiden en rokjes kijken...
Tijdens de TMPT heb ik 2 dagen midden in de biblebelt langs een doorgaande weg gezeten, waar wel eens wat jong vrouwvolk langskwam. God vind daar vast wel wat van...
waren ze niet blij met de gerechtelijke bevelen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat moet je Hoogvlieger vragen, niet aan mij want die bible-belt is 1 grote zooi inteelt gezien die gerechtelijke bevelen die ik moet bestellen
Ach. Boodschappen doen met een M109 in een Duits dorpje mocht ook niet. :pquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben slecht...
En als dit verhaal nu het enige was...
Niet bepaald neequote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:53 schreef Esses het volgende:
[..]
waren ze niet blij met de gerechtelijke bevelen?
Mocht niet? Wel gedaan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ach. Boodschappen doen met een M109 in een Duits dorpje mocht ook niet. :p
quote:
Zegt al genoegquote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:58 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik ga ff mn nieuw gekochte film Sourcecode kijken. Laat strax wel ff weten of t wat is.
Ik zet net Just go with it opquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:58 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik ga ff mn nieuw gekochte film Sourcecode kijken. Laat strax wel ff weten of t wat is.
alsof dat zo spannend is... kan je haast al gevorderd worden als je een scheet laatquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet bepaald nee
Ik kon lezen waarover het nl. ging. Bevel tot afgifte DNA
Het zijn er anders daar wel erg veel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:02 schreef Esses het volgende:
[..]
alsof dat zo spannend is... kan je haast al gevorderd worden als je een scheet laat
Neen!quote:
De "Mc" bezoeken is mij meerdere malen gelukt anders!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ach. Boodschappen doen met een M109 in een Duits dorpje mocht ook niet. :p
Wij wilden booschappen doen voor de Kpl messtent, maar mochten van hem geen LaRo of YA gebruiken. Op onze vraag hoe we er dan miesten komen, was zijn antwoord: " dat zoeken jullie maar uit, als jullie maar geen LaRo of YA gebruiken!"quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
De "Mc" bezoeken is mij meerdere malen gelukt anders!
Gaat idd over gerechtelijke bevelen van afdragen DNAquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gaat dit nu over DNA? Ik heb daar een mening over...
Idd netjes...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wij wilden booschappen doen voor de Kpl messtent, maar mochten van hem geen LaRo of YA gebruiken. Op onze vraag hoe we er dan miesten komen, was zijn antwoord: " dat zoeken jullie maar uit, als jullie maar geen LaRo of YA gebruiken!"
Tja..........
Wat wel netjes was dat hij de schuld op zich nam toen de kalkemmers ons terugbrachten naar het bivak.
Omdat jij denk ik geen gerechtelijke bevelsbrieven krijgt, en ik wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:16 schreef Esses het volgende:
@ER leg mij eens uit waarom ik ze zo vaak uitvoer?
Omdat jij aan de productie lijn staatquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:16 schreef Esses het volgende:
@ER leg mij eens uit waarom ik ze zo vaak uitvoer?
Blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Idd netjes...
Maar wat hij dan verwacht? Dat jullie gingen lopen ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |